Nu een auto kopen : veel onderhandelingsruimte ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Nu een auto kopen : veel onderhandelingsruimte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:13

het gaat ook niet om de leeftijd dat ik geen sloop premie krijg. maar heb de auto vorig jaar 18 maart op naam laten overschrijven en alles voor 1 maart 2008 krijgt de premie. alles erna niet.
en heb nog laten uitzoeken of er andere mogelijkheden waren, maar mijn auto valt 100% overal buiten :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:14

Idd, gevalletje van enorm pech gehad, jammer!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:21

Zonde Lowara! Dat is echt balen. Maar dat van 1 maart snap ik ook wel, dat is meer voor de handelaren en mensen met slechte bedoelingen die een sloopregeling proberen te scoren. Mensen als jij worden daar dan de dupe van. Helaas, was wel mooi geweest!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

Op nieuw zit inderdaad weinig onderhandelingsruimte. Helemaal als je niks inruilt. Demo's zijn vaak leuke acties mee maar kijk goed wat je in handen krijgt want het gebeurt niet zelden dat die flink afgeragd zijn tijdens testritten.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:04

En dat zijn vaak ook de auto's waar de medewerkers van het autobedrijf in rijden he ;). Ik weet uit ervaring dat zij ook niet altijd even zuinig zijn...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:27

Wij hebben binnen 2 maanden 2 auto's gekocht en bij beide auto's viel er flink wat van de prijs af te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:58

DiegoWendy schreef:
Er waren deze maand al 30 autos verkocht
Dus hoe bedoel je recessie... :n

Kijk dat gaat dan eindelijk eens de goede kant op! Ik heb al meer berichten gehoort dat het zich iets lijkt te herstellen bedrijven hebben ook veel maatregelen moeten treffen en die beginnen nu heel voorzichtig zijn vruchten af te werpen, we zijn er alleen nog lang niet!

pmarena schreef:
'tuurlijk wil men wel verdienen , maar ik heb geen idee hoe de marges liggen.

Ik neem aan dat er heus wel een dusdanige marge is dat ze best nog een leuke korting kunnen geven EN dan nog een leuke winst erop maken

Op nieuwe auto's zit nauwelijks marche, kost alleen maar als je af wilt dingen doe dat dan niet op een nieuwe auto, zullen ze je hooguit in asseccoires tegemoed kunnen komen (En ook daar zit nauwelijk marche op) bij een ocassion heb je meer kans!!

Siets schreef:
Vooral nu met die slooppremie is de bodem wel bereikt qua verdere kortingen.

Bullshit, dit wordt door de staat betaald en ziet het autobedrijf niets van.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:03

Inderdaad is slooppremie puur iets van de staat en niet vanuit de dealer zelf.

Mijn ouders hebben vandaag een 2e hands auto gekocht (vrij nieuwe) en hebben het zo kunnen regelen met de dealer dat mijn golf (ook al zo'n oud beessie, uit 1988) daar dan heen gaat voor de slooppremie. Ik krijg de oude auto van mijn ouders (betekent geen inruil voor de dealer) waardoor ze dus ook nog extra korting kregen.

Mijn ouders hebben vandaag dus gemerkt, er is wel degelijk nog onderhandelingsruimte bij een vrij nieuwe occassion. Zijn er wel voor naar Limburg gereden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 20:49

Nou , zojuist onverwachts al heel snel een hele goede deal gesloten , wagentje stond hier vlakbij te koop voor een supermooie prijs en in superstaat , daar kan de dealer niet aan tippen :)

Dus ik ben voorzien :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:55

Beste tip die ik je kan geven, neem een kenner mee en die krijgt automatisch van de prijs af! Toen ik mijn auto kocht, vroeg de eigenaar er €13500 voor, dankzij mijn vriend (carrossier) heb ik hem maar €9000 betaald! Puur omdat hij dingen ziet dat aan de auto zijn die wij zelf niet zien met het blote oog.

