Ben me lam geschrokken vannacht, 02:00 de deurbel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:41

Om zeven uur 's ochtends heb ik wel al gehad dat er een of andere man binnen stond. Ik was bij mijn vriend op het appartement en hij was al van zes uur weg (begint om half zeven met werken) en amper tien minuten nadat hij weg was klopte er iemand op de deur. Ik moest al heel de week vroeg uit bed ivm school enz dus ik dacht "nou niet, als het dringend is kom je maar terug" maar die deur was niet gesloten. Normaal kunnen nl alleen appartementsbewoners in die gangen. Ineens doet ie de deur open en roept ie "hallooo?"

Mijn eeuwig bange jack overwon spontaan zichzelf en vloog met haar haren recht overeind en grommend en blaffend richting de deur en die was heel snel toe := (ze doet overigens niets behalve veel lawaai maken) Toen klopte mijn hart ook effe in mijn keel :') Als hij alleen weg gaat en ik nog in het appartement is sluit hij sinds ook altijd de deur :')

Anoniem

Re: Ben me lam geschrokken vannacht, 02:00 de deurbel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:44

Pharagirlke, dat lijkt me zo eng :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:46

Ik zou mij ook doodschrikken :=
Ik zal dan uit het badkamer raam kijken of er bv een politie auto staan. Zie ik geen auto? sorry, ik doe niet open... :=
Ze komen op een fatsoenlijk tijdstip maar weer terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:50

Ik had gelukkig een hele stoere brede waakhond (van 25cm groot) die gelukkig heeeeeel hard kan blaffen en gromt alsof ze je gaat opvreten :') En ik lag daar met het deken over mijn kop getrokken en bedacht me datk een pyamabroek had moeten aan doen :')

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:01

Ik zou dus echt niet open doen. Heb ook geen optie om door het raam te kijken ofzo. Hond wakker maken? Heb ook ooit een keer een inbreker betrapt. Ik was aan het oppassen en de verklikker bij de deur sprong aan, en stond een man op de oprit. Schrok me rot, midden in de nacht. Mijn tante had altijd een touwtje door de deur hangen, ze vergat de sleutel altijd. Dus die heb ik gelijk naar binnen gedaan. Uurtje gewacht en niks weer gezien. Ik klik alle lichten uit en wou gaan slapen. Ik kreeg nog een telefoontje dus in het donker even verder gebeld. Kijk in naar buiten, staat diezelfde man met een koevoet de deur open te breken!! Uit schrik zo een beetje achter de bank gesprongen. De man zag me en rende keihard weg. Ik gelijk mijn tante gebelt of ze alsjeblieft thuis wou komen haha :o
Sindsdien zijn deuren midden in de nacht not done.. :D

Edit. Iets vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:06

Best eng zeg, ik heb het hier een keer gehad. Om 03.00 een rare vent aan de deur ( ik doe altijd open heb (had vandaag is 1 van mijn honden overleden) 2 grote honden. En die man vroeg mij om 500 euro. Hij vroeg het zelfs netjes maar heb toch maar gauw de deur dichtgedaan en er een grote stoel voor geschoven. In het trappenhuis hoorde ik ook de bellen van de buren gaan en die hebben toen de politie gebeld.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:11

Ik zou me ook de tandjes schrikken! :oo En vooral niet opendoen. Al heb ik wel een probleem als ik nog wakker ben. Het huiskamerraam zit naast de voordeur dus ze zien me zo zitten... :=

In het huis waar ik eerder woonde werd regelmatig midden in de nacht door dronken lui aangebeld. Bleef mooi onder de dekens liggen. Om dan na een kwartier op handen en voeten naar de huiskamer te kruipen en vanachter de bank te gluren of ze weg waren! :')

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:18

Sinds een hondevriendinnetje heb die het zo wie zo niet op vreemden heeft ligt mijn angst voorlopig in het nachtkastje.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:20

Ik heb alleen een kat die mij licht bevreemd aankijkt als ik op handen en voeten door t huis kruip midden in de nacht. :+

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 00:22

Ik ben dus gelukkig niet de enige :D
Ik " moest " min of meer wel open doen want je kon me gewoon zien zitten (luxaflex schrijf je dat zo???) waren open. Die heb ik daarna snel dicht gedraaid!
Wij hebben ook een grote ambull reu binnen zitten maar toch ben ik dan wel bang (hij is ook zo lief). Ben toch wel benieuwd wat onze honden zouden doen als ze het niet vertrouwen.
Heb het 1 keer met de stafford van me ouders gehad, wou een man wat aan me vragen in het donker maar die durfde toch niet in een straal van 2 meter komen zo lelijk deed de hond terwijl ze normaal heel lief is voor iedereen.

