Toet heeft een egel vermoord..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:47

Haha als je leest dan lees je dus dat Toet, de dader van de bovenste moord mn volkswagen polo (auto dus) is, dat Broem mn gele scooter is en dat tring mn oude fiets is. ;) Als het personen zijn is het wel een bizar verhaal ja :=

Schrijfster worden ben ik eigenlijk al, ik dicht ook veel, houd veel blogs bij e.d.. Ik zit erover te denken inderdaad ook verzonnen verhalen te schrijfen alleen ik ben altijd heel erg inspiratieloos watbetreft onderwerpen altijd haha! En heb te weinig publiek om mn moeite voor te moeten doen :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:49

ik vind hier totaal niets grappigs aan

ben benieuwd of je het ook zo doet als je mensen aanrijd och nee dan is het opeens zielig he!? je kunt diegene dan ook maar beter doodrijden hoeft die ook geen pijn meer te hebben ;) scheelt een ambulance laten komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:52

Het verschil tussen mensen en dieren is vooral het formaat en de mate waarin ze mensenschuw zijn en welke stress mensen dus met zich meebrengen. Een groot dier/ mens als je die aanrijd is de kans veel groter dat het herstelbaar is als wanneer je een klein diertje aanrijd. Helemaal als je in het geval van de egel de kop raakt, of in het geval van het haasje het ruggetje en ribetje's breekt, dan ga ik dat dier niet laten lijden hoor.

Je kan mensen en grotere (tammere) dieren totaal niet vergelijken met zulke kleine wilde dieren. Doe dit dus ook niet

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:00

SecretLIN schreef:
ik vind hier totaal niets grappigs aan

ben benieuwd of je het ook zo doet als je mensen aanrijd och nee dan is het opeens zielig he!? je kunt diegene dan ook maar beter doodrijden hoeft die ook geen pijn meer te hebben ;) scheelt een ambulance laten komen :D

Ik vind het nogal raar om mensen en dieren met elkaar te gaan vergelijken.
Een mens vind ik nogal wat belangrijker namelijk. Bovendien is er voor mensen op medisch gebied veel meer mogelijk.
En mensen springen meestal niet voor auto's gelukkig.
En als dat arme dier daar dan half geplet ligt te lijden dan vind ik het humaner om er nog een keer overheen te rijden dan om hem bij elkaar te schrapen en ermee naar een DA te slepen die hem vervolgens toch een spuit geeft.

Het is maar goed dat ik het voorval van mijn pa niet verteld heb :=

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:00

Wat ontzettend stóm geschreven, vind dit echt niet grappig ofzo. En bij die haas, wat voor een idioot ben je als je met je scooter die haas denkt dood te rijden als hij bij de 2e keer nog gewoon omkeert als je hem wil helpen draai hem dan de nek om een sla hem dood maar er 5 x overheen rijden, hoe dúrf je serieus.

Daarnaast als je zo iets ''leuk'' wil brengen of met een boodschap erin, schrijf dan vanuit een ander perspevtief zeg maar en niet vanuit zo'n stom voertuig.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:05

houvanponies schreef:
Mijn vraag is eigenlijk: Wat is het moraal van deze verhalen?
Dat het vreselijk is dat dieren worden dood gereden o.i.d.?

Moraal van het verhaal is dat de TS beter de benenwagen kan nemen ipv een auto ;)
Sorry TS je hebt in mijn ogen een walgelijke manier van schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:07

De nek omdraaien durf ik niet, zodra ik die botje's dan ook maar iets voel bewegen zou ik in janken uitbarsten en gillend rondje's rennen in paniek. Van de weg lospeuteren om daarna dood te meppen ent zo, ik zou er de lichamelijke en geestelijke kracht niet voor hebben.

Hij keerde bij de 2e keer niet om maar begon zo heftig te spartelen dat hij nog steeds op zn zij liggend toch in beweging kwam. Hij kwam niet eens overeind.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:15

Het gaat er mij dan nog niet eens om dat je er een paar keer overheen bent gereden, gebeurd is gebeurd en wellicht was het 't beste. Maar je zegt mij dat ik het dan maar niet moet lezen als ik er niet tegen kan, ik kan niet ruiken wat er gezegt gaat worden en daarbij post je op een openbaar forum. Met kinderen en mensen zoals ik, die hier niet om kunnen lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:24

En er zijn ook mensen die het wel waarderen en die er ''wel om kunnen lachen''. Het is iets wat regelmatig gebeurt en het is een beetje een taboe merk ik, mensen willen niet weten hoe dieren dood zijn gegaan, maar als je al leest over een dood dier en een auto dan kan je wel raden dat in de rest van het verhaal wordt beschreven hoe het dier dood is gegaan en wat voor een gevoelens/ gedachtens dat bij de bestuurder teweeg heeft gebracht.

