Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:01

>;) ik snap dat niet he ik ruim elke dag mijn kleren gelijk op, make-up netjes in mijn tasje boekjes naast mijn bed als ze uit zijn, gaan ze gelijk achter het schot of naar oud papier.

Elke dag ff met de roller over mijn dekbed heen (katten 3 stuks) elke dag ff snel stofzuigen nergens wat laten liggen alles gelijk opruimen.

Heerlijk mijn huis is super schoon, super netjes leer het jezelf aan iets gebruiken gelijk opruimen het kost je hooguit een minuutje (bv kleren) en de rust en orde is zo geweldig

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:06

Wow Tita! Ik wou dat ik zo consequent was als ik jij! En die tactiek lukt je echt altijd?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:12

Succes ermee! Zo te lezen gaat dat helemaal goed komen!! +:)+ Ben benieuwd naar foto's! ;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:37

Ik haat opruimen ook,maar ik heb wat handigs;ik zet de radio keihard aan en bler mee.
Heel raar maar je gaat dan zeg maar op de ritme van de muziek opruimen :') dat heb ik tenminste.Of je doet een opruim-dans erbij xD
vooral als kidrock langs komt met all summer long dan is mijn rommelkamer in 5 minuten schoon :+ Komt natuurlijk door die lyrics: 'Sometimes i hear that song,and i start to sing along'

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:42

goedzo eindelijk wat orde in je kamer.
ik ben zelf ook een rommelkont,, en laat mijn goed ook vaak op de grond liggen savonds laat als ik EINDELIJK wat tijd voor mezelf heb..
onze slaapkamer is eindelijk helemaal netjes ( op wat dekjes van mij na waar ik even de namen van mijn vorige pony af moet halen. maar goed die zijn gewassen dus geen enkel probleem :)

het is gewoon fijn om in een heerlijke schone kamer te zitten :)

dus zet hem op en gouw opruimen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:00

Oreo schreef:
Wow Tita! Ik wou dat ik zo consequent was als ik jij! En die tactiek lukt je echt altijd?

:j alleen in de badkamer heb ik een wasmand staan daar gooi ik mijn rijbroek in en een trainingsbroek, als ik thuis kom gooi ik dus mijn rijbroek of werkbroek in de wasmand en haal ik mijn trainingsbroek uit :D
Dat is het enige waar kleren in liggen.

Verder staat er een dressboy op mijn kamer daar gooi ik kleren op die ik de volgende dag aantrek of als ik moe, ziek ben en echt niet kan opruimen.
Maar zodra ik wakker ben ook al ben ik te laat eerst kleren opruimen :j en geloof me een schone opgeruimde kamers geeft zo'm rust.

Helaas denken mijn katten daar anders over
:') :') :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:01

volgens mij zit je onder de blauwe plekken met al die schoppen :))

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 12:06

Tita ik heb twee maanden op mijzelf gewoond, kwam elke ochtend netjes stipt om 7 uur mijn bed uit om heel het huishouden inclusief afwas te doen. Stofzuigen,dweilen, stoffen met droog en nat doekje..wc soppen en badkamer.. was in een uurtje klaar. Maar nu ik door omstandigheden terug ben bij mijn vader..en dat is een rommelig vies mannenhuis (in een o zo mooie wijk, doodzonde) kan ik me er gewoon niet toe zetten. Ik weet niet wat het is, bij een ander pak ik zo alles van tafel om te gaan afwassen, maar mijn eigen kleding ligt op de grond.

Ik moet nu nog wat kleine beetjes kleding bij elkaar rapen en opvouwen. Dan weer een deel stofzuigen. Dan komt het rotste gedeelte maar ook wel makkelijk eigenlijk.. ik moet gaan weggooien. Spullen waarvan ik denk nu niet nodig volgende maand misschien wel gooi ik weg en daar ga ik ooit eens spijt van krijgen. Maar het begint op een slaapkamer te lijken. Straks naar de praxis rollers halen maar ik ga eerst een broodje eten en dan ruimen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:09

suuz gewoon enkel je eigen kamer goed schoonhouden :j gewoon je eigen plekkie verzorgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:14

Als troost kan ik je zeggen dat het heel erg veel oplucht, als het schoon is, Vergeet ook niet overal even een vochtig doekje over heen te halen! :D Is ook altijd lekker!
Je kunt er geur dingentjes in zetten ( zoals zakjes, kaarsjes, dingen voor in het stopcontact etc. )
Het is heerlijk om dan in je kamer te zijn, met een lekkere geur, en schoon. Vergeet ook niet elke ochtend even je raampje open te zetten! Is ook altijd heel goed voor je kamer!!

