Kosten vakantie (eten, drinken enz.)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:24

Ik ben net 2 week terug van vakantie met vriendinnen.

Ben 10 dagen geweest en in totaal een kleine 200 euro uitgegeven voor 10 dagen (hier zat een dagje Barcelona, 2 keer uiteten en 2 keer patat halen bij in). Verder zat er vooral geld aan water bij in (want dat kun je daar niet uit de kraan drinken) en elke avond uitgaan.

Waar je op moet letten is gewoon wáár je gaat eten (wij aten op gegeven moment met z'n 5'n ergens voor 50 euro (incl drankjes)) en was echt goed eten! Verder als je zelf gaat koken, koop een grote zak pasta waar je desnoods twee keer van kan eten die week.

Verder geen salades met van alles erin maken, maar gewoon lekker simpel houden. Wij sneden gewoon komkommer en tomaat, legden 't op een groot bord en dan heb je toch je vitamine binnen (naast een flink bord pasta)!

Janine1990 schreef:
Hangt er heel erg vanaf waar je op vakantie gaat natuurlijk!

Ik ga 10 dagen naar Salou, en trek hier toch wel 400 euro voor uit, stappen, drinken, eten...

Ik zat dus in Blanes (zelfde verhaal natuurlijk), had er 500 euro voor uitgetrokken.. ;)

[en nog een edit]

Wij hadden met z'n 5'n een pot gemaakt, waar we telkens weer wat inlegden als hij bijna leeg was (eerste keer 50 en daarna telkens 20 of zelfs 10), hier betaalden we dan de dingen van voor 't algemeen gebruik, etentjes en uitgaan betaalde iedereen zelf, net zo als een keer een ijsje of een snack tussendoor. Wat er over was aan het eind van de vakantie hebben we gedeeld en iedereen weer teruggegeven.

Janine1990

Re: Kosten vakantie (eten, drinken enz.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:40

Dat vind ik zooooooo fijn om te horen! :oo
Want ik ben nog aan het autorijden en ik wil heel graag leren rijlaarzen...
Dit topic is voor meerdere mensen handen dus! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:43

Ik heb voldoende aan 50 euro per dag. Dit is zonder excursies en zonder stappen. Dus eigelijk alleen eten (ontbijt / lunch / avondeten) en drinken en evt. zonnebrand / handdoek etc.

Ik ga dan wel elke avond uit eten met drie gangen. Ik ben van mening dat het goedkoper kan!! Maar ik vind het ook wel leuk om uitgebreid uit eten te gaan enzo.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:01

@mo_van_dijk, wij zijn niet van plan om elke avond een 3 gangen menu te pakken!
Maar ik reken toch wel iets van 50 euro per dag, en dan kan ik goed de ene dag 40 euro opmaken en de andere 60 maar daar let ik dan niet zo op.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:05

Ik ben pas met een stel van 15 naar texel geweest even tussen door.
5 dagen.
We hebben alle 50 euro in de pot gelegt voor de boodschappen daar hebben we het mee kunnen redden.
Niet vergeten dat we 2 dagen uit eten zijn geweest, en ik 30 a 40 euro per nacht kwijt was aan drank.
Je kunt het netzo gek maken als je zelf wilt.
ik heb 4 nachten mixjes gedronken. maar je kan ook aan de cola.
Je kan uit eten bij de pizzaria maar ook luxe.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:11

Ik trek toch wel 200 euro uit aan eten, stappen etc. En nog 100 euro voor excursies. :) Ga 10 dagen naar Kroatie met 2 vriendinnen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:26

trouwens ik ben 3 jaar terug naar Blanes geweest en daar heb ik er 800 euro doorheen gejaagd in 8 dagen.... maar dat was ook wel heel luxe op vakantie gaan hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:28

Het ligt er ook zeker aan op wat voor vakantie je gaat en hoeveel je wilt uitgeven en wat je gaat doen. Boodschappen doen en dan de goedkoopste dingen (tip: liggen meestal onderin het schap ;) ) ipv luxe uit eten scheelt erg veel geld.

Belangrijkste is wel dat iedereen in de groep zich er goed bij voelt en dat jullie het ook met elkaar eens zijn wat eten enzovoorts betreft :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:52

Ik denk dat puur voor eten (dus zonder alcoholische drank) 200 voor de hele week meer dan genoeg is hoor. Je kunt echt wel voor 4 personen voor 25 euro per dag boodschappen doen voor de hele dag, makkelijk.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:01

Voor de maaltijden en drinken in het appartement trokken wij zo'n 10 euro per dag uit. Wij waren toen met zijn 5en in Italie in de bergen (duur!).
Van die 10 euro kochten we ontbijt, avondeten en (non alcoholisch) drinken en soms lunch.
Ik denk dat jullie het voor 10 euro per persoon per dag wel redden als jullie niet op gek dure plaats zitten met een normale supermarkt. Als je uit eten wil reken je voor die dag 20 euro meer. Je kan beter wat te ruim rekenen dat te weinig, dat is zo lastig als je eenmaal op vakantie bent, :)

Wat je uitgeeft met stappen is natuurlijk moeilijk in te schatten, als je mixdrankjes drinkt zal het meer zijn dan dat je wijn of bier drinkt natuurlijk :P

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:16

De eerste keer dat ik met vriendinnen op vakantie ging (spanje) wilden we ook iedere avond zelf gaan koken, want dat was lekker goedkoop. Nou, we hebben de eerste avond zelf wat gemaakt, daarna zijn we iedere dag uit eten geweest. :+

Ik denk dat je in ong 100 euro pp uit moet trekken voor het eten. Uitgaan en drankjes is nog het duurste.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:29

We zijn in ieder geval al uitgenodigt om bij iemand te komen barbequen dus dat is al een avond minder geld uitgeven aan eten :+

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:55

my god, ik schaam me.. 8 dagen marmaris en 1000 euro lichter aan ontbijt, lunch, diner en stappen

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:59

ik sta ook verbaast van de bedragen hier.
nu lees ik dat het alleen om eten gaat.

vorig jaar had ik 50 euro per dag uitgerekend, en dan hadden we al ontbijt en avond eten bij het hotel. dit was echt veel te weinig en ik kwam echt te kort! En dan ga ik nieteens echt stappen

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:13

ik reken op vakantie altijd 50 euro per dag. Incl eten en eventuele excursies. Dan heb ik altijd genoeg en soms wat over einde van de vakantie.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:13

Li_lee_yang schreef:
ik sta ook verbaast van de bedragen hier.
nu lees ik dat het alleen om eten gaat.

vorig jaar had ik 50 euro per dag uitgerekend, en dan hadden we al ontbijt en avond eten bij het hotel. dit was echt veel te weinig en ik kwam echt te kort! En dan ga ik nieteens echt stappen

ow...ik kom meestal wel rond met 50 euro. Maar doe jij ook echt 3 gangen eten?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:48

Het eten zat al bij het hotel.
tussen de middag at ik gewoon ergens een tosti of een broodje.
savonds dronk ik wat cocktails. overdag dronk ik heel veel. en ik heb 1 keer een ijsje op.
oja en 1 excursie, de andere excursies waren al betaald.
Oja, heb wel ook de airco er van betaald, meestal is dat ook gelijk een som geld

maargoed, dat is dan ook griekenland en geen renesse!