yes mijn dochter heeft het teddy diploma brons gehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: yes mijn dochter heeft het teddy diploma brons gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:23

Precies, ik ben ook helemaal voor zwemmen met je kindje. Buiten dat het nuttig is om vroeg aan water te wennen is het ook nog heel leuk voor mamma en kind. Maar om daar nou ook alweer eisen aan te hangen en diploma's daar snap ik niets van. Wat moet je ermee? Dat je tegen andere moeders kan zeggen dat jouw kind al een diploma heeft (en eerder dan die van haar?).

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:24

Sonja schreef:
Ligt het eraan dat ik geen kinderen heb dat ik dit eigenlijk best wel heel absurd vind?

Ik ben 't met je eens hoor ;) Dat je met je baby gaat zwemmen om je kindje zodoende aan het water te leren wennen vind ik heel goed. Maar waarom moet je daar diploma's mee halen? Vind ik ook absurd eigenlijk.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:25

Naja dat bedoelde ik dus eigenlijk ook Anoeska, maar ik wou het zo cru niet zeggen :D

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:28

HAHA inderdaad.. :D Zo zie ik het ook. Een baby van 7 maanden met een diploma'tje omdat ie z'n hoofd onder water laat duwen? En wanneer ben je dan geslaagd? Zodra het kindje lacht in plaats van huilt wanneer hij boven komt? Sorry dat ik het zo zeg hoor, vind het ook hartstikke leuk voor je dat je zo trots bent, maar ik snap het niet zo :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:30

Nou ik vind het opzich heel goed hoor.

Ik moest ook heel vroeg leren zwemmen.
Wij woonden aan het water en dan is het heel verstandig dat je kunt zwemmen als je ook kunt lopen ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:29

omdat het kan diploma halen en ze die dingenkan dus waarom niet jullie kennen mijn dochter niet en hoe ze is hoe haar karakter is
en het is ook gewoon om haar bekend te maken met het water
maar blijkbaar hebben jullie daar geen ervaring mee jullie zouden is moeten zien hoe het is en dan praten jullie allemaal anders

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:32

en mensen die negatieve reactie hebben die kunne beter hun reactie weg laten
omdat die blijkbaar niet snappen hoe het allemaal in elkaar steekt en hoe het echt werkt tot ze het een keer in het echt hebben gezien en dan oordelen inplaats van mij de ts afzijken waarom ik in godsnaam me kindje laat opgaan voor der diploma
omdat het gewoon leuk is en ze kan het dus waarom niet als ze het niet kan ga ik het heus niet verlangen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:34

daantjuhhh schreef:

Wij woonden aan het water en dan is het heel verstandig dat je kunt zwemmen als je ook kunt lopen ;)

Met zeven maanden kan een kind dat in het water valt niet zwemmen hoor ;)

Ik ben het eens met bovenstaande reacties, absurd is het. Maar ik snap wel dat je trots bent op je kindje :D Iig gefeliciteerd.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:36

_San87_ schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik ben het eens met bovenstaande reacties, absurd is het. Maar ik snap wel dat je trots bent op je kindje :D Iig gefeliciteerd.

het is niet absurd als je weet hoe het in elkaar steekt en niet dat iets van het kindje word verlangt als ze iets niet kan het gaat gewoon spelenderwijs het gaat niet om het zwemmen want natuurlijk kan ze niet maar bepaalde dingen die je als hele groep met liedjes en voorwerpjes doet in het water maarja blijkbaar zien jullie dat anders en denken jullie eerder dat ik van mijn kind dingen verlang die ze niet kan en dat zou absurd zijn
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 15-07-09 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:37

Ik ben helemaal voor allemaal leuke dingen doen, spelenderwijs in het water. Lijkt me heel goed en leuk voor je kindje.

Ik vind alleen het aspect van diploma's onzin. Wat heeft je kind daar nou aan? Zeker als er dan ook nog bij staat dat de baby het ál met 7 maanden heeft, terwijl anderen het pás bij 9/10 maanden kunnen. Tja, dan krijg ik het gevoel dat het meer voor het statusgevoel van de moeder bedoelt is.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 15-07-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:39

Ik snap het principe wel hoor ;) Mijn moeder heeft het ook gedaan met mij en m'n zusjes. Maar zonder diploma's en prut.

