Kia picanto of de Opel corsa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Kia picanto of de Opel corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:17

Groter volgens mij niet. Het model wordt niet langer, alleen de opbouw van de auto verandert, het plaatwerk zeg maar. Maar dan zou je even wat specificaties moeten bekijken van de verschillende modellen.

Zwaarder misschien wel iets, maar dat hoeft niet te betekenen dat je meer wegenbelasting betaalt, zolang de auto maar onder een bepaald aantal kilo's valt.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:18

Ik ken iemand die een nieuwe picanto heeft gereden, maar binnen een half jaar verkocht/ingeruild voor een.... Corsa ;)

De picanto is echt een stadsautootje, de corsa is qua uiterlijk veel sportiever en voelde voor hun ook een stuk veiliger.
Moet er wel bij zeggen dat ze met die corsa heel veel pech hebben gehad en nu chevrolet rijden.. (wil niet zeggen dat je met elke corsa pech zult hebben ;))
Heb zelf ook eens in de picanto gereden, maar vond dat maar niets..

Ik hou het bij Honda :D

Succes met je keuze!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:20

Ik zal eens kijken bij de dealer hoe de 5 deurs eruit ziet :)

Op zich is 3 deurs ook wel voldoende voor ons, wij nemen zelden iemand mee in de auto en mochten er toch kids komen: mijn zus heeft haar oudste zoon een jaar lang prima kunnen vervoeren in haar Ford KA :P

Kofferbak van de picanto is zooo klein, dat is echt niet praktisch...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:14

Net de Dealer gebeld en ze hebben een leuke Corsa nog staan voor 7350 euro met Airco! Dus wij gaan daar nu heen :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:33

In deze klasse heb je meer merken en modellen die je misschien eens uit wil proberen. het is echt een kwestie van uitproberen en als je een occasion zoekt goed opletten. Er zijn grote prijsverschillen en let op waar je voor gaat. Extra luxe, maar iets ouder en misschien mindere staat of wat meer standaard, nieuwer en goede staat voor dezelfde prijs.

Airco vraagt vooral bij de kleine auto's wel wat vermogen en verbruikt aardig wat. Bij grote auto's ook, amar dan merk je het minder als je flink gas geeft.

Ik heb vorig jaar in deze maat verschillende nieuwe uitgeprobeert waaronder de kia. Hij is beter dan een aantal anderen in die maat, maar viel me ook weer tegen tegenover de hyundai die ik heb gekozen en nu al een jaar rijd.

Heb altijd verschillende merken gereden, maar mijn vriend werkt en rijdt meestal VW, ook wel BMW gereden, amar onze VW is oersterk en heeft inmiddels al meer dan 300.000 op de teller. Die rijden we helemaal op en doen er alles mee, is diesel en station, dus ideaal. Ziet er trouwens wel puntgaaf uit verder en glimt je nog tegemoet, is zilver.

Succes en gewoon overal kijken EN rijden. Nooit kopen als je niet kan rijden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:41

Mijn vriend is automonteur bij de hyundai, dus dat komt wel goed :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:44

Nee hoor want onze Corsa is een 5-deurs en die weegt bijna even zwaar als de peugeot 207 (woon/werk verkeer auto van manlief), terwijl de 207 een 3 deurs is...
En wij betalen voor de Corsa wat betreft all-risk verzekering €25,- p.m.

Welshcobfan schreef:
Maar worden die dan niet gelijk groter en zwaarder?

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:50

Ik heb ook een opel corsa, 1.0. Rijdt zelf met 120 km/h nog goed. Trekt alleen natuurlijk minder snel op dan een 1.2. Ik ben er blij mee, alleen vind ik hem erg slecht zitten. Krijg na een stuk rijden pijnlijke billen.
Wegenbelasting: 23 euro per maand
Verzekering all risk (22 jaar oud) 40 euro per maand.

Succes met de keuze!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:51

Welshcobfan schreef:
Mijn vriend is automonteur bij de hyundai, dus dat komt wel goed :D

Mijn vriend bij de VW al 18 jaar en toch hyundai gekozen voor mezelf, hahahaha. Kreeg gewoon veel auto voor het geld en hij rijdt heel fijn. Ik had inruil en kreeg echt een mooie deal. het dubbele dan bij Kia bijna. Ik heb standaard 5 deurs, wel kleine kofferbak, maar genoeg voor ons. we zijn met z'n 3en, heb 2 honden, die kunnen er wel in. We hebben daarnaast nog onze station voor de andere klusjes en zijn gewoon netter op die van mij. Wel verbruikt ie wat meer dan ik hoopte door zijn hoogte en als ik airco aan heb, logisch.....

de deal was mooi, dus ga eens kijken. Soms scheelt nieuw of 2e hands dan niet eens gek veel. En ik rij weer jaren heel fijn met garantie en als het goed is zonder gekke dingen.

