Is dit niet raar?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Is dit niet raar?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:15

Ik snap niet zo goed wat de voorkeur voor oudere/volwassenere mensen met het christendom te maken heeft?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:36

dat mensen daar wat moeilijker tegenaan kijken en meer vinden dat je iemand van je eigen leeftijd moet zoeken/omgaan

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:38

Ah ok...nja, als dat zo is: onzin :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:39

Hmm zo héél raar vind ik het ook weer niet. Aangezien jongens minder snel volwassener worden dan meisjes kan het zo zijn dat jij misschien wel gewoon op volwassenen jongens valt? Aangezien je ook graag met die oudere jongens praat, kan het zijn dat je vanwege de leeftijd beter met ze kunt praten dan jongens van je eigen leeftijd...
Toen ik 16 was heb ik eigenlijk maar 2 vriendjes gehad van mijn eigen leeftijd, al erg snel begonnen ze wat ouder te worden.
Toen leerde ik op mijn 17e een jongen kende die 23 jaar was, hij vond mij toen leuk. In het begin vond ik het raar, maar ik heb 2 jaar een relatie met hem gehad en ik vond het echt fijn een oudere jongen! Ik was de nog wat kinderachtige jongens gewent van mijn eigen leeftijd en vond dat maar niks. Nu ben ik 20 en heb een vriend van 26 waar ik mee samenwoon.

En zo raar vind ik het ook niet dat je opzoek bent naar een jongen die ook gelooft.. Waarschijnlijk vind je dat gewoon een fijner idee omdat je het zelf ook hebt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:40

Ik herken dat wel, interesse voor jongens kwam bij mij pas na mijn 18e en jongens van mijn leeftijd vond ik altijd heel stom. Op vakantie zat er in en blokhutje naast ons een man van in de 30 en die vond ik heel erg leuk (maar niet verliefd leuk ofzo hoor, maar daar wou ik wel graag dingen mee ondernemen). Dat voelde wel gek, maar ach ja. Heb m'n schouders maar opgehaald.
Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, op mijn 19e had ik mijn eerste vriendje

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:43

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:56

Maripossa: Dat klopt wel maar vond het zelf een beetje ''raar'' omdat ik merk dat bij klasgenoten ze als verschillende vriendjes hebben gehad en ik nog niet... Ik zie nu ook dat dat niet raar is...

Tamara: Leuk dat het bij jou ook zo is! Ik ga nu proberen om wat meer in contact te komen met andere christenen, jongens en meisjes...

HBVisser: Daar heb ik nog helemaal niet aangedacht! Goed dat je dat zegt! Ik zal ook meer mensen moeten gaan opzoeken, want dat doe ik dus totaal niet en dat is nu ook weer niet zo slim..

Ilco: Je hebt gelijk, ik denk dat ik er de laatste tijd er een beetje te veel over na denk en toch onbewust ''zoek''...

kuzznathalie: Dat is zo, niets is meer normaal en anders kan... Maar als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten ben ik toch wel heel anders op dit gebied (en op andere gebieden soms ook...)

Suuzert: Dat is waar, daar gaat het mij juist om.. Een chatsite is misschien ook wel iets. Ik zal me goed bewust (proberen) te zijn van eventuele gevolgen er van.. Ik ga ook proberen om meer conacten te leggen met vrouwen die ouder zijn en niet alleen mannen..

Maflinger_S: Gelukkig dat er veel dat zeggen, dat stelt mij toch wel gerust! Dus volgens jou heeft iedereen dit soort vragen maar uiten ze dat niet??

trustHim: Daar ben ik het mee eens, maar kan het niet onder woorden brengen...

XoNo: Ik ook nog niet helemaal... Misschien omdat ik met hen beter over het geloof kan praten?

Moelie: Dat zou inderdaad kunnen!

Qimm: Zo ervaar ik het ook wel vaak!

