Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hanmar schreef:Op mijn basisschool werden dit soort dingen altijd dágen van tevoren gepland, omdat iedereen dan dus wel zijn/haar badkleding en een handdoek etc. mee moest nemen. Dit had vaak tot gevolg dat tegen de tijd dat het zover was, het al geen lekker weer meer was. Ik ben het met jullie eens dat de school hiertoe een briefje had moeten laten rondgaan of van tevoren moet vragen om een etra onderbroekje/wat zwemkleding op school achter te laten in deze warme tijd.
Toch denk ik niet dat er iets ''achter zit''.
. Die kinderen zijn nog zo puur, zo onschuldig. Toch prima dat ze meteen leren dat er een fysiek verschil is tussen jongetjes en meisjes. Wanneer wil je dat dan uitleggen? In de pubertijd
?
Twiggy2008 schreef:En hebben de kinderen hier hun pa en ma nooit in hun nakie gezien? Nou, die van mij wel, hoor.

erleyne schreef:Twiggy2008 schreef:En hebben de kinderen hier hun pa en ma nooit in hun nakie gezien? Nou, die van mij wel, hoor.
Ik moet meteen denken aan hoe mijn peuter reageerde toen ze me eens onder de douche vandaan zag stappen. Ze bleef maar lachen, helemaal in een scheur. Nog steeds geen idee wat er nou zo grappig was. Maar idd in huis zien ze toch ook wel eens wat naakts? Dan zullen de vragen wel vanzelf komen ( en beantwoord worden ).
..... Of is iedereen zo preuts dan en ik niet?
erleyne schreef:jawel, we zitten ook wel eens samen in bad hier. gezellig! En de douche ook, al vind mevrouw dat zelf nog niet zo grappig. Maar ze vindt blote mensen gewoon hilarisch, geen idee waarom. Het zal vanzelf wel minder worden, ze vindt wel meer dingen ontzettend grappig.

???!")Laurabram schreef:Een briefje meegeven voor zwemkleding of droog ondergoed op warme dagen, voor het geval dat ze waterspelletjes gaan doen lijkt me een kleine moeite. Niet iedereen is er ook van gediend dat kinderen in hun blootje rondlopen. Bij ons op school wordt gelukkig duidelijk aangegeven hoe-wat-wanneer en of we dan voor zwemkleding en slippertjes kunnen zorgen.
) ook gedaan. Als het mooie weer er aan kwam, werden er briefjes uitgedeeld en ieder kind had dan een tasje met (grote) handdoek, badkleding, zonnebrandcreme en petje aan hun haakje hangen. Dan kon dat gewoon gepakt worden als het zo warm was dat er met water geknoeid kon worden
. Siets schreef:... Maar ik zie dat je in Duitsland woont, is het daar gebruikelijker? Al kan ik me dat niet voorstellen, aangezien het toch ook gewoon een modern Europees land is...

HBVisser schreef:Ik woon zelf ook in Duitsland en ik merk dat de opvoeding hier iets anders is. De Duitsers zijn makkelijker, kinderen mogen ook erg veel.
) kinderen in Nederland
. (Maar goed, ik woon in het aartsconservatieve Beieren
.)
. 
!! Ik moest gewoon lachen om jouw opmerking "aangezien het toch ook gewoon een modern Europees land is"
.
.
. Sterre schreef:*Siets, het was niet persoonlijk bedoeld!! Ik moest gewoon lachen om jouw opmerking "aangezien het toch ook gewoon een modern Europees land is"
.
Ik denk dat het "algemene" verschil tussen Dld-Ned net zo groot is, als het verschil tussen Groningen-Limburg.
. Ik heb zelf tot mijn 20-ste aan de duitse grens gewoond, en daar ging het inderdaad
Hihi!