Twijfels..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:10

Ragnaaa schreef:
Ik zit er momenteel echt een beetje doorheen.. ;(

heeft dat niet met je trouwtopic te maken toevallig?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 22:27

LimaMambo schreef:
Ragnaaa schreef:
Ik zit er momenteel echt een beetje doorheen.. ;(

heeft dat niet met je trouwtopic te maken toevallig?

Nee.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:14

dan kan ik die 2 topics niet met elkaar rijmen..

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:47

@ Ragnaaa .... leef met je mee ... een knuffel voor je

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:32

Dat geblow is inderdaad niet relax nee! Ik snap ook wel dat jij het liever niet hebt. Maar, ik denk dat je er beter afspraken over kunt maken i.p.v. hem het te verbieden. Hij gaat zich daar alleen maar aan ergeren, en jij ook omdat die door blijft blowen. Dus dat werkt juist niet.
Ik zou met hem (proberen) af te spreken dat hij niet blowt in jou bijzijn, en dat ie ook niet blowt voordat jullie afspreken. Voor de rest zou ik het hem zelf laten weten.

Ook zou ik iig eens goed met hem gaan praten, neem er de tijd voor, op een plek waar jullie niet gestoord kunnen worden. Leg hem uit dat je er gewoon niet tegenkan dat ie weer is begonnen met blowen, en dat die dondersgoed weet dat hij het hiermee kan verpesten (zoals dus al eerder is voorgekomen). Als die hier (lomp gezegt) schijt aanheeft zou ik genoeg weten...

Het probleem van drugs (in dit geval blowen) is vaak dat diegene de belangrijke mensen omzich heen vergeten en alleen maar denkt aan de drugs. Een verslaving dus zeg maar.
Als hij niet beseft of niet wil beseffen dat hij jou hiermee kwets dan zal ik iig maatregelen treffen als ik jou was.
Dat dit zijn manier is om zich beter te voelen als het even niet meezit is zijn eigen keuze. Maar hij betrekt jou hier ook mee terwijl jij daar niet op zit te wachten.

Dus mijn advies is om hier héél goed over te gaan praten, en om duidelijke afspraken te maken. Als hij hier niet aan mee wilt werken is het zijn probleem, toch?
Laat hem iig beseffen dat hij jou hiermee kwijt kan raken.

Heel veel succes meid!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:44

Zijn blowgedrag is maar heel beperkt; hij doet het ongeveer 1 tot 2 keer in de week, naar mijn weten.
Dat heb ik min of meer kunnen 'accepteren', dus dat probeer ik enigszins 'los' te laten.

Maar er spelen andere factoren nu mee.

We zien elkaar ongeveer 1 keer in de week (weekend), aangezien hij veel moet werken, en hij tijd voor zichzelf nodig heeft.
Maar ik vind het ontzettend moeilijk om hier mee om te gaan.

Vaak is het zelfs nog zo, dat ik er vanuit ga dat we het weekend lekker met z'n tweetjes zijn, even tijd voor 'ons', en meneer opeens zegt dat hij dit weekend geen tijd heeft, omdat er bijvoorbeeld zondag een meeting is, waar hij met zijn vrienden naartoe gaat.

Ik doe écht mijn best om niet steeds gefrustreerd te reageren, of teleurgesteld te zijn, maar het is ontzettend moeilijk.
Soms vraag ik me wel eens af, heeft hij überhaupt wel tíjd om een relatie aan te gaan?

Mijn vriend is altijd een type geweest dat heel veel tijd nodig heeft voor zichzelf, en in het begin kon ik daar redelijk goed mee omgaan, maar de laatste tijd maakt het me verdrietig en vind ik het moeilijk worden.

Ik probeer immers zó hard mijn best te doen voor alles.
Probeer iniatief te nemen wat leuke dingen doen betreft.
Ik neem 'm een nachtje mee naar de Moulin Rouge Suite, ik neem hem mee uit eten, neem 'm mee naar de stad, etc.

En als hij dan zegt dat hij een meeting heeft gepland met vrienden, op een moment dát we eindelijk weer samen kunnen zijn, ja, dan doet dat toch wel wat met je..
En de laatste tijd valt onze 'quality time' samen soms wel weg..

En dat doet pijn, mede doordat ik het me dan persoonlijk aantrek.
Al weet ik dat dat vast geen persoonlijke 'aanval' is, dat zegt hij zelf, en zijn moeder bevestigt dat ook.