Ik kan alleen heel goed begrijpen dat hier mensen zijn die het absurd vinden, omdat het overkomt dat ze veel moet doen, want er zit een diploma aan verbonden, en ze is nog maar zeven maand. En je zegt zelf ook: Kind is zeven maand, normaal zijn ze 10 of 12 maand voor ze zoiets kunnen.

daantjuhhh

_San87_ schreef:
daantjuhhh schreef:

Nee maar als je met 7 maand de aanraking met water niet eng vind zul je het wel op 3 jarige leeftijd kunnen leren.
(bijvoorbeeld)
Het bevorderd wel.

Begrijp mij niet verkeerd.. een diploma er aan hangen dat vind ik ook een beetje overdreven.
Hoezo baby's etiketten opplakken.

Dat is bij ons ook nooit gedaan.,
Maar wel spelen in en met water.

Loiz

zij schreef:
dat vroeg ik me ook al af... gewoon zonder bandjes in t diepe gooien???

hahaha _O-

Gefeliciteerd :D

Zwemmen is ook gewoon goed voor baby's hoor, en de band met de mama en papa natuurlijk ;)
Gewoon lekker doorgaan hoor, lekker met je kindje spelen in t water, kan niks kwaad, toch?
Die diploma's zijn eigenlijk wel een beetje onzin, naja, leuk voor later.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 15-07-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:41

Anoeska schreef:
Ik ben helemaal voor allemaal leuke dingen doen, spelenderwijs in het water. Lijkt me heel goed en leuk voor je kindje.

Ik vind alleen het aspect van diploma's onzin. Wat heeft je kind daar nou aan?

daar heeft ze ook niks aan maar het is toch leuk als je kindje een diploma krygt het is dan wel meer voor de fun maar wat geeft het voor ons (ouders) ben je dan toch gewoon super trots als je kindje dat allemaal al kan

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:42

Ik ben het eens met bovenstaande reacties, absurd is het. Maar ik snap wel dat je trots bent op je kindje :D Iig gefeliciteerd.[/quote]
Nee maar als je met 7 maand de aanraking met water niet eng vind zul je het wel op 3 jarige leeftijd kunnen leren.
(bijvoorbeeld)
Het bevorderd wel.

Begrijp mij niet verkeerd.. een diploma er aan hangen dat vind ik ook een beetje overdreven.
Hoezo baby's etiketten opplakken.

Dat is bij ons ook nooit gedaan.,
Maar wel spelen in en met water.[/quote]

het heeft niks met etiketten plakken te maken het is gewon voor de fun het gaat hier niet om een diploma van een opleiding die je afgerond hebt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:45

Natuurlijk ben je trots en dat moet je ook zijn.
Das alleen maar leuk.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:45

Sonja schreef:
Ik heb het ook niet over babyzwemmen an sich, maar over diploma's en opdrachten voor een kind dat nauwelijks ontdekt heeft dat ze handjes en voetjes heeft...

dat heeft ze wel ontdekt aangezien mijn dochter overal heel erg snel mee is en het zijn geen echte opdrachten maar gewoon spelenderwijs dingentjes doen

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:47

Gefeliciteerd! Dat pikt je kindje dus snel op!
Ik vind het alleen maar leuk en goed en dat ze haar eerste diplomaatje heeft behaald,
is toch een leuke beloning.
:j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:50

Ik sluit me helemaal aan bij Sonja en Anoeska: lekker spelen met je kind in het water: super. Maar de eisen, oefeningen en diploma's voegen daar volgens mij niks aan toe. En een tijdslimiet hangen aan het leren zwemmen (met 3? waarom zo vroeg?) lijkt me ook niet nodig - neem het lekker zoals het komt. Ervan genieten is veel belangrijker dan presteren :j

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:50

Je moet die negatieve reacties niet zo persoonlijk aantrekken jelledaantje :(:)

Wat ik er namelijk uit begrijp is dat iedereen het heel goed vind dat jij dit met je kindje doet! :j Alleen om daar een diploma voor te krijgen vinden veel wat overdreven. Hierdoor kan er onderling (tussen de ouders dus) een soort 'strijd' ontstaan.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:50

Annouk schreef:
Gefeliciteerd! Dat pikt je kindje dus snel op!
Ik vind het alleen maar leuk en goed en dat ze haar eerste diplomaatje heeft behaald,
is toch een leuke beloning.
:j

kijk jij snapt het je moet er gewoon de fun van in zien het gaat hier wel om een kindje en zal nooit maar dan ook niets van haar iets verlangen waar ze nog niet aan toe is. Normaal gesproken doen ze het pas als ze wat ouder zijn maar aangezien ze al zover is met haar ontwikkeling mocht ze ook mee doen. en nogmaals het zijn geen opdrachten heb ik mischien in een van de beginpost wel verkeerd neergezet maar het gaat gewoon om spelenderwijs dingen ontdekken en doen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:52

