Mijn vriend gaat in september een weekend weg met vrienden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Re: Me vriend gaat in september een weekend weg met vrienden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:06

Ik ga even koken dus kan nu even niet reageren! Voor zover iig bedankt voor jullie reacties.. Tis nu al een geruststelling dat ik iig niet de enigste ben die dit heeft.
Komt goed allemaal! ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:09

Pure onzekerheid over jezelf. Dat is jouw probleem, daar moet jij aan gaan werken.

Probeer hem dat weekend even 'los' te laten en heb vertrouwen in hem maar ook in jouzelf.

En misschien is het voor jullie vriendinnengroepje ook weleens leuk om een weekendje samen weg te gaan zonder de mannen!
Jij gaat dan ook niet met de insteek om eens een andere vent te gaan scoren toch? Zal jouw vriend ook zeker niet doen, hij wilt gewoon even wat quality time met zijn vrienden doorbrengen!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:10

Geniet er zelf van, ga zelf wat leuks doen met vriendinnen! Is toch juist heerlijk af en toe! Vind het zo vreselijk van die stelletjes die niets meer afzonderlijk van elkaar doen. Gun hem z'on weekend en die andere meiden zouden dat ook moeten doen, uiteindelijk is het beter voor je relatie! En het is maar een weekend...Don't worry dus! :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:36

Ik vind dit wel heel erg hoor, dat je je daar zo druk om maakt :\ Als mijn vriend daarmee aan zou komen zou ik het provoceren door 2 weken weg te gaan ipv een weekend. Komop... wat is nou helemaal een weekend :?
Als je zo twijfelt in een relatie vraag ik me af of het uberhaupt wel een goede relatie is.

Mijn vriend gaat 1 week naar spanje met de jongens, en ik heb er eigenlijk nog geen moment bedacht dat ik dat eigenlijk niet leuk vind. Ja, ik moet hem een week missen, maar ach, daarna is het weer extra leuk om m te zien :) Ik ga zelf 2 weken naar italië zonder hem, en heb van hem ook nog niet gehoord dat ie dat erg vindt.
Je hebt elkaar iig weer iets te vertellen, en heeeel lang te knuffelen als hij weer terug is :P En er komen altijd mooie verhalen van als mn vriend met de jongens alleen gaat stappen. Sowieso gaan ze regelmatig een weekend weg. En die verhalen achteraf.... hilaaaarisch.

Trouwens... wij stappen ook vaak apart. Ik vind het heel gezellig met hem hoor, maar sommige dingen moet je gewoon doen zonder je aanhang erbij :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:37

verootjoo schreef:
Ik vind dit wel heel erg hoor, dat je je daar zo druk om maakt :\ Als mijn vriend daarmee aan zou komen zou ik het provoceren door 2 weken weg te gaan ipv een weekend. Komop... wat is nou helemaal een weekend :?
Als je zo twijfelt in een relatie vraag ik me af of het uberhaupt wel een goede relatie is.

Mijn vriend gaat 1 week naar spanje met de jongens, en ik heb er eigenlijk nog geen moment bedacht dat ik dat eigenlijk niet leuk vind. Ja, ik moet hem een week missen, maar ach, daarna is het weer extra leuk om m te zien :) Ik ga zelf 2 weken naar italië zonder hem, en heb van hem ook nog niet gehoord dat ie dat erg vindt.
Je hebt elkaar iig weer iets te vertellen, en heeeel lang te knuffelen als hij weer terug is :P En er komen altijd mooie verhalen van als mn vriend met de jongens alleen gaat stappen. Sowieso gaan ze regelmatig een weekend weg. En die verhalen achteraf.... hilaaaarisch.

Trouwens... wij stappen ook vaak apart. Ik vind het heel gezellig met hem hoor, maar sommige dingen moet je gewoon doen zonder je aanhang erbij :Y)

Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:42

hoezo baas boven baas?

Ik snap gewoon niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Alsof hij thuis niet vreemd kan gaan, daar heb je toch geen weekendje weg voor nodig?

En je vriend heeft toch voor jou gekozen? Dan gaat ie echt niet zomaar weer weg naar het eerste de beste mooiere meisje lijkt me zo... En als ie denkt dat ie t daar beter krijgt, moet ie dat maar lekker doen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:42

verootjoo schreef:
hoezo baas boven baas?

Ik snap gewoon niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Alsof hij thuis niet vreemd kan gaan, daar heb je toch geen weekendje weg voor nodig?

