Ik ben zo boos! (Moet het echt even kwijt)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:13

Ik zou hier ook zeker even op doorgaan bij je baas.

Echter vind ik één opmerking van jullie niet zo netjes:
Citaat:
Alle collega's hebben een hekel aan nieuwe mensen omdat die zoveel domme dingen herhalend blijven vragen

Lijkt me niet erg leuk dat je als nieuweling zo behandeld wordt.
Jullie zijn ook allemaal eens begonnen met die zogenaamde ´domme´ dingen te moeten leren.
Nu moeten andere het en voelen vele van je collega´s zich ineens te goed om dat ook aan een ander te leren.

hyppolyte

Re: Ik ben zo boos! (Moet het echt even kwijt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:18

Ik kan toch niet de opmerking onderdrukken om haar 's avonds na het werk even op te wachten om dan kappertje te spelen met haar haar.... Kijken hoe leuk ze dat vindt. Als je baas haar niet ontslaat zou ik haar toch wel het werken zuur maken. Heel kinderachtig, maar ze moet wel de verantwoordelijkheid nemen voor haar daden, als ze dat niet doet, noem ik dit karma.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:18

Weet dat meisje dat jij daar werkt?
Anders kan het zijn dat ze zo schrikt als ze ziet dat jij daar werkt en dat ze weg blijft.....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:20

Ik vind het ook knap dat je beteefd wil blijven!!

Als ik dat kreng in mn handen zou krijgen komt ze er waarschijnlijk niet levend meer uit komen!

Ik zou dit aan je baas melden en ook zeggen wat dat kind heeft gedaan !! Dit moet je echt niet pikken dat kan gewoon niet!

Succes verder!! Ik blijf even mee lezen met je verhaal van morgen ben benieuwd hoe het is gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:24

Silence schreef:
Ik zou hier ook zeker even op doorgaan bij je baas.

Echter vind ik één opmerking van jullie niet zo netjes:
Citaat:
Alle collega's hebben een hekel aan nieuwe mensen omdat die zoveel domme dingen herhalend blijven vragen

Lijkt me niet erg leuk dat je als nieuweling zo behandeld wordt.
Jullie zijn ook allemaal eens begonnen met die zogenaamde ´domme´ dingen te moeten leren.
Nu moeten andere het en voelen vele van je collega´s zich ineens te goed om dat ook aan een ander te leren.

De meeste collega's werken er al 10 tot 20 jaar, die vinden de nieuwe mensen echt vervelend omdat sommigen dus zo dom lijken door simpele dingen 10 keer achter elkaar te vragen. Ik heb geduld daarmee en ik kan de nieuwelingen snel en simpel dingen uitleggen en leren, de nieuwe mensen geven ook aan dat ze liever van mij leren als van een ander, daarom werk ik standaart de nieuwe mensen in.

Mn baas heeft zelfs vorrig jaar nog een 20 jarige jongen met automatismestoornis ontslagen omdat hij dus wat meer tijd nodig had om de dingen automatisme te maken, ze ergerde zich aan hem dat hij zovaak dingen opnieuw vroeg e.d. en ik kon goed met hem werken want zo erg was het niet eens.

Alleen deze vertik ik, deze ga ik echt NIET inwerken, ik ga haar niet eens tips e.d. leren en ook niet ''beschermen'' tegen de harde horecawereld met de collega's die niet veel kunnen hebben. Hoe eerder ze weg is hoe beter het is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:13

Ik zou zo'n persoon nooit in kunnen werken, dat word dan haar dood, dat kan ik je wel vertellen, wie aan mijn paard komt komt aan mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:07

Ik kan nu al zeggen dat als blikken kunnen doden dan heeft ze niet lang meer te leven. Ik heb al enkele maanden last van spanningshoofdpijn en zal eerlijk zeggen dat als mn baas me samen met alleen dat meisje inroostert dan ga ik ziek naar huis, mag mn baas lekker zelf met haar werken.

Ik vind het al heel wat dat ik gewoon beleeft ga doen tegen de mjishandelaar en moordenaar van mijn pony's, meer hoeft ze ook echt niet te verwachten.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:09

Dat je je nog zo op kan stellen .... Ik had haar afgemaakt, je kan een hoop bij me flikken maar van mijn dieren blijf je af!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:12

Waarom vertel je je baas het verhaal niet gewoon? Lijkt me stug dat die er geen begrip voor heeft.
En anders zou je haar er ook gewoon uit kunnen werken na een paar dagen lijkt me, lekker klusjes laten doen die wel moeten mislukken }>

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:18

Oef.. Als zo iemand bij mij zou werken zou ik ook koken.
Zal niet weigeren om haar in te werken (want dan lig ik eruit ivm werkweigering, bij mij wordt je dan op staande voet ontslagen, ongeacht hoe goed je werkt etc)
Maar ik zal er wel voor zorgen dat ze niet eens een minuut bij ons zou werken.

