snappen jullie het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: snappen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:32

pff.. Conclusie: jullie hebben geen relatie. Tenminste niet volgens hen. Toch? Hij mag gaan en staan waar hij wilt? Ik vind het maar vreemd hoor. Hij wil jou hardstikke graag ( zegt ie) maar wil geen relatie.. en waarom dan wel niet..?? Ik denk dat je aan jezelf moet denken, en niet steeds moet denken wat HIJ voelt. Komop, zeg gewoon: Ik wil weten waar IK aan toe ben, niet jij. En anders is het klaar. ( en als hij dan zegt, laat maar.. dan weet je genoeg.. ja komop.. Voor jezelf opkomen hoor!!)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:04

ik ben het weekend gedump, naja eigenlijk nog niet
het zit zo hij is verliefd op een ander meisje maar hij kent haar van 4x gezien te hebben
hij zegt dat hij veel gevoelends voor mijn heeft en super veel van me houdt en me ook mist
maar dat hij niet weet wat hij nou moet omdat hij haar nog niet goed kent!
Hij wilt me niet kwijt, en wilt vrijdag wat leuks gaan doen met mijn
aan de ene kant wil ik dolgraag gaan omdat ik bang ben dat hij mijn anders vergeet en ik hem zeker kwijt ben aan haar
aan de andere kant denk ik laat hem me maar missen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen
ik huil NON stop heb me ziek gemeld van me werk
ben 5 kilo afgevallen sinds vrijdag het gaat dus totaal niet goed met me!!!
Zijn vader heeft tegen hem gezegt dat hij mijn een topper vind en dat zij niets is voor hem!!
De hoop dat het misschien nog goed komt houdt me sterk, want het liefst rij ik tegen een boom aan ofzo
Wat denken jullie?

Ps heb een filmpje gemaakt over ons en naar hem gestuurt hij ging huilen
en heeft vervolgends 4 slaappillen genomen
hij leeft gelukkig nog wel :S was bang dat hij dood zou gaan

ik ben het weekend ook gedump, naja eigenlijk nog niet
het zit zo hij is verliefd op een ander meisje maar hij kent haar van 4x gezien te hebben
hij zegt dat hij veel gevoelends voor mijn heeft en super veel van me houdt en me ook mist
maar dat hij niet weet wat hij nou moet omdat hij haar nog niet goed kent!
Hij wilt me niet kwijt, en wilt vrijdag wat leuks gaan doen met mijn
aan de ene kant wil ik dolgraag gaan omdat ik bang ben dat hij mijn anders vergeet en ik hem zeker kwijt ben aan haar
aan de andere kant denk ik laat hem me maar missen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen
ik huil NON stop heb me ziek gemeld van me werk
ben 5 kilo afgevallen sinds vrijdag het gaat dus totaal niet goed met me!!!
Zijn vader heeft tegen hem gezegt dat hij mijn een topper vind en dat zij niets is voor hem!!
De hoop dat het misschien nog goed komt houdt me sterk, want het liefst rij ik tegen een boom aan ofzo
Wat denken jullie?

Ps heb een filmpje gemaakt over ons en naar hem gestuurt hij ging huilen
en heeft vervolgends 4 slaappillen genomen
hij leeft gelukkig nog wel :S was bang dat hij dood zou gaan

http://www.youtube.com/watch?v=goHV7RL9 ... rofilepage

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:09

Waarom zou je te jong wezen?
Je bent 19 en hij is 23..
Ik herken je verhaal wel een beetje eerlijk gezegt^^

Wat meer dan twee jaar geleden had ik nog niet met mijn vriend.
We waren goede vrienden en ik moet toegeven dat er wel meer is gebeurd.
Hij had een paar jaartjes met iemand gehad en die reageerde ook op zo'n manier.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:17

Lieszje schreef:
Waarom zou je te jong wezen?
Je bent 19 en hij is 23..
Ik herken je verhaal wel een beetje eerlijk gezegt^^

