Auto-van-de-zaak bijtelling ? Privé / zakelijk ? HUH ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:48

garny95 schreef:
over het bijhouden van de max 500 km prive te rijden kilometers kan ik alleen maar zeggen, houdt het goed bij, door de crisis loopt de overheid behoorlijk wat inkomsten mis en nu is het checken hierop een stuk groter.

Belastingdienst schreef:
Controles privégebruik auto in hoogste versnelling
1 juli 2009

De Belastingdienst heeft over 2009 al € 7,5 miljoen aan naheffingen en boetes opgelegd aan automobilisten die onterecht privé gebruikmaken van een auto van de zaak. Dit brengt het totaal sinds 2006 op bijna € 28 miljoen.

Er zijn momenteel 250.000 automobilisten die zelf aan de Belastingdienst hebben doorgegeven minder dan 500 kilometer per jaar privé te rijden in een auto van de zaak. De werkgever telt dan niet bij voor het privégebruik.

Na uitgebreid onderzoek blijkt dat werknemers de 500-kilometergrens regelmatig overschrijden. Daarom voert de Belastingdienst landelijke controles uit. We maken hierbij gebruik van contra-informatie die we op en rond de weg verzamelen. Bijvoorbeeld door de inzet van flitsauto's, die we door het hele land inzetten. De duidelijk herkenbare flitsauto's voeren ook automatische kentekenregistraties uit op drukke locaties als evenementen, drukke verkeerswegen en grensovergangen.

Werknemers met een 'Verklaring geen privégebruik auto' krijgen de komende tijd een brief waarin wij hun vragen wijzigingen op tijd door te geven. Daarnaast gaan we de landelijke controles nog verder intensiveren.

Staatssecretaris De Jager van Financiën: 'We gaan extra medewerkers inzetten en de controles opvoeren. Als iedereen zijn of haar deel betaalt, worden de lasten evenwichtig verdeeld en daar profiteert iedereen van.'

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:50

CD28 schreef:
Mijn advies is toch om naar een goede accountant te gaan. Ik zou niet naar een klein kantoortje gaan maar juist naar een grote. Deze zijn veel beter op de hoogte van alle regels.

Er zijn maar weinig accountants die verstand hebben van een eenmanszaak. Ik heb de afgelopen maanden heel wat geleerd op eenmanszaken gebied dat is toch totaal anders als een BV. Ik heb dit dus allemaal van een belastingconsulent geleerd die tevens kleine administraties doet. Het heeft mij prive al een hoop geld opgeleverd.

Als je een normale auto koopt met niet veel extra's dan is hem op de zaak zetten veeel goedkoper. Hou wel rekening mee dat als je een nieuwe koopt je de extras op een aparte factuur zet :D. Scheelt weer bijtelling.
Hou wel rekening mee dat als een auto ouder is als 15 jaar er weer andere regels tellen??.

Als je de auto prive rijdt betaal je alles dus ook onderhoud zet je hem zakelijk betaal je dat niet.

Met 1024 euro per maand (zal wel bruto zijn) rijd je echt een aso auto en dat is dan echt zijn eigen schuld heeft hij zelf voor gekozen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:51

pmarena schreef:
Maar je moet die 500 km dus wel kunnen verantwoorden d.m.v. een km-registratie.

Dat niet alleen. Voordat je aan die km-registratie gaat beginnen moet je eerst aan de belastingdienst toestemming vragen of je voor een 0 bijtelling mag gaan. Voor aanvang of aan het begin van het jaar dus!

Sjimmy schreef:
Je moet die 25% bijtellen bij je inkomsten! En dus niet 25% belasting betalen. Over die 25% betaal je belasting in het tarief waar je in valt :).

Zo werkt het inderdaad.
Stel jij hebt een auto met een cataloguswaarde van 40.000 euro. Je hebt dan een bijtelling bij je salaris van 10.000 euro. Over die 10.000 euro moet je nog belasting betalen tegen het tarief dat geld in jou hoogste schijf. Dus stel dat jij in de schijf zit waar je 50% belasting moet betalen (weet de echte tarieven niet zo uit mijn hoofd) dan moet je dus nog 5.000 euro afrekenen bij de belastingdienst.