@Breezy302 gecondoleerd!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:49

Heb het toen ik in de Bijlmer woonde wel gehad dat er midden in de nacht mensen op de ramen stonden te bonken. Dan schrik je je ook het zuur! Waarschijnlijk waren dat junkies die keken of er iemand thuis was om in te kunnen breken... Echt niet dat ik s'nachts de deur open doe! Ik spreek mensen wel aan via het raam boven, dan kan ik altijd nog beslissen of ik open doe of niet. Ben ook dolblij dat ik nu die mogelijkheid heb, toen ik in de Bijlmer woonde had ik alle ramen aan de voorkant grondig gebarricadeerd met metalen stangen na een paar inbraken, de enige mogelijke toegang was de voordeur. Of natuurlijk het inkegelen van de grote ruit maar dat is gelukkig nooit gebeurd.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:35

Pfoe, hier zou ik me ook door schrikken! Ik weet niet of ik de deur zou openen, maar aan de andere kant zou ik t ook fijn vinden als mijn dochter er vandoor was, dat mensen me zouden helpen op de manier hoe ze kunnen.

Is er al bekend of het meisje weer terug is?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:44

Ik heb al een paar x meegemaakt dat mijn broer rond 3/4 uur thuis komt, zonder sleutel en dus ook gaat aanbellen en bonken enzo.. De eerste x schrok ik me wezenloos!! Maar toen ik een stem hoorde door de brievenbus heb ik maar open gedaan :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:49

http://www.midpoint.fm/nieuws/8135

Citaat:
Vrijdagavond omstreeks 23.30 uur was een bewoonster van het Hofland in Mijdrecht televisie aan het kijken toen de deurbel ging. Zij liep naar de deur en deed vervolgens open. Direct stormde twee mannen naar binnen, bedreigde haar met een mes en vroegen om geld.

Doordat een medebewoner poolshoogte kwam nemen renden de twee daders hard weg. De bewoners sloegen direct alarm via 112. De bewoonster hield een pijnlijk nek over aan deze overval.

Een kwartier later, omstreeks 23.45 uur, werd er aangebeld bij een woning aan de Tweede Zijweg in Mijdrecht. De bewoner deed open en werd vervolgens door twee daders naar binnen geduwd en bedreigd met een mes. De man moest geld en sieraden afgeven en na deze overval verdwenen de daders weer.

De politie was inmiddels een grote zoekactie gestart in Mijdrecht en keek uit naar de daders waarvan een summier signalement bekend was. Tevens werd Burgernet ingezet.

Omstreeks 01.00 uur meldde een bewoner aan de Burgemeester Fernhoutlaan in Wilnis dat er twee jongens hard wegrenden bij zijn woning. Deze verdachte situatie werd direct gemeld bij de politie.

Omstreeks 01.10 uur werd er aangebeld bij een woning aan de Herenweg in Wilnis. De bewoner zat televisie te kijken en liep vervolgens naar de deur.
Hij deed open en werd plotseling met vermoedelijk peperspray in zijn ogen gespoten. De man kon even niets meer zien en voelde dat de personen die eerst voor deur stonden de deur probeerden open te duwen. De man duwde met kracht terug en wist uiteindelijk de deur weer te sluiten. De daders verdwenen vervolgens. De melder belde direct 112.

Er werden tientallen agenten ingezet en werd gebruik gemaakt van speurhonden en warmtebeeldkijkers.

