Werken bij La Place?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Werken bij La Place?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:19

Ik heb al eerder kranten gelopen, daar verdiende ik ook geen drol mee want het was een week die we met 2 personen deden anders was het echt niet te doen. En dan kreeg ik 15 euro per maand voor 4x en we waren ong. 2/3 uur bezig per keer.

Gelukkig is het wel erg gezellig, dat is toch wel het belangrijkste denk ik :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:22

Ik heb bij de La Place gewerkt, in Rotterdam. Ik ben er weggegaan omdat we een bak sla hadden laten vallen op een vieze vloer, en ik deze sla gewoon moest gebruiken voor de koude maaltijd salades. Daarbij was de chorizo een keer over de datum (gesneden vlees en kaas mogen we max twee dagen gebruiken) en daar werd een nieuw folietje met sticker opgeplakt, moest ik gewoon gebruiken. Nee, daar doe ik liever niet aan mee.

Verder had ik het er enorm naar mijn zin, en kreeg ik maar geen genoeg van die lekkere witte warme chocomelk :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:24

Djulita schreef:
Ik verdien €2,93 per uur (16 jaar).

Je zit aan je minimumloon vast!!!! Als je 36 uur werkt per week verdien je BRUTO 3,05 euro's. Als je 38 uur werkt per week verdien je BRUTO 2,89 per uur. En werk je 40 uur verdien je 2,39.

Jij verdiend dus genoeg.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:27

Oh bah, dan zou ik inderdaad ook afhaken :n

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:31

Zoals ik ook in het topic van vorig jaar heb verteld heb ik er vorig jaar gesolliciteerd. Had er onwijs veel zin in, totdat ik m'n loon hoorde: €2.79 bruto (16 jaar). Toen was ik er meteen klaar mee. Doe nu schoonmaakwerk in een bejaardentehuis en verdien daar bijna het dubbele.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:13

Klopt het is inderdaad weinig. Ik kan me er alleen zo aan ergeren dat er mensen zijn die zeggen dat ze onderbetaald krijgen. Toen ik 16 was kreeg ik nog minder, maar onderbetaald was het niet. Niet als je je aan het minimumloon houd, wat ik deed. Maar er is inderdaad ook beter betaald werd, daar zou ik ook voor kiezen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:08

Suuzert schreef:
Ik heb bij de La Place gewerkt, in Rotterdam. Ik ben er weggegaan omdat we een bak sla hadden laten vallen op een vieze vloer, en ik deze sla gewoon moest gebruiken voor de koude maaltijd salades. Daarbij was de chorizo een keer over de datum (gesneden vlees en kaas mogen we max twee dagen gebruiken) en daar werd een nieuw folietje met sticker opgeplakt, moest ik gewoon gebruiken. Nee, daar doe ik liever niet aan mee.

lekker dan !
gelukkig gaat het er hier )Goes) een stuk frisser aan toe :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:12

Ik heb er ook gewerkt, toen was ik 16 jaar werkte er veel, collega's en de gezelligheid was bij mij wel goed(eigenaren minder), maar ik verdiende er €2,76 maar moest veel werken na school tijd, en dat verplichtte ze ook want anders kon je opstappen.

Ben blij dat ik nu beter betaald krijg, met een leuk baantje.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:56

Ik heb bij La Place in Den bosch gewerkt en stage gelopen.
Bij ons in den bosch zijn er 2 La place's.
allebij de lokatie's waren erg smerig.
De bakken etc. die wij zelf gebruikte, gingen niet door de afwas machine, maar werden met koud water afgespoeld, en met een keukenrol na gepoetst.
De vloer was ook smerig, en de "over de datum" producten werden opnieuw in gepakt en weg gezet met een nieuwe sticker.
BAH!!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:06

een vriend van mij is manager in de la place in eindhoven. Hij heeft het goed naar zijn zin en alles wordt vers bereid daar. Zelfs de vis komt vuil binnen en wordt daar pas schoongemaakt en gefileerd. Dus das wel echt vers. Geloof dat je zelfs je basis kok diploma kunt halen via la place. Alleen als je ouder bent dan 22 moet je weg geloof ik.
En tjsa hard werken en weinig verdienen, welkom in de horeca!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:15

Bedankt voor alle reacties!
Moest vandaag nog even langs om wat papieren in te vullen en 3 augustus begin ik.. ik heb er wel zin in :D

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:21

Ik weet daar niks van werken maar weeet wel dat je daar lekker kan eten :9 '

ik ben 13 en verdien 2.75 per uur. ( lelie's koppen _O- )
4 uur per dag werken, dus verdien ik 11 euro op een ochtend :))