Nou kan ik je zeggen dat een gemiddelde auto met een cataloguswaarde van 40.000 euro wel iets meer kost aan verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving en finaciering dan 5.000 euro.

edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door Dorus op 07-07-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Re: Auto-van-de-zaak bijtelling ? Privé / zakelijk ? HUH ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:54

Precies Falona :). Zéker als (zoals bij mijn auto) de benzine er nog bij-in zit, dan kan ik zo'n auto echt niet zelf rijden voor dat geld.
Maar dat benzine voordeel zal pmarena niet hebben, want zakelijk of niet die zal uit haar eigen zak komen ;).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:57

okee volgende vraag ivm prive kilometers

wij maken per jaar 20.000 km
daarvan is 10,000 zakelijk als in voor de eenmanszaak
9000 voor naar het werk - loondienst
1000 echt prive prive

dus als naar loondienst prive word gezien 50/50
kan de auto dan op naam vd zaak en zit je dus aan de normale bijtelling ?
of is het "wijzer" om de auto op prive te hebben
Laatst bijgewerkt door nickyu op 07-07-09 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:58

Sjimmy schreef:
Precies Falona :). Zéker als (zoals bij mijn auto) de benzine er nog bij-in zit, dan kan ik zo'n auto echt niet zelf rijden voor dat geld.
Maar dat benzine voordeel zal pmarena niet hebben, want zakelijk of niet die zal uit haar eigen zak komen ;).

toch maakt het wel wat verschil of het uit prive zak a of b komt

maar idd is het belasting technisch leuker om het uit zak a of b te laten komen
dat is haast niet te ontdekken op inet
en de antwoorden van de belastingdienst word je ook niet echt wijzer van

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:02

Sjimmy schreef:

Klopt komt uit haar eigen zak. Alleen bij een eenmanszaak verwachten ze wel dat je het nodige prive gescheiden houdt. Is toch wel leuk als je de benzine BTW kan aftrekken.

Het gaat uiteindelijk om het totaal plaatsje op de winst/verlies & balans dan heb je ook nog een kleine ondernemingen aftrek dus al met al is het wel van erg belang dat je alles goed bijhoudt.
Al met al kan je nog zoveel belasting terugpakken zodat je het nadeel (als dat zo is) van de auto er zo weer uithebt.
In ieder geval dit is mijn ervaring afgelopen maanden met administraties van eenmanszaken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:03

Zal ik je eens wat vertellen over de belastingdienst?
De accountant van mijn nicht haar zaak wordt regelmatig gebeld door de belastingdienst omdat de belastingdienst het zelf niet weet ;)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:05

Ja dat weet ik van BTW aftrekken het ging me nu even om het benzine-voordeel ansich. Van eenmanszaakjes weet ik ook een klein beetje iets. Ik doe regelmatig de admin. voor mijn man die een (avonduren) zaakje heeft (naast z'n loondienst).
Kleine ondernemingen aftrek = alleen als je aan het urencriterium kan voldoen toch?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:10

Dit wordt toch vaak vergeten vooral door de grote accountants omdat ze het niet weten.

Mhh zie niets over minimale uren staan. De meeste die ik doe zijn full-time eenmanszaak of laten zich inhuren.

De kleine-ondernemersregeling voor de btw
Voor ondernemers die per saldo weinig btw hoeven te betalen, is er de kleine-ondernemersregeling. Toepassing van die regeling kan betekenen dat u minder (of zelfs helemaal geen) btw hoeft te betalen of dat u ontheffing van uw administratieve verplichtingen voor de btw kunt vragen. Zo'n ontheffing houdt onder meer in dat u geen aangifte meer hoeft te doen. U moet wel uw facturen bewaren voor een eventuele controle. Er gelden 4 voorwaarden voor de kleine-ondernemersregeling:

U betaalt, na aftrek van de voorbelasting, in een jaar € 1.883 of minder btw.
U hebt een eenmanszaak of u maakt deel uit van een samenwerkingsverband, zoals een maatschap of vennootschap onder firma. Bij een samenwerkingsverband geldt dat de deelnemers geen rechtspersonen mogen zijn.
U voldoet aan uw administratieve verplichtingen voor de btw, zoals het regelmatig boeken van de ontvangsten en het bewaren van uw facturen.
Uw onderneming is in Nederland gevestigd (deze voorwaarde geldt niet als u als buitenlandse ondernemer uitsluitend in Nederland prestaties verricht).
Hoe groot de belastingvermindering is, hangt af van het btw-bedrag dat u in een jaar zou moeten betalen.