Niwla: Als ik wat meer tijd heb kom ik zeker eens!

Bedankt voor jullie tijd, het helpt wel om er met anderen over te praten, hier door denk ik er beter over na en zo! Dankjewel!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:43

Ik was ook nooit echt in jongens geïnteresseerd, en vond mensen van mijn leeftijd kinderachtig.
Tot ik mn vriend leerde kennen. :o (die ook 3.5 jaar ouder is)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:58

De vragen over wie en wat je bent heeft iedereen wel, hoewel niet iedereen er zo bij stilstaat zoals jij momenteel doet en waarschijnlijk ook niet iedereen zich daarvan bewust is of het wil/kan delen met anderen. Dat geeft ook niets, iedereen heeft zijn eigen leven.

Ik heb wel voor mezelf een verschil gemerkt tussen leven en bestaan, misschien voelt het wel hetzelfde als je belijdend Christen bent: bestaan is gewoon je dagelijks leven zeg maar, zonder verdieping of zonder je veel af te vragen waarom je iets doet. Leven gaat voor mij over verdieping, bewustzijn, bewuste keuzes maken die jou als mens completer maken. Ik denk dat jij voor dat laatste momenteel op zoek bent naar gelijkgestemden. Ik kan me best voorstellen dat het aantal gelijkgestemde leeftijdsgenoten vrij klein is en dat je daarom meer aansluiting vind bij anderen die al wat langer de tijd hebben gehad om erover na te denken en al wat beter weten wie en wat ze zijn en ook bewuste keuzes hebben gemaakt in die richting. Met die mensen praten is natuurlijk OK maar bedenk ook, zoals al eerder gezegd, dat er een zeker risico aan zit als die persoon iets ouder is en van het andere geslacht. Ook mensen met wat meer levenservaring maken soms keuzes waarover je ieder geval je wenkbrauwen kunt fronsen...

Ik ken het topic dat hier al een paar keer genoemd is, onder andere door trustHim, niet, maar het klinkt alsof dat voor jou een waardevolle ontmoetingsplaats zou kunnen zijn.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:42

vinurr: Ik ben toch wel bij dat ik niet de enige die hier ''last'' van heeft!

Maflinger_S: Zouden die vragen met mijn karakter te maken kunnen hebben? Gezien ik over zeer veel dingen nadenk, ik denk zelfs na over hoe mijn hond het zou vinden om een mens te zijn, hoe voorwerpen zich zullen voelen als ze weggesmeten worden en al dat soort dingen.... Als ik zo iets vraag aan mijn moeder vind ze dat eigenlijk maar raar... Wat betreft je laatste stuk daar sta ik voor de volle 100% achter!

De laatste tijd probeer ik ook meer in mijn Bijbel te lezen, te bidden en naar opwekkingsmuziek te luisteren! Echt de moeite waard! (Op youtube staan er veel mooie opwekkingsliederen), ook zijn er veel goede sites ivm het Christelijk geloof waar ik persoonlijk toch al veel aan heb gehad...!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:46

Meid, je bent pas 16. Toen ik 16 was kéék ik geen eens naar jongens, laat staan dat ik een vriendje wilde. Die kreeg ik pas op mijn 18e/19e, alhoewel dat nog niet eens serieus was. Pas op mijn 22e werd ik serieus verliefd, en dat was gelijk dikke mik. Maak je niet druk, het komt allemaal vanzelf :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:00

horselove154 schreef:
Zouden die vragen met mijn karakter te maken kunnen hebben?

Zeker, de een is nou eenmaal nieuwsgieriger aangelegd dan de ander, en iedereen heeft natuurlijk eigen interesses. Ik ben ook zo filosofisch ingesteld, maar kan ook maar weinig mensen vinden die op dezelfde lijn als ik zitten :)

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:24

verootjoo: Oké, ik zal er aan denken dat het niet uit maakt!

Heino: Dat is wel waar ja!