Binnen 20 minuten na de laatste overval werden op de Watermolen en het Proostdijlaantje en de Bozenhoven vijf jongens/mannen aangehouden in de leeftijd van 16 to 18 jaar uit IJsseltein, Mijdrecht en Vinkeveen.
De mannen voldeden aan de opgegeven signalementen en werden ingesloten voor verhoor. Bij een van deze locaties werd een deel van de buit aangetroffen.

***Burgernetbericht***
Toen vrijdag 17 april tegen middernacht en zaterdag 18 april omstreeks 01.00 uur de politie meldingen kreeg van vier overvallen, stelde een behoorlijk aantal politiemensen een grote zoekactie in naar de verdachten en werden in verband hiermee vier verschillende Burgernetacties gestart in de gemeente De Ronde Venen en in Breukelen.

De overvallen vonden plaats op bewoners van woningen gelegen aan Hofland en De Tweede Zijweg, beiden in Mijdrecht en aan de Burgemeester Fernhoutlaan en de Herenweg, beiden in Wilnis. Het (summiere)signalement van de overvallers werd aan de politiemensen op straat doorgegeven en kort na elkaar startten vier Burgernetacties waarbij de deelnemers van Burgernet in De Ronde Venen en bij de laatste Burgernetactie ook in Breukelen werden verzocht uit te kijken naar de overvallers.

In het gebied zochten tientallen agenten naar de overvallers en werden politiehonden en warmtebeeldkijkers ingezet. Er kwamen enkele reacties van deelnemers met informatie over de mogelijke vluchtroute van de overvallers. Uiteindelijk lukte het om kort na de laatste overval in Mijdrecht vijf personen aan te houden in de leeftijd van 16 to 18 jaar uit IJsselstein, Mijdrecht en Vinkeveen. Een deel van de buitgemaakte goederen is aangetroffen. Het onderzoek wordt voortgezet.

Dit is de reden waarom ik thuis na 22.00 van mijn ouders de deur niet meer open mag doen, maar eerst boven door het raam moet kijken wie er voor staat. Al hebben ze ze wel allemaal al gepakt. (is in mijn woonwijk gebeurt.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:00

Ik zelf doe ook geen deru open midden in de nacht. Vertik het ook wel eens als ik aan het eten ben :P
Was een keer al aan het eten en mijn telefoon ging. Mijn moeder. Had nog niet opgelegt en mijn zus belde, oke, daar gaat je warm eten.
Eten was in de magnetron geweest en stond klaar om verder genuttigd te worden, word er op de bel gedrukt.
Forget it........ Ik denk laat ze maar staan ik ga eerst eten.
Als het belangrijk was geweest hadden ze wel gebeld :+
Woon in een flatje waarbij de medebewoners vaak visite over de vloer krijgen. De visite vindt het dan leuk om even bij mij op de ramen de kloppen of om even aan te bellen. Even melden dat ze er weer zijn hahah.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:53

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:10

Ik zou nooit midden in de nacht de deur open doen.
Als ik alleen thuis 's avonds ben vind ik het al eng, dus dan haal ik altijd eerst onze honden erbij en ik weet zeker dat ze allebei bereid zijn om aantevallen als er problemen komen. En mijn broertje en ik hebben altijd als we 's nachts alleen thuis zijn de honkbal knuppel boven staan :))

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:04

Ik woon in een portiekflat, dus ip zou er niet zomaar iemand binnen kunnen komen. Ook heb ik een spionnetje in mn deur zitten, waardoor ik kan kijken wie er voor de deur staat.

Enkele maanden geleden werd er bij mij ook midden in de nacht aangebeld aan mn voordeur, dus niet beneden(rond 1 uur ofzo), ik zat nog tv te kijken. Dus ik door het spionnetje kijken, was het mijn bovenbuurman (die man spoort absoluut niet). Dus ik heb hem niet zo vriendelijk gevraagt of hij niet helemaal goed bij z'n hoofd was. Hij vroeg of ik 5 euro voor hem had, o wat was ik pissig op die vent.
M'n honden gingen helemaal uit hun dak, dus mn (naaste) buurman kwam ook kijken wat er aan de hand was en die heeft hem toen weg gestuurd.
De volgende ochtend hoorde ik dat hij bij de andere portieken alle bellen heeft ingedrukt de idioot....