Als je dus niet wilt lezen hoe zo'n dier dood is gegaan dan kan je na de dooddier-auto al besluiten van oke, hier stop ik. Dat houd het topic een stuk leuker en minder discussie's die toch nergens op slaan. Voor jou is het een taboe, voor mij is het de harde realiteit en iedereen mag het weten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:33

Suuzert schreef:
Het gaat er mij dan nog niet eens om dat je er een paar keer overheen bent gereden, gebeurd is gebeurd en wellicht was het 't beste. Maar je zegt mij dat ik het dan maar niet moet lezen als ik er niet tegen kan, ik kan niet ruiken wat er gezegt gaat worden en daarbij post je op een openbaar forum. Met kinderen en mensen zoals ik, die hier niet om kunnen lachen.

Het is in de eerste regel van het topic wel duidelijk waar het over gaat hoor, als je dan toch doorleest moet je niet TS de schuld geven.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:48

Wat een lugubere verhalen. :n

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:57

Shanna schreef:
Schrijfster worden ben ik eigenlijk al, ik dicht ook veel, houd veel blogs bij e.d.. Ik zit erover te denken inderdaad ook verzonnen verhalen te schrijfen alleen ik ben altijd heel erg inspiratieloos watbetreft onderwerpen altijd haha! En heb te weinig publiek om mn moeite voor te moeten doen :+

Dat blijkt uit je topic stijl en inhoud. Met betrekking tot 'schrijfster' > Klassiek geval van: laat die droom varen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:58

De stijl staat los van de inhoud in jouw geval ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:14

mltex schreef:
Shanna schreef:

Dat blijkt uit je topic stijl en inhoud. Met betrekking tot 'schrijfster' > Klassiek geval van: laat die droom varen

Jee wat een lompe reactie.
Volgens mij kun jij vanachter je pc en adhv één verhaaltje echt niet bepalen of ts al dan niet een goede schrijver zou zijn en of ze genoeg publiek heeft. Bovendien heeft elke schrijver wel eens last van inspiratieloosheid dus zo raar is dat niet.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:20

goh wat zijn we hier laag van niveau ik vind dat de ts goed gehandelt heeft en er leuk over schrijft.. en als het je dan niet aan staat moet je maar ergens anders naartoe gaan... en dan persoonlijk reageren van schrijfster kun je beter niet worden en ja inspirtatieloos zie je wel weer terug in dit topic.. wordt volwassen bovenaan zit een rood kruisje weet je ;) ts ik vind dat je goed gehandelt hebt.. ik zou het niet durfen ik had jankend mn pappie op gebelt en voor de rest ga lekker door met schrijven ik vind dat je leuk schrijft ( ookal is het onderwerp wat minder vrolijk) :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:21

Dat ik dit minder leuk vind om te lezen wil niet zeggen dat ik het taboe vind.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:22

Blue9 schreef:
Dat ik dit minder leuk vind om te lezen wil niet zeggen dat ik het taboe vind.

Precies, maar ik dacht laat maar zitten. Nu dat ik dit lees wil ik toch zeggen dat ik het daar mee eens ben. Maar TS heeft haar mening klaar liggen, en daar moeten wij het maar mee doen. Dat zegt mij genoeg.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:23

Ik moet zeggen dat ik het goed geschreven vind hoor! En ik denk ook dat je goed gehandeld hebt, de meeste mensen rijden gewoon door als ze iets aanrijden. Jij hebt het diertje tenminste het onnodig lijden bespaart. Al moet ik wel zeggen dat ik het zelf niet zou durven. Ik had of het dier naar de dierenarts gebracht of was gewoon door gereden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:27

