800 km alleen rijden, te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Re: 800 km alleen rijden, te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:09

Ja inderdaad, nu jij het zegt weet ik het weer!

Nessa

Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in, Zwisterland is geen lidstaat van de EU

Jet

Sonja schreef:
Dus ff op tijd Zwitserse Euro's halen ;)

Prima te doen. Wel op tijd je rust nemen, en vooral genoeg blijven drinken. Bijkomend voordeel is dat je dan ook vaak zat moet plassen dus dan moet je je auto uit en ff lopen :D

Doe maar Zwitserse Franken ;) . Kan vast ook wel bij de grens met Zwitserland als je daar niet midden in de nacht langs komt.

Spuit elf dus, maar goed, wel duidelijk in elk geval :+ .
Laatst bijgewerkt door Jet op 30-06-09 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:11

Mijn vader rijd al jarenlang (ivm werk) elke 4 weken op en neer naar de universiteit van Geneve en terug. Hij blijftdaar dan 3 tot 5 dagen en weer terug. De universiteit vergoed alle kosten, of hij nou vliegt met Easyjet of zelf rijdt met de auto dus ik had het wel geweten :P Maar mijn paps vind autorijden leuk (zeker met zijn nieuwe auto :+ ) alleen als hij het heel druk heeft (gehad) of het rotweer is, dan vliegt hij. Hij rijdt eigenlijk altijd alleen, soms een collega, en heel gaan mijn zus of ik mee maar vaker dus alleen. Hij vertrekt dan rond 05:00 en is er dan altijd geloof ik rond 17/18 uur.

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:13

Verder heb je in Zwitserland voor de snelweg een vignet nodig.

Waar ga je naar toe? Hou er rekening mee dat als je een maal in de bergen bent je meer tijd nodig hebt voor je afstand. In Duitsland gaat het natuurlijk lekker vlot, maar als je in de bergen bent gaat het tempo naar beneden, en dat geldt ook voor de snelweg!

Maar het land zelf is mooii.....

Ben er geweest, is echt schitterend!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:21

Tussendoor een keertje plaspauze inlassen en lekker eten en voor de rest: goeie MP3 vol met muziek en kaarten voor je TomTom updaten. Zwitserse Franken kun je gewoon bij je bank halen. Vooraf wel even bestellen. Of je trekt ze in Zwitserland uit de muur.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:36

Let een beetje op je snelheid. In Duitsland kun je natuurlijk "los", maar niet overal! Zeker rond de grote steden kun je je maar beter aan de snelheid houden, want de duitsers zijn niet misselijk. Zwitsers al helemaal niet trouwens. Het is in Zwitserland overigens niet toegestaan om flitsinformatie op je navigatie te hebben.

In Zwitserland kun je vaak ook met Euro's betalen, zeker in de grensstreek of toeristenplaatsen accepteren ze die, wel tegen een ongunstigere koers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:12

Holydemoly jullie hebben ook de humor van een halve diepvrieskip of niet? Smiley staat er niet voor niets ladies ;) ( <- die dus)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:28

Vignet halen bij de anwb voordat je vertrekt, geld haal je aan de grens, via Frankrijk rijden (via duitsland is vaak om, hangt wel een klein beetje om van waar je moet wezen maar frankrijk is vaak het snelst) en vooral goed rusten onderweg.
Je mag in Frankrijk 130 rijden. Oh en hou er rekening mee dat je vaak rond Basel in de file staat (grensovergang) en bij nog een plaats maar die weet k zo gauw even niet meer.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:30

Dus:
- Folder halen bij de ANWB over verkeersregels in Zwitserland
- Vignet kopen
- Zwitserse franken halen
- 's nachts rijden
- koffie en genoeg muziek mee
- tomtom updaten

Zijn er nog meer dingen die ik moet weten? Had eerst mijn twijfels maar denk toch dat ik het tripje ga maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:32

Paar flesjes water erbij, je droogt ontzettend uit in de auto als je er lang in zit. En iets van pepermunt ofzo als je dat lust. Blijf je wakker bij.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:39

Juist niet 's nachts rijden zou ik zeggen, je bent dan uit je ritme (lijkt me) en dat is meer vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:40

Maar wel mooi rustig op de weg dus je trekt wel mooi door...

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:43

WillemYntJee schreef:
Juist niet 's nachts rijden zou ik zeggen, je bent dan uit je ritme (lijkt me) en dat is meer vermoeiend.

Wat is dat een goede tijd om te gaan rijden? Ik ga er van uit dat ik er 9 uur over doe, en wil natuurlijk niet ergens in de spits terecht komen. Om een uurtje of half 9 in de ochtend vertrekken of zo iets?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:47

voor het vignet kun je ook op marktplaats kijken, vaak worden ze daar stukken goedkoper aangeboden dan dat je ze nieuw moet kopen.

Wat vind je prettig met rijden, ik vind het juist fijn om de nacht in te rijden, bv rond een uur of 2 vertrekken, dan ben je tegen de tijd van de spits al een heel eind. pak je dan even een "grotere" pauze en dan weer door.
Even kijken /rekenen dat je met de spits niet bij de grote steden zit, scheelt veel
Laatst bijgewerkt door Evelyne79 op 01-07-09 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:47

WillemYntJee schreef:
(via duitsland is vaak om, hangt wel een klein beetje om van waar je moet wezen maar frankrijk is vaak het snelst)

Ik kom al 25 jaar meerdere keren per jaar in Zwitserland (Berner Oberland) en rijd altijd via Duitsland. (Vroeger op de achterbank, nu rij ik zelf :+ )

Laatst 1 keer via Frankrijk gegaan omdat we iets op moesten halen en dat duurde echt eindeloos :Z

Ik ga ook altijd direct bij Arnhem de grens over, via Venlo bevalt me ook niet. Zo snel mogelijk naar Duitsland en gas erop!!