Maar toch..

wemkelover

Re: Twijfels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:05

Ik wil absoluut niet banketstaaf doen.
Jij voelt je totaal niet meer gelukkig en heb je al met hem gesproken? Zo ja, wordt het dan niet eens tijd om voor jezelf te kiezen. Je bent nog jong maak wat van je leven.
Heb je nog niet met hem gesproken, meld dan dat je met hem wil praten. het liefst vandaag nog, als hij van je houd heeft hij het voor je over als je je klote voelt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:19

wemkelover schreef:
Jij voelt je totaal niet meer gelukkig en heb je al met hem gesproken? Zo ja, wordt het dan niet eens tijd om voor jezelf te kiezen. Je bent nog jong maak wat van je leven.
Heb je nog niet met hem gesproken, meld dan dat je met hem wil praten. het liefst vandaag nog, als hij van je houd heeft hij het voor je over als je je stinkmodder voelt.

`
Ik denk dat ik nergens heb gezegd dat ik niet meer gelukkig ben.

Ik ben heel gelukkig met met vriend, en we hebben nog genoeg om samen voor te vechten, anders had ik de knoop allang doorgehakt, en voor mezelf gekozen.

We hebben wat hobbels in de weg, en het is niet altijd makkelijk, maar we vechten voor elkaar, samen.
Opgeven is geen optie voor ons.

Laat ik dat even voorop stellen.

Ik begrijp overigens niet wat je met je laatste zin wil zeggen?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:21

O, en praten doen we zoveel mogelijk, maar wel face-to-face.

Ik zie hem wellicht donderdag, en anders zaterdag, en dan wordt er weer zeker gepraat. :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:15

Als jullie elkaar alleen in het weekend zien en zoveel mogelijk face to face praten. Is dan niet elk samenzien elke keer weer beladen met een zwaar gesprek? (of teveel gevuld met andere dingen doen)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:21

Bienotje schreef:
Als jullie elkaar alleen in het weekend zien en zoveel mogelijk face to face praten. Is dan niet elk samenzien elke keer weer beladen met een zwaar gesprek? (of teveel gevuld met andere dingen doen)

Ja, precies, dát is het 'm dus ook.

Ik wil ook eens een heerlijk weekendje samen zijn, puur genieten van de momenten samen, zónder dat er steeds een 'zwaar' gesprek moet zijn.

Maar dat is het hele punt, als je elkaar slechts 1 tot 2 dagen in de week ziet.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:27

Ik had mijn vriend gisteravond laat nog een smsje gestuurd, omdat ik me echt rot voelde.

'Weetje, ga morgen lekker naar Eindhoven, donderdag werken, en ik zie je zaterdag wel.
Ik baal er zo van dat ik je amper zie, het maakt me echt verdrietig.
Jij hebt tijd voor jezelf nodig, dat begrijp ik, en accepteer ik, maar het is vaak moeilijk voor mij.
Denk aan jezelf, en ik zie je zaterdag wel ofzo. (:
Slaap lekker alvast. Ik mis je. Ik mis je écht enorm..'

Goed, 2 uur later had ik nog steeds geen reactie, dus stuurde ik er een smsje achteraan..

'Voor ik nu ga slapen, wil ik je nog eventjes zeggen dat ik weet dat je je best doet, en al is het soms moeilijk, ik probeer er ook stapje voor stapje mee om te leren gaan. Soms lukt dat, en soms niet.
Maar ik hoop dat je dat ook van mijn kant begrijpt.'

Kreeg ik enkele minuten later een smsje terug van mijn vriend:

'Ik ben zielsgelukkig met jou, ik ben gek op je, en hou van je, en stapje voor stapje komen we er samen, zeker weten.
Dikke welterusteknuffel'

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:28

Misschien even alle ellende vergeten, eens niet dat zware gesprek voeren en gewoon van elkaar genieten? Indirect scheelt dat al een hoop in de frustraties en het eventuele gesprek daarna zal ook heel anders lopen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:41

Even relativeren hoor, maar met zulke sms-jes heeft die vent van je natuurlijk geen enkel idee met wat íe nu terug zou kunnen sturen ;)

En waarom moeten jullie dan elk weekend opnieuw een zwaar gesprek voeren. Je hebt toch niet elk weekend weer iets nieuws uit te praten?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:43

Bienotje schreef:
Even relativeren hoor, maar met zulke sms-jes heeft die vent van je natuurlijk geen enkel idee met wat íe nu terug zou kunnen sturen ;)

En waarom moeten jullie dan elk weekend opnieuw een zwaar gesprek voeren. Je hebt toch niet elk weekend weer iets nieuws uit te praten?