Mensen vragen altijd iets boven hun oorspronkelijke prijs omdat ze weten dat er toch afgeboden wordt :D

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:02

Chipieke, dan moet je wel zo'n iemand hebben... :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:14

inderdaad, maar ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier kun je in een garage eens vragen of er iemand geïnteresseerd is om mee te gaan kijken, na de uren doen die dat voor een prijsje hoor ;)

En in belgië moet de auto zowieso gekeurd worden voor verkoop, moet dat in nederland niet? Auto mag hier niet verkocht worden VOOR hij blanco gekeurd wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:37

chipieke schreef:
En in belgië moet de auto zowieso gekeurd worden voor verkoop, moet dat in nederland niet? Auto mag hier niet verkocht worden VOOR hij blanco gekeurd wordt.

Nee, dat geldt hier niet :n

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:46

moet dat verplicht? das bizar? je hebt toch je APK ( of kennen ze dat niet in belgie?)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:49

Op zich is het niet zo vreemd hoor... een APK is ook maar een momentopname...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:01

Chiqa schreef:
Siets schreef:
Vooral nu met die slooppremie is de bodem wel bereikt qua verdere kortingen.

Bullshit, dit wordt door de staat betaald en ziet het autobedrijf niets van.

En daar kom jij weer om de hoek hoor, met je bullshit. Daar ziet het bedrijf inderdaad niets van, maar ze gebruiken
het wel degelijk als argument. Ze proberen alles hoor, in deze tijden. Toevallig dat wij nu voor een andere auto
aan het kijken zijn, en we hebben dit dus al 2 keer te horen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:47

Je brengt het gewoon verkeerd Siets, het heeft gewoon niets met de garagist te maken, niets!
Iedereen weet dat dit uit een potje van de staat komt, en zou jij ook moeten weten dus als je geld voor je sloopauto aangeboden heb gekregen.

De autowereld wordt door zulke opmerkingen in een verkeerd daglicht gezet en dan vind ik het niet meer dan rieel dat ik dat even 'rechtzet' ze hebben al zwaar weer genoeg :)
Nu heb je vaker een vergissinkje zien maken hoor (eerder in dit topic nog verders niet relevant)maar in dit geval zat je er dus goed naast en vond het erg beroerd overkomen naar mensen die hard moeten knocken voor hun bedrijf.

Ze proberen idd hun hoofd staande te houden, en daar begint heel voorzichtig wat verbetering in te komen, maar we zijn er nog lang niet momenteel gaan nog steeds dagelijks garagisten en dealers failliet.
Door de invoering van de sloopregeling proberen ze hun omzet iets te vehogen het de mensen aantrekkelijker te maken om een auto aan te schaffen die wat nieuwer is, tevens is het een gunst naar het milieu toe om eindelijk eens afscheid te nemen van de vervuilende oudere auto's en een schonere er voor terug te kopen.
Maar verders.....valt er weinig in te leveren, of af te dingen. Het rechts van de sterkste we zullen zien wie er overblijven, ik hoop dat wij daar bij zullen zijn verdien er immers mij brood in.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:12

Chiqa schreef:
Je brengt het gewoon verkeerd Siets, het heeft gewoon niets met de garagist te maken, niets!
Iedereen weet dat dit uit een potje van de staat komt, en zou jij ook moeten weten dus als je geld voor je sloopauto aangeboden heb gekregen.

De autowereld wordt door zulke opmerkingen in een verkeerd daglicht gezet en dan vind ik het niet meer dan rieel dat ik dat even 'rechtzet' ze hebben al zwaar weer genoeg :)
Nu heb je vaker een vergissinkje zien maken hoor (eerder in dit topic nog verders niet relevant)maar in dit geval zat je er dus goed naast en vond het erg beroerd overkomen naar mensen die hard moeten knocken voor hun bedrijf.