Shadow0 schreef:
Ik sluit me helemaal aan bij Sonja en Anoeska: lekker spelen met je kind in het water: super. Maar de eisen, oefeningen en diploma's voegen daar volgens mij niks aan toe. En een tijdslimiet hangen aan het leren zwemmen (met 3? waarom zo vroeg?) lijkt me ook niet nodig - neem het lekker zoals het komt. Ervan genieten is veel belangrijker dan presteren :j

het gaat niet om het presteren het is gewoon voor de fun ik ga me kind niet puschen dat ze die dingen moet doen of moet leren dat doet ze zelf en als ze dat kan en ze krijgt daar een diploma voor wat maakt het uit het gaat mij niet om een diploma dat ik kan zeggen kijk mijn kind heeft al een diploma NEE daar gaat het niet om het is gewoon leuk dat ze er een heeft dat het ertoe doet nogmaals nee

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:56

Daarom begrijp ik alle kritiek op het diplomaatje ook niet.
Kinderen van die leeftijd vinden bezig zijn in water al hartstikke leuk,
en als zij met leuke speelse opdrachtjes vaardigheden kan ontwikkelen heeft zij voorsprong op de rest als zij echt op kinderzwemles gaat.
Je kindje heeft geen baantjes hoeven trekken etc. dus er is totaal geen ernst aan,
ik vind het juist leuk dat je je kindje er zo vroeg bij betrekt.
En dat ze voor alle waterpret een diplomaatje krijgt omdat ze het goed heeft gedaan,
is het een leuke beloning voor je kindje en het is ook nog eens hartstikke leuk voor kinderen om te ontvangen.

Je kunt het vergelijken met het Pietendiploma. Spelenderwijs gymen, op dingen klimmen en sportopdrachten doen,
om vervolgens een A4'tje met je Pietendiploma erop te krijgen vond ik als kind helemaal geweldig.

Het diploma wordt hierbij niet gebruikt als bewijs van een bepaalde prestatie,
maar als beloningsmiddel voor de kinderen en de ouders die zich hebben ingezet.
Laatst bijgewerkt door Annouk op 15-07-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:57

jelledaantje schreef:
yeeeeeeeeeeaaaaaaaaah

mijn dochter van bijna 7 maanden heeft haar eerste diploma behaald wat je normaal pas bij de 9 a 10 maanden kan behalen vanwege de opdrachten die ze moeten doen.
dus ik ben natuurlijk super trots op mijn kleine meisje dat ze al al die dingen al zo vroeg kan.
We wisten al wel dat ze een vroege vogel was maar dit slaat echt alles ben zo trots.
sorry dit moest er even uit :D

edit het zijn geen opdrachten heb ik verkeerd geformuleerd het zijn spelenderwijs dingetjes die ze moeten leren en doen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:58

Annouk schreef:
Daarom begrijp ik alle kritiek op het diplomaatje ook niet.
Kinderen van die leeftijd vinden bezig zijn in water al hartstikke leuk,
en als zij met leuke speelse opdrachtjes vaardigheden kan ontwikkelen heeft zij voorsprong op de rest als zij echt op kinderzwemles gaat.
Je kindje heeft geen baantjes hoeven trekken etc. dus er is totaal geen ernst aan,
ik vind het juist leuk dat je je kindje er zo vroeg bij betrekt.
En dat ze voor alle waterpret een diplomaatje krijgt omdat ze het goed heeft gedaan,
is het een leuke beloning voor je kindje en het is ook nog eens hartstikke leuk voor kinderen om te ontvangen.

Je kunt het vergelijken met het Pietendiploma. Spelenderwijs gymen, op dingen klimmen en sportopdrachten doen,
om vervolgens een A4'tje met je Pietendiploma erop te krijgen vond ik als kind helemaal geweldig.

Het diploma wordt hierbij niet gebruikt als bewijs van een bepaalde prestatie,
maar als beloningsmiddel voor de kinderen en de ouders die zich hebben ingezet.

kijk jij formuleerd helemaal hoe ik het bedoel eindelijk iemand die me snapt dankjee annouk ;)