Welk uurtarief voor een werktster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:38

ik betaallook 10 euro, zwart
heb iemand via marktplaats gevonden, ze doet alleen dingen die ik met mijn arm niet kan..
trap zuigen, ramen lappen, douchecabine enz

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:07

Wij hebben thuis ook werksters gehad, maar het is moeilijk om iemand te vinden die blijft. Al meerdere keren 'buitenlanders' gehad, om het maar zo te noemen. Doen vaak prima hun werk. Maar er was bij ons altijd wel iemand thuis als ze aan het schoonmaken was, dat geeft dan waarschijnlijk toch wat extra druk ;) Jammere was alleen dat al die werksters zo plotseling verdwenen als dat ze waren gekomen. Reden was er vaak niet, ze waren ineens onbereikbaar. Dan gingen wij er maar vanuit dat ze weer terug waren (gestuurd) naar eigen land :D

Mizoan

Re: Welk uurtarief voor een werktster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:11

Mijn schoonmoeder doet het bij ons thuis.
Is op zich heel fijn :j
Echter we hebben nu een behoorlijk rare periode achter de rug, met sterfgeval, vakantie en dat soort dingen. Hierdoor is ze nu ruim 2 maanden niet geweest, tevens heeft ze aangegeven tot aan het eind van de bouwvak niet te poetsen :-(
Een eigen kind zeg je eerder af dan een "klant" want haar overige adresjes blijft ze wel gewoon doen in de bouwvak en heeft ze de laatste 2 maanden ook zoveel mogelijk gedaan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:13

Ja das lekker Miep.....mijn moeder bood het een blauwe maandag ook aan maar precies om die redenen heb ik haar afgehouden (oke, en om nog een paar andere redenen }> )

Ik ben heel erg blij met mijn hulp, die niet weg te slaan is, afgelopen vrijdag was ze zo fanatiek bezig en had ze helemaal de ziekte in dat ze er voor haar gevoel te lang over deed, is ze een uur langer gebleven om het toch af te maken! Wij zijn er echt heel erg blij mee, was er al bang voor toen we dit huis kochten maar was eigenlijk van plan om zelf weer één dag minder te werken maar goed dat lukt niet op kantoor. Dit is een prima oplossing! Tevens een goeie stok achter de deur om elke week op donderdag avond de boel even glad te trekken zodat zij vrijdag lekker aan de slag kan!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:18

@Daffodil, aan de andere kant, ik vind het een prettiger idee dat zij bij ons thuis rond loopt dan een in eerste instantie vreemde

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:19

Ja kan ik me voorstellen maar ik heb niet een volslagen vreemde....weliswaar via een advertentie maar toen ze kwam kennismaken zeiden we alletwee hé waar ken ik je van, en ze komt hier uit het dorp. En aangezien ik in een klein dorp woon waar de controle best groot is.....vertrouw ik haar volledig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:23

Ik heb liever niet dat mijn moeder het doet... en al helemaal niet mijn schoonmoeder :D
Dan heb ik echt liever iemand waar ik verder weinig contact mee heb :)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:24

Hier hebben we ongeveer 3 maanden een hulp gehad. Was een buitenlands, volgens mij uit suriname vrouwtje.
De 1e keer was ze een half uur te laat, bus had vertraging.
De 2e keer was ze het vergeten, hadden de kinderen vakantie.
Daarna de kinderen later naar school en ga zo maar door.

Ik elke keer maar wachten, wilde voorzichtig zijn met de sleutel geven. En flink wat irritatie verder besloten om met haar te stoppen.
Voor ons een leer om hele goeie afspraken te maken met elkaar.

We betaalde haar 12,50 per uur.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:26

ik reken zelf 12,50

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:27

Das erg weinig hoor!!
Ik zou er niet voor van huis gaan en niemand anders ook die ik ken en dit werk doet.
Echt onderbetaald!!
loes-freke schreef:
wij betalen €8.50 per uur.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:42

Rozebottel schreef:
Opruimen ja, dat was ik wel van plan!

En zouden jullie moeite hebben met een buitenlandse werkster? Of ervaring ermee? Er hebben er namelijk twee gereageerd...

Opzich is er niks mis met een buitenlandse werkster en mag je ze niet over één kam scheren.
Maar wij hebben er een keer eentje in huis gehad en toen was mijn moeder een paar gouden sieraden kwijt.

Ik vind 10 euro een goed uurloon.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:48

Wij betalen 10 euro en hebben een "buitenlandse" Het is wel erg belangrijk als ze de Nederlandse taal goed machtig zijn, want ik heb gemerkt dat dat erg handig is. Ik ruim het huis ook op voordat ze komt.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:50

mooney1 schreef:
Das erg weinig hoor!!
Ik zou er niet voor van huis gaan en niemand anders ook die ik ken en dit werk doet.
Echt onderbetaald!!

Helemaal niet. Er zijn zat mensen die het daarvoor doen, net zoals er zat mensen zijn die voor het minimumloon werken en daar zit dit nog aardig boven. Dat het in jouw omgeving niet gebeurt, wil niet zeggen dat je direct hoeft te gaan roepen dat het onderbetaald is. Niet zo netjes naar de mensen toe die hiervoor werken en degenen die dit betalen.

Als iemand zwart werkt en dus 8,50 per uur ook echt overhoudt, vind ik dat heel erg netjes voor ongeschoold werk zoals het huishouden doen, waarbij je vaak ook nog in overleg je eigen werktijden kunt bepalen. Bij een schoonmaakbedrijf verdien je niet veel meer hoor.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:53

Ik betaal 25 euro voor drie uurtjes, drinken we ook nog samen een bakkie koffie.
Doet badkamer, keuken, alles stofzuigen en dweilen de ene keer rondom de ramen, andere keer bv koelkast soppen. Dus elke keer een extra klusje

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:55

Wij betalen 10 euro per uur. Dit is overigens wel zwart. Ze doet hiervoor het hele huis behalve de sportzolder van mijn vader, mijn kamer en de kamer van mijn broer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:00

Mijn schoonmoeder haar relatie was over, dus minder te besteden. Aangezien wij iemand zochten voor in huis, dacht we nou ja we helpen haar aan een centje en ons aan een schoon huis. Overigens komt ze ook elke week 1 avond bij ons eten, doet ze direct de strijk :P