Hoe hoog is jouw telefoonrekening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:04

Ik zit meestal over de 20 euro heen aan bellen, meestal met m'n vriend of thuis. ;) Daarnaast stuur ik gemiddeld 750 smsjes per maand, soms iets meer en soms iets minder. In totaal ben ik rond de 30 euro kwijt aangezien ik gelukkig wél een smsbundel heb.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:05

holly schreef:
Ciara, ik heb een sim only abbo ;)

Wel eerlijk zijn he dames :D
Ik heb het topic niet alleen geopend voor de gezelligheid, maar tevens ook als een soort van "mmm als ik dat zo eens bekijk, gebruik ik mijn lieve-leuke-handige telefoontje wel iets te gemakkelijk en kost het me onnodig veel geld door mijn gekwek" _O-

Inderdaad Mae, ik gebruik msn met microfoon om te bellen met mijn kwebbelgrage vriendin. Uren kleppen, kost geen drol, heel handig.

Het is niet de bedoeling op tafel te gooien hoeveel je maandelijks betaald (niet iedereen gooit dat graag bloot ;) )
Ik wilde het graag hebben over.....wat doe je met je foon, hoe ziet jouw telefoongebruik-gedrag eruit?
Ben je net als ik kort van gesprekstof en gewoon to the point, of ben je juist iemand die veel smst en hele verhalen afsteekt bij het bellen?

Das geen antwoord op mijn vraag :D Heb jij naast je mobiel ook een vaste telefoon? Dat maakt namelijk een wereld van verschil

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:07

Mijn abbo is 24 euries, daar kom ik niet overheen. Verder hebben we geen vaste aansluiting, als ik nummers moet bellen waarvan ik weet dat je lang in de wachtrij staat (IB-groep :+ ) Dan ga ik naar mijn ouders haha. Die hebben wel een vaste lijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:08

Vast? Mss hooguit €1,- per maand mobiel? €1,- per jaar
En geen abbonementsgeld.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:21

ik betaal per maand 32,50 voor mijn abbo, 22,50 voor bellen (weet niet hoeveel minuten) en 10 euro voor 1000 smsjes.. maak het beide eigenlijk niet altijd op.. maar btg kan ik meenemen naar de volgende maand.. en smsjes raak ik kwijt.. toen ik de smsblox nog niet had.. zat ik wel altijd heel erg over mijn abbo heen..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:25

listiglistje schreef:
Citaat:
Hoe hoog is jouw telefoonrekening?

Waar ik netjes bij heb gezet...en dan gaat het niet over de kosten zelf, maar hoe je eraan komt ;)
Dat, vanwege de topics over onze partners die we steeds blijken te smsen en bellen, maar waarvan we amper tot geen reactie terug krijgen.
Blijkbaar hebben zij dus een hele lage telefoonrekening want zij gebruiken het ding amper tot niet.
Wij vrouwen daarin tegen smsen en bellen wat af, dus onze rekening moet haast wel dubbel zo hoog zijn.

Het is dus duidelijk dat in onze ogen de man:
Liever geen lieve smsjes stuurt. Bang dat wij losschieten en er 20 terug sturen.
Liever geen antwoord geeft op onze per sms gestelde vraag. Oh wilde je antwoord dan?
Het niet nodig vind om heel eventjes te bellen. Schatje in ben thuis...had je niet even kunnen bellen dat het zo laat zou worden...oh moest dat dan?
Amper terug praat als je hem belt. Ik zeg maar niets, voor ik het weet veranderd ze in een duivel

Wij vrouwen blijken heel anders in elkaar te steken.
Stuur 20 smsjes. Joehoe mannetje, heb je al in de gaten dat ik naar complimentjes zit te vissen?
Geef altijd antwoord op een gestelde vraag per sms. Hoezo, wat voor spannends zit hier allemaal achter?
Het is altijd nodig om even te bellen. Ze zouden me eens kwijt zijn zeg, dat overleven ze nooit
Altijd heel veel terug praten als hij me belt. Als ik alles nu 3 x vertel, weet ik zeker dat er 1 x is aangekomen

Waar ik benieuwd naar ben is, herken je jezelf hierin?
Hoe gedraag jij je met jouw telefoon.
Sms je veel, kwebbel je uren aan de telefoon.
Zijn we werkelijk zo anders als mannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:26

Gemiddeld rond de 20-30 euro. En dat is alleen sms, soms wat internet en soms wat bellen.

Heb een vast abbo. Ik bel bijna nooit, maar sms redelijk frequent voor de gezelligheid en om wat af te spreken. Heb een periode er flink boven gezeten, en ben het toen weer naar beneden gaan snoeien, vond het teveel :)

Veel van mijn vriendinnen zitten door gans het land, met een paar hou ik zo contact.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:29

Caira schreef:
Das geen antwoord op mijn vraag :D Heb jij naast je mobiel ook een vaste telefoon? Dat maakt namelijk een wereld van verschil

Prive mobiel, zakelijk vast.
Maar voor allebei geld het zelfde, gebruik de telefoon alleen wanneer nodig, nooit voor gezellige babbels ofzo.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:32

Quellian schreef:
Ik zit meestal tussen de 75 en 100 euro per maand en heb ook nog vaste telefoon thuis :o
Het is meer dat ik in de auto van m'n werk naar huis graag bel, sta vaak in de file en alleen is ook maar zo alleen.

