Muizen op kamer! Wie ook wel eens gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: Muizen op kamer! Wie ook wel eens gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:52

Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen had ik een hele bijdehante muis. Die sprong gewoon naast me op m'n bed als ik lag de slapen. Heb uiteindelijk een week op de bank geslapen. Nadat mijn hele kamer verbouwd is, heb ik geen last meer van muizen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:58

wij hebben ook muizen gehad en hebben toen klemmen gezet met pindakaas. Met alleen kaas erin, gebeurde er niets. met de pindakaas was het achter elkaar raak. pindakaas ruikt heel sterk en is een beetje plakkerig. onze muizen hadden alleen wel een voorkeur voor calvee pindakaas. :+
ik zou liever een klem zetten. met klem zijn ze meteen dood en je weet dan ook WAAR hij dood ligt. met gif is altijd maar afwachten waar ze dood gaan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:10

Ik heb ook een muis. Af en toe komt hij eens onder mijn koelkast vandaan koekeloeren :+ ik doe er niks aan, hij vreet niet aan mijn spullen... wss krijgt hij boven al genoeg te eten (huisgenote die ontzettend veel snoep en koek heeft en nooit schoonmaakt)

huisgenootjes doen wel pogingen om t beestje te vangen in valletjes, muis trapt echter nergens in, hilarisch :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:14

Ik had er eentje. Echt een prachtig beestje, maar helaas niet zo hygiënisch ;) Bij een dierenwinkel verkopen ze muisvriendelijke vallen, wanneer de muis in de val gaat en het broodje aanraakt schiet er een palletje weg waardoor het hekje dichtklapt zodat hij in een kooitje zit. Toen ik hem gevangen had heb ik hem in de wei weer vrij gelaten.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:50

onley schreef:
kapot trappen

sorry alsik zo bot en dieronvriendelijk overkom hihi
maar dat zou ik dus doen

Djiezus. :7

Ik heb een muis op mijn kamer. Voorheen ook wel vaker gehad, maar nu zie ik er weer steeds 1. Het kan mij echt niet schelen, vind het eigenlijk wel gezellig. Muisjes zijn heel propere diertjes, echt niet iedere muis draagt een ziekte of weetikhetwat bij zich hoor.
Zorg ervoor dat je eten niet op je kamer staat, of in goed afsluitbare boxen is opgeborgen. Valt er niets te eten, dan hebben ze gelijk een stuk minder te zoeken.
Een kat schrikt ook af natuurlijk. Ik heb zelf 2 tamme ratjes in een kooi op mijn kamer, en de geur van ratten schijnt muizen ook weg te houden. Mijn ratten waren uit logeren toen ik op vakantie was, en ik kwam terug: zat er een muisje op mijn kamer. De ratten zijn terug nu, en zodra ze weer hier boven op mijn kamer zijn; geen muis meer te bekennen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:54

Vroeger toen ik nog op een oude boerderij woonde, kwam er af en toe wel eens een muisje langs. Even een muizenvalletje zetten, en weg is ie. Mijn kamer had ook van die schuine kanten van het dak. Daar hoorde ik ze ook wel eens afroetsjen. Ik moest er altijd wel om lachen. _O- Ben dus ook niet bang voor muizen.

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 13:29

Met valletjes heb ik nog steeds niets gevangen:( Heb nu gif gezet.. Door dat gif drogen ze ook uit, je ruikt dus niks.. Maar hebt wel de kans een keer een dode muis tegen te komen ;) Maargoed, Ik wil m'n nachtrust terug! :+
Vind 't echt knap dat sommige mensen het gewoon niet eng vinden en door kunnen gaan slapen..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:35

Je hebt ook diervriendelijke vallen, dan kan je ze, eenmaal gevangen, gewoon weer uitzetten...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:18

Unseen schreef:
Muisjes zijn heel propere diertjes, echt niet iedere muis draagt een ziekte of weetikhetwat bij zich hoor.

Muizen zijn helemaal geen propere diertjes :n . ze piesen waar ze lopen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:42

Gif en dan een klein beetje pindakaas erbij :)

Offe de tapse wanden methode. Neem een bak of ene fles waarvan de bovenkant smaller is dan de onderkant. Strooi daar wat gif/pindakaas/muesli in. Ze kunnen niet zo goed onderste boven klimmen. Ook de perfecte manier om niet overal in huis dooie muizen te vinden.

Ik heb trouwens muizen vangende kippen... Die winnen het zelfs van de kat. Is dat niet wat?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:02

zorg dat je hm iniedergeval te pakken krijgt, anders gaat die vanzelf een keer dood, en ligt die ergens achter te rotten, waar je niet bij kan komen, en geloof mij: dat stinkt.

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 23:08

Veulen84 schreef:
Ik heb trouwens muizen vangende kippen... Die winnen het zelfs van de kat. Is dat niet wat?

Haha, tsja.. het probleem is alleen dat ze op de zolder zitten (waar ik dus ook slaap) En niet buiten.. Een kip in m'n kamer lijkt me ook weer niet zo'n succes :+

Ik ga de dingetjes met de flessen enzo gewoon eens proberen, wie niet waagt..
Pfft,, zie in ieder geval weer een nachtje op de bank tegemoet :P