ben ik mijn geld kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

Medische reden heb je helaas niet zomaar ;)
Soms kan je tijdelijk stop zetten voor een X aantal maanden om daarna de rest van je jaar af te maken.
Ik heb destijds ook maanden voor piet snot betaalt ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:07

Als je een jaar abbo hebt of contract moet je 3 maanden van te voren opzeggen eerder gaat niet ook al mankeer je wat.Ik heb er helaas geen goede ervaringen mee, een kennis van mij sporte daar ook.Er was een storing waar door ze 1 maand geen geld van haar rekeing hebben gehaald. Kreeg ze een brief van een incasso bureau, of ze maar even 260 euro wil betalen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:08

in jou geval heeft die zaak niks verkeerds gedaan.

Jij wil achteraf niet betalen. Dat is jou fout niet die van hun.
Je had gewoon langs moeten gaan ipv een brief te sturen.
En in de voorwaarden zal ook vast wel gestaan hebben dat het abo stilzwijgend verlengt word en je 3 maanden van te voren moet opzeggen.

En niet achteraf gaan lopen miepen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:09

Ze waarschuwen zelfs bij de sportschool om geen geen abbo te nemen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:15

Je kan wel een abbo nemen maar dan moet je je wel realiseren dat je er aan vast zit en op tijd moet op zeggen.

Ik had hier vorige week nog een klant die had een 10 ritten kaart gekocht en had er nog 4 op staan met nog 1 week om het op te maken. (verloop datum staat er op) Wat niet ging lukken.
Klant werd boos op mij want ze kon er nog 3 op krijgen.
Wij hebben een regeling, verlopen is verlopen. En bij aanschaf nieuwe kaart word de oude kaart voor max 2 beurten met 1 maand verlengt.

Ze wilde geen nieuwe kaart dus kon ik haar ook die laatste beurt niet geven. Klant word boos om mij want ze had er voor betaald. Maar klant weet van te voren dat hij maar een jaar geldig is en gaat daar mee accoord.

En je wilt niet weten hoe vaak dat gebeurd.
En we zeggen al nadrukkelijk bij aankoop de kaart is max 1 jaar geldig.

En in jou geval is dat net zo.
Jij gaat acoord met de voorwaarden. En gaat achteraf lopen miepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ben ik mijn geld kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:24

Bovendien, als je erbij blijft om niet te betalen, heb je straks nog veel hogere kosten, terwijl de kans op je gelijk krijgen erg klein is.

Vind je het dat waard? Want grote kans dat je straks het dubbele moet betalen aan aanmaningskosten e.d.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:26

of een dagvaarding

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:32

Je hebt idd zoals anderen ook al zeggen een contract aangegaan. Inschrijving, en er staat bij dat het voor 1 jaar is.

Ook zoals hier 1 maal is vermeld geld problemen is geen optie om er onderuit te komen.

Wat wel veel sportscholen doen.

* Bij ziekte van lange duur, bevriezen ze het contract voor bijv 3 maand. Daarna gaat het weer in.

Zal als ik jou was de rekening wel betalen. Anders word deze meerdere malen groter. En als het er op neer gaat komen trek jij aan het kortste eind. En betalen moet je toch.

Dit vind ik echt weer een voorbeeld van niet goed lezen en te impulsief handelen.

Inschrijven doe je niet via internet, maar je gaat erlangs. Je stelt vragen en leest de algemene voorwaarden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:37

maar als ik jou was zou ik nu opzeggen en gewoon netjes betalen totdat ht jaar voorbij is!
Laatst bijgewerkt door chevax op 01-07-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke noot verwijderd

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:10

Lonneke, even reeel zijn, jij hebt daar kosten gemaakt en die zal je, hoe je het ook went of keert, gewoon moeten betalen. Dit is ook terecht, want je hebt van hun diensten gebruik kunnen maken, dat je dit niet gedaan hebt is jouw probleem en niet dat van FFF. Je bent blijkbaar niet snel genoeg met actie gekomen en ook geen concrete actie, want als je merkt dat een brief schrijven neit werkt, ga je toch even langs? Een nieuwe brief schrijven heeft dan weinig nut, of ben je dat niet met me eens?