Wat meer dan twee jaar geleden had ik nog niet met mijn vriend.
We waren goede vrienden en ik moet toegeven dat er wel meer is gebeurd.
Hij had een paar jaartjes met iemand gehad en die reageerde ook op zo'n manier.

ja doordat ik zoveel ruzie heb gemaakt om zijn ex ben ik hem nu kwijt aan een ander meisje niet eens aan die belachelijke ex
ik voel me zooooooo stom en ik heb dr ALLES voor over om het terug te draaie,
hij zegt geef me even tijd maar goed waarvoor heeft hij tijd nodig als hij toch al verliefd op haar is?
Ik heb vanaf zaterdag non stop gehuilt met hem samen, ik wil daar nu mee ophouden en niets meer van me laten horen
als hij mijn wilt spreken belt hij mijn wel toch??
Aan de andere kant ben ik zooo bang dat hij mijn vergeet, of dat wat we hebben omslaat in vriendschap
ik wil geen vrienden met hem zijn ik wil hem als me vriend
het ging heel goed hij werd verliefd op me alleen heb hem weggetrapt door ruzie te maken
hoe krijg ik dit in gods naam goed

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:20

Excuses aanbieden?
En misschien er normaal over praten?
Je maakt vast niet om niks ruzie!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:27

Lieszje schreef:
Excuses aanbieden?
En misschien er normaal over praten?
Je maakt vast niet om niks ruzie!

nee het was zo zijn ex heeft een vriend en daar samen mee een huis gekocht
toen was haar vriend op vakantie
ze (die ex en mijn vriend) hadden al lang daarvoor afgesproken om een laatste weekend
samen uit te gaan!!
Hij vroeg mijn of ik dat erg vond, ik dacht ja maar wou me niet laten kennen en zei nee (STOM STOM STOM)
Toen zei hij dat hij niet uitging maar haar wel mee nam naar zijn neefjes verjaardag *pfoeh opluchting daar kunnen ze namelijk niets doen togh?* later op die avond kreeg k een smsje dat hij toch uitging met haar
toen werd k helemaal leip en hysterisch in me hoofd ik belde huilend een vriend van ons op
en die zei dat k naar hem kon komen en we samen wat gingen drinken (hij was op een verjaardag van een vriend die ik ook ken)
toen ik daar aan kwam kwam mijn vriend met zijn ex daar aankakken!!!!
Toen barste ik in huilen uit, hij nam me appart en zei dat k geen idee had hoeveel hij wel niet om mijn gaf en dat ik zijn toekomst was!!
MAAR dat hij wel uitging met haar want dat was nou inmiddels al afgesproken, hij gaf me zijn huissleutel zodat k bij hem kon slapen!
Die nacht belde hij me dat hij zijn ex DIK had afgewezen omdat ze vroeg of hij seks met dr wou hij heeft toen gezegt jouw toekomst is op vakantie mijn toekomst is thuis!!
(klopt ook want dr waren mensen bij)
De volgende dag ging ze WEER smse over een paraplu die in zijn auto lag en ze wou hem PERSEE terug
toen werd k jaloers en bang, ze wou dus wel meer van hem en het is nou eenmaal een meisje die alles op alles zet?
Toen heb ik weer ruzie gemaakt!!!!
Die week vroeg een meisje of hij mee ging wat drinken hij zei ja en toen is het gebeurd hij werd verliefd op haar
please jongens help me hoe krijg ik dit goed, het klinkt misschien heel zielig
maar ik kan niet zonder hem

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:33

Dit komt niet meer goed. Jullie 'relatie' heeft geen goede basis. Hij gaat uit met z'n ex, hij is met dat andere meisje iets gaan drinken. Je wordt (over het algemeen) alleen verliefd als je ervoor open staat. Dus als hij zomaar ineens verliefd is geworden op dat meisje waar hij iets mee is gaan drinken, dan stond hij daar dus wel voor open. En is hij waarschijnlijk niet verliefd op jou.

