MINI cooper, iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Re: MINI cooper, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:25

Das niet te vergelijken toch.... :P Een Panda rijdt voor geen meter! En is minder breed dan een Mini.. Volgens mij is een Panda zelfs kleiner..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:29

kuzznathalie schreef:
Das niet te vergelijken toch.... :P Een Panda rijdt voor geen meter! En is minder breed dan een Mini.. Volgens mij is een Panda zelfs kleiner..

Ik heb het ook over de ruimte he?? Ze zeggen altijd dat een Mini zo klein is maar dat valt tegenwoordig heel erg mee.
Nee qua rijden kan die niet op tegen de Mini!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:36

Wouw! hij's wel heeel erg mooooi! :D

Zo èèn zou ik later ook wel willen ! :o

Alleen aangezien ik pas over 3 jaar mag lessen hoop ik dat ze tegen die tijd
al iets goedkoper zijn! :o

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:37

Ja volgens mij scheelt het qua ruimte niet veel met de nieuwe Ford Fiesta.. Zo klein zijn die niet.. Vind et leuke auto's hoor! :j (Mini's) (Die nieuwe Fiesta's mogen er ook zijn trouwens.)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:39

Mini is inderdaad echt ontzettend duur, belachelijk. Ik zat er nog aan te denken om er echt voor te sparen, zou ik wel willen! Maar zal leasen ook geen optie zijn? Ik heb echt totaal geen verstand van auto's. :o

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:40

Leasen is ook duur... Net als huren.. Mijn vader heeft een autoverhuur- en lease bedrijf.. :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:43

Qua ruimte vallen ze inderdaad wel mee. Met mijn lange benen kon ik er redelijk ruim in zitten en het viel echt niet mee om een auto te vinden voor mezelf waarin ik wat ruimte heb.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:43

Trouwens.. op marktplaats zijn ze 2ehands stukken goedkoper, wel een beetje letten op de kilometer stand :P Hoeveel zou je kwijt zijn per maand als je 'm least?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:44

* gaat ff voor je informeren *

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:53

Mini Cabrio leasen rond de 550 euro p.m., je hebt ook een bepaald aantal kilometers dat je mag rijden per maand, kom je daar overheen, komt er per km ook nog weer een bedrag overheen. Daarbij betaal je ook zelf de benzine. En bij de meeste leasebedrijven kun je alleen leasen via een bedrijf met inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:54

Mijn mannetje heeft toevallig afgelopen 2 weken een mini cabrio te leen gehad van zijn baas. Dat was welliswaar de sportversie met een ietwat opgefokte motor. En tsja wat zal ik zeggen. Mijn moeder reed vroeger altijdde orginele mini en daar heeft deze weinig van weg behalve de naam eigenlijk.

Het cabrio gedeelte was wel lekker met warm weer maar voor de rest. Hoe onpraktisch kun je het hebben. We hadden 2 zakken hondenvoer van 15 kilo nodig die konden alleen mee of op de voorstoel of de kap moest open om de zakken van de "achterbank" af te halen. Het uitstappen is een behoorlijke klus omdat het een nogal lage in en uitstap is, veel lager dan de orginele mini. Hij stuurde en remde volgens mijn mannetje een stuk zwaarder dan de Fiat Doblo die we eigenlijk rijden. Langzaam optrekken was nogal een klus maar dat kan ook liggen omdat het een erg opgefokte motor was. Ook de verkeersdrempels hier waren een hele klus om overheen te komen, maar dat kan dus ook liggen aan de sport uitvoering. Het rijden van bochten gaat wel lekker bij normale snelheid en droog weer is de wegligging goed.

Voor lange mensen voorin is het geen probleem, voor kleintjes wel, ik kon maar net met mijn neus boven het dashbord uit en achterin pasten alleen 2 kleine jongens. En die zaten kwa beenlengte nog krapjes met mijn stoel bijna maximaal naar voren.

