Welke auto verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Welke auto verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:48

Ik kan de tabel van Allsecur nu nergens vinden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:54

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:29

Liezel1 schreef:
De vraag is ook of je een auto van 15 jaar oud wel all risk WIL verzekeren....
Dat loopt behoorlijk in de papieren...

Dat valt heel erg mee als je 'm als klassieker kunt verzekeren (met taxatierapport), afhankelijk van merk en type hoeft het dan vaak nog niet eens een oldtimer te zijn. Voor een "oud barrel" gaat dat niet op natuurlijk.

Overigens, no-claim beschermers lijken leuk omdat je premie niet beinvloedt wordt als je een eigen schuld schade claimt, je schadevrije jaren worden echter wél aangepast. Dat kan dus vies tegenvallen als je over wilt stappen naar een andere verzekering. Bovendien stijg je in het schade-jaar niet in no-claim korting. Een addertje onder het gras om in gedachten te houden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:37

Maar vaak moet je voor je je auto als klassier kunt verzekeren, er een 2e auto bij hebben en je mag maar een bepaald aantal km's per jaar rijden. Dat was in iedergeval het geval toen ik mijn auto'tje als klassieker wou verzekeren. (ik heb een VW Cabrio type 1 uit '91) Dus ik heb daar verder niet meer naar gekeken.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:38

Ik denk dat bij onna-onna ga verzekeren.
Die is goedkoopste. en 3,5 ster volgens de site www.premie.nl
Ook als de polisvoorwaarden bekijk zie niet zo heel veel verschil bij andere.

Heb besloten om maar gewoon wa te verzekeren. met al risk duurder uit en kan niet overal.

Morgen eerst nog de ANWB bellen want heb scooter gehad en daar 2/3 schade vrije jaren mee gereden. Ze hadden toen gezegd dat als dan auto neem goedkoper uit ben. Zei me vader net. Dus hun morgen ff opbellen. Zijn ze nog heel duur dan neem ik die andere.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:56

Daarover heb ik inderdaad ook al wel wat goede verhalen gehoord.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:05

Je kunt ook even op de site van de ANWB kijken. ik ben vandaag ook aan het zoeken geweest want wij kunnen onze nieuwe auto woensdag halen. Maar je moet wel goed op de voorwaarden etc letten. Bij de ene zit iets er bijvoorbeel standaard in terwijl je het bij de andere apart moet mee verzekeren. Wij gaan waarschijnlijk weer voor Unigarant via onze tussenpersoon. Hier hadden wij de vorige auto ook verzekerd. We hadden de auto nog maar 3 maanden toen iemand anders het nodig vond om even voor mijn man langs te gaan terwijl hij geen voorrang had. Onze auto was toen echt overleden. Maar we hebben het complete aankoopbedrag retour gekregen. Dat was toch wel een grote pleister op de wond. Nu kunnen we zelf een auto kopen die 2 jaar jonger is omdat de prijzen al weer zo aangepast zijn.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:54

Verplaatst van TAO naar LZP.