Vind je verstandig omgaan met deze situatie, dat zal mij denk ik niet lukken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:19

Jij wilt je baantje houden, dan zal je je professioneel op moeten stellen. Hoe banketstaaf het ook is, jouw baas heeft NIETS met jouw prive leven te maken, en als jij 'het werk' tegenwerkt door een nieuwe niet te helpen als je ziet dat er dingen mis gaan dan denk ik dat hij liever jou ontslaat dan haar, 3 jaar ervaring of niet.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:26

Mwoah, weet ik niet Vjestagirl.. hij kan hier denk ik best wel wat begrip voor hebben..

@ TS.. zeg het gewoon tegen je baas..mocht je nou wel een keer uitvallen tegen dr (wat ik écht heel goed begrijp) weet hij het in ieder geval..

Weet trouwens dat meisje dat jij de eigenaresse was van die paarden.. ?

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:35

ts, ik vind het erg knap van je dat je beleeft tegen haar wil blijven, maar ik zou het toch aan je baas vertellen want dit komt anders niet ten goede van de werksfeer,en om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat wanneer je baas weet wat van type hij heeft aangenomen dat zij er nog lang zal werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:38

Mijn baas heeft als voor en nadeel wat dat betreft dat ze bgraag vriendje's is met het personeel. Zoals ik al zei, ze ontslaat zelfs mensen als ze zich er zelf aan ergert en ze kan en wil me echt niet missen. De bedrijfsleider staat volledig achter me en snapt me ook helemaal, daarbij kiest mn baas mij echt wel boven een nieuwe die niks kent en nooit kan, en zo niet dan ontslaat ze me maar.

Ik kan zo bij mn vorrige bedrijfsleider aan de gang ook in een keuken dus ik ben zoiezo wel van een baan verzekert, maar ik weiger om de mishandelaar en moordenaar van mijn pony te helpen. Daarbij is het heel officieel gezien ook niet mijn taak mensen in te werken, ik zou niet de eerste zijn die dat weigert.

Dat meisje weet heel goed dat ik de eigenaar was en ben van die paarden, een keer toen ik in die wei met mn ponys bezig was vroeg ze zelfs nog aan mij of ik de eigenaresse was waarop ik ja antwoorde. Een vrouw die mij met haar had zien praten die vertelde mij dus dat zij dat meisje al een keer de wei uit had gestuurt en dat het meisje toen gezegt had dat het de pony's van haar nicht waren en die vrouw vroeg dus aan mij of dat klopte. Ik heb toen gelijk tegen die vrouw gezegt dat ik GEEN verzorgers heb wat algemeen bekent was en alleen mensen met een sleutel van het hek mochten de wei in. Die vrouw zei al dat ze dat eigenlijk wel wist en dat ze dus dat meisje de wei uit stuurde met de tekst ''kom maar terug met de sleutel en je nicht''.

Later hoorde ik van diverse voorbijgangers ook kinderen dat ik niet de eigenaresse was want die had aan hun gevraagt of ze wisten hoe de pony's heten e.d. want zij wist het wel want het waren haar pony's. Die kinderen kwamen mij dus vertellen van wie mijn pony's waren en hoe mijn pony's genoemt moesten worden..

Ik was het echt meer dan zat, als ik toen nee had gezegt ''het zijn mijn pony's niet'' dan had ze me waarscheinelijk nog de wei uit gestuurt ook!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:42

Jeetje wat erg zeg.. ik heb dieprespect voor je.. werkelijk waar..

Ik snap niet waar zij het lef vandaan haalt om dan ook nog als jou collega te gaan werken. Althans, werkelijk waar hoor.. ik zou dat écht niet durfen gewoon.. :\

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:51

Wat vreselijk wat je hebt meegemaakt :\ Je reactie is niet meer dan logisch en je streven om beleefd te blijven nobel... maar wellicht niet zo realistisch, want ik kan me goed voorstellen dat je emoties de overhand kunnen krijgen :(:)

Mocht het helpen: één van onze lievelingen is acht jaar geleden om dezelfde reden vroegtijdig bij ons weggerukt ;( Ze was nog maar een jaar toen een &^%$wijf met haar &^%$vriendinnetjes op haar reed, in de veronderstelling dat het mijn E-pony was 8)7 -:(-

Hoewel ik van z`n leven lang niks meer te maken wil hebben met die aso lui, is er op mijn gedrag jegens hen niks aan te merken en juist dat maakt de hoofddader ontzettend bang voor mij. Ze weet dondersgoed wat ze heeft aangericht, weet heel goed wat ik van haar vind en durft me geen moment recht in de ogen te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:34

haha dan maak je van haar een kroketje :+

ik weet niet wat ik had gedaan in elk geval niet mn mond gehouden smerig poedersuiker kind :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:15