Wat bedoel je precies met je eerste zin, Bienotje? :)

Nee, het is echt niet zo dat het elk weekend weer 'raak' is, en we dus constant zware, beladen gesprekken voeren.
Wat ik al zei, dan was ik er wellicht al mee gestopt.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:44

Ragnaaa schreef:
Ik had mijn vriend gisteravond laat nog een smsje gestuurd, omdat ik me echt rot voelde.

'Weetje, ga morgen lekker naar Eindhoven, donderdag werken, en ik zie je zaterdag wel.
Ik baal er zo van dat ik je amper zie, het maakt me echt verdrietig.
Jij hebt tijd voor jezelf nodig, dat begrijp ik, en accepteer ik, maar het is vaak moeilijk voor mij.
Denk aan jezelf, en ik zie je zaterdag wel ofzo. (:
Slaap lekker alvast. Ik mis je. Ik mis je écht enorm..'

Goed, 2 uur later had ik nog steeds geen reactie, dus stuurde ik er een smsje achteraan..

'Voor ik nu ga slapen, wil ik je nog eventjes zeggen dat ik weet dat je je best doet, en al is het soms moeilijk, ik probeer er ook stapje voor stapje mee om te leren gaan. Soms lukt dat, en soms niet.
Maar ik hoop dat je dat ook van mijn kant begrijpt.'

Kreeg ik enkele minuten later een smsje terug van mijn vriend:

'Ik ben zielsgelukkig met jou, ik ben gek op je, en hou van je, en stapje voor stapje komen we er samen, zeker weten.
Dikke welterusteknuffel'

Hij luistert niet. Jij stuurt hem 2 hele eerlijke smsen waarin je vertelt waar je mee zit en dat je je echt rot voelt, maar wat doet hij er mee? Hij zegt alleen dat hij van je houdt. Natuurlijk, fijn om te horen, maar oh zo makkelijk gezegd. Hij denkt niet mee, en doet niets voor je om je je beter te laten voelen. Je kaart een probleem aan in jullie relatie, en hij zegt gewoon we komen er wel.
Mijn vriend is ook altijd druk, maar hij beseft wel dat een relatie ook tijd kost. Hij moet er echt tijd voor maken. Ik zou nooit van hem vragen om iets niet te doen voor mij, maar een relatie waarin er maar 1 bereid is om er aan te werken en zich aan te passen soms, is geen relatie.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:46

Bienotje schreef:

Ik vind juist dat dit een hele duidelijke sms is, waarin ts laat merken hoe ze zich voelt. chapeau *\o/* zó belangrijk. Hij zou dit moeten oppikken en tot actie overgaan...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:50

@ Ella: Mijn eerste reactie was - uiteraard - 'wat lief dat hij dat zegt, dat doet me goed'.
Maar wat jij nu ook zegt, het lijkt inderdaad alsof hij mijn gevoelens opzij zet, een beetje 'afwimpelt'.

Soms raak ik echt een beetje de kluts kwijt, dan vraag ik me echt af hoe dit allemaal verder zal lopen.

Hij zou me nooit opzettelijk kwetsen of 'pijn' doen.
Maar ik krijg soms geen hoogte wát er in zijn hoofd omgaat.

Hij zegt dat hij zijn best doet, en dat hij het ook allemaal zo makkelijk mogelijk probeert te verdelen en in te delen, maar dat valt niet mee.

In zijn hoofd is het een warboel van dingen die nog gedaan moeten worden.
Het is altijd passen en meten, bij haast alles wat hij doet..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:58

Geef aan waar je mee zit, en geef hem tijd om erover na te denken. Sta er niet te lang bij stil, en begin er niet elke keer als je samen bent over. Vraag een keer tussen neus en lippen door of hij er al uit is, als het zich intussen niet heeft opgelost.
Anders is het voor beiden elke keer weer dat er een spanning is, en ga je onbewust toch anders met elkaar om.

