Leuke beginnersauto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Leuke beginnersauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:45

Een toyota Starlet :D zuinig, goedkoop, weinig onderhoud en rijdt erg lekker. Super pittig :D
Laag in wegenbelasting en goedekoper in de verzekering als een gloednieuwe auto :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:50

Seat Arosa!!

Nooit problemen mee gehad..
Heb nu een 206 en die is om te janken........

Nee mn volgende auto word zeker weer een seat!!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:55

Ik heb een ford ka en ben er super blij mee. Lekker klein :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:03

ik heb ook een ford ka en rijdt echt helemaal super :D lekker klein en redelijk zuinig :D

en dan bedoel ik niet de nieuwe maar gewoon de normale ford ka ;)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:23

Mirr84 schreef:
Ford Fiesta :D

Die is gaaf :D Je hebt hem ook in het groen etc

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:29

VW polo heb ik nu. Perfect autotje, is nooit wat mee, komt elke keer weer fluitend door de keuring :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:57

Suzuki Swift :D Slagje groter dan de Alto en minstens zo betrouwbaar. Ik ben nu aan mijn 2e Swift, komt uit 2002. Is een heel compleet wagentje (stuurbekrachtiging, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, airco, ABS, sportstoelen, lm velgen, enz.) en ik ben er zó blij mee! Mocht hij er ooit mee ophouden of als ik toe ben aan een grotere auto, komt er zeker weer een Swift, maar dan de nieuwe :D

Een Swift zou goed in jullie budget passen, is zuinig en ik vind hem heerlijk rijden :) Nooit spijt gehad van mijn aankopen in ieder geval. Hij is zuinig, maandelijkse kosten zijn laag en hij is vooral taai, mijn Swiffies hebben bijna nooit wat gehad. Bij reparaties is er ook goed aan tweedehands onderdelen te komen, dit drukt de kosten :)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:01

Mijn eerste auto was een VW polo, heb nu een VW fox. Beide hele fijne auto's!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:22

Ik ben ook aan het kijken nu. Ik heb 13 augustus mijn eerste rijles :o Wel snel.. maarja, het is altijd leuk om je te orienteren. Mijn oog is nu gevallen op een Smart, echt supergaaf.. alleen je kan er maar met z'n tweeen in.. da's het nadeel. Voor onder de 8000 kun je een gloednieuwe Fiat Panda kopen.. Misschien een leuke VW New Beetle.. (niet nieuw)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:25

Eerste auto van mij was een suzuki alto van 15 jaar oud, heerlijke wagen! En zuinig! Voordeel is ook dat je niet zo'n hoge verzekeringspremie en wegenbelasting hebt. Bovendien leer je wel rijden met zo'n bakkie en is het ook minder 'erg' als je eens per ongeluk ergens tegen aan tikt (bij een auto van 500 euro is een krasje minder pijnlijk dan eentje van 8000 en geloof mij in het begin wil je nog wel eens een inschattingsfoutje maken..)

Nu rijd ik in een opel corsa, ook een prima wagentje, maar met die alto kon je echt scheuren.. Met die corsa toch wat minder.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:27

Ik rijd in een VW polo 1.6 uit '95 of '96 ( hij is van mijn vriend )
Echt een top ding! Niet zo groot, niet zo duur, zuipt niet te veel.. En hij is nooooiiiittt stuk! Nou is mijn vriend d'r altijd super zuinig op geweest, en ik ook..
Ze zijn ook niet zo duur in aanschaf ( tweede hands ) :D Echt een aanrader!

Ik zou inderdaad ook niet zo'n dure nemen.. Ik reed na 2 dagen al een kras.. Nou vond vriendlief dat niet erg ( hij had de andere kant van ze neus al te pakken gehad!!! ) Maar dat doet wel zeer!
Laatst bijgewerkt door Oliebollie op 15-07-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:27

Mijn zus heeft een zwarte VW beetle en ze is er erg tevreden over :j ons pap vindt hem ook heerlijk rijden! En een 2ehandsje heb je al voor minder dan 8000,-