Let op!

Wanneer u uw aangifte inkomstenbelasting invult, moet u uw voordeel als gevolg van de belastingvermindering voor kleine ondernemers bij uw winst optellen.

Tabel: Vermindering voor kleine ondernemers
Hoeveel btw zou u per jaar moeten betalen? Hoeveel vermindering voor kleine ondernemers kunt u krijgen?
Meer dan € 1.883 Geen vermindering

€ 1.883 of minder, maar meer dan € 1.345 Vermindering van te betalen btw:

2,5 x (€ 1.883 - (btw-bedrag))

€ 1.345 of minder Vermindering is gelijk aan het btw-bedrag.

U hoeft dus geen btw te betalen.

Op welk moment berekent u de vermindering voor kleine ondernemers?
Aan het eind van het kalenderjaar of boekjaar berekent u de vermindering van btw voor kleine ondernemers. Maar als u per kwartaal aangifte doet, dan kunt u op elke aangifte van het jaar al een voorlopige vermindering toepassen. Voorwaarde is dat u voor dat jaar recht hebt op vermindering.

Hoeveel voorlopige vermindering kunt u op uw aangifte toepassen?
De hoogte van uw voorlopige vermindering hangt af van het bedrag dat u over het hele jaar moet betalen. Maak daarom voor uzelf voor de eerste aangifte van het lopende jaar een schatting van dat bedrag. De voorlopige vermindering kan echter nooit hoger zijn dan het bedrag dat u moet afdragen. U krijgt volgens deze regeling dus geen btw terug.

Let op!

Wees voorzichtig met de voorlopige vermindering voor kleine ondernemers. Als u het bedrag van de voorlopige vermindering te hoog vaststelt, moet u over het laatste kwartaal extra veel aangeven en betalen. Daarom is het beter niet het maximale bedrag van de vermindering toe te passen.

Berekening per jaar
Als u in de loop van het jaar een onderneming begint of beëindigt of een bedrijf overneemt, hebt u recht op de volledige vermindering van de kleine-ondernemersregeling. U hoeft de vermindering dus niet tijdsevenredig te berekenen.

Doet u zaken met andere EU-landen of geldt er een verleggingsregeling?
Als u zaken doet met ondernemers in andere EU-landen of als een verleggingsregeling wordt toegepast, gelden er bijzondere regels. Meer informatie vindt u in de brochure 'Vermindering van btw voor kleine ondernemers'. U kunt deze brochure downloaden. Hebt u nog vragen? Bel dan de BelastingTelefoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:26

Nicky : kijk nog eens goed naar mijn naam , jij maakt hem wel HEEL ingewikkeld :D

Wat ik tot zover begrepen heb na een redelijk intensieve zoektocht :

Als je de auto op de zaak koopt heb je het voordeel dat je hem kunt kopen zonder dat je BTW en BPM betaald.
Dus dat is wel een enorm voordeel ! Tevens kun je natuurlijk al het onderhoud op de zaak zetten , heb je ook weer voordeel van.
Als je dan netjes je kilometer-registratie bijhoud en netjes onder die 500 km blijft dan ben je lekker voordelig uit.
Ik zie het ook niet zitten om daarmee te gaan smokkelen want die etterbakken controleren echt , noteren kentekens / plaats / tijd enzo
en dat moet dus overeenkomen met je kilometerregistratie....

Wil je toch ook privé met de auto van de zaak rijden of bvb. tijdens een zakelijk rit even omrijden om privé iets te doen ,
dan moet je die privé kilometers noteren en zorgen dat je onder de 500 blijft , dan zit je goed.

