Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nativa

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:17

Ik vind het ontzettend stom van haar, en ik vind ook dat ze heel egoistisch is. Ze heeft verdorie een kind en vertrouwt blindeling op iemand die ze niet kent en neemt zo'n groot risico. Echt oer en oerstom.
Ik denk dat ze toch echt wat beter na had moeten denken in plaats van te denken dat ze nu wel iemand heeft die het financieel allemaal regelt voor haar.
Sorry, maar met dit soort mensen heb ik dus echt geen medelijden :n Met het kind wel, die is het echte slachtoffer, gescheiden ouders, en dan overgeleverd zijn aan zo'n moeder. Heel triest...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:17

Tsja, dat klinkt inderdaad allemaal nogal naief :\

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:20

vrouwtje dacht niet mijn oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb en dat is nu mis gegaan..
heb geen medelijden met haar maar wel met het kind...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:24

Ik vind haar ook behoorlijk naief moet ik zeggen.. Toen ik het verhaal doorlas, had ik gelijk al het idee dat hij haar gewoon niet leuk genoeg vond. Anders zou de man in kwestie heel anders hebben gedaan. En, ik denk verder dat het helemaal niet verkeerd is dat ze nu weg is bij haar (ex)man. Zo was het ook niet eerlijk tegenover hem ;) Wel moet ik eraan toevoegen dat liefde blind maakt ;) Dus naief of niet, gevoelens winnen het vaak van het verstand in zulk soort situaties..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:35

alja schreef:
vrouwtje dacht niet mijn oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb en dat is nu mis gegaan..

Dat vind ik juist een hele verkeerde manier... je relatie pas beeindigen als je zeker weet dat je een nieuwe hebt vind ik niet zo netjes.

Ik vind dat je gewoon op je eigen benen moet kunnen staan. Blote voeten dus :)

Overigens vind ik het wel weer wat al te makkelijk om zo te katten op de moeder. Het is naief, maar het is ook een rotsituatie voor haar, en ze zal de eerste niet zijn die op deze manier in de problemen komt. Achteraf, of vanaf de zijkant, is het altijd een stuk makkelijker om te oordelen :) Ik vind echt niet dat ze nu per definitie een slecht persoon is of een onwaardige moeder. Als ze nu haar kans grijpt om hier van te leren, wens ik haar daarbij alle sterkte en goeds toe :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:45

@ shadow..
ik vind het ook een zeer verkeerde manier om te gaan scheiden maar dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik het verhaal had gelezen..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:50

Ach een huwlijk waarin je niet gelukkig bent is toch ook niks? Dan kun je 'beter' gescheiden zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:58

hij is niet helemaal eerlijk geweest misschien maar hij heeft haar geen valse hoop gegeven volgens mij.

[img]Krijgt%20ze%20doodleuk%20een%20mailtje%20dat%20hij%20een%20vriendin%20heeft!!!!![/img]
tja dat is een risico.

het lijkt erop of ze geen oude schoenen weg wil gooien voor ze nieuwe heeft. als die man geen contact met haar had gehad had ze dan nog bij haar man gezeten? sorry hoor maar haar man verdient beter. ..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:09

Citaat:
maar hij deed geen enkele beweging om naar haar toe te komen of af te spreken

Lijkt mij een heel duidelijke zaak..hij heeft wat verzwegen, maar ik zou hem geen leugenaar noemen..hij heeft haar geen hoop gegeven, anders had hij wel moeite gedaan, maar dat deed hij niet..
Als je dan toch gaat scheiden, geef dan niet iemand anders de schuld, behalve jezelf..hij was imo best duidelijk in zn hints..
Ja, heeft heeft een relatie verzwegen, alles behalve netjes..maar hij deed ook geen pogingen naar je vriendin toe, dus geen valse hoop gegeven imo?

Sja, scheiden omdat je huwelijk echt niet meer werkt, knap en siert men alleen maar, kiezen voor jezelf..scheiden omdat je best naief bent, oei, dom..

Ik hoop voor je vriendin dat ze gauw een fijn huisje heeft en aan haar eigen leven kan beginnen...ipv te roepen 'nu heb ik niets meer' ...

Klinkt hard idd van me..maar wat had ze verwacht, dat als ze gescheiden was, ze meteen bij hem kon intrekken? IS toch ook best naief? Je begint dan toch eerst aan een relatie, kijken of het werkt en dan pas plannen over de toekomst? Hij had dr toch geen samenwonen beloofd?
Dus ze heeft alles op eigen initiatief genomen, dus volgens mij valt de man waar ze gek op is niets te verwijten..

Wen sdr toch veel sterkte, sneu is het wel..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:17

Ik vind het vooral erg dat zo'n vrouw van de ene relatie in de andere wil stappen, terwijl ze een kindje heeft. Lekker voor dat kindje ook, van een papa naar een andere vent. :n

Ik snap dat die vrouw in een rotsituatie zit, maar vind het dan ook lichtelijk naief dat je uberhaupt zo hebt kunnen denken. Met een kind heb je verantwoordelijkheden, ook tijdens en na een scheiding. Dat kind gaat voor, niet jouw leven met een ander. :n

Eerst dus je leven weer op de rails hebben, je kind de gelegenheid geven om te wennen aan het idee dat papa en mama niet meer in 1 huis wonen. Als de rust terug gekeerd is (en dat kan best even duren), dan zie je wel weer verder.....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:29

Zie het probleem niet zo?
ze is af van haar ongelukkige huwelijk en dat was haar doel...;-).

En ze is inderdaad echt belachelijk naief om te denken dat hij nog helemaal voor haar gaat terwijl hij totaal geen enkel initiatief neemt!!