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:15

even opletten hier geblazen

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:19

Ik zweer toch ook bij een twingo!
Met mijn eerste een ongeluk gehad, maar die was al 14, en nog niks aan gemankeerd.
Mijn 2e auto is toch maar opnieuw een twingo geworden ;)
Met die grote ruiten kan je lekker veel zien vind ik

edit: auto's zijn van mijn vader, maar ik ben er wel 5 keer in de week mee weg :+

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:30

Ik heb een ciroen c2, ben er nog steeds super tevree mee, fijn compact sportief autootje!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:51

Evelli schreef:
Een toyota Starlet :D zuinig, goedkoop, weinig onderhoud en rijdt erg lekker. Super pittig :D
Laag in wegenbelasting en goedekoper in de verzekering als een gloednieuwe auto :D

Ik dacht al, deze wordt toch niet vergeten he }:)
Heb net een Toyota Starlet gekocht, wat een gave auto :D Hij rijdt super, lekker pittig en idd niet te duur in de wegenbelasting en verzekering.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:52

Toyota doet het bij onze familie ook goed :P
Wij hebben een yaris, mijn oom en tante een aygo waar ze rázend enthousiast over zijn!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:56

Opel Corsa, leuke zuinige autootjes. Ik heb zelf een SEAT Ibiza, ben ik ook erg tevreden over..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:31

Pistasche schreef:
Toyota doet het bij onze familie ook goed :P
Wij hebben een yaris, mijn oom en tante een aygo waar ze rázend enthousiast over zijn!

Ik heb een starlet, mijn moeder een Auris, mijn vader een Celica en mijn broer een Corolla :)
Mag ook wel, oom is toyota dealer :)

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:26

Ik zou, als ik een kleine auto kocht, vooral even letten op het geluid dat hij maakt. Kleine, wat oudere auto's maken vaak zoveel lawaai en dat vind ik heel irritant! Ook de nieuwe Peugeot 107 had dat, terwijl het toch een spiksplinternieuwe auto was. Als ik 8000 euro uit te geven had, zou ik voor een slagje groter gaan, vooral voor het rijcomfort. Maar then again, als er een Kia Sportage voor mijn deur zou staan, zou ik die nemen en mijn vader in de Alto op pad sturen ;).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:57

hmmmmn tis maar wat je vervelend vindt Flor en hoe goed je je auto onderhoudt :)
ik heb een kleine wat oudere auto maar stoor mij niet aan eht geluid wat ie maakt, heb toch de radio aan :)
De Auris van mijn moeder maakt af en toe zo weinig geluid dat ik me afvraag of ie nog wel aanstaat (voor stoplichten e.d.)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:00

Merlinde schreef:
Ik rijd in een VW polo 1.6 uit '95 of '96 ( hij is van mijn vriend )
Echt een top ding! Niet zo groot, niet zo duur, zuipt niet te veel.. En hij is nooooiiiittt stuk! Nou is mijn vriend d'r altijd super zuinig op geweest, en ik ook..
Ze zijn ook niet zo duur in aanschaf ( tweede hands ) :D Echt een aanrader!

Ik ben ook begonnen met een polo uit '98, superfijn autootje :+: helaas heb ik 'm totall loss gereden op de snelweg :(
maar inmiddels trotste bezitter van een kermit-de-kikker groene VW Lupo uit '99.. echt helemaal geweldig :+: lekker klein en héél stoer. Daarnaast issie ook superzuinig!
http://i103.photobucket.com/albums/m125 ... lupo1b.jpg

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:06

Evelli schreef:
hmmmmn tis maar wat je vervelend vindt Flor en hoe goed je je auto onderhoudt :)
ik heb een kleine wat oudere auto maar stoor mij niet aan eht geluid wat ie maakt, heb toch de radio aan :)
De Auris van mijn moeder maakt af en toe zo weinig geluid dat ik me afvraag of ie nog wel aanstaat (voor stoplichten e.d.)

Mja is ook persoonlijk natuurlijk. Ik vind het meestal wel meevallen maar zeker op grote stukken snelweg ben ik er algauw zat van. Maar hou sowieso van de wat grotere auto's.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:07

Het maakt mij ook weinig uit... maar ja, als een auto maar rijdt en weinig mankeert, dan vind ik het al snel goed :D

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:14

Altijd supertevreden geweest over mn eerste auto; n Twingo.
Nooit wat gemankeert, altijd lekker gereden.