Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:Dus ff op tijd Zwitserse Euro's halen
Prima te doen. Wel op tijd je rust nemen, en vooral genoeg blijven drinken. Bijkomend voordeel is dat je dan ook vaak zat moet plassen dus dan moet je je auto uit en ff lopen
. Kan vast ook wel bij de grens met Zwitserland als je daar niet midden in de nacht langs komt.
.
Maar mijn paps vind autorijden leuk (zeker met zijn nieuwe auto
) alleen als hij het heel druk heeft (gehad) of het rotweer is, dan vliegt hij. Hij rijdt eigenlijk altijd alleen, soms een collega, en heel gaan mijn zus of ik mee maar vaker dus alleen. Hij vertrekt dan rond 05:00 en is er dan altijd geloof ik rond 17/18 uur. 
( <- die dus) WillemYntJee schreef:Juist niet 's nachts rijden zou ik zeggen, je bent dan uit je ritme (lijkt me) en dat is meer vermoeiend.
WillemYntJee schreef:(via duitsland is vaak om, hangt wel een klein beetje om van waar je moet wezen maar frankrijk is vaak het snelst)
)

sanne222 schreef:Dus:
- Folder halen bij de ANWB over verkeersregels in Zwitserland
- Vignet kopen
- Zwitserse franken halen
- 's nachts rijden
- koffie en genoeg muziek mee
- tomtom updaten
Zijn er nog meer dingen die ik moet weten? Had eerst mijn twijfels maar denk toch dat ik het tripje ga maken!
Margreet schreef:WillemYntJee schreef:(via duitsland is vaak om, hangt wel een klein beetje om van waar je moet wezen maar frankrijk is vaak het snelst)
Ik kom al 25 jaar meerdere keren per jaar in Zwitserland (Berner Oberland) en rijd altijd via Duitsland. (Vroeger op de achterbank, nu rij ik zelf)
Laatst 1 keer via Frankrijk gegaan omdat we iets op moesten halen en dat duurde echt eindeloos
Ik ga ook altijd direct bij Arnhem de grens over, via Venlo bevalt me ook niet. Zo snel mogelijk naar Duitsland en gas erop!!
't is 864 kilometer en dat is ongeveer 9 uur rijden als het een beetje mee zit. In 6,5 uur kan het ook
Ik vertrek meestal 's ochtends heeeeel vroeg, om een uur of 4 a 5. Dan ben je met een beetje mazzel nog voor de echte ochtendspits langs alle grote steden en rond het middaguur in Zwitserland. Kun je nog boodschapjes doen daar.
Qua route vind ik het altijd handig om een lijstje te maken met de grote steden waar je langs komt, dan weet je wat je aan moet houden op de borden bij knooppunten.
Net na de spits inderdaad wegrijden en mocht je dan tijdens de avondspits rondom een grote stad zitten (filegevoelig) dan lekker een uur gaan eten en bijkomen in een wegrestaurant. Zo doen wij het ook als we op vakantie gaan
sanne222 schreef:WillemYntJee schreef:Juist niet 's nachts rijden zou ik zeggen, je bent dan uit je ritme (lijkt me) en dat is meer vermoeiend.
Wat is dat een goede tijd om te gaan rijden? Ik ga er van uit dat ik er 9 uur over doe, en wil natuurlijk niet ergens in de spits terecht komen. Om een uurtje of half 9 in de ochtend vertrekken of zo iets?
sanne222 schreef:Wardie schreef:Het rijden door Duitsland is juist prettiger, grote banen en je mag lekker doorrijden, de verkeersregels zijn hetzelfde hoor! (behalve de max snelheid dan..)
Als je koffie meeneemt, regelmatig uitrust en goede muziek meeneemt en wat Red Bull of Dextro ofzo, dan komt het helemaal goed!
Volgens mij moet ik via Frankrijk rijden, mag je daar ook harder op de snelweg?

En er rijdt wel vaker iemand alleen naar Zwitserland van onze familie, gaat allemaal goed.
Volgensmij is dat trouwens 900km (noord NL).