Kom je BOVEN die 500 km uit dan ben je de sjaak , vinden ze dat je de auto teveel privé gebruikt , en moet je bijtelling betalen.
Ofwel : je loon krijgt dan die bijtelling erbovenop. Die bijtelling wordt berekend a.d.h.v de catalogusprijs : dat is de prijs die een
consument voor de nieuwe auto + alle accesoires betaald. INCLUSIEF BTW en BPM. Dus dat is een hartstikke hoog bedrag !!

Ofwel : kostte een auto destijds bvb. 25.000 euro nieuw , ook al is hij nu 10 jaar oud (bij 15 jaar oud veranderen de regels pas !)
en gebruik je die meer dan 500 km per jaar privé , dan moet je je bijtelling baseren op de complete nieuwprijs.

En dan moet je dus elk jaar 25% van de waarde van die nieuwprijs bij je inkomen optellen , en er inkomstenbelasting over betalen.
(tenzij je een super-zuinige auto hebt , dan kan het percentage tot 14% zakken maar ik vraag me af welke wagens dat halen....)

Ofwel : in 4 jaar tijd berekend de Belastingdienst de volledige waarde van je auto bij je inkomen.
In 8 jaar tijd heb je dus 2 keer de waarde van die auto bij je inkomen opgeteld gekregen.
In 12 jaar tijd heb je 3 keer de waarde bij je inkomen opgeteld gekregen.

En als je dan daarover je inkomstenbelasting betaald heb je dus in 12 jaar tijd de auto nog een keer volledig betaald !!
Of al eerder , afhankelijk van je inkomen !

Althans zo begrijp ik het hoor , en dat vind ik echt bizar.

Ik begrijp hier dus uit dat ze het eigenlijk gewoon helemaal niet willen dat mensen een auto van de zaak ook voor privé-rijden gebruiken.
Ze hebben liever dat je nog een eigen auto daarnaast koopt , zodat ze nog eens belastingen ontvangen en het parkeerprobleem lekker
blijft bestaan , en mensen niet met de zuinige auto van de zaak rijden , of juist een oude wagen kopen van ouder dan 15 jaar.

Lijkt me een prima beleid *kuch*

Ongelovig dacht ik dat het zo verkeerd begreep maar wat ik waar ook lees : ik kan er niks anders van maken....

Het beste dat je dus kunt doen is ECHT onder die 500 km blijven...

En anders inderdaad dat hele gedoe van de auto op je eigen naam zetten en dan aan de zaak verhuren...maar hoe dat precies werkt
weet ik ook niet. Lijkt me dat je dan steeds facturen moet maken , maar als privé-persoon kun je toch geen facturen maken :?
En dan komt het weer bij je privé-inkomsten(-belasting) erbij :? ....wat een getrut zeg.

Overigens vraag ik me nog wel af hoe het nu precies met een kreetje "naar rato" dat is heel af en toe tegenkom , dat moet ik nog even
uitpluizen. Het lijkt me namelijk (logisch gezien) dat het wel verschil zou moeten maken of je nu bvb. 2.500 km privé rijdt , of 20.000 !

Zou daar niet nog een opening liggen..... :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:31

Falona schreef:
Nou kan ik je zeggen dat een gemiddelde auto met een cataloguswaarde van 40.000 euro wel iets meer kost aan verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving en finaciering dan 5.000 euro.

Eh , ja , dat zal wel zo zijn dat die kosten meer zijn , maar die kosten betaal ik dus OOK ZELF , 1-manszaak , het is al mijn auto , dus ik betaal dan dubbel , het komt niet van een baas maar van mijzelf !

Daarom is (voelt ?) het ook zo aso.... :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:38

pmarena, klopt wat je schrijft.

En als je eenmaal boven de 500 km zit dan maakt het niet uit hoeveel je rijdt. Dat naar rato is er niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:45

Er is wel iets van een naar rato , maar waar het precies betrekking op heeft weet ik (nog) niet.

