Nog meer jong afgestudeerden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Nog meer jong afgestudeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:29

Ik was 21 toen ik klaar was met mijn master neuropsychology. Toen heb ik er nog een half jaartje bijvakken aangeplakt en ben daarna gaan werken. En nu (22.5 ;) ) ga ik weer lekker de schoolbanken in, min of meer, promoveren!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:34

Ik was 23 toen ik afstudeerde (technische natuurkunde), ben daarna gelijk gaan promoveren. Daarna op m'n 28e met m'n titels op zak en "echt" gaan werken. Ik kan iedereen die het leuk vindt om onderzoek te doen en ook de nodige dosis doorzettingsvermogen heeft echt een promotie aanraden, je leert heel veel, het telt als werkervaring als je daarna gaat werken, en de promotiedag zelf is natuurlijk fantastisch :D

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:05

Ik ben 20 en heb net mijn bachelor CIW afgerond. Ga komend jaar met de aansluitende master beginnen, omdat ik echt niet weet wat ik anders moet :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:21

Vooral bij rechten, maar ook bij andere studies, wordt door werkgevers ook waarde gehecht aan je andere kwaliteiten die uit je CV volgen. Dus een bestuursfunctie, dingen organiseren, gewoon laten zien dat je actief bent op andere gebieden en ook daar ervaring mee hebt opgedaan, bijvoorbeeld als penningmeester of voorzitter. Nominaal afstuderen is dan niet per sé een pré. En als bij ons mensen van 20-22 binnenkomen, wordt er toch ook vaak gedacht van joh, ga nog ff genieten van je leven en kom terug als je droog achter je oren bent :+.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:15

Ik was 21 toen ik mijn HBO opleiding had afgerond. Ben 1,5 jaar gaan werken en ik vertrek 1 september voor mijn kleine wereldreis. O.a. China, Australie, Nieuw-Zeeland en ik hoop nog naar de Fiji-eilanden te gaan. Ben jong zat, dus waarom zou ik niet genieten van het jong zijn en mijn dromen waarmaken! 8-) :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:05

Als alles volgens planning ga heb ik op mijn 23e mijn bachelor :) Ik wil daarna sowieso nog een master doen, en dan denk ik een tijdje de onderzoekskant op, misschien promoveren. Ik studeer namelijk psychologie en vind mezelf nog te jong om na mijn afstuderen meteen een functie als psycholoog te vervullen :)