Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:22

Wát een vooroordeel :') Mijn broertje draagt ook nike air max, maar ook all-stars en puma-sportschoenen. Hij is nog steeds niet het slechte pad op hoor :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:23

Ik vind het zoo jammer dat lonsdale nog steeds heel vaak wordt geaccosieerd met racisme. Want ze hebben veel mooie kleren..

Net als nike airmax, dat je meteen een gabber bent die elke avond met pep zit te hakken.

Ik vind het mooi. (ken zat 'gewone' mensen die airmax dragen)

996981

Santigo_ schreef:
themuisje schreef:
ik denk wel dat als je ze draagt je toch wel bij een bepaald soort mensen hoort/wil horen. iniedergeval niet de mensen waar ik vrienden mee zou worden :n

Die groepen mensen wil ik niet bij horen, maar het zijn wel 1 van de weinige soorten schoenen waar ik lang op kan lopen/de hele dag op kan werken. Daar vind ik ze dus fijn voor, ben dan toch niet meteen in de goot beland :? heb ze zelf niet omdat ik ze te duur vind, in het geval dat mensen dit belangrijk zouden vinden

dat zeg ik toch ook niet ? :) maar iemand met nike airmax aan in combi met een naveltruitje zou ik niet snel op afstappen. maar dat komt meer door ervaringen en niks persoonlijks

Rennie89

breezy302 schreef:
kan er trouwens echt niet over uit hoe bekrompen mensen zijn, aan de reacties hier te lezen al! waarom zijn jullie zo? Een homo of een travestiet is zeker al helemaal niet welkom in jullie kringen! Bah...

Hihi homo's zijn zoooo gezellig :P je kan er egt goed mee praten :)

Ylana

NonaWen schreef:
Njah, ik heb tussen m'n pumps en laarzen ook gewoon een paar Air Max staan hoor..

Hier idem.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:24

Ik weet dat lonsdale een boxmerk is...

Ik vind het ordinair staan. (sowieso alle sportkleding en sportschoenen hoor)

Begrijp me goed: Ik ken genoeg mensen met wie ik hardstikke leuk kan kletsen en die nikes / lonsdale / etc. dragen, maar mijn kinderen zul je er niet in zien.

Als ze zelf eenmaal werken en het kunnen betalen, is het een ander verhaal....

Misschien ben ik bekrompen... Mijn ouders hebben mij altijd heel vrij gelaten met alles en iedereen. Ik ben nu op een punt gekomen dat ze dat misschien niet hadden moeten doen :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:25

wat een vooroordeel hoor het zijn de beste schoenen wat ik ooit gedragen heb die lopen dus echt lekker

maar die kleding zoals longsdale als je die draagt dan behoor je meestal tot een groepje wat niet van zuivere koffie is

en dan het ergste de designer van de longsdale kleding was een donkere en juist de racisten dragen die kleding eigenlijk zetten juist dat groepje racisten zichzelf voor gek vind ik ;)

maar om te roepen dat er niks van je terrecht komt als je nike's draagt
pff nog nooit zo een onzin gehoord

en ik heb zelf ook airmax hier staan en longsdale in me kast hangen
maar een racist nee
en dat er niks van me terrecht is gekomen kan ik ook niet zeggen dus gewoon onzin
Laatst bijgewerkt door onley op 29-06-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Jij niet dan, maar ik zie wel bepaalde posts hier in eht topic dat je dan gabber ebnt, dat snap ik neit. Je draagt die dingen omdat je ze mooi/vind lekker vind zitten? Sommigen misschien wel omdat ze 'gabber' willen zijn, maar denk het overgrote deel dat met die schoenen loopt niet.

Rennie89

Air Max word trouwens de laatste tijd ook door heeeeeel veel verschillende nederlanders gedragen! Zeker sinds er nieuwe kleuren uit zijn, designs enzovoort. Nike is nu egt voor een heeeel breed publiek ;)

Meraki

Dat mogen we in Nederland gráág doen he.. mensen in hokjes plaatsen :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:26

breezy302 schreef:
kan er trouwens echt niet over uit hoe bekrompen mensen zijn, aan de reacties hier te lezen al! waarom zijn jullie zo? Een homo of een travestiet is zeker al helemaal niet welkom in jullie kringen! Bah...

zie je mij dat ergens zeggen ? ik denk niet dat jij het recht hebt om zo over mij te praten !!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:26

Haha, nou, ik ken geloof ik maar een iemand die die dingen draagt en daar gaat het wel ongeveer voor op :')

Wil overigens niet zeggen dat ik het er mee eens ben, echt niet :n Vind ze alleen wel oerlelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:27