Deze woede begrijp ik heel goed. Maar pak het even verstandig aan. Stel een brief op voor je werkgever met daarin netjes verwoord hoe je over de situatie denkt, en dat je gezien de gevoelens die erbij komen kijken niet in staat bent met het meisje te werken.
Voeg desnoods een copy van je aangifte e.d toe en zet erbij dat als je werkgever meer bewijs wilt hebben dat dat dan mogelijk is.
Blijf netjes, en onderbouw alles duidelijk, daarmee heb je je werkgever het snelste op je hand.
Veel sterkte!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:07

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend kwaad bent!
Ik zou het niet kunnen denk ik, zo iemand inwerken :x
Dat meisje snap ik ook niet.. als zij weet dat jij daar werkt moet ze toch ook kunnen bedenken dat het niet bepaald gezellig zal gaan worden :o?
Heel veel succes hiermee, ik ben benieuwd hoe je werkgever er op reageert!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:43

takkie_muis schreef:
haha dan maak je van haar een kroketje :+

_O-

Nu even serieus:

Ik heb er echt superveel respect voor dat je nog normaal tegen dat mormel probeert te doen!!
Ik zou dit serieus echt NIET kunnen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:01

even een vraagje,hoe oud is die dader?
Ik begrijp de woede en geloof me ik zit hier ook vol ongeloof!!!!
Maar ondanks dat men graaaaaaaag wraak wil nemen denk ik dan,is het niet beter(ook voor je eigen gemoed) om te proberen erachter te komen waarom?????ze zoiets doet?
Dan wil niet zeggen dat ik die persoon bescherm hoor,in tegendeel,maar mij interesseert wel het waarom?!

Ik zou juist gebruik maken van de situatie en haar helemaal uithoren waarom ze zoiets doet/gedaan heeft en laten merken dat je er erg van ondersteboven bent.Confronteer haar met de gevolgen die het had of had kunnen hebben,vaak zie je dan ineens een heel ander persoon naar boven komen!
Meestal gebeuren zulke dingen door gebeurtenissen uit iemands leven en is het een (foute) schreeuw naar aandacht.

Maar nogmaals ik begrijp de woede en zoiets is onaanvaardbaar!!!!
Maar niet alles los je op door afstraffing ,zeker als het om hele jonge personen gaat.

Je kunt beter in haar psyche "gaan kruipen"!Daarmee "breek" je soms iemand beter af dan met (verbaal) geweld en leer je de andere kant van het verhaal kennen hoe moeilijk het soms ook is.

Alles gebeurt met een rede,en waarom komt die persoon nu uitgerekend bij jou werken denk ik dan!
Maak gebruik van die situatie en pas maares omgekeerde psychologie toe es kijken wat je allemaal te weten komt!

Maar nogmaals het is echt om te kotsen als mensen zoiets bij dieren doen!!!!!!! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:20

Zoals in de beginpost te lezen is is het meisje nu 15/ 16 jaar. Toen de mishandelingen plaatstvonden was het waarom ''Omdat we geen verzorgpony's konden vinden en we wouden graag rijden buiten de manege, trouwens, waar bemoei jij je mee? Geef me nou maar gewoon mn hoofdstel terug en houd verder je bek!''.

1 van de andere daders die zei ook eerlijk ''Ik wist niet dat het zo slecht was wat we deden, maar toen viellen we eraf en kregen we de pony's niet meer te pakken, toen zijn we gegaan.''.

Mn baas belde me zojuist op, die heeft dus al gehoort dat ik problemen heb met het nieuwe meisje en die heeft het verhaal gehoort en ik ben dus benieuwd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:21

Benieuwd wat je baas zegt dan....

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:29

Heb je verhaal gelezen en petje af dat je je hebt voorgenomen om netjes te blijven. Weet niet of ik dat ook zou kunnen.
Ben ook heel erg benieuwd wat je leidinggevende hier straks over gaat zeggen. Laat je weten hoe het afloopt?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:41

heb het hele verhaal ook gelezen,ik zou het heel knap vinden als je normaal met haar kunt praten.
ik denk dat ik haar per ongeluk,,met opzet ,,, even tegen de frituur aan zou drukken en als ze dan zei dat het zeer doet,kun je zeggen dat de ponies ook pijn hebben gehad. ze zou bij mij elke dag met pijn in haar buik naar het werk gaan.elke dag even een kleine mishandeling naar haar toe,dan neemt ze vanzelf ontslag. gna,gna,gna, :D