Vind het wel goed dat je deze sms gestuurd hebt, maar betrek het niet teveel op hem, hij kan er wat aan doen, en als hij echt voor je wilt gaan, dan moet hij aan je merken dat je je niet happy voelt. Er moeten aan 2 kanten gewerkt worden, als dat niet gebeurd, en je bent er op een gegeven moment zat van, dan is het heel moeilijk om dat weer goed te krijgen. En ik spreek uit ervaring. :)
Ik heb een hele tijd in een soortgelijke situatie gezeten, op alle manieren geprobeerd door te dringen, mijn gevoelens goed uit te drukken, maar als ze er geen zin in hebben om dat op te pakken, kan jij nog zo je best doen, maar dat gaat gewoon niet.

Je moet tijd voor elkaar maken, dingen voor elkaar over hebben.
Een relatie is zoveel meer dan alleen maar liefde.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:54

Ragnaaa schreef:
wemkelover schreef:
Heb je nog niet met hem gesproken, meld dan dat je met hem wil praten. het liefst vandaag nog, als hij van je houd heeft hij het voor je over als je je stinkmodder voelt.

`
Ik denk dat ik nergens heb gezegd dat ik niet meer gelukkig ben.

Ik ben heel gelukkig met met vriend, en we hebben nog genoeg om samen voor te vechten, anders had ik de knoop allang doorgehakt, en voor mezelf gekozen.

We hebben wat hobbels in de weg, en het is niet altijd makkelijk, maar we vechten voor elkaar, samen.
Opgeven is geen optie voor ons.

Laat ik dat even voorop stellen.

Ik begrijp overigens niet wat je met je laatste zin wil zeggen?

Je hebt het niet letterlijk met die woorden gezegd nee, ma zo kom je wel over dat je niet gelukkig ben. Met mij laatse zin bedoel ik want zo komt het ook over hoe jij alles verteld... Jij hebt bijvoorbeeld iets leuks in gedachten en heel vaak zegt hij dan dat die wat anders heeft. Als jij je rot voelt echt zo rot, dan hoort hij toch die avond zelfs nog te komen. Ook al heeft hij geen tijd dan maakt hij tijd, of even een belletje dat kost ook niet zoveel tijd.
Ma bedoelde het niet raar ofzo, maar je komt echt over alsof je dood ongelukkig bent.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:15

Wemkelover en TS: Ik denk dat jullie elkaar een beetje verkeerd begprijpen.
TS is niet blij met hoe het nu gaat, en weet niet goed hoe ze ermee om moet gaan, en wat ze van haar vriend kan verwachten. En het is geen leuke situatie, en daardoor zal je je ongetwijfeld best een beetje teneergeslagen voelen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:18

dat denk ik ook ja, ik heb het beste voor met ts. En hoop van harte dat het straks allemaal weer wat beter gaat.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:20

hey meid,
ik had je al eerder gepb't.. maar daar over even niets in t openbaar op internet want t stond niet voor niets in een pb^^.

je posts die je op deze pagina hebt geplaatst komen mij ZO bekend voor..
het elkaar maar 1 keer in de week zien, en dat jij er vanuit gaat dat jullie dan in t weekend lekker samen zullen zijn en hij dan een weekend niet kan. echt, i've been there!!
mijn vriend heeft het ook vreselijk druk (en zucht, na de zomer begint het voetbal seizoen weer, dan is ie dus weer 4 avonden in de week extra bezig met voetbal) en wij zien elkaar ook practisch 1 keer in de week en dan vaak in t weekend inderdaad.

mijn vriend is daarbij ook nog zo ontzettend chaotisch..echt niet normaal..
dan verheug ik me bijv op dat we elkaar in t weekend zullen zien omdat we elkaar in die week ervoor niet gezien hebben, en dan heeft hij al een heel weekend lang bijv een festival gepland staan, wat ie al 2 maanden geleden gepland heeft, maar wat ie totaal vergeet te vertellen, dus als ik dan op vrijdag begin over of we elkaar weer zien dan reageert hij heel verbaast en met zon ondertoon van 'nee dat is toch logisch ik heb toch dat festival' terwijl ik dan geen idee heb waar ie t over heeft.

