Maar wat ik nog het ergste vind... de machinist.. die heeft zijn leven lang een trauma..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nathalie schreef:Want je komt eruit, met goede hulp.
laetitia schreef:Mijn moeders moeder heeft zelfmoord gepleegd toen mijn moeder 18 was.
Dit heeft ze nooit kunnen begrijpen, ze heeft altijd gedacht dat zij als dochter niet goed genoeg was om voor te blijven leven.
Vorig jaar werd ik ernstig depressief en ben als zelfstandige 31-jarige bij haar gaan wonen omdat het heel erg slecht met mij ging. Het is niet te beschrijven wat er in je zit als je echt, echt depressief bent. Je bent op, leeg, je voelt niets meer, je bent helemaal leeg. Leger dan leeg...
Ik heb toen ook veel zelfmoordgedachtes gehad.
Mijn moeder vond het vreselijk. Dacht dat zij mij ook zou verliezen aan zelfdoding. Ik ben gelukkig op tijd opgenomen op een kliniek en daarna ben ik weer beter geworden.
Maar mijn moeder heeft mijn worsteling gezien, heeft de leegte in mijn ogen gezien. Ik leefde niet meer, ik was praktisch al dood.
En mijn moeder begreep toen waarom haar moeder tot zo'n vreselijke daad is gekomen.
Ze heeft het haar na al die jaren vergeven, omdat ze zag hoeveel ik leed...
Mensen die psychisch lijden hebben het heel erg zwaar, dat moet nooit onderschat worden.
De leegte is zo groot, er is niets meer om voor te leven want er is alleen maar leegte...niets dan leegte.
Het is vreselijk dat mensen dit zichzelf en hun familie en vrienden aan doen, omdat ze een leed dragen dat niet te dragen valt...
Nathalie schreef:Tja ik ben er echt van overtuigd dat je eruit komt. Bij de een duurt dat 6 maanden en bij de ander duurt dat 5 jaar, dat wel.
mehlika schreef:Uit ervaring weet ik dat niet iedereen eruit kan komen. Mijn zusje heeft na 4 jaar therapien de strijd opgegeven.
Ik vind het super dat er zoiets als slachtofferhulp bestaat, mis het alleen als iemand in je naaste omgeving zelfmoord pleegt...