Een schone kamer doet wonderen! Succes!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:15

Suuzert schreef:
Ik weet niet wat het is, bij een ander pak ik zo alles van tafel om te gaan afwassen, maar mijn eigen kleding ligt op de grond.

Heeel herkenbaar :j

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:23

Ik snap dat je je eigen een schop onder je kont wilt geven. Ik moet het ook zovaak bij mij doen.

Heb nu net mijn 2 kamers verbouwd.
Op mijn slaapkamer stond mijn frettenkooi, die staat nu op mijn andere kamer.
Moet alleen de kledingkast op die kamer nog verschuiven.

Op mijn slaapkamer staan nu de computermeubel en muizenkooi die op mijn andere kamer stonden.
Moet mijn bed nog uitelkaar halen, zodat ik hem andersom kan zetten :+ (of mijn bed is te groot, of mijn kamer is te klein om hem in 1x te draaien :+ )
En dan moet ik alles weer stofzuigen en afsoppen!

Dus TS als jouw kamer nog niet schoon is, geef ik jou en mij eigen nu een schop onder onze achterwerken om het af te maken!
Mijn werk moet om 15:00 af zijn :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:34

haha heel herkenbaar vorige week mijn rommelzolder ook opgeruimt naja je raadt het al zit op dit moment weer in die zelfde zooi :Y)

maar ik zou zeggen pak een radio doe er een leuke cd in zet hem lekker hard
en ga keihard mee bleren :O

helpt bij mij wel altijd :D

en veel sucses he!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:37

Ik zal zo ook even bezig hier. :D

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:03

Ik vind het een supergoed voornemen! Je kunt het, als je eenmaal bezig bent valt het best mee en als je klaar bent, kun je enorm trots op jezelf zijn EN heb je een prachtige kamer, waar je zelf voor gezorgd hebt! Echt, geloof me, dit is een briljante actie en een fijne manier om de zomer in te luiden. Ookal is het geen leuk werk, als je klaar bent, ben je jezelf dankbaar! You can do it!

*\o/*

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 14:05

Dankje iedereen! En FZ Lin, al klaar? Het is vier over drie :D

Mijn kleding heb ik opgeruimd ondertussen ook nog gedouched en mijn broertje kreeg de uitslag van zijn school dus dat koste tijd. Zit nu even beneden af te koelen het regent hier kei en keihard..

O oliebol.. ik moet mijn raam dichtdoen : o !! Zo terug

Edit: Kijk zo krijg je dus een verkleurd tapijt hahaha. De konijnen zitten buiten in hun nieuwe hok en ze krijgen nu dus hun eerste regen, ik verwacht wel dat ze in het hok gaan zitten maar ze blijven gewoon op hun plek haha.

Moet straks spul gaan weggooien.. net naar boven geweest maar dat valt ook best wel mee. Zou vandaag gaan verven dacht ik gister, maar ik doe het morgen. Mogelijk dat mijn kamer een dag later klaar is, maar zoals het er nu uitziet gaat het de goede kant op. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:25

Met spullen weggooien zou ik toch voorzichtig zijn.. Niet denken; Hoppaa, kan allemaal weg. Daar moet je echt de tijd voor nemen, want daar kan je echt spijt van krijgen!

Verder ben je heel goed bezig :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:26

ahhh heerlijk opruimen, dat werkt bij mij echt therapeutisch O:) Niets is zoo lekker als dat alles netjes en schoon is daarna, dat moet je gewoon in je achterhoofd houden..

GOed systeem bedenken (dat je niet dingen 3x moet doen omdat je eerst bent gaan stofzuigen en daarna pas gaat stoffen enz.), lekker muziekje op en idd gewoon niets anders doen tot alles klaar is!!