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:34

Ik heb 4 jaar geleden (toen was ik 21/22) ook bij de La Place in Delft aan de A13 gewerkt voor een paar maanden. Wat ik verdiende weet ik niet meer, zal wel minimumloon zijn geweest. Ik vond het werk prima te doen, al heb ik helemaal niks met de horeca, maargoed, het was maar tijdelijk. Wel vond ik mijn collega's op een paar na echt ontzettende zeikerds. Er hing echt zo'n afzeiksfeertje. Ik geloof dat ik welgeteld 1 complimentje heb gekregen over mijn werk en dat was dan van de filiaalmanager die eens in de drie weken langs kwam :=
Niet dat ik een complimentjesvisser ben, maar het schept wel een beeld; de sfeer was gewoon ontzettend negatief. Ik draaide bijna altijd service (kassa draaien, tafels schoonmaken, spoelkeuken) en dat was niet altijd even leuk, maar wel te doen. Ik denk dat je op je 14e niet verder komt dan kassa draaien en vooral de spoelkeuken :)

Op een gegeven moment mocht ik op het brood en bij de salades, dat vond ik wel wat. Maar ze hebben me ook een keer in een ochtenddienst in mijn eentje op het warm gezet en dat was toch echt zo'n vreemde actie. Afgezien van het feit dat ik totaal niet wist wat er moest gebeuren, wist ik als vegetariër niet eens hoe ik een hamburger moest bakken := :') nee dat was eens maar nooit weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:56

Ik heb er ook als veertienjarige gewerkt. Ik draaide vet illegaal kassadiensten, deed verder van alles. Rondje zaal, spoelkeuken, kassa, broodjes bereiden en in de panini corner buiten staan. Heb er maar een half jaar gewerkt, mijn teamleider was zo'n enórme éikel. Natuurlijk werd hij net toen ik ontslag had genomen ontslagen :roll: maar goed.
Ben als 18 jarige bij de AH binnen gerold, en dat beviel stukken beter :))

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:03

Als ik het me goed herinner was het bij ons zo dat als je 16 jaar of jonger was, je echt alleen kassa mocht draaien als er even niemand anders was, het liefst hadden ze wel een ouder persoon achter de kassa. Anders stonden de 'jongeren' soms echt hele avonden in de spoelkeuken en dat vond ik zelf iig niet echt bepaald om vrolijk van te worden. Het is hard en vies werk, en daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee, maar je had haast geen contact met de 'buitenwereld', je stond echt als het druk was de hele avond in je eentje de vaat weg te werken.

Ik had dan nog de mazzel dat de jongen van de wc's (die er altijd de hele dag van 8:00 tot 19:00 ofzo was) een oogje op mij had en dat ik dus als enige het klaarspeelde om hem lief aan te kijken zodat 'ie meehielp met het schoonmaken van de spoelmachine :') _O-

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:06

Zwartwitje: Ik ga de fruitsappen doen, want ik ben 15 als ik begin! En dat van de kassa dat het alleen mocht als er niemand was noemden ze bij mij ook al :))
Berdien: Balen van die teamleider!

Bedankt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 01:29

Sappen maken en fruit snijden is wel leuk :j alleen je handen en armen komen onder de spetters te zitten van de sinaasappelsap :+

Veel plezier in elk geval, het wordt vast wel wat voor een tijdje :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:54

Haha ja ik zag al mensen werken die écht onder zaten van alle spetters :')
Dankjewel! Ik denk het ook wel!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:34

Nou me eerste daggie gehad :D
Ging hartstikke goed, een meisje ging me inwerken en kon gewoon alles vragen maar ik mocht toch heel veel zelf doen. Mocht heel zelfstandig werken en dat vond ik wel leuk :D
Heb al best veel dingen geleerd in een korte dag dus dat gaat wel goedkomen denk ik, iedereen is heel aardig. En wat ik dus wel belangrijk vond: alles was echt heel schoon! Elke avond word er schoongemaakt en voordat je naar huis gaat moet je alles waar je gewerkt hebt even schoonmaken. Tussendoor word steeds alles wat ik gebruikt had naar de spoelkeuken gebracht en kreeg schone spullen ervoor terug. Ik heb al geleerd hoe ik een Banaan-Orange smoothie, Aardbei smoothie en Tropical moet maken! En heb enorm veel sinaasappelen geperst en appels geschild haha :))

Wel paar bloopers gehad :') Eerst vloog de bovenkant van de pers eraf lekker al dat vruchtvlees over me heen en toen later toen ik naar huis ging zag ik dat ik een aardbei stukje op me hoofd had hahahaha niemand die dat natuurlijk even zegt :+