Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:46

Pfff typisch bokt maar weer hoor :=

Mijn probleem is niet dat afstand, maar dat het inderdaad geld kost kost en bij de meeste stages krijg je geen vergoeding tegenwoordig.

Ik doe de opleiding ovor bankbakker en moet 's ochtends dan dus optijd beginnen en nu is het nog niet zo erg, maar in de winter zo 's ochtends vroeg op de scooter te zitten, nou nee. Ik heb ik Holten op school gezeten en fietste dit ook altijd, dus weet wel hoever het is.

Maar daar komt ook nog bij dat ik vrij snel moe ben , (nee ga geen andere opleiding doen, heeft geen nut. Ik kan maar weinig opleidingen doen door mijn handicap en wil dit dus ook afmaken)
en is dus niet verstandig als je dan halfslapend op je scooter nog een eind moet.

School regeld je stage en dit mogen we absoluut niet zelf doen, maar had mij dan naar almelo gestuurd, is een stukje, maar ja dan kon ik nog met de trein.

Ik moet 2x 9 weken stage lopen van 32 uur en dan 1 dag naar school. Sommige mensen vroegen hoe ik dat dan met mijn toekomstige werk wil doen dan, nou dan krijg je betaald en van dat geld betaal je weer je benzine :Y) Ga dan BBL doen zie ik sommige mensen denken, nou dat zou ik evt wel willen, maar school heeft dat voorlopig afgeraden iv.m. handicap ;)

Frances

Re: Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:54

Hee Jody iemand zei hier dat je 2 bussen kunt pakken ofzo, is dat geen idee :) ?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:59

Ik denk niet dat die al zo vroeg rijden, licht eraan hoe vroeg ik moet beginnen ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:59

hmmz. en school al geprobeert te bellen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:09

Tjsa, je moet er iets voor over hebben om ervaring op te doen.
Maar gezien je handicap hadden ze idd wel iets meer aandacht aan de reisafstand naar jou stageadres kunnen besteden, maar dan niet in het kader van reiskosten.
Ik zou gewoon even bellen. Allicht dat er iemand aanwezig is en dat zal meer zoden aan de dijk zetten dan een mailtje sturen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:10

Als er sprake is van een handicap, dan mogen ze idd best wat meer rekening houden met bereikbaarheid. Zoals je zelf al zegt, Almelo bijvoorbeeld was handiger geweest i.v.m. OV. Al zit je dan nog steeds met die reiskosten, daar ontkom je echt niet aan.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:11

Miepie1980 schreef:
Van Nijverdal naar Enter is ong. 15 km.
Ik moest van Nijverdal naar Almelo voor school en stage, ook altijd gefietst alleen in het donker reden mijn ouders.

Maar met de fiets is het best te doen volgens mij, of je moet hele rare tijden daar naar toe moeten.
Zie dat je voor banketbakker leert. Hoe laat moet je beginnen dan?
Anders kan je met de bus naar Rijssen en van daar door naar Enter met de bus.

Vergoeding hoeft je echt niet op te rekenen. Ik vind een afstand van een km of 15 best erg netjes voor een stage.

Kun je mij iets meer vertellen over die bussen?
Want ik weet dat er een bus van station ijverdal naar station rijssen gaat en weer terug, maar weet niet de tijden ervan?
En de bus van rijssen naar enter, weet jij van welke bedrijf die bus is, want via het ov op intenret word ik ook niet veel wijzer :=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:15

Voodat je aan ene opleiding begint weet je toch dat, in jouw geval, banketbakkers op tijd moeten beginnen..

Je roept vorodat je uberhaupt geinformeerd hebt naar openbaar vervoer, carpool mogelijkheden etc

Je hebt het over de winter en bij voorbaat al over niet met de scooter kunnen, waarom wacht je niet eerst het weer af?
Waarom informeer je niet bij je stage adres, mischien dat er een collega om de hoek woont waar je mee kunt rijden...
Zeker kost het vervoer geld, maar je investeerd wel in je eigen toekomst..

Niet halfslapend op je scooter,maar wel in een auto als de kilometers vergoed worden???

En zeker als je werkt verdien je centjes, maar zul je weleerst op je werk moeten verschijnen en dus benzine moeten kopen voor je op je werk kunt verschijnen en dat een maand lang voor je salaris krijgt....

Waarom zoek je geen baantje nu in de vakantie, zodat je na de vakantie geld hebt om op je stage te komen???