't is 864 kilometer en dat is ongeveer 9 uur rijden als het een beetje mee zit. In 6,5 uur kan het ook }>

Ik vertrek meestal 's ochtends heeeeel vroeg, om een uur of 4 a 5. Dan ben je met een beetje mazzel nog voor de echte ochtendspits langs alle grote steden en rond het middaguur in Zwitserland. Kun je nog boodschapjes doen daar.

Qua route vind ik het altijd handig om een lijstje te maken met de grote steden waar je langs komt, dan weet je wat je aan moet houden op de borden bij knooppunten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:52

sanne222 schreef:
Dus:
- Folder halen bij de ANWB over verkeersregels in Zwitserland
- Vignet kopen
- Zwitserse franken halen
- 's nachts rijden
- koffie en genoeg muziek mee
- tomtom updaten

Zijn er nog meer dingen die ik moet weten? Had eerst mijn twijfels maar denk toch dat ik het tripje ga maken!

kaarten mee.... echt niet onbelangrijk hoor!!
Teveel mensen vertrouwen geheel om de tomtom, en wat als hij het opeens niet meer doet?
Daar sta je dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:53

Ja en DAAR verkopen ze geen kaarten, dat weet iedereen :=

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:54

Margreet schreef:
WillemYntJee schreef:
(via duitsland is vaak om, hangt wel een klein beetje om van waar je moet wezen maar frankrijk is vaak het snelst)

Ik kom al 25 jaar meerdere keren per jaar in Zwitserland (Berner Oberland) en rijd altijd via Duitsland. (Vroeger op de achterbank, nu rij ik zelf :+ )

Laatst 1 keer via Frankrijk gegaan omdat we iets op moesten halen en dat duurde echt eindeloos :Z

Ik ga ook altijd direct bij Arnhem de grens over, via Venlo bevalt me ook niet. Zo snel mogelijk naar Duitsland en gas erop!!

't is 864 kilometer en dat is ongeveer 9 uur rijden als het een beetje mee zit. In 6,5 uur kan het ook }>

Ik vertrek meestal 's ochtends heeeeel vroeg, om een uur of 4 a 5. Dan ben je met een beetje mazzel nog voor de echte ochtendspits langs alle grote steden en rond het middaguur in Zwitserland. Kun je nog boodschapjes doen daar.

Qua route vind ik het altijd handig om een lijstje te maken met de grote steden waar je langs komt, dan weet je wat je aan moet houden op de borden bij knooppunten.

Dat lijstje van grote steden is zeker een goede tip!
Ik woon onderin Brabant dus via Frankrijk lijkt me het snelst, of verkijk ik me daarop?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:55

Ik zou ook niet 's nachts rijden :O Net na de spits inderdaad wegrijden en mocht je dan tijdens de avondspits rondom een grote stad zitten (filegevoelig) dan lekker een uur gaan eten en bijkomen in een wegrestaurant. Zo doen wij het ook als we op vakantie gaan ;)

sanne222 schreef:
WillemYntJee schreef:

Wat is dat een goede tijd om te gaan rijden? Ik ga er van uit dat ik er 9 uur over doe, en wil natuurlijk niet ergens in de spits terecht komen. Om een uurtje of half 9 in de ochtend vertrekken of zo iets?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:56

Sonja schreef:
Ja en DAAR verkopen ze geen kaarten, dat weet iedereen :=

>;)
Ach ja, het is natuurlijk veel fijner als je 's nachts onderweg bent en dan opeens a la snel kaarten moet zien te kopen

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:59

sanne222 schreef:
Wardie schreef:
Het rijden door Duitsland is juist prettiger, grote banen en je mag lekker doorrijden, de verkeersregels zijn hetzelfde hoor! (behalve de max snelheid dan..)
Als je koffie meeneemt, regelmatig uitrust en goede muziek meeneemt en wat Red Bull of Dextro ofzo, dan komt het helemaal goed!

Volgens mij moet ik via Frankrijk rijden, mag je daar ook harder op de snelweg?

Door Frankrijk?
Volgens mij kun je beter door Duitsland gaan daar heb je namelijk geen tol.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:00

Het hangt er vanaf waar je moet zijn, via een routeplanner kom je er wel achter wat de optimale route is.

Voor mij is via Duitsland de kortste route, maar ik vind het ook gewoon leuk om eens even lekker een stuk te knallen (heb een snelle auto) dus een paar kilometer meer heb ik daar evt. ook wel voor over. Daarom rij ik ook nooit via Venlo, veel meer snelheidsbeperkingen op die route.
En ik heb een hekel aan Fransen :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:05

is goed te doen ;)

een tip neem wat zoette snoeperij mee vor onder weg
dat in combinatie met koffie gaat het vast goed komen ;)

oh ja en als je pauze houd ga dan ook de auto uit (sluit hem wel goed af uiteraard) anders heeft de pauze weinig nut :)

sucses

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:13

Ik ben vorige zomer met mijn tante, neefje en nichtje van Zwitserland naar Nederland gereden. We hebben maar 2x eventjes gestopt. Ik kan niet rijden dus ze moest de hele tijd zelf en de terugweg was ze helemaal alleen met mijn neefje en nichtje maar ze hebben het overleefd. :D En er rijdt wel vaker iemand alleen naar Zwitserland van onze familie, gaat allemaal goed. :) Volgensmij is dat trouwens 900km (noord NL).