Ze proberen idd hun hoofd staande te houden, en daar begint heel voorzichtig wat verbetering in te komen, maar we zijn er nog lang niet momenteel gaan nog steeds dagelijks garagisten en dealers failliet.
Door de invoering van de sloopregeling proberen ze hun omzet iets te vehogen het de mensen aantrekkelijker te maken om een auto aan te schaffen die wat nieuwer is, tevens is het een gunst naar het milieu toe om eindelijk eens afscheid te nemen van de vervuilende oudere auto's en een schonere er voor terug te kopen.
Maar verders.....valt er weinig in te leveren, of af te dingen. Het rechts van de sterkste we zullen zien wie er overblijven, ik hoop dat wij daar bij zullen zijn verdien er immers mij brood in.

Nou nou ik vind dat je nu wel zwaar overdrijft. Alsof ik hiermee meteen de hele autowereld plat leg. Ik heb zelf bij een dealer
gewerkt waar ik pas net weg ben, dus ik heb de crisis daar goed gevoeld. Daar ging het er wel degelijk zo aan toe. Wat je nu
allemaal naar me toe smijt vind ik ook niet echt aardig over komen.

Ik weet echt wel waar ik over praat, jij bent niet de enige die in de autobusiness werkt. Bij elk bedrijf zal het er anders aan toe
gaan, maar achter de schermen wordt er ook niet nooit zo gewerkt als ik schetste. En zoals ik al zei weet ik dondersgoed dat
het een potje is van de staat, maar wat ik ook al typte was dat sommige bedrijven daar dus misbruik van maken naar de klant
toe. Dealers en andere garages hebben écht niet altijd het beste voor met degene die een auto bij ze komt kopen. Mag de
andere kant dan ook een keer belicht worden?

En nogmaals: Dat je zegt dat de autowereld in een verkeerd daglicht wordt gezet door opmerkingen als die van mij? Dat vind
ik pas bullshit. Maar ik stop met deze discussie, jij weet net zo goed als ik dat het er vaak zat anders aan toe gaat dan jij
vertelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 06:15

Siets zoals ik al eerder zei heb ik je wel vaker betrapt op een opmerking waarvan ik dacht, wat bedoel je nu en zat je er nogal naast.
Dat geeft toch helemaal niets. Ik zit nu ongeveer 17 jaar in het vak heb motorvoertuigen techniek gedaan, volgend jaar mijn jubileum :D

Al bedoel je het nog zo goed je bent 22 jaar. Dat geeft natuurlijk helemaal niets, maar soms zijn je opmerkingen echt behoorlijk uit de richting zijn. :P
Zo ook je opmerking eerder in dit topic (Zal niet off topic gaan want dan ben ik aan het afdwalen)

Siets schreef:
Al 30? Dat is niet veel hoor...

Dat is namelijk intzettend veel zelfs een hele grote dealer mag met zo'n verkoop in zijn handen knijpen, vind je het dan heel erg dat ik mijn medenkingen heb bij jou opmerkingen? :) Wonderlijk super getal!
En zijn tijden geweest dat ze dit per jaar verkochten namelijk....

En als jij dan werkelijk in een autobedrijf heb gewerkt weet je ook dat dit soort opmerkingen de boel erg uit zijn verband kunnen trekken en het schade kan aanbrengen aan de aankoop van een auto te maken zie elders.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 06:46

Chiqa schreef:
Siets zoals ik al eerder zei heb ik je wel vaker betrapt op een opmerking waarvan ik dacht, wat bedoel je nu en zat je er nogal naast.
Dat geeft toch helemaal niets. Ik zit nu ongeveer 17 jaar in het vak heb motorvoertuigen techniek gedaan, volgend jaar mijn jubileum :D

Al bedoel je het nog zo goed je bent 22 jaar. Dat geeft natuurlijk helemaal niets, maar soms zijn je opmerkingen echt behoorlijk uit de richting zijn. :P
Zo ook je opmerking eerder in dit topic (Zal niet off topic gaan want dan ben ik aan het afdwalen)

Siets schreef:
Al 30? Dat is niet veel hoor...