En je vriend heeft toch voor jou gekozen? Dan gaat ie echt niet zomaar weer weg naar het eerste de beste mooiere meisje lijkt me zo... En als ie denkt dat ie t daar beter krijgt, moet ie dat maar lekker doen :Y)

Sommige mensen hebben het daar gewoon moeilijk mee, en jij toevallig niet (wees blij). Vond je berichtje niet zo aardig overkomen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:45

Niet iedereen is zo zelfverzekerd of zo zeker van zijn zaak.
Verder weet je ook niet hoelang de TS en haar vriend een relatie hebben, ze zegt namelijk dat dit de 1e keer is dat ze iets 'appart' gaan doen.

De eerste keer toen mijn vriend wegging vond ik het ook niet heel erg leuk, maar nu geef ik er ook echt niets meer om.
Zoiets kan ook moeten groeien!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:47

sommige mensen doen alsof hun vriend hun bezit is... dat is iets heel anders ;)
En ik vind (teveel)jaloezie gewoon not done.

@micha; ze wonen samen. Dat doe je niet in de eerste maanden. Eerlijk gezegd vind ik het best zorgelijk dat ze niks apart doen :?

Maar goed, misschien ben ik wel weer te naïef ofzo... En ik relativeer nogal makkelijk :D Maar dat heb ik ook moeten leren hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:48

verootjoo schreef:

Denk niet dat hier sprake is van ofwel jaloezie ofwel vriend als bezit zien. ;) Gewoon een beetje angst.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:50

Oei dit herken ik zo erg! Had hetzelfde verhaal zelf kunnen typen :D
Een rotprobleem.. je kunt het ze niet verbieden al zou je dat het liefst wel doen. Mijn vriend weet ervan en zal dus niet zomaar met vrienden op vakantie gaan maar de kans dat het een keer gebeurd is natuurlijk wel aanwezig. Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt..
Kan je er niet bij helpen, praat erover met hem, maar verder kun je er weinig aan veranderen, ze gaan toch wel..
Succes!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:54

Lastig hoor...ik kan wel gaan reageren net zoals alle anderen maar dat komt toch op hetzelfde neer.

Wat wel een goede tip is: Probeer je weekend zo vol mogelijk te plannen! Ga lekker veel leuke dingen doen met je vriendinnen en paardrijden, werken, uitgaan noem maar op! Zo gaat de tijd snel en als je bezig bent denk je toch niet de hele tijd aan je vriend! :)

Succes

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:55

Gewoon laten gaan en ga zelf wat leuks doen in dat weekend. Mijn man is sowieso 1 x per jaar 3 weken op zakenreis in Las Vegas/LA en zat vorige week nog een week in Italie/Monaco. Hij heeft het dan hartstikke naar zijn zin. Van mij mag ie.
Jij bent degene met het probleem, werk eraan. Niet te veel erover zeuren want hij zal zich alleen maar opgesloten voelen.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:56

Mijn vriend is afgelopen April ook alleen op vakantie gegaan..En dat reisje lag ook niet bepaald naast de deur.
Vond het ook niet leuk dat hij ging, Om meerdere redenen..
Maar ik wist ook heel goed dat het voor een deel bij mij zelf lag!
Ik maakte me veels te druk, Wat als hij dit.. Wat als hij dat.. blablabla..
Maar ondertussen belde hij me zo vaak mogelijk en hadden we bijna iedere dag contact.
En als hij dan terug is, Ben je weer helemaal verliefd ;)
Gun hem zijn tripje met zijn vrienden en ga zelf leuke dingen doen :) Het is sneller voorbij dan je door hebt! :)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:56

Oh dit ken ik echt HELEMAAL!
Heb precies hetzelfde, ook ik weet dat mijn vriend noooit vreemd zou gaan, en ik vertrouw hem helemaal, dat is het probleem niet.
Maar als hij een weekendje weg is met de jongens zat ik mezelf inderdaad ook helemaal op te vreten. Bang dat hij een leuker meisje dan ik tegenkomt, bang dat hij vreemdgaat (ook al weet ik dat hij dat niet doet :Y))
Is in de loop van de tijd wel een flink stuk minder geworden. Laatst was hij op een voetbaluitje, lang weekend, en ik heb zelf toen ook een heerlijk weekend gehad, lekker ontspannen, nergens druk om gemaakt. Dus ik hoop dat dat zo blijft :D

Wat voor mij heel erg helpt, is om aan het volgende te denken: vertrouwen is niet het willen weerhouden van verleidingen, maar juist het kunnen weerstaan van die verleidingen (ooit ergens op bokt gelezen)
En elke keer als ik me dan weer ergens druk om maak, denk ik daaraan. En stel dat hij wel vreemd zou gaan, tsja dan is dat nou eenmaal zo (heel droog gezegd dan, want ik zou het echt vreselijk vinden :P). En dan is het beter dat het nu gebeurt dan dat dat jaren later zou gebeuren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:04

verootjoo schreef:

@micha; ze wonen samen. Dat doe je niet in de eerste maanden. Eerlijk gezegd vind ik het best zorgelijk dat ze niks apart doen :?

