Vriend wil niet trouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:15

Kaka schreef:
Hier iemand die absoluut niet trouwt. Vooral dat deel waarin je elkaar eeuwige trouw belooft. Ik ga ervan uit dat we elkaar eeuwig trouw zijn, maar mocht dat niet het geval zijn, dan heb ik die belofte niet gebroken.

Inderdaad :j daar zit ik dus ook mee. Ik doe niet graag 'loze' beloftes, en tegenwoordig vind ik 'eeuwige trouw' 9 op de 10 keer wel onder vallen. :\
Als het niet meer goed, even goede vrienden, maar dan wil ik de rompslomp niet van een scheiding en het feit dat je de belofte niet hebt gehouden. Mensen veranderden, situaties veranderen, relaties veranderen, en dan zit je aan elkaar vast. Jippie. :\

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:15

Hey

Ik had aan het begin van onze relatie ook echt het idee, van IK WIL TROUWEN en hij had echt Zoiets van, van mij hoeft dat niet.

Nu hebben we december 2007 ons huissie gekocht en merk ik wel dat ik daar zoveel waarde aan hecht dat ik eerlijk gezegd ook niet meer hoef te trouwen. Op zich zou ik het leuk vinden, maar als het niet gebeurd zou ik het ook niet erg vinden. Daarna komen toch ook de kinderen aan de beurt en kost ook al duur genoeg. En als we het willen, dan willen we het ook groot en vind ik aan ene kant weer zonde geld.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:17

Persoonlijk zou ik het ook niet zo leuk vinden als mijn vriend niet wil trouwen. Zou het ook echt geweldig vinden om een dag helemaal in het middelpunt te staan en dat alles op die dag om ons twee draait.
Zou het er dan ook moeilijk mee hebben als hij niet zou willen trouwen. Kan je vriend niet nog van gedachten veranderen?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:18

djinnie schreef:
Hier een vriend die nog niet wil trouwen en ook nog geen kinderen wilt. Ikzelf heb wel heel sterk een kinderwens en wil ook graag trouwen, maar ja, in mijn eentje gaat dat toch wat lastig. En aangezien ik wel echt dol ben op mijn vriend, moet ik maar even op mijn tanden bijten en wachten tot (en of) mijn vriend daaraan toe is... Zo niet, jammer dan... (Zei ze stoer...slik)

Nou ik zou het erg knap vinden dat mocht blijken dat hij geen kinderen wil dat je dan bij hem blijft ondanks jou kinderwens.

Tot voor kort wist ik niet of ik wel kinderen wilde en heb ik ook wel duidelijk gemaakt aan mijn vriend. Stel ik zou het over aantal jaren nog niet willen en hij wel erg graag, dan zou ik het respecteren als hij naar iemand anders zou gaan waar hij wel zijn toekomst mee kan opbouwen die hij wil.
Al vind ik het wel anders liggen dat als je samen geen kinderen kunt krijgen.

Maar sinds ik mijn nichtje heb weet ik deels hoe het is om er eentje van jezelf te hebben (tis toch fam) en weet ik wel dat ik kinderen wil. Dat is voor mijn vriend dan toch een mzzltje.

Kaka

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:20

Ik vind niet willen trouwen en geen kinderen willen wel iets anders, persoonlijk.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:22

Kaka schreef:
Ik vind niet willen trouwen en geen kinderen willen wel iets anders, persoonlijk.

Ben ik het mee eens. Alleen had zij het over kinderwens die hij misschien niet heeft of zal krijgen. Daar ben ik even op in gehaakt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:24

Hmm, dat zou voor mij dan toch wel een puntje zijn hoor.

Vriend en ik zijn al ruim 10 jaar bij elkaar en niet getrouwd. Daarvan wonen we ook alweer 7 jaar samen :)
Toen we dit huis kochten zijn we wel een geregistreerd partnerschap aangegegaan, op papier weinig anders dan getrouwd zo lang er nog geen kinderen in het spel zijn.

Maar toch... zodra we de financien op orde hebben (zo'n verbouwing hakt er toch wel in zeg maar :')) dan gaat er wel getrouwd worden. En goed ook.
Dus met een echte Achterhoekse/Twentse bruiloft etc. Maar ook wel weer wel naar onze smaak (dus verwacht geen lieve schattige dansmuziek die alle ooms en tantes leuk vinden).