Mensen die lonsdale dragen zijn trouwens niet eens echte skinheads, die willen niet eens dood gevonden worden met lonsdale kleding aan! Ook scheren skinheads hun koppen niet kaal, echte skinheads zijn meer van de punk/ska kleding.

wat een vooroordelen hier zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:27

themuisje schreef:
breezy302 schreef:

zie je mij dat ergens zeggen ? ik denk niet dat jij het recht hebt om zo over mij te praten !!

waar heb ik het recht niet toe? Ik scheld je nergens uit, en heb het over de reacties hier in het algemeen. Maar dat jij je aangesproken voelt zegt genoeg.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:28

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lonsdale

Nike Air zijn in eerste instantie bedoeld om op te hardlopen, ik wist niet dat daar nu weer gezeur over is :D
Zo hebben ze altijd wel wat, ik weet nog, dat er jaren geleden ook rare dingen van mensen werden gedacht, die op Dr. Martens liepen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:28

doe's liehief :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:28

themuisje schreef:
nou mischien niet nee :) (ik weet dat je niet af moet gaan op uiterlijk etc. maar het zijn gewoon mijn type mensen niet, sorry)

Je weet dat het niet hoort, maar toch doe je het?
Sorry, maar ik draag nike's omdat ik ze lekker vind lopen, niet om te discrimineren of what so ever.
Vind dit mensen over een kam scheren....Excuse me...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:29

xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.

Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:30

nou nou wat een vooroordelen weer zeg....:n
ik heb ook nike's,de air max,en dit zijn echt de enige schoenen waar ik zonder pijn de hele dag op kan lopen ivm medische klachten in mijn benen..
dus voor mij lopen ze echt heerlijk :)) alleen jammer dat ze zo duur zijn ;(
en ja mijn kind heeft ook nike air max schoenen,al vanaf zijn geboorte en ik vind ze zo stoer bij die kleintjes :j
en hij vindt ze zelf ook heel leuk,als hij mag kiezen tussen zijn cars en zijn nike-schoenen kiest hij 9 van de 10 x de nike-schoenen :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:30

breezy wel raar he, tegen mij zeggen dat ik geen homo's in mijn vrienden kring wil en vervolgens zeggen dat IK vooroordelen heb :?
en toevallig heb ik WEL homo's in mijn vriendenkring, in mijn naaste famillie zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:31

Miracle_ schreef:
odetteke schreef:
Ik moet zegen dat ik met lonsdalekleding toch wel wat problemen zou hebben ;)

Lonsdale staat toch apart van Nike's ? Ik moet eerlijk toegeven dat er veel mensen met de combinatie lopen, maar je kan deze schoenen toch ook dragen puur omdat je ze mooi vind, lekker vind lopen...

maar ik denk wel dat het in veel gevallen iets over de persoon zegt als ze ze mooi vinden.... :P lang niet altijd natuurlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:32

sharoontje schreef:
xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.

omdat mensen die niet met gabbers geassocieerd willen worden wsl geen lonsdale gaan dragen,
even heel zwart-wit gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:33

sharoontje schreef:

Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..

Ik haalde homo's aan omdat er best bekrompen gedacht wordt hier, bij sommige mensen krijg ik het idee dat anderen te min voor hun zijn en passen niet in hun milieu. daar heb ik toch zo'n hekel aan! Ik heb hele rijke vrienden en ook hele arme vrienden, ik heb vrienden die lesbisch en homo zijn en vrienden uit verschillende milieu's. Ik praat altijd tegen zwervers en junkies en ik heb nooit een vooroordeel over mensen. je moet mensen nemen zoals ze zijn en niet omdat ze bepaalde schoenen dragen, dan ben je echt triest.

En ik noem jou niet triest hoor sharoontje. *D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:34

@Menino: Ieder zijn eigen smaak toch? Vind net zoiets als dat de één een fjord prachtig vind, en de ander er nooit van zijn leven een zou willen hebben.. Is toch ook een kwestie van smaak, en zegt niks over de persoon, toch??

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:34

NonaWen schreef:
Dat mogen we in Nederland gráág doen he.. mensen in hokjes plaatsen :+

Helemaal eens. Ons zoontje zijn eerste schoentjes waren Nike`s. Gekregen van een goede vriend uit Amerika. Niet dat wij specifiek merk gebonden zijn, het is meer een kwestie van smaak. Om gelijk al te roepen dat er geen redden meer aan is, ik zal er aan denken, mijn zoontje is nl bijna 15 maanden en ik denk niet dat hij zich er zo van bewust is :D