Mijn andere auto was 6 geworden en als je begint te repareren is het ook niet leuk, dat kan je meetellen. Mijn vriend repareert dan zelf zijn VW, maar dan nog kosten onderdelen met de korting en alles geld. Wil niet weten wat je in de garage als klant had betaald voor zijn laatste reparatie wat ons ruim 200 euro heeft gekost aan onderdelen met korting.....

Succes!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:58

Ik heb zelf een corsa en die Kia ken ik niet, maar de Corsa vind ik zelf een heerlijk autootje (heb wel de vorige versie, type C dus). Mijne rijdt ook erg zuinig maar heeft niet zoveel pit qua optrekken enzo, maar er zit dan ook totaal geen sterke motor in. (1.0, en dat verschilt dus weer per auto). Met inhalen is hij een beetje traag maar verder rijdt hij prima door!

*Edit* Lees net dat de corsa 1.2 is en de kia 1.0, dan zou ik al helemaaaaal voor de Corsa gaan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:23

Die van ons is dan wel een 1.2 maar we rijden er met een gemakkie over de snelwegen 180 mee dat red ie met gemak :D ... Terwijl de peugeot 207 werk-auto van manlief het erg moeilijk begint te krijgen bij de 155km/u ;( En dat voor een nieuwe auto van 2008...En manlief vind dat minder leuk want die houd van lekker stevig door rijden hihi...

En ook onze corsa de 1.2 op benzine trekt ook goed snel op ;)

Helemaal trots op onze Corsa :D alleen jammer dat we gezinsuitbreiding krijgen en dan de overstap willen maken naar peugeot 407...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:45

Vorig jaar ben ik ook op zoek gegaan naar een nieuwe auto in het kleine compacte segment. En gekeken naar:
- Daihatsu Cuore + Sirion 2
- Fiat Panda
- Toyota Aygo
- Kia Picanto
- Citroën C2
Mijn conclusie: als je echt waar wilt voor je geld ga je voor een Daihatsu Sirion2. En daar rij ik nu ruim een jaar mee tot alle tevredenheid :7 . Heb in 1 jaar tijd 30.000 km gereden en hij heeft net de eerste grote beurt gehad 150 euries :o en volgens de dealer nog geen groot onderhoud in het vooruitzicht :D

Maar kijk iets verder dan die twee merken, want er is in dat segment zoveel meer. Moet je echt kiezen tussen die twee dan zou ik voor de Corsa gaan :j . In die picanto wil ik echt niet gezien worden :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:48

superpony: dat hebben wij dus ook :P Onderdelen tegen inkoopsprijs en APK is gratis :+ Is een vriendendienst van zijn collega hahahaha :D
Scheelt echt enorm!

Wij hebben niet voor hyundai gekozen omdat mijn vriend er elke dag mee werkt en niet zijn werk mee naar huis wil nemen :P (hebben overigens al zijn collega's :=)

Maar:

Wij hebben de corsa gekocht! :D :D
Ik heb de Kia niet eens meer gezien hahahaha, hadden er beide teveel twijfels over :P Corsa was perfect! en gelijk voorzien van lichtmetalen velgen (kia had nog wieldoppen en mijn vriend haaat wieldoppen). Wij laten er ook gelijk een trekhaak opzetten voor de fietsendrager :j

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:53

Leuk zeg, ik denk een hele goede keuze :D Welke kleur is ie? En is het een nieuwe?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:55

Als je de nieuwe opel Corsa koopt, sommige hebben toch bij kenteken zon uitklapbare fietsendrager?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:56

hahaha dank :D
Niet nieuw, uit 2004 maar met maar 39.000 km op de teller is het prima!
Opel Corsa 1.2-16V 3drs Maxx in de kleur donkerblauw :D

Waren beide op slag verkocht :) Vriendlief heeft de auto natuurlijk wel heel kritisch bekeken, maar kon niets echt ontdekken behalve een kras op de velgen.

(uitklapbare fietsendrager wil vriend niet, heeft hij mijn vader ook afgeraden toen hij een nieuwe vectra kocht. Storingsgevoelig omdat de bedrading los zit )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:57

Nieuw is zo'n ding voor ons nog niet te betalen met airco erin :)

Als wij meer geld hadden, had ik zelf de Astra gekocht hahaha :D

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:58

Oh haha, sorry dat wist ik niet.:o
Maar in ieder geval, geniet van jullie nieuwe aankoop. :D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:19

2004 is ook heel netjes, en donkerblauw vind ik ook een mooie kleur. Ik hoop dat jullie er nog heel lang plezier van hebben :D

Die nieuwe is ook wel heel gaaf he, vooral die OPC!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:20

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:20

:D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:23

*zit ook cruisecontrol op*

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:26

Als ik mijn rijbewijs volgend jaar ooit kan halen.
Dan ben je hem kwijt.:o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:28

hahahahaha das het mooiste compliment! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:29

Gefeliciteerd met je aankoop Weslhcopfan, wat zal je dr van genieten met dit lekkere weer. Altijd leuk zulke dingen.