Oh dat heb ik ook. Zodra ik in een auto zit krijg ik een enorme drang om iemand te bellen... Heb 50 euro per maand, vind ik enorm veel! Ik bel gemiddeld 250-300 minuten en 30 sms-jes. (iemand een idee voor een goedkoper abonnement? :D ) Heb mijn telefoonabbo via het erk, maar moet wel zelf betalen. Vind het echt veel geld... (ik kan ook gewoon minder bellen natuurlijk :+ )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:32

Heb een abo van 25 euro, internet abo van 10 en 1000 smsjes in de maand voor 10 euro.. Mijn rekening is meestal iets van 50/60 euro.

hiboune

Re: Hoe hoog is jouw telefoonrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:37

abbo 50 euro per maand en internet onbeperkt blackberry 14 euro per maand..

toen ik single was had ik iedere maand zeker de helft over maar nu met me mannetje ben ik bang dat ik er weer dik overheen ga :P

tja als ik sms stuur ik meestal 3 a 4 smsjes in 1 sms :P
en als ik bel tja dan is het per keer zo 20 min ;)

en vriendlief?
tja die laat 9 van de 10 x me telefoon overgaan zodat ik kan terugbellen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:44

Haha, ik bel altijd met de vaste telefoon van m'n ouders. :)
Als ik dingen moet weten over huiswerk e.d. ben ik altijd in 5 minuten klaar, met vrienden 'even' wat praten, wordt gauw al anderhalf uur. Bel niet zo vaak eigenlijk verder. (:
En qua beltegoed betalen m'n ouders, ongeveer elke maand 10 euro (en ik sms voor 10 cent, en het enige wat ik doe is sms'en :) )

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:41

Ik heb een abonnement en betaal €5,95 p.m. en heb daarvoor 125 minuten en 50 smsjes en ik heb iedere maand nog bel- en smstegoed over. :j
Alleen als ik in het buitenland bel/sms is mijn rekening hoger omdat die belminuten buiten mijn bundel vallen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:58

hahaha, nou je kent me he..maar sinds ik jou ken, is mn rekening gelukkig wat omlaag gegaan :P Weet nu dat mn geld in veel belangrijkere dingen gestopt kan worden, hihi.

Ben een enorme kewebbelaar en bellen is net als met pinnen, je ziet niet wat je uitgeeft, levensgevaarlijk in mijn geval. Durf mijn rekening van deze maand niet open te maken, die ik eerdaags verwacht..ging nl heel goed, maar nu ik verplicht thuiszit met al die ellende, oei...je snap m al :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:36

mijn rekening is 17.50 per maand :)
7,50 aan belbundel en 9.95 aan sms bundel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:36

Ongelovelijk wat een bedragen zie ik voorbij komen ben blij dat ik die kosten niet heb! :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:37

abbo van 45 euro in de maand :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:41

10 euro in de maand en hou altijd over.

Deze telefoon gebruik ik prive en zakelijk en ik heb geen vaste aansluiting.
Zelfs als ik op kantoor zit naast een vaste telefoon die ik mag gebruiken pak ik m'n eigen mobiel.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:44

Ik zit rond de 35 euro, dan zit erbij mn belbundel, onbeperkt smsen (nja 1000 smsjes) en acceptgirokosten.. Ik hou altijd wel iets van mn belbundel over, aangezien ik meer sms dan dat ik bel.. ik heb pas nog gekeken bij my vodafone, en daar rekenen ze je gemiddelde uit zat ik gemiddeld rond de 500 a 600 smsjes per maand.. toch handig zon smsbundel :D

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:10

30 euro in de maand 200 belminuten en voor 10 euro extra 1000 smsjes

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:11

Niet zo veel 20 euro :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:43

Ik heb een Hi20abbonement en m'n rekening zit altijd rond de 20 euro.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:25

Maar dames....ik vroeg....hoe ziet jouw bel/sms gedrag eruit.... (niet wat het kost)

Ik heb geloof ik 150 kwekminuten en 100 smsjes.
Ik kwek niet uitgebreid, heb eigenlijk nooit wat te vertellen wat zo lang moet duren.
De meeste belletjes die ik pleeg gaan niet over de minuut heen.
Het is een zeldzaamheid als ik 10 a 15 minuten aan de telefoon hang. Dan moet het wel een erg leuk gesprek zijn of iemand die ik niet vaak spreek/zie.
Smsen doe ik ook vrij zelde. Boodschappenlijstje naar mijn vriend, antwoord op mijn broertjes sms, maar verder eigenlijk niet.

Wat dat betreft heb ik mannentrekjes :P
Ik ben dus niet het type dat een telefoonrekening van, zeg 400 euro, bij elkaar geprokkelt krijgt :D

Dus nogmaals de vraag, hoe ziet jouw belgedrag eruit (dus niet hoe hoog of laag je rekening is, maar wat je allemaal met je foontje doet om zo'n hoge/lage rekening te krijgen)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:31

Ik sms veel. Héél veel. :') 40 smsjes op een dag zijn geen uitzondering.. := Twee maanden geleden had ik daardoor een íéts te hoge telefoonrekening, van ongeveer €140,- :o

Daarvan was €22,50 abo-kosten, ± €100,- aan teveel smsen en de rest aan teveel bellen en héél soms even hyven als ik op het station niks te doen heb. :D

Nu heb ik uitgevonden dat vodafone dus zo'n eindeloos smsen-blox heeft, waardoor ik voor €10 de hele maand 1000 smsjes kan sturen. Is wel genoeg. :j :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:39

Ik heb abonnement van 20 euro per maand (1e jaar was 10 euro) bij Hi, iets van 225 minuten met sms verdubbelaar. En eigenlijk ga ik daar niet vaak overheen. Mijn hoogste rekening was 45 euro, toen had ik berichten op mijn voicemal geluisterd en vergeten die af te zetten. Dus heb meteen mijn voicemail uitgezet. Dan bellen de mensen maar terug als het belangrijk is.