Helllp .... dansen!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:30

Op schoolgala hebben wij geleerd:
recht achter, links achter, zij sluit, rechts voor links voor, zij en sluit.
en zo maar door gaan.

Ojajoh

Re: Helllp .... dansen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:44

rechtsachter ja....ben gekomen tot zilverster, heb alleen zilverster certificaat niet gehaald omdat ik na een paar lessen gestopt ben
het is nu zo'n 14 jaar geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:51

Toch heup uitplaatsen dus, maar achteruit ipv zijwaarts :j
Ikke snap :D

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:08

Naar mijn weten hoef je je niet perse met een partner aan te melden. Het is echt beter om het in het echt te leren, van internet gaat dat bijna niet.

Dus; bel een dansschool en geef aan dat je geen partner hebt en de meest voorkomende dansen snel wilt leren.

Misschien ben je dan met een paar lessen alweer klaar en dans je op alle bruiloften de sterren van de hemel ;) :D

Succes!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:55

Je slaat een beter figuur met technisch nette basispassen, dan als je allemaal figuren (van internet) afwerkt als een lompe boer: met slecht voetenwerk, een verkeerde houding en een bewegend bovenlichaam. Dat ziet er niet uit! ;) Het heeft dus weinig zin om passen op te zoeken of naar dansparen te kijken, stijldansen moet je doen.

De meeste cursussen beginnen in juni en september, dus daar heb je niet zo veel meer aan. Het lijkt me verstandig om dansscholen op te bellen en te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Grappig dat er meerdere basispassen voor de QS zijn, mij is: "voor zijsluitzij achter zijsluitzij" geleerd. Het was me al wel bekend dat er twee manieren zijn om te starten. Bij de meeste dansscholen wordt de dame geleerd om met links te starten, volgens mij is dat wat moderner. Met rechts starten kan ook, maar dan moet er eerst een startpas (naar achteren) worden gemaakt waardoor je de basispas alsnog met links begint.
Laatst bijgewerkt door Snader op 04-07-09 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:02

BarockPinto schreef:
mwaa, quickstep is supermakkelijk.
1,2 zij sluit haha
Je begint als vrouw zijnde met rechts (Altijd)
Rechts naar achter, links naar achteren rechts opzij en links aansluiten.
Dan rechts naar voren, links naar voren, rechts opzij en links aansluiten.
En dit herhaal je de hele dansvloer

Dat is niet waar, het hangt van de dansschool af. Zowel bij onze oude als bij onze nieuwe dansschool beginnen de dames altijd met links. Links naar achteren, rechts zij sluit zij.

Ik zou ook echt les nemen! Of iemand zoeken die het kan die het jou in real live een beetje kan leren *D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:09

Ik kan ook niet stijldansen.
Heb net met de tips uit het topic een rondje in mijn eentje door de kamer gedanst. Gelukkig was er niemand bij... :oo

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:18

Quickstep is een 4-kwarts maat.

Onthou dat je ALTIJD!!! in de basis met je linkervoet naar voor OF naar achter gaat!

Ga voor je computer staan. En zet je gewicht op je rechterbeen, plaats je linkervoet er los naast (dus zonder gewicht erop)

Je plaatst je linkervoet naar achter en gaat daar op staan. Zo komt je rechterbeen vrij.

Vervolgens maak je een: zij-sluit-zij naar RECHTS!!!, dat is dus rechts opzij, links aansluiten, rechts opzij.
Dan sta je op je rechtervoet!!! en sluit je je linkervoet bij zonder het gewicht erop te zetten.

Vervolgens ga je met je linker voet naar voren.
Dan doe je weer hetzelfde riedeltje met je zij-sluit-zij zoals hierboven al staat gemeld. Ook dan eindig je weer met je gewicht op je rechtervoet.

Daarna ga je met je linkervoet weer naar achter toe en begint alles weer van voor af aan.

Ga het eerst maar eens heel lomp oefenen.
1= links naar achter
2= rechts op zij (naar rechts)
3= links opzij en aansluiten bij je rechtervoet en erop gaan staan
4= rechts weer opzij en erop gaan staan.

Tel dus de hele tijd rustig van 1,2,3,4 1,2,3,4
En steeds wat sneller proberen.

Tip: oefenen oefenen oefenen.

http://www.youtube.com/watch?v=oVtujCGu5ok
Hier even een filmpje van onze dansschool, wordt op de maat mee geklapt :P kan je oefenen haha!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:52

hmm is er niemand in je omgeving die je de basis wil bijbrengen? dat sluist je wel door alles heen hihi... en zo nee dan staan hier goede tips in het topic... heb je al op youtube gekeken? staan ook veel filmpjes met tutorial op. succes en niet bang zijn.. dansen is leuk!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:09

SilverStorm schreef:
hmm is er niemand in je omgeving die je de basis wil bijbrengen? dat sluist je wel door alles heen hihi... en zo nee dan staan hier goede tips in het topic... heb je al op youtube gekeken? staan ook veel filmpjes met tutorial op. succes en niet bang zijn.. dansen is leuk!

Je zou idd op youtube kunnen kijken. ;) Schaam je voor je danstalent, neem dan desnoods 2/3 prive-lessen met of zonder je vriend.