Jij wilt onder dat contract uit en dat is jouw probleem, niet dat van hun. Aangezien zij er een klant aan verliezen staan ze niet te springen om je te helpen, dus zul je zelf met cordate acties moeten komen.

Je kunt, eventueel met een medische verklaring zodat je sterker staat, langs gaan. Neem eventueel alles op papier mee zodat je dat daar kunt laten en ze het na kunnen lezen. Als je er bent even duidelijk je wensen vertellen maar blijf hierin realistisch; de kosten die je gemaakt hebt zul je gewoon moeten betalen dus eisen dat je die niet hoeft te betalen zal weinig zin hebben. Je kunt wel kijken of je een regeling kan treffen waarin FFF het abonnement z.s.m. stop zet. Het zou coulant zijn van ze als ze dit voor je doen, want ze zijn dit niet verplicht.

Ik denk dat je héél blij mag zijn als je alleen deze kosten hoeft te betalen en daarna je abonnement wordt stopgezet. Er verder werk van maken heeft weinig zin, want je staat gewoon niet in je recht en zal in het ergste geval alleen maar meer kosten maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:33

Het vervelende is dat een reumatoloog je echt niet op papier zal meegeven dat je niet moet sporten, sterker nog, waarschijnlijk gaat hij je aanraden wel (onder begeleiding) iets te gaan doen.
Ik vraag me af of je er met een "medische verklaring" onderuit gaat komen, ik denk van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:55

Lonneke wees verstandig,pak de fiets,bus,trein of tram en ga naar die sportschool toe.
Leg je verhaal uit en handel dan verder.
Met brieven schrijven los je niets op, dan had je het aangetekend moeten doen en er een kopie van moeten maken,dan had je nog enig statement kunnen maken.
En zou je het wel opzeggen?
Sporten is ook gezond als je pijn hebt.
Wat Goof ook zegt...
Ik heb al jaren last van nek en rug. Stilzitten is funest.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:23

Ga er heen idd... Maar zoals ik begrijp heb je wel je rekening nummer gegeven?? ( in het begin..)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:42

alja schreef:
maar als ik jou was zou ik nu opzeggen en gewoon netjes betalen totdat ht jaar voorbij is!

Ik vind jou brutaal, heel brutaal! Omdat iemand een ziekte heeft en in jou (jullie?) ogen naief overkomt en impuls aankopen doet geeft dat jou het recht niet om zo iemand aan te spreken. Je moet je schamen, Lonneke is volwassen .. ik ga ook zeker temmen lees wel vaker topics van de TS en wat kunnen sommige mensen onbeschoft zijn zeg.
Laatst bijgewerkt door chevax op 30-06-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke noot verwijderd

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 20:24

Suuzert schreef:
alja schreef:

Ik vind jou brutaal, heel brutaal! Omdat iemand een ziekte heeft en in jou (jullie?) ogen naief overkomt en impuls aankopen doet geeft dat jou het recht niet om zo iemand aan te spreken. Je moet je schamen, Lonneke is volwassen .. ik ga ook zeker temmen lees wel vaker topics van de TS en wat kunnen sommige mensen onbeschoft zijn zeg.

dank je wel. ik vind het ook zeker niet leuk dat dit zo gezegd word. alsof het anderen niet zou overkomen.
Laatst bijgewerkt door chevax op 30-06-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee persoonlijke posts verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:10

Ik had liever gezien dat je eens leerde van je actie's, lees nou eens op je gemak van te voren de contracten door. Staat alelmaal netjes zwart op wit, als jij dan een typje bent wat niet helemaal zeker van de zaak is, waarom dan het risico nemen?

Lonneke ik val jou niet aan, probeer je alleen te behoeden voor een eventuele andere toekomstige actie die geld kost.
Lees zo'n contract voortaan eens rustig door en ga niet over een nacht ijs.
Onder dit contract kom jij niet meer uit, het is wel een beroerd contract moet ik zeggen, (een jaar!!) wil je daar mee accoord gaan moet je toch wel zeker van je zaak zijn of je daar nog mee verder wil gaan.

Verders ga ik met anderen mee, ga naar de sportschool toe. Mss valt er nog wat te praten, leg je verhaal rustig uit.
Ga niet lopen dreigen met rechtzaken of weet ik veel wat, zij staan toch sterk.