Je kan natuurlijk nog 1x naar z'n huis gaan, een echt gesprek met 'm aan gaan en vragen hoe het zit.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:40

Anoeska schreef:
Dit komt niet meer goed. Jullie 'relatie' heeft geen goede basis. Hij gaat uit met z'n ex, hij is met dat andere meisje iets gaan drinken. Je wordt (over het algemeen) alleen verliefd als je ervoor open staat. Dus als hij zomaar ineens verliefd is geworden op dat meisje waar hij iets mee is gaan drinken, dan stond hij daar dus wel voor open. En is hij waarschijnlijk niet verliefd op jou.

Je kan natuurlijk nog 1x naar z'n huis gaan, een echt gesprek met 'm aan gaan en vragen hoe het zit.

hij zegt dat hij wel verliefd op me was maar doordat k zoveel ruzie heb gemaakt
het gevoel minder werd.
Hij twijfeld heel erg iedereen zegt het ook zijn vrienden hij weet niet wat hij moet
zijn hoofd is een pijnhoop zoals hij het omschrijft!!!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:48

Meid, je moet van hem afstand nemen.
Echt een pauze inlassen van een bepaalde tijd om beide tot rust te komen en uit te zoeken hoe het zit.

Bv afspreken over 2 weken, geen contact ondertussen.
Dan duidelijkheid van beide kanten. Wil je verder als relatie prima, zo niet dan gelijk een punt er achter.

Je gaat hier anders echt aan onderdoor.
Dit klinkt allemaal heel hard maar je zult nu voor jezelf op moeten komen en voor jezelf moeten kiezen.

Laat het hem even zelf uitzoeken zonder dat je je er mee bemoeid.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:53

Miepie1980 schreef:
Meid, je moet van hem afstand nemen.
Echt een pauze inlassen van een bepaalde tijd om beide tot rust te komen en uit te zoeken hoe het zit.

Bv afspreken over 2 weken, geen contact ondertussen.
Dan duidelijkheid van beide kanten. Wil je verder als relatie prima, zo niet dan gelijk een punt er achter.

Je gaat hier anders echt aan onderdoor.
Dit klinkt allemaal heel hard maar je zult nu voor jezelf op moeten komen en voor jezelf moeten kiezen.

Laat het hem even zelf uitzoeken zonder dat je je er mee bemoeid.

hij zegt het ook een pauze maar ik ben bang dat hij me dan vergeet !!!!
ik weet ook niet of ik dr goed aan doe om vrijdag te gaan!!!!
Ik voel me zoleeg zonder hem
ik ben sinds vrijdag zoveel afgevallen ik heb ook niets maar ook niets gegeten sinds vrijdag
ik pas in broeken van toen ik 16 was!!!!! :S

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:55

Als hij je in 2 weken vergeet, dan heeft het nooit goed gezeten. Jij bent verliefd op hem, dan ben je hem toch ook niet in 2 weken vergeten. Het is juist een goede test.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:57

Ach meissie, zou je zo komen knuffelen :(:) .

Het is ook moeilijk maar juist door nu elke keer weer hem te zien en te blijven 'claimen' wordt het niet beter.
Hij geeft het zelf ook aan dus dat het beter is even pauze te nemen.
Ik zou dus vrijdag niet gaan.

Als hij echt met je verder wil en van je houdt zal hij je niet vergeten.

Als je een pauze inlast en dan samen afspreekt om te praten weet je waar je aan toe bent. Anders gaat dit nog weet ik hoe lang voortslepen en dat houdt je echt niet vol (weet waar ik over praat helaas).

Ik snap dat je niet wilt horen dat het misschien niet meer goed komt. Maar houdt daar wel rekening mee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:05

bokjebok schreef:
Anoeska schreef:

hij zegt dat hij wel verliefd op me was maar doordat k zoveel ruzie heb gemaakt
het gevoel minder werd.
Hij twijfeld heel erg iedereen zegt het ook zijn vrienden hij weet niet wat hij moet
zijn hoofd is een pijnhoop zoals hij het omschrijft!!!!