Iets van de werkelijke kosten en de berekende kosten enzo.

Zal idd. wel geen kwestie zijn van je kilometers , maar er is dus nog een onduidelijk randje dat ik niet verder uitgezocht heb.

Het is toch ook van de gekken dat je een auto die 40.000 euro heeft gekost , bvb. voor 10.000 euro koopt als hij 10 jaar oud is. En dan wordt er de komende 5 jaar nog elk jaar 10.000 euro bij je inkomen opgeteld , hoe idioot kan het zijn ?

Zeker voor een eenmanszaak , dat is toch anders dan een cadeautje van je baas....

Dat er extra kosten aan verbodnen zijn : allee , maar dat je gewoon meerdere keren je auto betaald dat is maf , daarmee werken ze alleen maar in de hand dat men naast de auto van de zaak ook nog eens een privé-auto aan gaat houden , of dus een oud beestje gaat kopen , lijkt me niet de juiste stimulans te geven :P

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:14

Tja ken er zat die het doen een 2de auto erbij vooral als je een dure auto van de zaak wil rijden. OF een auto van de zaak die ouder is als 15 jaar. Vooral als je niet super veel doet met je bedrijf is dat zeker iets om over na te denken.

Meeste mensen kopen maar en gaan dan pas nadenken. Voor bij de grotere auto's.

Het komt wel allemaal uit je eigen zak alleen moet je ook de totaal balans bekijken dan zitten er toch wel wat voordelen met een auto op de zaak. Vooral de BTW is aftrekbaar en de 12% (btw over prive gebruikt)over de 25% betaal je echt aan de belasting.

Bij de meeste eenmanszaken die ik doe is het echt voordeliger om hem op de zaak te hebben. Ze hebben ook bewust een juiste auto gekocht voor een zo laag mogelijk catalogus prijs.
Aan de andere kant wordt er op de auto ook nog afgeschreven dus dat scheelt ook weer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:17

pmarena schreef:
Eh , ja , dat zal wel zo zijn dat die kosten meer zijn , maar die kosten betaal ik dus OOK ZELF , 1-manszaak , het is al mijn auto , dus ik betaal dan dubbel , het komt niet van een baas maar van mijzelf !

Kijk verder laat je een balans/winst&verlies uitleggen dan zal je zien dat onder aan de streek het er toch iets anders uitziet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:29

pmarena schreef:
(tenzij je een super-zuinige auto hebt , dan kan het percentage tot 14% zakken maar ik vraag me af welke wagens dat halen....)

Er is ook nog een 20% categorie.
Van zowel de 14% categorie als de 20% categorie moet een lijst zijn van welke type auto's hieronder vallen. Zo kan ik met zekerheid zeggen dat alle hybride auto's in de 14% categorie vallen, maar volgens mij zijn dat ook allemaal personenauto's.

Wat betreft het 2 keer of 3 keer je auto betalen. Je moet je wel realiseren dat deze regeling voornamelijk van toepassing is op lease auto's en daarom ook is bedacht. Deze mensen hebben ook voordeel voor wat betreft onderhoud, verzekering en wegenbelasting. Dit voordeel heb je als eenmanszaak ook maar in minderen mate dan wanneer het een leaseauto's van je werkgever betreft.

Helaas maakt het geen verschil of je 501km privé rijdt of 50.000km (of wanneer je geen km registratie bijhoudt slechts 10km privé). De bijtelling is en blijft wat hij is. En dat is juist omdat je geen km registratie bijhoud. Jij kan wel zeggen dat het er maar 1.000 zijn geweest, maar dat heeft niemand ergens geregistreerd dus dat valt niet na te gaan.

pmarena schreef:

Niet helemaal waar.

Je met het zo zien, jij hebt twee potjes. Een potje privé en een potje eenmanszaak.

Alle kosten die in het potje eenmanszaak gemaakt worden, worden in mindering gebracht op je winst. En je betaald alleen inkomstenbelasting over je winst.

Alle kosten die in het potje privé worden gemaakt betaal je echt letterlijk en figuurlijk uit je eigen zak.