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:18

Sorry, maar ik snap niet waar je je druk om maakt. Je kan je ov toch inruilen voor een reiskostenvergoeding? Dat is 60 euro in de maand. Heb je een zuinige auto, dan red je dat wel met een auto.

De bussen gaan best makkelijk. Je stapt op in Nijverdal op het station, die rijdt naar het station in Rijssen en vanaf daar pak je de bus naar Almelo (of markelo, weet niet zeker meer, iig de bus via Rijssen). Op die manier hou je je ov.

Mijn stage adres op stal was in Markelo, woon zelf in Zuna, was toch dik 18 km en no way dat daar bussen reden hoor...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:19

Heb je al gebeld met je school??
Voordat hier een ellenlange rij aan mogelijkheden wordt besproken....

Wat let je om je school even te bellen? Als je iets wilt regelen moet je er wel wat voor doen.

Voor niets komt de zon op.

School gaat de reiskosten niet betalen, maar je kan het altijd aan het bedrijf vragen of het mogelijk is.

En heb je geen studiefinanciering?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:20

Een beller is idd sneller.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:25

_Jody_ schreef:
Miepie1980 schreef:
Van Nijverdal naar Enter is ong. 15 km.
Ik moest van Nijverdal naar Almelo voor school en stage, ook altijd gefietst alleen in het donker reden mijn ouders.

Maar met de fiets is het best te doen volgens mij, of je moet hele rare tijden daar naar toe moeten.
Zie dat je voor banketbakker leert. Hoe laat moet je beginnen dan?
Anders kan je met de bus naar Rijssen en van daar door naar Enter met de bus.

Vergoeding hoeft je echt niet op te rekenen. Ik vind een afstand van een km of 15 best erg netjes voor een stage.

Kun je mij iets meer vertellen over die bussen?
Want ik weet dat er een bus van station ijverdal naar station rijssen gaat en weer terug, maar weet niet de tijden ervan?
En de bus van rijssen naar enter, weet jij van welke bedrijf die bus is, want via het ov op intenret word ik ook niet veel wijzer :=

De eerste bus gaat om 6.33 vanaf station Nijverdal. Je bent dan om 7.05 in het centrum van Enter (gewoon dorppstraat aangeven).
Even een linkje waar ik het heb opgezocht zodat je zelf evt. de tijden aan kan passen:
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp

Misschien dat je dit qua tijd kan redden, ligt aan de tijd dat je beginnen moet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:29

Het is dus 30 km per dag, 4 dagen in de week = 120 km per week.
Als je auto 1 op 12 loopt is dit 10 liter per week.
Vind ik nog wel meevallen.
Met mooi weer (van de zomer) kun je nog met de scooter (is ook veel goedkoper) de andere weken kun je met de auto.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:45

Dat je uberhaupt een stageplaats krijgt van school...
Daar kan ik alleen maar van dromen...

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:47

Miepie1980: Aah super, ik probeerde het eerst al via de site maar kreeg ruzie, maar is toch gelukt, bedankt :D

Alleen de overstap word wel krap (2 min) maar ja hopelijk rijd de bus niet te vroeg weg :P (heb ov dus dan kost het mij niks)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:49

Ik moet dagelijks ruim 40 km reizen heen en ook weer terug en denk maar niet dat mijn werk alles vergoed hoor ;)
Hoort bij het leven !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:50

Opgelost dus. :)

Op het busstation in Rijssen (plein voor het NS-station) wachten de bussen wel op elkaar. En de haltes liggen naast elkaar, dus dat komt goed.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:55

sinds wanneer krijg je geen ov meer bij een bol opleiding?

en ik begrijp dat er misschien niet zo vroeg bussen rijden, maar eventueel valt er wat te regelen met je stage bedrijf. en anders kan je de ib groep hiervan op de hoogte stellen en krijg je naast je ov nog een bepaald bedrag per maand waar je bijv. je benzine van kan betalen.

ik ben zelf net klaar met mijn opleiding banket. ik zat ook 1,5 uur op mn brommer om voor 7 uur in de bakkerij te zijn...
suc6!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:38

Falona schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk dat je pech hebt. Het is vrij normaal dat je zelf je vervoer naar je stage regelt, en ik denk stiekem dat de school je vierkant uitlacht als je gaat vragen om een vergoeding...