Maar goed, ik hoop dat ze hier van leert en dat ze eerst maar eens probeert om op eigen benen te staan en niet haar leven laat afhangen van een man.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:31

ik hoop trouwens dat dit verhaal niet autobiografisch is....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:38

ik vind het ook haar eigen schuld. ze had gewoon beter moeten weten. nu verlaat ze haar man voor een an der en gaat die ander er met een andere vrouw vandoor. ze had ook samen met haar man in relatieteraphie kunnen gaan voordat ze er een punt achter zette. ik vind het vooral zielig voor haar kindje. nu zit ze in een caravan en hoe lang gaat ze dat volhouden? dom hoor.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:38

Lekker bezig.
Ze heeft in ieder geval geen last meer van haar ongelukkige huwelijk en dat was haar doel.
Helemaal met een kindje zou ik toch echt wel wat beter hebben nagedacht over een scheiding voor een andere man waarmee je nauwelijks contact hebt. Hoe naief kun je zijn? :\

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:40

suuzepuus schreef:

Dat hoop ik ook niet. ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:40

na het lezen van dit verhaal kan ik eigenlijk alleen maar denken aan haar achtergebleven ex-man.... wat moet die man zich rot voelen! dat zij al jaren een spelletje met hem speelt!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:41

Het huwelijk zal waarschijnlijk al niet veel geweest zijn anders denk je er nog niet eens aan om weg te gaan. Dus wat dat betreft is het denk ik sowieso een juiste beslissing om te scheiden. Maar inderdaad ze had er beter rekening mee kunnen houden dat ze wel voor zichzelf moest gaan zorgen. en dat valt echt niet mee, voorang krijg je echt niet op een huurhuis, campings zijn ook duur, particulier een huis vinden is niet te betalen en ga zo maar door. Daarbij nog een kind om voor te zorgen.

Wat die "vriend" van d'r betreft, ik ken niet het verhaal van 2 kanten. Wie weet is hij wel gestalkt door haar en is ze behoorlijk naïef geweest, weet jij veel. Als vrouw kun je er beter voor zorgen dat je voor jezelf en je kind kan zorgen en dán pas aan een relatie denken.... (als je gescheiden bent he)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:42

Marley schreef:
na het lezen van dit verhaal kan ik eigenlijk alleen maar denken aan haar achtergebleven ex-man.... wat moet die man zich rot voelen! dat zij al jaren een spelletje met hem speelt!

Ja en dat ook...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:26

suuzepuus schreef:

Dat vroeg ik me ook al af ja...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:37

ze is zelf vreemd gegaan en heeft zelf een scheiding aangevraagt en zelf een handtekening gezet vind het nogal makkelijk om die vent de schuld te geven ze heeft dit zelf besloten toch als het voor iemand zielig is dan is het wel voor haar ex-man die heeft hier ook niet om gevraagt!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:02

Ze heeft 1 ding goed gedaan, naar gevoel geluisterd , waardoor ze uit huwelijk is gekomen waar ze niet in had moeten zitten. Dat het nu in haar beleving zo misloopt is triest, maar ik hoop dat ze voor zichzelf en kindje gaat kiezen en gaat leren wat ze nu echt wil. Dat kan alleen als je niet meer hoeft te vluchten naar een ander , maar alleen als je voor jezelf gaat zorgen!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:08

suuzepuus schreef:

Zo'n onderbuik gevoel had ik ook al toen ik het las eigenlijk... Ik vraag het me ook af. :\

Marley schreef:

Nou inderdaad, ik ben erg benieuwd hoe het met hem staat.

De partijen met wie ik het meeste medelijden heb zijn de ex-man en het kind, het arme kind die nu in zo'n rot situatie zit, en dan de man die de hele tijd aan het lijntje werd gehouden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:14

Ik ben blij voor haar ex-man in ieder geval.
Die had een vrouw bij zich die om het geld alleen bij hem was gebleven...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:21

Hij is een zakkewasser, zij een naief dom gansje.
Het meeste medelijden heb ik met het kind in kwestie.

Liefde is leuk, maar kan pijnlijk zijn. Als je niet zelfstandig genoeg bent om dingen te regelen voor jezelf en je kind vóór je drastische stappen neemt, heb je gewoonweg niet goed genoeg nagedacht.

Tuurlijk vind ik het sneu voor d'r; dit is erg rottig. Maar het is ook erg dom....

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:33

Tjonge wat een verhaal, ik zou echt denken dat het hier gaat om middelbare schoolliefde. Hoe kan je nou zo stom en naief zijn. Ik vind het heel erg egoístisch en dom, ja sorry.

Ze heeft een kind van haar man, een andere man is verliefd op haar, zij neemt een jaar de tijd om daarover na te denken (ok tot zover kan ik het nog begrijpen) Vervolgens laat die 'nieuwe' man niks meer horen, dan zou bij jezelf toch al een lichtje moeten gaan branden. Uiteindelijk verlaat je je man, de vader van je kind, om met de man te zijn waar je al een jaar niks meer van gehoord hebt.

Ja sorry hoor, maar met name met oog op het kind, ga je daar toch goed over nadenken en vertrouw je er niet blind op dat die andere man nog op je zit te wachten.

Ik vind het een beetje een zielig verhaal en ik vind het het ergste voor het kind en voor de vader van het kind. De vader wordt aan de kant gezegd voor een ander en het kind daar wordt niet aan gedacht.

Verder vind ik het egoïstisch om pas te scheiden als je weet dat je over kan stappen op een ander. Je gaat scheiden omdat je niet gelukkig meer bent in je relatie, maar niet omdat je iets 'beters' hebt gevonden. En al is dat zo, dan ga je niet zomaar scheiden, al helemaal niet omdat je hier met een kind zit. Ja laat ik er maar niks meer over zeggen, ik vind het gewoon niet zo slim.