Airco in de auto, of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Airco in de auto, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:18

Persoonlijk hou ik ook meer van natuurlijke lucht :j Mja dat koelt in mijn koekblik helaas niet af.

*rent naar de winkel en koop enorme blower*

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:18

Ik heb zonder Airco, moet toch maar een klein stukje naar het werk. En sta nooit in de file.

Mijn vriend heeft wel een auto met airco. Maar er niet specifiek op gezocht. Het zat erin, dus altijd handig.
Moet zeggen dat ik het wel lekker vind als je en lang stuk moet rijden.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:24

Wij hebben 1 auto met airco en een zonder, maar dat is dan ook een cabrio. Bij de keuze van de auto letten wij zeker bij de gezinsauto er op dat hij airco heeft.

Nu staat hij wel zo min mogelijk aan, want dat scheelt toch zo'n 10% in je brandstofkosten

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:26

alleen al vanwege meer verbruik van brandstof willen wij geen airco, ik slinger de ramen wel open.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:35

Wij hebben 3 auto's zonder airco maar wel met arko! :D
Ik wil geen auto met airco, het is superslecht voor je, ik word er hartstikke naar van. Dus voor ons geen airco! :n

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:18

toevallig had de auto die ik nu heb airco, ik heb niet bewust een auto met airco gekocht en ik wil niet meer zonder, het is zoveel lekkerder in de auto.
Ik heb climatronic, dat houdt in de je een temperatuur in kan stellen en hij koelt daarna toe af. Je zit dus niet in een ijskoude auto, maar gewoon lekker. Het verschil met buiten is dan ook niet zo groot. Maar in de file is het heel goed uit te houden.

Qua brandstof verbruik, die van mij verbruikt niet echt meer met de airco aan. Ik merk geen verschil als ik de airco niet gebruik, daarvoor hoef ik het niet te laten.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:30

Wij hebben wel airco, en das maar goed ook :))
Zodra 't benauwd of warm ofzo wordt in de auto mogen ze anders stoppen haha, ik word eik niet zo heel snel meer wagenziek, maar zodra 't warm of benauwd is in 'n auto kan ik je zeggen dat ze binnen 5 min moeten stoppen om mij d'r uit te laten :Y)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:32

Met airco, zeker weten.
Zeker met kleine kinderen is het erg fijn. Mijn jongste heeft het altijd snel warm en dan ook nog in een hete auto, da's geen goede combinatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:33

Met airco, ik vind het heerlijk, en handig, maar doe ook wel es raam open omdat ik dat ook lekker vind, lekker kiezen wat ik maar wil.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:33

Het is niet alleen fijn voor de warmte.
Maar aangeslagen ramen zijn ook meteen weg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:36

met airco, staat altijd aan, ook in de winter.
Ik ben superallergisch voor pollen en sinds ik een auto met airco heb, is dat stukken minder. Moet er wel aan denken regelmatig m'n filters te laten vervangennatuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:42

Ik heb airco,mijn toetje is 10 jaar oud.
gebruik hem alleen vrijwel nooit,alleen soms even op de snelweg zoals laatst met temperaturen van ruim 30 graden..
meestal doe ik 2 raampjes open,als dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:44

Ik zou nooit kiezen voor een auto met airco om de volgende redenen;
* hoger brandstofverbuik
* erg onderhoud en storingsgevoelig
* hygiene, bactierien leven nu eenmaal graag in het systeem (Filter/droger) waardoor je ontzettend ziek kan worden als je hem niet jaarlijks laat onderhouden en met regelmaat gebruikt
* ik houdt meer van natuurlijke temperaturen
* Schreeuwend dure onderdelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:47

ik,voor mijzelf sprekend,heb mijn toet niet uitgezocht omdat ie airco had.
dat heeft ie dus wel,prettig bijkomstigheid,had ie het niet,had ik hem ook gekocht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:49

Nooit airco gehad en dat vind ik prima. Maar ik hou van warmte. Tis mij niet snel te warm. :D

Ik zou het niet aanschaffen omdat t kapot kan gaan en gruwelijk geld kost om te laten repareren, tenminste dat is wat ik in de omgeving heb meegemaakt. Ik heb nul verstand van auto's, niet repareren is soms geen optie omdat t in verband staat met andere eh dingen... Chiqa kan vast uitleggen hoe en wat, ik niet. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:12

ik wil echt nooit meer zonder.
Onze eerste auto had geen airco, en op de snelweg wil ik geen ramen open en mijn vriend ook niet. Als ik naar mijn ouders ging zat ik dus 2 uur in een bloedhete auto.. Wat was ik blij als ik aankwam en kon gaan douchen. Nooit meer zonder airco voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:17

Als mijn vader geen airco had, zou ik echt niet blij zijn met hem :o
Ramen open is wel lekker, maar als je hard gaat krijg ik last van m'n oren..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:19

Ik wil echt geen auto zonder airco :n

Tuurlijk, alle ramen open geeft wel frisse lucht maar wat als je met 30 graden in de file staat? :oo Dan is er geen zuchtje wind en ga je zowat van je graad := (ik spreek uit ervaring, de auto van mijn tante heeft geen airco en we stonden dus daadwerkelijk met 30 graden in de file).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:19

Rebeccaa schreef:
Als mijn vader geen airco had, zou ik echt niet blij zijn met hem :o
Ramen open is wel lekker, maar als je hard gaat krijg ik last van m'n oren..

Haha dit klinkt net alsof je vader zélf een ingebouwde airco heeft _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:20

Mijn auto heeft geen airco, maar die van mijn vriend wel... echt zo fijn is dat !!!
Laatst gingen we een weekendje weg, en moesten met 2 auto's rijden ( ja echt, ik heb maar een clio en de hond moest ook mee, en die wil mijn vriend niet in zijn auto hebben, maarja.. alle campingspullen+kleding enz+bench+spullen voor de hond+wij er nog bij ging niet passen in mijn clio :)) )
Het was toen behoorlijk warm en we kwamen in de file terrecht, was echt te warm voor mijn hond :n ( ook voor mij haha)

Ja als ik een andere auto wil, dan zou ik toch stiekem wel kijken naar een auto MET airco.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:09

Ook ik ben ontzettend blij met een auto met airco. Koelte in de zomer, nauwelijks beslagen ramn in de winter :j

En qua energie scheelt het niets, raampjes open zorgt voor zoveel luchtweerstand dat je net zoveel extra brandstof verbruikt!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:12

ik ga overmorgen op vakantie met de auto van mijn ouders. Ik doe een autoruil met mijn ouders. Puur omdat die wel airco heeft en mijn eigen auto niet. En bij 30 graden in zuid frankrijk is dat toch een stuk fijner!

Mijn volgende auto wordt ook met airco!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:41

:n Voor mij geen auto met airco.. Met die hitte hartstikke lekker hoor, maar ik word er ziek van... Krijg direct last van mijn neus, bacterie er in en zo... Dus nee.. En ik kan wel tegen warmte, dus raampje open is ook wel voldoende voor mij! :j

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:44

Airco is wel makkelijk in de zomer maar geen vereiste. Maar volgende week gaan mijn vriend en ik op vakantie naar Kroatie in een auto zonder airco, hoop dat we het overleven %) .

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:44

Wendy15 schreef:
Ik heb arko :D (alle ramen kunnen open) :))

Heb ik nu ook. Mijn vorige auto niet meer...... :+