patserke schreef:waar heb jij dat allemaal vandaan peelslowly
Het is een belangrijk deel van mijn studie en bovendien een deel dat ik zelf ontzettend interessant vind! 
ik vind Marloez' vraag ook wel leuk: waar komt de drang van het overleven vandaan? Het grappige is dat juist door hoe het 'leven' in elkaar zit, de drang om te overleven er automatisch bij ingeprogrammeerd zit. Natuurlijk waren er ook wel beestjes die geen drang hadden om te overleven of voort te planten maar die gingen dan ook snel dood/kregen geen nakomelingen. Dus die genen worden al snel uitgeschakeld. Alleen díe organismen die proberen te overleven én zich voort te planten geven hun genen door. Dus het houdt zichzelf in stand 
En ik denk zelf dat het leven verder niet echt nut heeft. Het is iets wat volgens mij nogal willekeurig ontstaan is en daarna zichzelf heeft voortgezet. In de grotere scope van het universum heb ik niet het idee dat mijn leven wat uitmaakt. En voordat mensen denken dat ik een hele duistere visie heb: helemaal niet! Ik vind het leven ontzettend leuk en ik vind het fantastisch om iets te kunnen betekenen voor andere mensen en de aarde. Op wereldschaal vind ik dat mijn leven wél heel veel zin heeft. Maar soms denk ik na over het universum en dan weet ik weer dat het allemaal nergens over gaat, en dat is wel geruststellend.
Hihi, zo wordt het ook nog een filosofische discussie