Dus: als je de auto privé hebt, heb je geen bijtelling, maar moet je wel onderhoud, verzekering en wegenbelasting uit je eigen zak betalen. En als je de auto op de zaak hebt dan kan je al deze kosten aftrekken van de winst en hoef je daar dus weer geen belasting over te betalen, en je mag ook nog eens afschrijvingskosten aftrekken van de winst. Van de andere kant krijg je dan weer wel een bijtelling.

Oftewel: je moet even bereken wat de auto jou over een jaar gaat kosten aan wegenbelasting, verzekering en onderhoud en wat dan het voordeligste is. Ik kan je dat zo niet vertellen, dat is echt situatie afhankelijk

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:33

Prisca schreef:
pmarena schreef:

Kijk verder laat je een balans/winst&verlies uitleggen dan zal je zien dat onder aan de streep het er toch iets anders uitziet.

Daar doel ik dus eigenlijk ook een beetje op. De meesten ondernemers zijn geen boekhouders zoals ik. Het is erg lastig om het zo even op Bokt uit te leggen zonder je een Excelletje met een voorbeeldtje onder de neus te houden, maar het is echt niet zo zwart-wit als jij het ziet. Je doet er echt verstandig aan eens met een goede boekhouder/fiscalist om de tafel te gaan zitten en het je eens voor te laten rekenen.

Of het goedkoper is de auto privé of zakelijk te rijden is gewoon afhankelijk van de auto die je wilt aanschaffen, de daarbij horende kosten en de privé kilometers die je verwacht te gaan rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:35

okee .. na wat googlen hier maar de vraag

waar vind je de catalogus waarde van je auto ?
weet iemand een handige site
kom nu terecht bij 385.000 verschillende verzekeringen of verkoop sites die niet echt duidelijkheid verschaffen

weet wel wat onze auto kost per jaar

pmarena .. lastige naam voor een disleect :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:36

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:52

Prisca schreef:

:')
Citaat:
Het door u ingevulde kenteken is bij ons onbekend.

je kan dan verder selecteren op merk
dat gaat nog goed :Y)

type .. staat er niet bij ..
meest gelijkende type alleen op benzine
of uit 2009 ..

word echt simpel /.. 8-)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:56

garny95 schreef:
weet jij wat je eigen auto je maandelijks kost met alles erop en eraan, verzekering, reparaties, afschrijving en belasting ? zit je er niet ver vanaf hoor.

Uh, mijn auto kost me echt geen € 1024 per maand. Geloof dat maar niet ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:58

nickyu schreef:
Prisca schreef:

:')
Citaat:
Het door u ingevulde kenteken is bij ons onbekend.

je kan dan verder selecteren op merk
dat gaat nog goed :Y)

type .. staat er niet bij ..
meest gelijkende type alleen op benzine
of uit 2009 ..

word echt simpel /.. 8-)

Was al bang voor zat al op type te kijken. Is denk ik een import auto of niet?.
Zou eens kijken of je hem in de belastingen kan meenemen voor de aanschaf prijs.
Anders Dodge ff bellen.
Er moet een prijs van zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:01

rijden er toch genoeg van rond :Y)

sinds we deze hebben zien we op elke rit wel 1 broertje rijden :D

zelfs de chrijsler variant is niet te vinden ..
Laatst bijgewerkt door nickyu op 07-07-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:03

Abeltje77 schreef:
garny95 schreef:
weet jij wat je eigen auto je maandelijks kost met alles erop en eraan, verzekering, reparaties, afschrijving en belasting ? zit je er niet ver vanaf hoor.

Uh, mijn auto kost me echt geen € 1024 per maand. Geloof dat maar niet ;)

Nee maar je hebt mensen die willen een luxe dure auto rijden en die kost prive houden heeeeeel wat centen. Ook prive in de lease.
Ik rij voor 129 euro(netto) mijn lease auto daar kan ee prive auto niet tegenop. Is een 20% auto renault clio. Zelfs de Seat Ibiza is duurder.

Mensen met een eenmanszaak moeten zich eerst goed laten informeren voordat ze een auto kopen anders gooien ze echt geld weg.