Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Yinnar schreef:Wat apart. Ik heb ook ooit eens een boete gehad voor een paar km te hard rijden. Toen € 26,00. Ik ben ook laks geweest maar de boete liep bij mij op tot over de € 200,00. Stom stom stom uiteraard. Maar hoe kan het dat jij "slechts" € 40,00 hoeft te betalen?? En ik heb geen brief gehad dat ik of direct moest betalen of een nachtje moest brommen. Ik kreeg ineens een helder moment en heb het gelijk overgemaakt anders werd het weer verhoogd. Of is het veranderd tegenwoordig?
De politie houdt toch ook vaak eind van het jaar tijdens de periode rond de feestdagen altijd van die razzia's om bij mensen aan te bellen (aangezien mensen dan meestal thuis zijn) en dan krijgen ze de keuze direct betalen of de bak in?? Daar gaat het ook meestal om hogere bedragen.
maar schijnbaar omdat het een standaard regel is mag niemand er om lachen? ikdoemaarwat schreef:tja schijnt nog best luxe te zijn zo een gevangenis en het eten schijnt ook erg goed te doen (van horen zeggen van ex gevangenen)
tevens schijn je gewoon te kunnen roken buiten,fitnessen,tafelvoetbal,tv kijken,gamen enz
tja hele belevenis dus wat cassidy al zegt en als ik al die dingen wil ga doen (+ kosten dagje sportschool) ben ik meer kwijt!
oftewel, typisch weer NL
wat zijn we weer krom
anouska: blijkbaar vinden andere mensen het wel een intressant topic
als jij het niks aan vind dan weet je toch het rechterkruisje te vinden?
mackkwek schreef:Alane schreef:Snap niet wat er lollig aan is...
tuurlijk is het stom dat we niet betaald hebben en is t logisch dat we dat alsnog moeten doen.
maar ja,.vind het gewoon apart dat ze dat voor een boete van 25 euro doen
zitten is niet zo erg voor 1 dag haha
breezy302 schreef:ikdoemaarwat schreef:tja schijnt nog best luxe te zijn zo een gevangenis en het eten schijnt ook erg goed te doen (van horen zeggen van ex gevangenen)
tevens schijn je gewoon te kunnen roken buiten,fitnessen,tafelvoetbal,tv kijken,gamen enz
tja hele belevenis dus wat cassidy al zegt en als ik al die dingen wil ga doen (+ kosten dagje sportschool) ben ik meer kwijt!
oftewel, typisch weer NL
wat zijn we weer krom
Mijn vriend zit in de gevangenis. Hij heeft 4 uur per dag recreatie. 2 uur per dag luchten. Bij binnenkomst krijg je shag, een telefoonkaart, postzegels, enveloppen, pennen en een televisie. Hij mag sochtends kiezen tussen wit en bruin brood wat vers van de bakker komt. Tussen de middag eet hij warm en mag hij ook uit 3 menu's kiezen. Hij mag playstation spelen en alles wat je maar kan bedenken, hij mag alleen de gevangenis niet uit. Hier in Nederland heb je het in de bak maar al te goed. En nee ik ga niet zeggen waarom hij vastzit maar ik geef een hint; Het is geen moord, verkrachting, mishandeling, aanranding en dergelijke. Een heel simpel vergrijp eigenlijk.
mag hij niet op verlof? VivaLaVida schreef:ikdoemaarwat schreef:tja schijnt nog best luxe te zijn zo een gevangenis en het eten schijnt ook erg goed te doen (van horen zeggen van ex gevangenen)
oftewel, typisch weer NL
wat zijn we weer krom
Mijn vriend zit in de gevangenis. Hij heeft 4 uur per dag recreatie. 2 uur per dag luchten. Bij binnenkomst krijg je shag, een telefoonkaart, postzegels, enveloppen, pennen en een televisie. Hij mag sochtends kiezen tussen wit en bruin brood wat vers van de bakker komt. Tussen de middag eet hij warm en mag hij ook uit 3 menu's kiezen. Hij mag playstation spelen en alles wat je maar kan bedenken, hij mag alleen de gevangenis niet uit. Hier in Nederland heb je het in de bak maar al te goed. En nee ik ga niet zeggen waarom hij vastzit maar ik geef een hint; Het is geen moord, verkrachting, mishandeling, aanranding en dergelijke. Een heel simpel vergrijp eigenlijk.
das wel naar als het je vriend is.. je moet hem toch missenmag hij niet op verlof?
Melissa schreef:Je wordt niet zomaar een dag in hechtenis gezet bij 1 verhoging. De boete wordt volgens mij 2 of 3 x verhoogt en als deze dan nog niet betaald is, dan kom je gesignaleerd te staan en kunnen ze je inderdaad een dag (of zelfs meer) laten zitten.
Het ligt er aan wat voor boete het is, maar voor sommige boetes kun je een aantal dagen gegijzeld worden of je auto in bewaring worden gesteld, en dan moet je alsnog de boete betalen.
Vroeger was dit niet en werden de boetes"dus niet betaald. Dus ik vind het opzich nie verkeerd dat dit is ingesteld. Zal lekker worden als niemand betaald en ze komen er zo mee weg. Je neemt het risico om iets te doen wat volgens de wet niet mag (en ook al is dat maar iets van 25 euro) dan moet je ook de consequenties overzien.
Quellian schreef:Mooi om te weten, vind het altijd zondegeld, ga ik liever een dag zitten hoor. Lekker een boekje mee, helemaal prima!