ook dat je zegt dat je zoveel mogelijk face to face wil praten maarja, als je elkaar maar 1 keer in de week ziet..dan is er geen ruimte voor EN een goed gesprek, en zorgeloos leuke dingen doen zonder al die moeilijke gesprekken.
ook in die circel zaten ik en mn vriend een tijdje terug.
als we elkaar niet zagen voelde ik me verdrietig/eenzaam/niet fijn enz omdat het gewoon niet lekker liep.. als we elkaar weer zagen hadden we t er wel over, maarja vervolgens duurde het WEER een week voor ik m weer zag.. en aangezien we niet uit die 'cirkel' kwamen bleef ik me dan als ik m niet zag weer onprettig voelen, het duurde gewoon te lang voor ik m weer zag om dat gevoel voor te zijn. dus ik kan je gevoel goed begrijpen.
heb er helaas niet echt een oplossing voor.. ja proberen elkaar iets vaker te zien en echt leuke dingen samen te gaan plannen maarja..ik weet uit ervaring dat die plannen heel leuk zijn maar als je vriend zo weinig tijd heeft dat de uitvoering een stukje moeilijker gaat.
bij ons is dat pas echt veranderd toen t uitging..
ik heb daarvoor werkelijk alles geprobeerd om zn ogen te openen maar niets hielp.
dat het uit ging en het definitief voorbij was was zijn eye-opener.. en mijn standpunt dat ik hem niet meer wilde zien omdat ik dat niet aankon was daarbij denk ik de definitieve 'eye opener' .. (ik heb m nog nooit zo erg zien schrikken als toen ik dat zei).
maar TOEN pas besefte hij dat hij wel echt voor mij/ons wilde vechten en dat hij tijd wilde vrij maken en dat hij bij mij WILDE zijn.
maarja, om nou zo iets nog een keer mee te maken... als ik t over zou doen zou ik niets veranderen want het is nu weer helemaal goed, maar ik vraag me af of ik zo'n situatie nog een keer aan zou kunnen, ik denk het niet. ik weet ook niet of ik nog wel een dip (hoe klein ook) aan zou kunnen maar tot nu toe gaat t al 4 maanden goed.

iig, ik denk dat het goed is dat je nog 1 keer goed met hem praat. laat hem dan ook reageren op wat jij zegt over je gevoelens enz want anders gaat t alsnog t ene oor in en t andere weer uit en dringt het niet door.
probeer misschien ook concrete afspraken te maken zodat voor jullie beide helemaal duidelijk is wat je van de komende periode kan verwachten. ik denk dat dat al heel erg helpt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:12

Ragnaaa schreef:
Ik zou zo best een lijstje kunnen opmaken met dingen die me irriteren, waaraan ik me erger, die me soms verdrietig maken, die ik mis, die ik jammer vindt, etc.

Ik erger me best weleens aan mijn vriend, maar dat ie me verdrietig zou maken, dat zou voor mij de grens zijn. Ik heb mijn relatie om gelukkig te zijn, niet om me slecht te voelen.

Ik verwacht van hem dat ie er alles aan doet om me gelukkig te maken, om te zorgen da ik niks mis. Net zoals ik er alles aan doe om dat te verwezelijken bij hem.
Dat lukt natuurlijk niet altijd en overal, maar hij zou me nooit maar dan ook nooit met opzet verdriet doen, en dat is voor mij heel veel waard :j.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:10

BraveSpots schreef:
Ragnaaa schreef:
Ik zou zo best een lijstje kunnen opmaken met dingen die me irriteren, waaraan ik me erger, die me soms verdrietig maken, die ik mis, die ik jammer vindt, etc.

Ik erger me best weleens aan mijn vriend, maar dat ie me verdrietig zou maken, dat zou voor mij de grens zijn. Ik heb mijn relatie om gelukkig te zijn, niet om me slecht te voelen.

Ik verwacht van hem dat ie er alles aan doet om me gelukkig te maken, om te zorgen da ik niks mis. Net zoals ik er alles aan doe om dat te verwezelijken bij hem.
Dat lukt natuurlijk niet altijd en overal, maar hij zou me nooit maar dan ook nooit met opzet verdriet doen, en dat is voor mij heel veel waard :j.

Mijn vriend zou me ook nooit opzettelijk pijn of verdriet doen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. :j

Maar onbewust doet hij het wel, door de dingen die hij soms doet, of juist níet doet.

Ik weet niet wat ik ermee aan moet soms.
We houden ontzettend veel van elkaar, proberen het beste in elkaar naar boven te halen, en dat lukt best goed, we hebben samen al veel van elkaar geleerd, en nog steeds. :j

En er zijn ook veel geluksmomentjes, maar de 'hobbels' in onze relatie, dat zijn er ook een hoop..