Ik vind het heel k*t voor je echt waar. Maar alle antwoorden die hij gaf klopte al niet. Als hij echt verliefd was geweest had hem dat niks uitgemaakt. Ga lekker genieten met vriendinnen en vergeet die knul maar gauw, hij is je duidelijk niet waard!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:35

sprak zijn zusje net (lees: mag mijn totaaaal niet)
ze zegt dat hij bindings angst heeft

ze zei:
Ik denk dat hij haar leuk vind maar hij geeft zeker meer om jouw

ze zei dat ik hem tijd moet geven en hem niet moet beknellen dat hij vanzelf
wel weer terug komt!!!
zou dit waar kunnen zijn?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:37

Hou jezelf niet zo voor de gek. Als hij echt zo gek op je was dan kwetste hij je niet zo. Laat hem maar fijn in zijn eigen sop gaar koken al die loze beloftes, hij verdient je echt niet vergeet hem!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:50

Meid denk nou maar ff aan je eigen..

Heb je topic zo is door gelezen..
Ik ken het wel een beetje.
Ik heb een vrend gehad (wel 3x de zelfde) en hij heeft he 2x bij mij uitgemaakt en elke keer begon hij weer na een maandje ong contact met mij op te zoeken.. Ik was wel goed op langs te komen enzo.. Maar weer een relatie beginnen kon hij nog niet ...
Oke deze ''relatie'' is kapot gegaan om hele andere dingen maar toch ..

Ga echt even aan je eigen denken.. ALs hij echt van JOU houd.. En om JOU geeft komt hij vanzelf bij jou terug. Nou moet ik wel zeggen ik vind het allemaal wel zeer wazig.. Dat wanneer hij weet dat jullie ''bij elkaar horen'' toch afspreekt met een ander meisje..

Ik ben niet echt jaloers aangelegd. Maar mijn vriend hoeft toch echt niet aan te komen dat hij een afspraak heeft met zijn ex.. Ik doe hem wat..
Exen zijn er om exen te zijn.. En niks meer ...

En waarom laat je hem anders niet dit topic lezen.. Jou berichten laten goed zien wat je voor hem voelt. En wat dit allemaal met je doet ... Misschien doet ie dan eindelijk is zijn ogen open en ziet wat voor moois eigenlijk al van hem was...

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:10

PrinsesJ schreef:
Meid denk nou maar ff aan je eigen..

Heb je topic zo is door gelezen..
Ik ken het wel een beetje.
Ik heb een vrend gehad (wel 3x de zelfde) en hij heeft he 2x bij mij uitgemaakt en elke keer begon hij weer na een maandje ong contact met mij op te zoeken.. Ik was wel goed op langs te komen enzo.. Maar weer een relatie beginnen kon hij nog niet ...
Oke deze ''relatie'' is kapot gegaan om hele andere dingen maar toch ..

Ga echt even aan je eigen denken.. ALs hij echt van JOU houd.. En om JOU geeft komt hij vanzelf bij jou terug. Nou moet ik wel zeggen ik vind het allemaal wel zeer wazig.. Dat wanneer hij weet dat jullie ''bij elkaar horen'' toch afspreekt met een ander meisje..

Ik ben niet echt jaloers aangelegd. Maar mijn vriend hoeft toch echt niet aan te komen dat hij een afspraak heeft met zijn ex.. Ik doe hem wat..
Exen zijn er om exen te zijn.. En niks meer ...

En waarom laat je hem anders niet dit topic lezen.. Jou berichten laten goed zien wat je voor hem voelt. En wat dit allemaal met je doet ... Misschien doet ie dan eindelijk is zijn ogen open en ziet wat voor moois eigenlijk al van hem was...