En dat eeuwige trouw verhaal: op het moment dat een van de 2 niet trouw is, is er altijd stront aan de knikker. Getrouwd of niet. Als je dat niet wilt, dan moet je eigenlijk ook al niet gaan samenwonen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:25

Kaka schreef:

Ik ook. Niet willen trouwen: nou ja, dan maar niet. Voor mij geen reden om de relatie te verbreken.
Maar wel of geen kinderen willen: daar moet het imo toch echt over eens zijn of worden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:27

Ik trouw niet en wil geen kinderen. :n Ik maak geen beloftes waarvan ik niet zeker ben dat ik ze waar kan maken, "eeuwig trouw"? :n Ik vind trouwen hypocriet. :o Snap de meerwaarde ook helemaal niet... :) Wil hij wel verloven? Geef dan een verlovingsfeest alla trouwfeest. :)

Kinderen, tja da's ieder persoonlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:27

pharagirlke schreef:
Ik trouw niet en wil geen kinderen. :n Ik maak geen beloftes waarvan ik niet zeker ben dat ik ze waar kan maken, "eeuwig trouw"? :n Ik vind trouwen hypocriet. :o Snap de meerwaarde ook helemaal niet... :) Wil hij wel verloven? Geef dan een verlovingsfeest alla trouwfeest. :)

Dat laatste snap ik dan weer niet... want verloven is niks meer dan de belofte om met elkaar te trouwen toch?

Caroline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:33

In de loop der jaren zal hij wel bijtrekken, geloof me ! :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:39

vind trouwen ook echt de grootste onzin hoor.. 'ik wil bij je blijven alleen als het geld eerlijk verdeeld word als we uit elkaar gaan' }>

nee.. heb geen boterbriefje nodig om aan mijn vriend te laten zien da ik van hem hou

als we dan toch kinderen krijgen en/of een koophuis hebben, dan een samenlevingscontract.. is ongeveer hetzelfde alleen dan niet verkapt in een 'kijk mij eens mooi zijn, en we houden van elkaar'- feestje :P

zo.. dat is eruit :P

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:41

Arabesk schreef:
Áls ik trouw, zou ik het liefst op maandagochtend handtekeningen zetten en klaar is klaar :+

Idem :D Het is dat of gewoon met z'n tweetjes op de Malediven :Y)
Geen drukke dag, geen feestgedoe voor zoveel mensen, zou de stress niet aankunnen!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:41

Heerlijk, al die trouw frustraties :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:43

en TS.. je bent nog maar 19.. weet niet hoe oud je vriend is..?
vind je jezelf ook niet een beetje jong nog om te gaan trouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:46

LimaMambo schreef:

Ze wil toch niet nu al trouwen. Ik ben ook 19, vriend ook en we hebben het er ook over gehad hoor of we dat allebei willen.. Lijkt me vrij normaal.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:48

Juul schreef:
LimaMambo schreef:

Ze wil toch niet nu al trouwen. Ik ben ook 19, vriend ook en we hebben het er ook over gehad hoor of we dat allebei willen.. Lijkt me vrij normaal.

nou van wat ik uit de tekst begrijp wil zehet zo snel mogelijk.. want kinderen zijn voor 'later' ;)
en ik vind 19 jaar te jong.. sorry.. maar dat is mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:49

LimaMambo schreef:
[naam] schreef:

nou van wat ik uit de tekst begrijp wil zehet zo snel mogelijk.. want kinderen zijn voor 'later' ;)
en ik vind 19 jaar te jong.. sorry.. maar dat is mijn mening

Naja ik vind trouwen dan weer iets voor 'later' en kinderen 'zo snel mogelijk'. En zo snel mogelijk is ook pas als ik afgestudeerd ben dus over zo'n 6 jaar. ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:54

LimaMambo schreef:

Oh, misschien had ik het wat 'verkeerd' geformuleerd in mijn post, maar ik wil ook nog niet nú trouwen.
Bedoelde meer dat kinderen voor nóg wat later zijn. ;)

Mijn vriend is overigens 24.