Ik hoop echt Lonneke dat je hier van leert :)
Laat je ons weten hoe het afgelopen is??
Laatst bijgewerkt door chevax op 30-06-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke opmerking verwijderd

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:27

ik ga er van de week toch heen, al denk ik dat dat weinig zin heeft. ik zal gewoon moeten betalen, er zit niets anders op. ik vind het jammer dat er door alja gelijk zo gereageerd word. jullie zijn alleen mijn negatieve kanten. maar positieve heb ik ook hoor.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:31

Lonneke, ik denk dat niemand hier in het topic wil zeggen dat jij alleen maar negatieve kanten hebt maar die worden wel veel benadrukt na de hand van al je topics.

Van de vele topics die ik heb gelezen van je, zijn het bij veel simpelweg overhaaste beslissingen geweest waar je later spijt van had en er dan weer vanaf wou.. Denk aan de paard(en) en dergelijke.

Met betrekking tot dit topic; vervelend dit probleem maar als er in de voorwaarden niets staat over eventuele blessure dan zul je toch dit moeten betalen.. Hopelijk was dit een (dure) wijze les voor je. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:34

Ik denk niet Lonneke dat er "gelijk"zo gereageerd wordt, maar, zoals Alja ook uitlegt...naar aanleiding van vele voorgaande topics.
Je komt over als iemand die erg impulsief is.Dat kan overigens ook superleuk en voordelig zijn.
Zelf kan ik dat ook zijn. Maar heb wel geleerd met belangrijke zaken(aankopen,verkopen,contracten,hobbys enz)'GOED na te denken.
Zeg niet dat je over deze sportschool niet hebt nagedacht.
Maar waarom bijvoorbeeld,wil je nu opzeggen?
Omdat je pijn hebt?
Ook dat vind ik,als dat de reden is,erg impulsief.
Sporten is gezond,ook en vooral bij pijnklachten. Danwel aangepast,danwel therapeutisch.

En zo handel jij veel zaken af. En dit plaats je altijd op Bokt. Ook dat is een goed punt van je,maar,zoals je dus nu merkt,kan het ook in je nadeel werken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:45

Een abbo bij een fitnessschool voor 1 jaar afsluiten??

Denk eens na! En dan moet je ook nog eens alles in 1x vooruit betalen?

Als ik naar de sportschool ga (en dat is lang geleden ;-)) dan betaal ik per maand. Zonder contract of wat dan ook, gewoon een stempelkaart voor een maand.

Daarbij ben ik het eerlijk gezegd wel met de rest eens:

Jij start alleen topics over dit soort 'moeilijkheden', dan is de kans aanwezig dat bokkers die jou niet in real life kennen maar een kant van jou leren kennen en daar uiteindelijk hun conclusies naar maken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:54

Laetitia, bij die lowbudget sportscholen sluit je vaak een abbonement af. Ik heb dit ook, betaal wel maandelijks, maar zit er wel aan vast. Maar dat weet je van te voren, als je je inschrijft.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:47

als er héél even was gegoogled had dit voorkomen kunnen worden, ik google altijd eerst even :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:52

Aangepast bewegen zou zeker een mogelijkheid zijn, of een Ceasar-mensendieck therapie. Aan de sportschool zit je volgens mij vast, en grotere kosten voorkom je door dit jaar gewoon te betalen, en alvast voor het volgende jaar op tijd een opzegbrief sturen, liefst aangetekend, dan kunnen ze niet beweren die brief niet gehad te hebben. Goed, het kost wat, maar het kan een boel extra onkosten voorkomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 04:33

en ik bedoel mijn opmerking ook absoluut niet lelijk maar vind wel dat ik gelijk heb en ga er ook niet op terug komen.

en tja dat ik niet weet waar ik over praat is jouwn mening :)
maar dat is ook veel makkelijker ( in de verdediging schieten dan je eigen fouten inzien) vanaf die kant van je pc :)

suc6 ermee en ik hoop dat je eruit komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:19

Nee hoor je hoeft niet in eens voor een heel jaar te betalen, ik betaal mijn jaar abbo ook per maand.