Leuke ideetjes voor een SPOOKtocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:21

Bij ons in groep acht hadden ze iemand (Zogenaamd de ''verloren prinses'') in een kruiwagen gelegd, en iedereen dacht dat je die dan moest troosten (Ze huilde) en dus liepen wij ernaar toe, komt er opeens een enge man uit de bosjes, die iedereen opzij duwt... iemand uit mijn groepje was dus echt helemaal niet bang (Teveel ervaring) en liep gewoon door naar dat meisje, toen pakte die man hem bij de polsen, wij allemaal gillen!! *D
Verder was er nog iemand en die had zijn eigen masker ontdekt, bleek na afloop zijn vader te zijn :=
Er zijn leuke ideeën bij!! :D

Anoniem

Re: Leuke ideetjes voor een SPOOKtocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:24

Juist geen grote zaklamp ;) Dan zie je al spoken.
Maar wil je er een soort puzzelspooktocht van maken , of gewoon spooktocht waarbij ze lintjes/reflectoren moeten volgen? Kaarsjes lijkt me geen goed idee, omdat die vaak uit gaan(Helaas ervaring mee) Wil je best helpen als je vragen hebt xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:28

Knikstaafjes werken wel weer ;) Hebben mijn ouders ook wel eens gebruikt bij de survivaltochten die ze ook orginaseren ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:37

Ik deed ook eens mee aan een spooktocht (als begeleidster, maar ik kende de grappen niet) en toen hadden ze een juten zak met stro gevuld, touw eraan vast en iemand aan de andere kant van de weg. Toen de helft van de groep voorbij was werd de zak door de groep heen getrokken. De kinderen schrokken heel erg en ik dacht zelf dat het een wild zwijn was, hahaha.
(ik heb ook echt knorgeluiden gehoord hoor, of ze die er nou bij gemaakt hebben of dat ik ze verzonnen heb, ik weet het tot op de dag van vandaag niet...)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:20

Wat ook leuk is om het extra eng te maken :P Op een bepaald stuk bijv. dat ze zaklampen in moeten leveren en een touw moeten volgen. dan is het helemaal pikkedonker }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:30

Bij mij vader moeten ze tijdens de spooktocht hun zaklamp ook inleveren en krijgen dan zo´n iniemie zaklampje mee. Daar hebben ze net genoeg licht om de reflectoren te zien xD

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:34

Ik ben een keer meegeweest op een spooktocht. Schrok me werkelijk lam toen er een man (die ik natuurlijk niet gezien had) links uit de bosjes sprong met een kettingzaag (zal de ketting wel af zijn geweest ofzo), toen vloog ik dus naar rechts waar op zijn beurt nog een man met een kettingzaag uit de bosjes sprong. Zo hard ben ik van mijn leven nog nooit en nooit meer geschrokken. Heel erg aan te raden om die erin te betrekken!!

Succes met de spooktocht!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:35

Motje11 schreef:
Ik deed ook eens mee aan een spooktocht (als begeleidster, maar ik kende de grappen niet) en toen hadden ze een juten zak met stro gevuld, touw eraan vast en iemand aan de andere kant van de weg. Toen de helft van de groep voorbij was werd de zak door de groep heen getrokken. De kinderen schrokken heel erg en ik dacht zelf dat het een wild zwijn was, hahaha.
(ik heb ook echt knorgeluiden gehoord hoor, of ze die er nou bij gemaakt hebben of dat ik ze verzonnen heb, ik weet het tot op de dag van vandaag niet...)

Die ken ik ook van dezelfde spooktocht!! Inderdaad heel erg eng!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:13

Een partytent opzetten, met zwart bekleden, en erin allemaal natte reepjes stof hangen, waar de mensen door heen moeten lopen.
Uiteraard staat er buiten weer iemand op ze te wachten!
Of misschien zelfs in de tent al......

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:20

Sowieso de lichtjes laten volgen, altijd erg leuk aangezien ze dan helemaal op lichtjes gefocussed zijn en bijna geen oog meer hebben voor andere dingen.
Bij ons bij de spooktocht liepen ook mensen rond met een piepende lamp, en die zeiden dan helemaal niks en liepen alleen maar rond.. Was ook wel een beetje spooky, aangezien die lampen enorm piepten en je soms wel de piep hoorde, maar niemand zag. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:29

enkels grijpen doen we niet... daar is vorig jaar veel gezeur over geweest hoorde ik..

het betrefd een groep van 12 +... en jonger... dus we willen het allemaal niet té!

maar ik vind dat er super ideetjes tussenzitten! ik ga ze uitprinten en meegeven in de bespreking!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:54

Iemand in een ijzeren ton die een zware ketting er in laat vallen, maakt een pestherrie en je schrikt je lam! Of een kleinere ijzeren ton waar iemand achter kan zitten en die ketting laat vallen.

Iemand die in een boom zit en een juten zak aan een touw naar beneden laat vallen (en daarna weer op kan hijsen).

Klappertjespistool kan ook grappig zijn :D

En het is leuk om een thema te kiezen waar je iets omheen bouwt. Als je bijv. voor heksen kiest, kun je daar leuke dingen omheen doen en het thema vasthouden.

Een ander leuk thema zijn ontsnapte gestoorde moordenaars uit een of andere kliniek. Hier kun je een spannend verhaal over vertellen en bijvoorbeeld een aantal namen van de loslopende gekken noemen en ze beschrijven. Als je dan een tocht gaat maken door bijv. een bos kun je zorgen dat er wat mensen rondlopen die die gekken voor moeten stellen. Iedere gek geef je een kenmerk, zoals een gebroken been, één die alleen Engels spreekt, één die zijn handboeien nog om heeft, enz. Beetje afhankelijk van het "niveau" van de groep. Als de groep raadt welke gek ze voor zich hebben staan kunnen ze munten verdienen. De groep met de meeste munten wint :D
(kan natuurlijk alleen als je meerdere groepen hebt)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:03

ow wat ook wel leuk is als er mensen rond lopen die er bij horen maar dat het net lijkt alsof ze er niet bij horen, zo kwam er bij ons een paar keer een brommer heel dicht langs heel erg eng want we dachten dat het er niet bij hoorde...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:21

Oooeehh... Geweldig.. ik ben ook altijd spook met ponykamp.
De meeste dingen die wij doen zijn hier al verteld.

wij hebben trouwens wel een radio in de bos staan met een CDtje met wolven gehuil erop....

Das best een sfeer maker.