Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:52

Eh, ik zou toch wel ff geschockeerd zijn _O- . Meer omdat als iemand het nu zou zeggen, ik het me niet kan voorstellen. Maar heb er totaal geen problemen mee hoor! Homo/lesbi of niet, broer of zus blijft hetzelfde :j .

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:53

Miss_Blimm schreef:
Calanddra schreef:
Mijn broer is toevallig net een paar weken terug ´uit de kast gekomen´. We hadden het allemaal al verwacht, aangezien hij geen interesse in meiden toonde, maar echt wel genoeg aandacht kreeg.

Hebben er allemaal totaal geen problemen mee. Hij is niet ineens iemand anders :)

Ben blij dat hij er eindelijk voor uit durfde komen :) Hij is eindelijk weer zichzelf en is een stuk losser en ontspannender geworden.

Knap van hem. Zo blijkt maar eens hoe arelaxt het kan zijn als iemand niet 100% zichzelf kan zijn :(

Ja idd :) we dachten het eigenlijk al en hoopten dat hij het niet zou opkroppen, wat een rotgevoel moet het zijn om je gevoelens te moeten verbergen en om niet jezelf te kunnen zijn. Ben trots op m dat hij ervoor uitgekomen is :D Als hij maar gelukkig is en zichzelf kan zijn, dat is het belangrijkste :)

Chaos

Re: Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:54

Het zou me geen reet uitmaken. :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 15:55

Citaat:
Ik snap heel eerlijk gezegd ook niet waarom je er moeite mee zou hebben, waarom mensen (in dit geval familie) dan anders naar je zouden kijken. De persoon blijft hetzelfde, daarbij, je wilt toch dat hij/zij gelukkig is?

Ja zeker als de persoon maar gelukkig is. Heb er zelf geen problemen mee als ik ermee te maken zou hebben/krijgen. Maar vraag het me gewoon af.

Nederland komt 'tolerant' over maar soms valt dat best tegen. Heb altijd met 2 homo's gewerkt maar veel mensen, zeggen het toch 'op een bepaalde manier'. Moet ik wel zeggen dat de ene een mega b*tch was en de ander had ook gewoon sjans van dames :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:58

ik denk dat ik ook wel even aan het idee moet wennen. Het zou me wel ff aan denken zetten. Maar het blijft me zusje dus ja, als ze maar gelukkig is. Maar ze heeft nu momenteel een aardige leuke jongen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:59

Ik zou het overigens wel heel moeilijk vinden wanneer je erachter komt dat een beste vriend/vriendin lesbi's/homo blijkt te zijn en je leuk vind....... :) en niet zozeer omdat ik dat afkeur maar absoluut niet weet hoe ik daar mee om zou gaan en me geen houding zou weten te geven :) maar denk dat je het vaak ook wel aan ziet komen :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:08

Ja das ook zoiets... hoe zou je daar mee omgaan? Nou ja, het is meer de vraag dat als jij niet op haar valt of de vriendschap dan blijft bestaan.... ???

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:09

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben dat hij homo is of mijn zusje lesbisch.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:10

Ik zou me er niet over verbazen. :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:11

Het zou gewoon mijn zus blijven, hoor ;) Nou is mijn zus getrouwd en heeft ze twee kinderen, dus ik zou er wel even van staan te kijken. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:14

Ik heb totaal geen moeite met andere mensen die homo/bi/lesbi is. Maar als een van mijn broers of zussen homo/lesbi/bi zou zijn dan zou ik wel even opkijken. Maar daarna wen je er aan. De persoon verandert niet, maar idee is toch anders.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:53

Ik zou even gek opkijken vanwege de vriendjes die zo nu en dan binnenwandelen, maar als m'n zusje gelukkiger is met een vrouw, prima hoor :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:56

als ze het me zou vertellen zou ik wel even slikken ( vooral door haar levens stijl enzo zou ik het gewoon niet van haar verwacht hebben )
maar ik zou haar steunen in haar keuzes,, het is en blijft je zusje, en wat zou er nou erg zijn als ze op een vrouw valt ? zo erg zijn wij vrouwen toch niet haha :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:57

Blue_Eyes schreef:
Het zou gewoon mijn zus blijven, hoor ;) Nou is mijn zus getrouwd en heeft ze twee kinderen, dus ik zou er wel even van staan te kijken. ;)

haha dat zou ik net zeggen dat maakt tegen woordig niets uit..

mijn tante is na een huwelijk van 20 jaar en 6 koters verder ook in ene lesbienne geworden, ( ook daar heb ik geen moeite mee )

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:58

Ik zou het wel even raar vinden, en nogal wennen. :+
Maar maakt mij niks uit.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:58

Het blijft je zusje of broertje, dus ik zou het niet erg vinden, wel zou ik even vreemd staan kijken. Als hun maar gelukkig zijn met hun keuze :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:59

Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben. Vind het een achterhaald idee dat homosexuelen anders zijn.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:59

tzou me ook echt niks uitmaken, heb veel vrienden die het zijn :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:06

Homo / lesbi of Bi, het zou mij niks uit maken hoor.
Mijn broer zal mijn broer blijven en niet ineens anders worden door zijn geaardheid.
Zal wel even staan te kijken omdat hij al tijden een vriendin heeft maar ach hij blijft dezelfde :P

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:07

Zolang ze maar gelukkig is met de persoon van wie ze houdt, dan maakt het mij echt niets uit of het een man of vrouw is :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:38

Mijn (schoon)zusje is eind vorig jaar uit de kast gekomen. Mijn vriend en ik waren verbaasd, omdat we nooit iets gemerkt hebben. Verder is het totaal geen issue voor ons. Kan er juist wel goed met haar over praten. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:39

zal ik het vertellen.............

als mijn kind zegmaar later lesbisch is................. ben ik net zo blij voor haar dat zij haar geluk kan vinden..........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:47

KiWiKo schreef:
zal ik het vertellen.............

als mijn kind zegmaar later lesbisch is................. ben ik net zo blij voor haar dat zij haar geluk kan vinden..........

Hier sluit ik me helemaal bij aan. :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:50

Miss_Blimm schreef:
J
Had het er met mijn vriend over en hij zei... nou als je broertje homo is... zou ik wel gek vinden. Ik zo 'sjesus, waarom dat nou weer'?! Hij 'ja gewoon'...

Ja zo gewoon is het dus niet voor veel mensen....

Het accepteren en er geen probleem mee hebben is iets anders dan het gewoon vinden. Ik heb absoluut geen enkele moeite what so ever met lesbi/homos/bi's. Als ik dergelijke stelletjes op straat tegen kom kijk ik er helemaal niet raar van op. Echter ik heb het nog nooit van dichterbij meegemaakt dat iemand die ik ken zo geaard is en dus een dergelijke relatie nooit van dichtbij meegemaakt.

Als een van mijn zussen zou vertellen dat ze lesbi is zou mijn zus daar niks aan veranderen. Toch voelt het dan een tikkeltje raar. Op dat moment. Waarschijnlijk zou ik er snel aan wennen en het binnen enkele weken de gewoonste zaak van de wereld vinden. Zeker als ik het eerste vriendinnetje ontmoet zou hebben of zo.

Dus, ik zou het wel even vreemd vinden omdat ik het niet verwacht en ik zou er dus even aan moeten wennen. Maar dat betekend niet dat het op enige manier dan ook mijn mening, gevoel of respect over mijn zus zou veranderen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:51

Miss_Blimm schreef:
chipieke schreef:
Geen probleem mee ;) Mijn broer is homo en ik vind het wel gezellig :D Spijtig genoeg geen vrouwelijke homo, dat had ik schitterend gevonden :D

Ik besefte al rond mijn 12 dat m'n broer 'anders' was, dus het was de normaalste zaak van de wereld. Hij heeft zich nooit geout, we wisten het gewoon allemaal al :D Mijn ouders schrokken wat harder. Het is de enige zoon dus bij mijn papa stopt onze familienaam, ze zal nooit worden verdergezet en dat heeft hen wel geraakt.

Mijn schoonmoeder blijkt na x aantal jaar getrouwd te zijn geweest, lesbisch te zijn. Dat kan ik nog steeds maar moeilijk accepteren... Om de 1 of andere reden heb ik het meer voor homo's dan voor lesbiennes...

*ik probeer al 5 maal reactie toe te voegen maar krijg geen speld tussen de reacties :')

Ja goede 'discussie' maar das wel heftig ja! Hoe gaat je vriend ermee om?

Hij tilt er eigelijk niet aan omdat hij het nog niet 'gezien' heeft. Hij heeft het z'n moeder wel al eerlijk gezegd dat hij haar alle geluk van de wereld gunt, maar dat hij het raar zal vinden als hij haar ziet kussen met haar vriendin. Aangezien wij zaterdag trouwen en zijn moeder is uitgenodigd met haar vriendin, zal het een blije, maar hele rare dag worden...

Ik bekijk haar niet anders omdat ze lesbisch is. Iedereen zijn keuze en zijn geluk! Ik heb deze discussie ook al gehad met heel ons laatste jaar op school en iedereen had dezelfde mening. Een vrouw vind een homo gemakkelijker te aanvaarden en een man vind lesbische dames gemakkelijker om te aanvaarden :') Raar of niet :D

Of een koppel man/man, man/vrouw, vrouw/vrouw staat te zoenen op straat, gezellig toch :D Maar het mag wel niet te ver gaan want dan heb ik de neiging te gaan roepen 'rent a room' :+