Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:Ligt het eraan dat ik geen kinderen heb dat ik dit eigenlijk best wel heel absurd vind?
Dat je met je baby gaat zwemmen om je kindje zodoende aan het water te leren wennen vind ik heel goed. Maar waarom moet je daar diploma's mee halen? Vind ik ook absurd eigenlijk..
Zo zie ik het ook. Een baby van 7 maanden met een diploma'tje omdat ie z'n hoofd onder water laat duwen? En wanneer ben je dan geslaagd? Zodra het kindje lacht in plaats van huilt wanneer hij boven komt? Sorry dat ik het zo zeg hoor, vind het ook hartstikke leuk voor je dat je zo trots bent, maar ik snap het niet zo
daantjuhhh schreef:Nou ik vind het opzich heel goed hoor.
Ik moest ook heel vroeg leren zwemmen.
Wij woonden aan het water en dan is het heel verstandig dat je kunt zwemmen als je ook kunt lopen

Iig gefeliciteerd. _San87_ schreef:daantjuhhh schreef:Nou ik vind het opzich heel goed hoor.
Wij woonden aan het water en dan is het heel verstandig dat je kunt zwemmen als je ook kunt lopen
Met zeven maanden kan een kind dat in het water valt niet zwemmen hoor
Ik ben het eens met bovenstaande reacties, absurd is het. Maar ik snap wel dat je trots bent op je kindjeIig gefeliciteerd.
Mijn moeder heeft het ook gedaan met mij en m'n zusjes. Maar zonder diploma's en prut._San87_ schreef:daantjuhhh schreef:Nou ik vind het opzich heel goed hoor.
Met zeven maanden kan een kind dat in het water valt niet zwemmen hoor
Ik ben het eens met bovenstaande reacties, absurd is het. Maar ik snap wel dat je trots bent op je kindjeIig gefeliciteerd.
zij schreef:dat vroeg ik me ook al af... gewoon zonder bandjes in t diepe gooien???
Anoeska schreef:Ik ben helemaal voor allemaal leuke dingen doen, spelenderwijs in het water. Lijkt me heel goed en leuk voor je kindje.
Ik vind alleen het aspect van diploma's onzin. Wat heeft je kind daar nou aan?

Iig gefeliciteerd.[/quote]Sonja schreef:Ik heb het ook niet over babyzwemmen an sich, maar over diploma's en opdrachten voor een kind dat nauwelijks ontdekt heeft dat ze handjes en voetjes heeft...

Alleen om daar een diploma voor te krijgen vinden veel wat overdreven. Hierdoor kan er onderling (tussen de ouders dus) een soort 'strijd' ontstaan. Annouk schreef:Gefeliciteerd! Dat pikt je kindje dus snel op!
Ik vind het alleen maar leuk en goed en dat ze haar eerste diplomaatje heeft behaald,
is toch een leuke beloning.
Shadow0 schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Sonja en Anoeska: lekker spelen met je kind in het water: super. Maar de eisen, oefeningen en diploma's voegen daar volgens mij niks aan toe. En een tijdslimiet hangen aan het leren zwemmen (met 3? waarom zo vroeg?) lijkt me ook niet nodig - neem het lekker zoals het komt. Ervan genieten is veel belangrijker dan presteren
jelledaantje schreef:yeeeeeeeeeeaaaaaaaaah
mijn dochter van bijna 7 maanden heeft haar eerste diploma behaald wat je normaal pas bij de 9 a 10 maanden kan behalen vanwege de opdrachten die ze moeten doen.
dus ik ben natuurlijk super trots op mijn kleine meisje dat ze al al die dingen al zo vroeg kan.
We wisten al wel dat ze een vroege vogel was maar dit slaat echt alles ben zo trots.
sorry dit moest er even uit
Annouk schreef:Daarom begrijp ik alle kritiek op het diplomaatje ook niet.
Kinderen van die leeftijd vinden bezig zijn in water al hartstikke leuk,
en als zij met leuke speelse opdrachtjes vaardigheden kan ontwikkelen heeft zij voorsprong op de rest als zij echt op kinderzwemles gaat.
Je kindje heeft geen baantjes hoeven trekken etc. dus er is totaal geen ernst aan,
ik vind het juist leuk dat je je kindje er zo vroeg bij betrekt.
En dat ze voor alle waterpret een diplomaatje krijgt omdat ze het goed heeft gedaan,
is het een leuke beloning voor je kindje en het is ook nog eens hartstikke leuk voor kinderen om te ontvangen.
Je kunt het vergelijken met het Pietendiploma. Spelenderwijs gymen, op dingen klimmen en sportopdrachten doen,
om vervolgens een A4'tje met je Pietendiploma erop te krijgen vond ik als kind helemaal geweldig.
Het diploma wordt hierbij niet gebruikt als bewijs van een bepaalde prestatie,
maar als beloningsmiddel voor de kinderen en de ouders die zich hebben ingezet.