Yessy

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:54

Wil hij niet omdat het geen toegevoegde waarde heeft voor hem, of is hij het niet met fenomeen huwelijk eens?
In de eerste geval zou ik vragen waarom hij het niet voor jou doet. Als het voor hem geen toegevoegde waarde heeft en voor jou wel, waarom niet dan (behalve de kosten dan).
Mijn vriend en ik hebben net zoiets met het wel/niet voor de kerk trouwen. Ik geloof niet dus vind het volstrekt doelloos, hij wil dat wel graag. En als het voor mij toch weinig betekent, waarom zou ik het dan niet doen? Ik ga er niet dood van en ik hem er een heel groot plezier mee :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:26

ik ben iemand die ook heel graag dat sprookjeshuwelijk wilt, maar dan in het klein, geen enorme groep mensen, maar een klein clubje van dierbaren om me heen, op een mooie romantische locatie in een schitterende jurk, ja dat zie ik wel zitten :) Het hoeft van mij ook niet duur, zolang ik mn geliefden maar om me heen heb en die jurk natuurlijk :P
Was tijdje terug met mijn vriend bij een bruiloft van vrienden van hem en hij reageerde er erg positief op, dus denk dat dat wel goed komt haha :P
Alleen het fenomeen kinderen, daar moeten we het nog even over hebben, want momenteel ziet hij dat echt niet zitten, al moet ik zeggen dat het absoluut niet nu wel omdraaid in nee nu nog echt niet, maar dat is al een verschil :P Daarbij ben ik nog maar 23 dus ik wil toch nog wel een jaar of 6 wachten als het even kan haha :P

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:35

Nou ik ben gister ook 19 geworden, vriend is 21 we zijn nu vier jaar bij elkaar. Maar als hij mij NU zou vragen zou ik niet eens twijfelen. Nee hoor, we hebben zo goed als samen gewoond door omstandigheden slapen we niet meer elke dag bij elkaar, maar het lijkt mij super om uit huis te trouwen en dan samen een huis te kopen. Daarbij zie ik hem dus al vier jaar elke dag, slapen we al vier jaar elke dag bij elkaar..dus ik zou het super super súper vinden als hij dat zou willen.

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:35

Zeven jaar geleden zaten wij in zo ongeveer dezelfde situatie. En nu.. na zo'n tijd samen, na samen vanalles opgebouwd te hebben, nu zou hij toch best wel willen. Maar nu hoeft het van mij eventjes niet ;) Het is niet onmoglijk dat hij bijdraait, maar push hem er niet in, dan zal hij des te minder geneigd zijn er zelf over na te denken ;)
Bedenk voor je zelf alleen wel goed, is dit een zekerheid die jij echt nodig hebt? Is het een deal breaker als hij nooit zou willen trouwen, en zo ja, moet je er dan nu je energie nog in stoppen? Maargoed, dat gaat al vrij ver, doe gewoon rustig aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:55

Mijn vriend hoeft ook niet zo nodig te trouwen terwijl het mij wel gaaf lijkt om er een echt mooie dag van te maken. Aan de andere kant vind ik het verschrikkelijk duur en of ik dat er voorover heb...? :n Beide hebben we wel zoiets van alles of niets, dus of niet trouwen, of trouwen met alles erop en eraan.. Mijn zusje is op een woensdagochtend gratis getrouwd en heeft 's avonds een grote visite gehad bij mijn ouders thuis. Op die manier wil ik het dus niet.. :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:58

Roane schreef:
Maar niet in de koets met zes witte paarden ervoor, de jurk en sluier die door het hele elftal aan kleine kindjes gedragen moet worden en iedereen stijf in pak... :))

Ik zit meer te denken aan een gezellig feest :j Mijn vriend wil ook niet trouwen maar misschien verandert hij nog van mening :+ ik zie het zelf niet zitten zoals hierboven omschreven en tot overmaat van ramp een 'traditioneel' vrijgezellenfeest (met alleen maar vrouwen?? :oo ) maak je mij ook net gelukkig mee, maar een dag om te vieren dat je bij elkaar bent en dan het liefst in een kasteeltuin in Frankrijk, iedereen bij elkaar en gezellig enzo, lijkt me wel leuk.

Oh en ik wil niet mijn eigen huisje opgeven. Maar dat schijnt niet meer te hoeven tegenwoordig :D