Dat durf ik niet, omdat hij door dat filmpje (te vinden in het topic, gwn alleen met foto's) hij al ging huilen en hij 4 slaappillen in zijn mik heeft gegooit ik belde hem toen hij dat vertelde en hij kon niets normaal meer praten!!!!
echt verschrikkelijk om hem zo te horen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:12

:(:)
Ik denk eigenlijk dat hij het zo moeilijk heeft nu jullie op de rand zitten van een relatie, dat hij daarom zich nu een beetje focused op dat andere meisje.
Als ik jou was zou ik hem 1 duidelijk smsje of mailtje sturen dat je het heel dom van jezelf vindt dat je hem niet vertrouwde met zijn ex, dat jij toekomst in jullie ziet en dat je hem de tijd wilt geven die hij nodig heeft. En daarna zou ik voorlopig geen contact meer met hem, zijn vrienden of zijn familie opnemen. Hij vergeet jou heus niet na deze lange tijd en hoe meer hij doorheeft wat hij mist, hoe sneller hij bij je terug is! Hoe meer je hem op z'n lip zit, hoe meer hij denkt: zie je wel, het gaat allemaal heel snel, ze geeft me de tijd niet.
Heel veel sterkte :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:18

NehnaDagmar schreef:
Ik denk eigenlijk dat hij het zo moeilijk heeft nu jullie op de rand zitten van een relatie, dat hij daarom zich nu een beetje focused op dat andere meisje.
Als ik jou was zou ik hem 1 duidelijk smsje of mailtje sturen dat je het heel dom van jezelf vindt dat je hem niet vertrouwde met zijn ex, dat jij toekomst in jullie ziet en dat je hem de tijd wilt geven die hij nodig heeft. En daarna zou ik voorlopig geen contact meer met hem, zijn vrienden of zijn familie opnemen. Hij vergeet jou heus niet na deze lange tijd en hoe meer hij doorheeft wat hij mist, hoe sneller hij bij je terug is! Hoe meer je hem op z'n lip zit, hoe meer hij denkt: zie je wel, het gaat allemaal heel snel, ze geeft me de tijd niet.

Sorry maar ik zou echt niet voor hem gaan kruipen, hou de eer aan jezelf. Zoals ik al zei, als hij echt van je houd dan deed hij wel meer moeite voor je en zou hij je niet zo kwetsen. Het is belachelijk dat hij met andere afspreekt, ex of niet (vrienden daar gelaten natuurlijk). Tanden op elkaar en vergeet hem hij heeft je lang genoeg gebruikt.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:19

NehnaDagmar schreef:

Hij was wel vrienden met die ex, maar goed ik wist gewoon dat dr van haar kant meer achterzat
Ja ik ga vrijdag wel naar hem toe dan praat ik met hem!!
vertel hem wat ik jullie vertel en laat het daarna aan hem over
als hij echt niet om me geeft zal hij ook niet de hele dag met mijn huilen ?
Of zoveel slaappillen innemen?
OF huilen om een stom filmpje die helemaal nergens op slaat toch?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:20

Ik zou vrijdag wel gewoon gaan...
Dan kan je met elkaar praten van face 2 face....
Als hij dan echt duidelijk aangeeft dat hij echt nog geen relatie wilt met jouw zou ik meer afstand nemen en weer lekker verder gaan...Als hij jouw geen duidelijkheid geeft zeg hem dan dat zolang je geen duidelijkheid hebt je verder gaat met je leven, omdat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:22

Chocobroodje: Ik vind dat niet voor hem kruipen hoor. Maar wat ik van de TS begrijp komt hij uit een enorme rot-relatie en heeft hij er veel moeite mee om zich opnieuw te binden. Dit meisje lijkt mij dan gewoon een uitvlucht. Als ze die jongen echt leuk vindt, zou ik nog 1 keer duidelijk maken dat het echt is vanuit haar kant, zodat hij weet dat hij haar kan vertrouwen. En dan is het inderdaad aan hem. Als hij dan vrolijk met die andere meid er vandoor gaat, ja, dan is het een e.ikel en moet je hem vergeten..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:28