Ben trouwens wel blij met mn hondjes, want vooral de grootste is erg fel tegen vreemden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:44

Ik zou ook echt nooit de deur opendoen :n
Ik kijk wel even door het keukenraam om te zien wie er voor de deur staan.

Mijn vriend is wel een keer op stap geweest en die heeft ook een poos bij de deur gestaan omdat hij zijn sleutel vergeten was :+ Hij was alleen iets eerder terug dan ik had verwacht, dus had bedacht dat hij het niet kon zijn. Slaapkamer raam stond gewoon open en we slapen op de begaande grond hoor ik ineens.
Ppssssss Sas, ben je wakker? Ik kom er niet in, wil je de deur even opendoen :')
ik: :( &^&*(^*&^*^, dacht dat er een enge man voor de deur stond idioot
Hij: Ja sorry :roll:

Sindsdien kijk ik dus wel even wie het is :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:55

mijn moeder heeft vroeger wel eens de deur open gedaan. T was een junk die om geld vroeg. Ze heeft het toch gegeven en daarna de deur dichtgeklapt. Sindsdien mochten wij als ze nachtdienst heeft de deur niet zelf openmaken.

Ik woon nu in het bos en ik heb wel eens met trillende benen en een hooivork buiten gestaan omdat ik stemmen hoorden rond mijn paarden. Gelukkig had ik onze hond bij waartegen ik riep zoek! Pak ze! en stiekem in zn oor Luid! Niet dat hij snel zou bijten oid maar een grote zwarte hond die blaft en waartegen zoek en pak ze word geroepen schrikt wel af :+ Gelukkig kwamen later mijn vriend en mijn vader erbij staan met andere hooivorken ed en maar schreeuwen en toen was het snel stil.

Soms voel ik me ook niet veilig hoor de uilen hier in de buurt klinken soms net als mensen en toch ga ik naar buiten hoor. Ik heb ook zo'n lampje die aangaat op beweging voor mijn deurtje soms springt hij spontaan aan nou dan zit ik rechtop hoor en dan wacht ik tot de hond wat hoort.

Ik krijg wel de kriebels als de hond mij wakker maakt rond 4uur ofzo want dat heeft hij wat gehoord en wilt hij naar buiten en dan hoor ik hem blaffen en dann hoop ik dat het vosjes waren. Daarna moet hij heel snel naar binnen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:11

Ik kan door de voordeur zien wie er voor de deur staat, maar als het een vreemde is zou ik zeker na 23.00 de deur niet meer open doen. Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:15

hihihi schijtluisje! :(:)
als je het niet vertrouwd dan laat je de deur toch lekker dicht!
Heel simpel! *D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:59

Ik heb eenkeer gehad toen ik alleen thuis was dat onze hond in de kennel de hele nacht stond te blaffen... ik kreeg wel even de kriebels... maar het was uiteindelijk omdat mijn autodeur niet dichtstond en het licht dus aanwas. Of iemand anders dat gedaan had of ik hem open gelaten had weet ik niet... (ik doe hem niet op slot)

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 14:05

funnyhorses schreef:
hihihi schijtluisje! :(:)
als je het niet vertrouwd dan laat je de deur toch lekker dicht!
Heel simpel! *D

:o Als ze me niet hadden zien zitten hadden we denk ik ook niet open gedaan hoor, maar de huiskamer met ramen zitten naast de voordeur.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:23

Ik ben daar ook altijd zo bang voor. Ik kijk best vaak opsporing verzocht en daar zie je ook altijd van die dingen dat ze aanbellen (gewoon op de klaarlichte dag) en zeggen dat ze iets komen opmeten aan je ketel ofzo. Zijn ze eenmaal binnen gaan ze je bedrijgen met wapens of messen oid. Ik krijg er altijd maar de rillingen van. Wij verhuren een deel van ons huis en ben daar wel blij mee als ik 's avonds alleen thuis zit. Mocht er een eng iemand voor de deur staan en doet wat ofzo, gil ik heel hard en dan komt huurder wel naar buiten :)