Ben bang dat vjesta gelijk heeft. Misschien, als je geluk hebt, is er een collega waar je mee mee kan rijden om zo de kosten te drukken.

Ja ga er maar vanuit dat je geen cent krijgt. Ik woon zelf vlakbij heerenveen en mijn stage zit in Emmeloord, en ook ik moet mn kosten zelf gewoon betalen. Als de school benzine voor elke student die met de auto gaat moet betalen zijn ze in no time failliet :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:29

Overigens, op de middelbare school, als muppie van 12, fietste is elke dag op en neer. 13 km enkele reis....
En dat heb ik 6 jaar gedaan....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:14

Je wilt niet weten hoe blij ik ben met mijn stage adres 20 km verderop, heb ik hard voor moeten zoeken.
Ik zou maar blij zijn met een geregeld adres 15 km verder op.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:17

Ik weet niet hoor, maar ik heb het telefoonnummer van mijn mentor (nouja, mentor van dit schooljaar dan) en als ik er echt een probleem mee kreeg had ik die gewoon gebelt. Ze geven mij last op de schouders in de vakantie, nou dan geef ik hun ook wat last op de schouders in de vakantie. :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:39

Lydia_ schreef:
Ik weet niet hoor, maar ik heb het telefoonnummer van mijn mentor (nouja, mentor van dit schooljaar dan) en als ik er echt een probleem mee kreeg had ik die gewoon gebelt. Ze geven mij last op de schouders in de vakantie, nou dan geef ik hun ook wat last op de schouders in de vakantie. :j

Vind ik een erg onvolwassen reactie...
TS krijgt notabene een stageplaats geregeld!!!

Weet je wat pas écht last is op je schouders? 1.
1. Je hele vakantie sollicitatiebrieven moeten schrijven om aan een stageplaats te komen.
2. In je vakantie een Plan van aanpak schrijven, in SMART vorm en die voldoet aan de regels van school.
3. Dit alles vóór 5 september goedgekeurd te krijgen om op 7 september aan je stage te mogen beginnen.

Dit is op onze school harde werkelijkheid.... Wat doen mensen hier moeilijk zeg! Net of alles ze op een presenteerblaadje aangeboden moet worden!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:55

Sjee
1. Je kríjgt notabene een stageplek
2. Dicht in de buurt. (mijne zijn allemaar 2 uur reizen :P, ow nee, de dichtsbijzijnde was 1,5 uur :P)
3. je hebt een auto, als je die hebt, kun je toch ook benzine betalen?
4. ik heb nog nooit 1 cent voor mijn stage gekregen, is volgens mij heel normaal, en je mag je gelukkig prijzen als je dat wel krijgt

conclusie; ik denk dat je uitgelachen wordt als je om reiskostenvergoeding vraagt := Ik zou zo'n stagiair niet serieus nemen. Je wilt toch leren? Jij wilt die opleiding? Zij hebben niks aan je hoor, maar zijn zo goed om je dingen te willen leren :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:14

Liezel1 schreef:
Vind ik een erg onvolwassen reactie...
TS krijgt notabene een stageplaats geregeld!!!

Weet je wat pas écht last is op je schouders? 1.
1. Je hele vakantie sollicitatiebrieven moeten schrijven om aan een stageplaats te komen.
2. In je vakantie een Plan van aanpak schrijven, in SMART vorm en die voldoet aan de regels van school.
3. Dit alles vóór 5 september goedgekeurd te krijgen om op 7 september aan je stage te mogen beginnen.

Dit is op onze school harde werkelijkheid.... Wat doen mensen hier moeilijk zeg! Net of alles ze op een presenteerblaadje aangeboden moet worden!

Ja sorry hoor, maar zo denk ik erover :=
Ts mag dan misschien wel in haar handen knijpen dat er een stageplaats voor haar word geregeld, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de ts misschien liever iets dichterbij had gekregen wegens kosten. Nou, als je niet zelf je stageplaats mag regelen vind ik best dat je daar over mag klagen, of dat je in ieder geval erachter aan mag gaan bellen. Als mijn school mijn vakantie een beetje verpest omdat ik in de stress zit hoe dat nou moet naar de vakantie, nou dan vind ik dat ik gerust nog op het begin van de vakantie mag gaan bellen.

Iedereen heeft hier recht om een eigen mening, ik vind niet dat jij gelijk zo aanvallend hoeft te doen. ;)