ZIjn conclusie was dat ie toch wel blij was zijn vertrouwde Doblo terug te hebben. Mini is leuk als 2e auto voor mooi weer.maar wel voor mensen met veel geld omdat ze nogal prijzig zijn in aanschaf. Ik heb vroeger natuurlijk veel in de mini van mijn moeder gezeten en die zat kwa comfort eigenlijk niet zo heel veel slechter dan deze nieuwe en erg dure versie. Je moet geen spullen willen meenemen zeker niet met de kap naar beneden omdat ej gewoonweg geen opbergmogelijkheid hebt voor iets groters dan een laptoptas en een niet al te dikke jas. :+

veiligheid zit wel vrij goed, de auto's worden door en door getest en voor de exactie uitlagen kun je wel terug op onafhankelijke sites op internet.

Wat betreft een Panda, ja die is kwa uiterlijk kleiner maar veel praktischer en daar kun je nog eens wat in meenemen. We hebben de oude versie gehad en de nieuwe wel gereden. ZIjn gewoon eenvoudige maar stevige wagentjes die doen wat je moeten doen je zonder poeha van a naar b vervoeren en je de mogelijkheid bieden spullen mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-07-09 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:55

Oke dankjewel! Het valt me nog wel mee. Ik hoef alleen maar heen en weer te rijden naar me paard, en afentoe naar de stad :P Veel rijden zal ik dus niet. Als ik het zo hoor, zou ik eerder kiezen voor leasen dan kopen. :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:58

Let wel op.. Leasen is meestal via bedrijven, en mag je alleen maar zakelijke kilometers rijden... Als je dat geld wat je kwijt bent per maand met leasen, spaart, dan heb je na een tijd leuk geld om een leuke auto te kopen :j :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:30

leasen is imo niet geschikt voor de stadrijders.
Dat doe je vooral als je dusdanig veel km maakt, dat je gruwelijke afschrijving hebt op je auto....

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:34

Mijn mama heeft een mini-cooper.
Heel erg leuk autootje, en is inderdaad van bmw. Heeft er ook een bmw-motor in liggen.
Hiervoor hadden wij een mini-one, ook erg leuk wel wat minder vermogen.

Ik rijd er heel graag in :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:39

Geweldige auto's vind ik het, zie ze vaak ook erg sportief rijden, volgens mij rijden ze heerlijk, heb alleen nog niet het geluk gehad dat ik er in mag rijden. Ik lees dat de opbergruimte niet je van het is, maar ik denk dat je een mini koopt als je liefhebber bent, dan neem je dat voor lief. We hebben een beetje hetzelfde 'probleem' met onze beetle. Mijn ma vindt het geen fijne auto, omdat er niet veel inpast met boodschappen doen. Ik ben zelf creatief dus ik heb eigenlijk nooit last dat ik onvoldoende ruimte heb. Twee mensen achterin gaat wel redelijk, met drie dan stoten de twee buitenste hun hoofd. Ik heb het idee dat de beetle en de mini wel een beetje vergelijkbaar zijn, qua ongemakjes waar je tegenaan loopt. Maar een echte liefhebber neemt die voor lief. Ik zou denk ik persoonlijk wel liever even sparen en dan een auto kopen dan er een leasen. Net zoals enkele mensen hierboven aangeven is leasen handig als je veel afschrijving hebt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:41

Hahah idd Capopjekop, je moet geen lange mensen achterin zetten want dan stoten ze hun hoofd bij ieder hobbeltje :))
Er passen in de achterbak net twee boodschappentassen naast elkaar, derest moet je op de achterbank zetten.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:42

Sorry dat ik het zeg TS maar ben je niet wat naief? Ik ben 24 en zal echt onmogelijk zo'n auto kunnen rijden ondanks dat ik fulltime werk en een goed salaris heb. Qua aanschaf ben je al gauw zo'n €25.000 kwijt en dan te bedenken wat je nog maandelijks kwijt bent aan:
- Verzekering
- Benzine
- Onderhoud (grote/ kleine beurt en APK zijn in dit geval zeker niet goedkoop
- Wegenbelasting

Leasen is vrijwel onmogelijk, dit kan alleen zakelijk en dan heb je vaak de regel dat je geen privé kilometers mag rijden.