Nehnadagmer, vanaf het begin houd hij haar al voor de gek. Hij wil geen relatie met haar, maar word wel verliefd op een ander. Ik zou er persoonlijk al geen zin in hebben om iemand over te moeten halen om een relatie te beginnen. Graag of niet in mijn ogen, hij kiest voor jou of niet. En hij kiest gewoon niks, hij vind dat wel lekker makkelijk denk ik. En dat huilen tsja, mijn ex kon dat ook heel goed maar veranderde nooit. Ik heb er 4 jaar opgewacht, doe ik dus NOOIT MEER! Ik zet mijn leven voor niemand in de wacht zeker niet als ze me meer kwetsen dan dat ze lief zijn.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:32

Ik wil jullie een stukje laten lezen van onze gesprek gister (hij sprak btw mijn aan gister)

IK:
alsof al die dingen die wij hebben meegemaakt niets uitmaken en dat doet me echt super veel pijn besef je wel hoe leuk we het hadden? oke we hadden soms ruzie maar onze vakantie was naar mijn mening super, we lachte echt zoveeeel met elkaar, je wou samenwonen een hond kopen en opeens zeg je als we kinderen hebben doen we die hond weg je ging zelfs over trouwen praten en niet omdat k dat deed

Hij:
hoe kan je dit zeggen sam denkl je dat dit voor mij makelijk is ?
ik zit niet voor niks te janke
je bent niet zomaar iemand sam je ben niet makelijk om ff weg te doen dit breekt me dit maak me stuk van binnen her vreet me op maar me hoofd in helemaal in de war hij is nu toe aan rust om goed na te denken wat nou het beste is ik moet toch naar me gevoel luisteren en niet naar wat geweest is
ik weethet gewoon niet sam zit maar te janke en dat maakt me gek

Ik:
wat geweest is? je mist me niet voor niets en dat weet je
jongen k zag een heel toekomst voor me met jouw denk je dat als je had gezegt sam, door die ruzie voel k me naar k had gaan huilen? dan had k desnoods een weekendje weggeboekt hadden we van iedereen weggegaan hadden we het leuk gemaakt

Hij:
ik ook met jou we hadden samen plannen
maar ik heb je nog niet verbannan uit me leven
kan niet slapen sam ik voel me zo poedersuiker heb een paar slaapillen op

Naja toen zei hij dus 4 is offline gegaan heb hem in paniek opgebelt
en toen hoorde ik dat hij echt helemaal naar de klote was

@nehnadagmar:
Ja hij heeft zeker een poedersuiker relatie gehad als zij iets deed (boos was of vreemdging) ging hij zich
zelf dingen aan doen enz!!
Maar hoe kan hij nou tegen mijn zeggen verliefd?? zal dat een smoes zijn?? een bevlieging??
@chocobroodje:
Nou huilen doet hij NOOOOIT ik ken hem al lang we hebben iets meegemaakt waar je zeker wel om kan huilen
geen traantje liet hij niets!!
Zijn vrienden hebben hem NOOOIT zien huilen en hij barste gewoon in tranen uit bij zijn vrienden en vader

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:51

Chocobroodje: Tuurlijk daar denkt iedereen anders over. 4 Jaar wachten op iemand is ook heel erg lang natuurlijk, dat lijkt me erg moeilijk. Maar ik vind wel dat als je iemand echt leuk vind dat je voor diegene moet vechten. En natuurlijk niet als hij jou allemaal dingen aandoet, maar wel in geval van twijfel. Daarom vind ik ook dat de TS nog 1 poging moet doen, en daarna niet meer. Ik bedoel ook niet dat ze jaren op die jongen moet gaan wachten hoor ;)

Bokjebok: Ik weet het niet en dat is ook heel moeilijk om achter te komen. Na verloop van tijd wordt het vanzelf wel duidelijk en dat is heel moeilijk voor je, maar ik zou hem niet gaan pushen, dat maakt alles alleen maar erger.