We willen trouwens morgen wel foto's zien want dan is het klaar toch!? ;)

succes

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 14:28

Jaaa foto's komen er! Heb net allemaal oude lp's van mijn vader gevonden daar ga ik er een paar van uitkiezen en ophangen met m'n gitaar ernaast. Krijg allemaal ideetjes :D

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:34

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:37

Succes ermee!
Misschien moet je niet zoveel op je bed springen? :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:41

Rebeccaa schreef:
Met spullen weggooien zou ik toch voorzichtig zijn.. Niet denken; Hoppaa, kan allemaal weg. Daar moet je echt de tijd voor nemen, want daar kan je echt spijt van krijgen!

Dit vind ik wel beetje onzin, je kan altijd een nieuwe kopen. (dan bedoel ik dat je niet dingen moet weggooien die je gisteren nog hebt gebruikt, maar wat je 4 maanden geleden hebt gebruikt voor het laatst)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:42

owww heerlijk is dat! Leuk dat je vol inspiratie zit, zou je eigen moeten meenemen naar andere dingen (schoolwerk, tekeningen, muziek maken ofoz!?)

als het eenmaal netjes is, is het ook veel gemakkelijker netjes te houden maar dat moet je dan wel doen he!?

PS: over die spullen weggooien: leg alles wat je weg wilt doen apart, als je dan klaar ben kijk je het nog een keertje doen (desnoods met iemand van je fam erbij) en dan kan je altijd nog beslissen houden of weg..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:44

Suuzert schreef:
Dankje iedereen! En FZ Lin, al klaar? Het is vier over drie :D

Mijn kleding heb ik opgeruimd ondertussen ook nog gedouched en mijn broertje kreeg de uitslag van zijn school dus dat koste tijd. Zit nu even beneden af te koelen het regent hier kei en keihard..

O oliebol.. ik moet mijn raam dichtdoen : o !! Zo terug

Edit: Kijk zo krijg je dus een verkleurd tapijt hahaha. De konijnen zitten buiten in hun nieuwe hok en ze krijgen nu dus hun eerste regen, ik verwacht wel dat ze in het hok gaan zitten maar ze blijven gewoon op hun plek haha.

Moet straks spul gaan weggooien.. net naar boven geweest maar dat valt ook best wel mee. Zou vandaag gaan verven dacht ik gister, maar ik doe het morgen. Mogelijk dat mijn kamer een dag later klaar is, maar zoals het er nu uitziet gaat het de goede kant op. :D

Nee ik ben nog niet helemaal klaar. -O-
Moet alleen nog kleren uitzoeken want mijn kast kan niet dicht :')
En ik probeer verbinding met het internet te krijgen met mijn computer. Dan verstoft hij ook niet meer als hij het weer doet _O-
Verder ben ik helemaal klaar *\o/*
Ik heb nu even een pauze ingelast, en na het eten ga ik verder met de computer en kleding uitzoeken. Baal nu echt van mij eigen dat ik niet op tijd klaar ben. Ben al vanaf vanmorgen 9:00 bezig. Gewoon hatelijk haha

Zie trouwens dat ik de frettenkooi weer kan verschonen. Heb 2 oppasfretjes, zijn zindelijk behalve in mijn kooi -O- Verder zijn het hele leuke fretten hahaha.

En het maakt niet uit dat het een dagje uitgesteld wordt voordat alles klaar is toch? Je bent hard bezig geweest, dus je kan trots zijn op je eigen! Je slaapt vanavond iig op een schone kamer, en morgen met een leuk kleurtje erbij! Ga zo door zou ik zeggen! +:)+

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:46

MoonChloe schreef:
Rebeccaa schreef:

Dit vind ik wel beetje onzin, je kan altijd een nieuwe kopen. (dan bedoel ik dat je niet dingen moet weggooien die je gisteren nog hebt gebruikt, maar wat je 4 maanden geleden hebt gebruikt voor het laatst)

Dat heb ik dus ook. Vroeger had ik altijd iets van: Jaaa maar dat kan ik nog gaan gebruiken.. Uiteindelijk toch nooit gebruikt :')
Nu gooi ik dus spullen gelijk weg als ik het in tijden niet heb gebruikt, of helemaal niet.
Heb het nooit nodig gehad, en in de toekomst dan ook niet. Bv met kleding. Sowieso 1x in de maand pluis ik mijn kast uit, en blijf altijd teveel houden :7 Wat ik nooit aanheb, of heeeeeel weinig aanheb gaat direct weg.