Dat is namelijk intzettend veel zelfs een hele grote dealer mag met zo'n verkoop in zijn handen knijpen, vind je het dan heel erg dat ik mijn medenkingen heb bij jou opmerkingen? :) Wonderlijk super getal!
En zijn tijden geweest dat ze dit per jaar verkochten namelijk....

En als jij dan werkelijk in een autobedrijf heb gewerkt weet je ook dat dit soort opmerkingen de boel erg uit zijn verband kunnen trekken en het schade kan aanbrengen aan de aankoop van een auto te maken zie elders.

Ik blijf bij mijn standpunt. Niet alleen jou mening is de juiste hoor ;). Ik voel me heus niet 'betrapt', zoals je
zegt. Iedereen heeft een andere mening, en jij kent het bedrijf waar ik heb gewerkt niet. Dus daar kun je al niet
over oordelen. Het lijkt nu ook alsof je niet gelooft dat ik bij een dealer hebt gewerkt. En zo kun je alles wel in
twijfel trekken. Ik heb deze ervaringen en daar is het mee uit. Daar hoeft mevrouw Chiqa mij niet in te corrigeren ;).

En als ik het goed begrijp werk jij bij mercedes. Daar liggen de verkoopcijfers misschien heel anders dan bij
peugeot, waar ik vandaan kom. 30 was bij dat bedrijf ontzettend weinig in de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:40

Siets schreef:
. Daar hoeft mevrouw Chiqa mij niet in te corrigeren ;).

En als ik het goed begrijp werk jij bij mercedes. Daar liggen de verkoopcijfers misschien heel anders dan bij
peugeot, waar ik vandaan kom.

wij zijn ook groot dealer van Smart, Mitsubishi en Hyundai. Toch een redelijk groot gemiddels marktaandeel ook daar zijn die cijfers niet zoals jij impliceert sterker nog de laatste draait een failliesement.
Je kennis is mij duidelijk. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:45

Ik heb mijn auto vorig jaar ingeruild tegen een nieuwe en vond het enorm verschillen per dealer. Het was dan nog wel net voor de echte crisis begon, maar toch......

Bij de ene kreeg ik meer inruil als ik de meest luxe uitvoering kocht en hij wilde pas over prijzen beginnen als ik echt wilde beslissen. Ik laat me niet dwingen, dus dan niet.auto vond ik ook niks....

Bij een ander was mijn inruil zo laag dat ik meteen nee zei. Hij heeft me daarna nog 3x terug gebeld om te onderhandelen, maar het gat was mij te groot.

Bij de dealer waar ik ben geslaagd kreeg ik terug wat ik bij fiat ( wat ik had) ook zou krijgen op een occasion. Hij maakte het bedrag nog rond en ik was erg happy met de deal. Kreeg op de dag dat ik hem haalde bloemen voor mijn verjaardag erbij.

Wat ik ook merkte is dat ze graag willen dat je gebruik maakt van de afbetaal acties, omdat ze met die financieringsmaatschappijen ook vast wel een deal zullen hebben. dat merkte ik destijds bij de fiat al en nu bij deze dealer ook. Howel hij het verder prima vond zo, want we betaalden contant bij, net als 6 jaar terug op de fiat.

Bij de fiat ruilde ik toen een tijdelijk oud brik in op een nieuw actiemodel en was er heel weinig ruimte ook al kocht mijn familie daar dat jaar 6 nieuwe auto's. Beetje jammer, maar die actie was toen te mooi om te laten staan voor mij.

Mijn vriend werkt al 18 jaar bij VW op de werkplaats en ook daar is het te merken, er staan weinig auto's op voorraad, er is weinig occasion en het is vrij rustig. Hoewel het in een ander filiaal 20km verder wel drukker is.

Je kan er niks over zeggen, ik denk dat een dealer beter goed kan zijn voor zijn klanten in deze tijden.