Eergisteren lag er bij ons een aangereden egel op de weg, hij was nog maar net aangereden, maar gelukkig al wel dood (details zal ik besparen, maar z'n buik lag open), anders had ik er ook een keer overheen moeten rijden om 't af te maken... brrr.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:29

achja ieder heeft zn mening over wat er wel/niet op een forum thuis hoort en iedereen plaatst dus ook wat hun leuk vinden om te plaatsen als je dat niet leuk vind moet je dit doen : Afbeelding

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:32

Het zijn absoluut niet de leukste dingen om mee te maken maar compleet afkraken vind ik ook weer behoorlijk hard en lomp hoor.
Het is echt k*t om dieren aan te rijden en ook erg leguber om ze daarna nog 3x overheen te rijden maar beter dan onnodig laten lijden. Wat heel veel mensen laten doen,sommige uit schrik reactie anderen omdat ze alleen maar aan zichzelf denken.

Danieke,jou afbeelding is top!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:33

Dat heb ik daarna ook gedaan. Het enige wat ik heb gedaan is mijn mening gegeven over het stuk wat geschreven werd en daarbij kreeg ik de reactie dat ik het dan maar niet had moeten lezen, of inderdaad, op het kruisje had moeten klikken. Dat vind ik een erg kinderlijke reactie want het is in principe gewoon mijn visie op hetgeen TS heeft gepost hier. Dat TS het niet met mij eens is had ze ook op een andere manier kunnen zeggen. Dan had ik het ook gewoon daarbij gelaten. Als je iets post vind ik dat je ook een wat negatieve reactie moet kunnen waarderen en dat zie ik niet. Als ''schrijfster'' zou ik daar dus aan gaan werken, zul je nodig hebben in de toekomst.

Edit: Daarbij, laat het nu eens duidelijk zijn voor degene die zich gedwongen voelen te reageren op mensen met een niet zo'n positieve reactie... Ik kraak de TS niet af, vind dat de TS een leuke manier van schrijven heeft, alleen het onderwerp vond ik niet zo passen bij haar manier van schrijven. Dat kan, dat mag ik vinden, en dat mag ik, zeker op een openbaar forum met zeer veel verschillende meningen en visie's, gewoon hier laten weten. Dus dat deed ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:37

SU-PER geschreven! Mijn complimenten daarvoor!
Wat knap dat je die dieren nog dood heb durven rijden, heb een aantal jaren geleden een verliefd stelletje hazen aangereden/doodgereden. Durfde er niet meer terug naar toe te gaan, vond ik ook heel slecht van mijzelf!

Wat een reacties hier zeg! Als je het niet leuk vindt, lees dan niet!

Wat zijn sommige bokkers kleuters zeg! :z
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 12-07-09 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:37

volgens mij is er ook nergens joun naam genoemd ;) maar ik vind het gewoon sneu dat sommige zo reageren.. als je het niet leuk vind kun je zeggen.. ik vind het nou niet zo'n heel leuk onderwerp heb je je mening gegeven klaar.. wat moet de ts trouwens reageren als ze naar haar hoofd geslingerd krijgt : nou over dat schrijfster > laat die droom varen.. had ze dan moeten zeggen ja meis je hebt helemaal gelijk ?? nee dacht het niet.. de ts schrijft leuk dat sommige het onderwerp niet helemaal aanstaat is pech :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:43

Een dier aanrijden kan iedereen overkomen. En als dat dier ernstig gewond is op het eerste gezicht en niet meer te redden is is het heel nobel om zo'n dier uit het lijden te verlossen.

Maar moet je dan persé nog tig keer erover heen rijden? Dat dier is wel nog bij bewust zijn, en hoort iedere keer die takke herrie op zich af komen en wordt weer geraakt. Net zolang tot hij dood is. Vind ik eigenlijk heel barbaars.

Ik zat ooit eens bij mijn vriendin in de auto en die reed een konijn aan. Gelijk gestopt, dier ademde nog, maar de immense plas bloed en hoe het dier erbij lag leek ons toch echt dodelijk.
Dus mijn vriendin heeft zich even omgedraaid (die kan daar niet zo goed tegen) en ik heb het dier rustig benaderd met een grote steen in mijn hand en hem in 1 seconde naar de eeuwige jachtvelden geholpen.
Dat gaat tenminste wat sneller dan tig keer erover heen rijden met iedere keer nieuwe verwondingen die net niet dodelijk genoeg zijn.