Geloof me, een mini lijkt mij ook erg gaaf maar dan zou ik toch wel even mijn ouders heeeeeeeeel lief aan moeten kijken.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:55

Ik heb zelf ook een mini cooper en ben er erg blij mee. De mini is een way of life zeggen ze wel eens en dat is ook zo. Je bent mini-fan of je bent het niet. Als je fan bent, dan heb je geen problemen met de mini-euvels (vocht in de lampen, lek in derde remlicht, verbruik e.d.) Zelf ben ik gewoon mega trots op mijn auto. Gisteren reed ik langs een etalage en zag ik de weerspiegeling in de ruit, deze smiley :+: drukt mijn gevoel dan het beste uit.

Ze zijn inderdaad erg prijzig in aanschaf, maar aan de andere kant is het ook de meest waardevaste auto in NL op dit moment, dus je hebt er geen enorme afschrijving op als je 'm weer verkoopt.
Mijn mini heb ik overigens uit Duitsland geïmporteerd en dat scheelt ook wel behoorlijk in de kosten, zelfs met het invoeren, zat ik nog onder de dagwaarde in NL.

De auto op de foto staat (aan de foto te zien) bij een van de bekendere mini-garages. Het overgrote deel van deze mini's komen ook uit het buitenland en worden door de eigenaar van de garage wat "opgeleukt".

Ik vind de mini cabrio overigens wel een extreem dikke auto als starters auto, moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:05

Een nieuwe Mini is als startersauto niet haalbaar. Tenzij je een Goois meisje bent ofzo. :D
Dat papa je sponsor is.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:09

_O-
Maar sowiezo als starters auto. Als je net je rijbewijs hebt gehaald dan leer je pas "echt" autorijden.
Als je met zo'n wagen een ongeluk maakt :=

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:09

Die mini's zijn echt heel leuk, zou er ook wel eentje willen kopen maar mij te duur, ik ga zo om 13.30 uur naar de tayotadealer een testrit in de Aygo doen en ga gelijk die Tayota kopen helaas moet ik 12 weken wachten dat die auto geleverd wordt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:10

Is een wat oudere peugeot of renault niet beter als startersauto? Dan kun je die gewoon lekker afraggen en tegelijk schadevrije jaren opbouwen. En ooit kun je dan die ooowh zo gave Mini kopen ;)

Trouwens, je zegt nu dat je niet veel gaat rijden, maar ik kan je garanderen dat als je eenmaal je papiertje en sleutels in handen hebt dat je voor elke stom klein dingetje in de auto stapt.. :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:32

Auto op de foto staat te koop voor € 18.600 of voor € 21.500 (weet even niet welke van de twee het is) Dat is akelig veel geld voor een auto waarin je niet veel rijdt. Ik zou het even heel goed overleggen als ik jou was. Als de Mini "jouw" auto is, dan komt ie er toch wel. Wellicht is de keuze verstandiger om het over een paar jaar te doen als je wat meer rij-ervaring hebt, een lagere verzekering kunt afsluiten en de mini weer een (beetje) in prijs gedaald is.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:35

Mijn ervaring met mini. Prima auto, leuk bakkie, zeker voor het aanzicht!

Maaar erg duur in aanschaf (ook 2ehands). Duur in wegenbelasting (tamelijk zwaar autotje). Kapotte onderdelen zijn lastig te krijgen in nederland, moeten vaak uit het buitenland gehaald worden wat natuurlijk een duur grapje is.

Maar voordrest een leuk autotje. Maar voor minder geld heb ik een super gave peugeot 206 sportuitvoering met meer opties en luxe!