Maar goed, misschien ben ik wel weer te naïef ofzo... En ik relativeer nogal makkelijk :D Maar dat heb ik ook moeten leren hoor _O-

Dat heb jij misschien al geleerd, maar dat hoeft een ander dan nog niet meteen ook te kunnen! Het leven is één grote leerschool en de een gaat nu eenmaal anders met situaties om dan de ander.

TS is waarschijnlijk gewoon heel erg onzeker aangelegd en heeft misschien weinig zelfvertrouwen. Dat heeft niets te maken met jaloersheid of iemand als een bezit te zien. Dat heeft met jouw eigenwaarde te maken...

Bang om iemand kwijt te raken omdat je zoveel van diegene houdt...Ookal is het in bepaalde situaties niet reëel om te denken dat je die persoon door die situatie kwijt zal raken.

Relativeren moet men leren. (Tip voor iedereen die dit wilt leren: RET therapie is een aanrader en anders boeken over RET)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:06

wat zijn sommigen onzker hier over hun relatie zeg!
laat die mannen lekker een weekend weg gaan :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:26

Mijn wederhelft gaat volgende maand ook een weekje weg met vrienden, en is onlangs ook een weekeind weggeweest met (andere) vrienden. Ik vind het juist allemaal best; als ik maar niet mee hoef :=.

Als ik vreemd wil gaan dan hoeft ie niet op dat weekeindje weg met vrienden te wachtten, dan doet ie dat toch wel. Ik vertrouw hem gewoon, en hoop dat ie een leuk weekeind heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:32

Nou als mijn vriend ermee aan zou komen dat hij het niet fijn vind als ik een weekend wegga met vriendinnen dan wijs ik hem de deur, is ie nou helemaal gek geworden. Is toch logisch dat ze een keer als vanouds zonder de meiden willen!! Het zijn maar 2 dagen en al waren het 2 weken, ik snap niet dat je je er zo druk om kunt maken.

Je gaat toch ook wel eens apart van elkaar uit of niet? Dan kan hij ook gewoon vreemdgaan hoor, daar heeft hij geen vakantie voor nodig.

Gentleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:43

Mijn vriend is ooit in een ver verleden een keer vreemdgegaan en was een player en sindsdien heb ik me voorgenomen om vooral veel dingen te doen waar IK dolgelukkig van word. Hij was laatst ook een weekend weg en ik heb vooral veel van mijn paard genoten! Achteraf heeft het ons veel goed gedaan, want we hebben het elkaar gegund en hebben genoten van ons weekend, hij met vrienden, ik met paard. Heb vertrouwen, het komt echt wel goed!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:47

Gewoon zorgen dat hij de dag voordat hij gaat nog even wat beweging :+ van je krijgt en dan zit je vrij safe :P

Maak je verders niet al te veel zorgen mijn vriend is 5 weken weg dusja :7

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:52

ach wat een probleem..

de mijne gaat overmorgen voor 15 dagen naar cherisonissos met zn vrienden, vind het ook verschrikkelijk (Ben nogal jaloers aangelegd),maar probeer hem te vertrouwen zoals altijd en hoop dat hij het naar z'n zin heeft.

gelukkig ken ik zijn vrienden ook goed, en die vinden onze relatie ook waardevol,dus die houden wel een oogje int zijl :P

meid, ik zou me niet zo druk maken als ik jou was! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:57

De vriend van mijn beste vriendin zit 2 weken in Cherisonissos (of whatever haha) met zijn 2 vrijgezelle vrienden! Zij heeft er geen moeite mee omdat ze hem gewoon vertrouwd en hij is ook niet het type om vreemd te gaan.

Ik zou zeggen; laat hem gewoon lekker gaan, goede test voor jullie relatie lijkt me ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:15

Hoe doen de 'jaloerse' mensen het dan met eventuele stages in het buitenland? :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:20

Organiseer een girls' night out met alle vriendinnen van die jongens. Kennen jullie elkaar allemaal, en wedden dat de mannen dat ook niet leuk vinden wmoehahaha... }>

Want goh, waar kunnen jullie het toch allemaal wel niet over hebben O:)