In Reek staat een huis waar 's nachts geregeld deuren en kastjes open en dicht gingen. Een vriendin haar paard stond daar.
Is al wel een jaar of 10 geleden, weet niet of de nieuwe bewoners er ook last van hebben.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat eens een klooster. De Frankische koning Clovius bekeerde zich tot het Christendom en verwachtte van zijn onderdanen dat ze hetzelfde deden; de monniken verkochten volgens de overlevering echter hun ziel aan de duivel waarna het klooster met alles erop en eraan de bodem inzakte.
Horsii_mine schreef:Hier in huis "spookt" het volgens mij ook. Op mijn oude slaapkamer heb ik wel eens een jongetje in de hoek zien [Letterlijk zien!] zitten. Ook heb ik wel eens gehad dat ik in bed lag en ik ineens een hand op de mijne voelde. Een hand die over mn been gleed en een lichaam dat tegen me aan lag terwijl er toch echt niemand was. Blegh! Vreselijk.. Durf denk ik vanacht niet meer de lampen uit te doen![]()
Dat spookhuis in Brummen heb ik trouwens wel eens gezien geloof ik! [Wel vanaf een afstandje] ik moet er na de vakantie regelmatig in de buurt fietsen vanwege school, maar mooi dat ik dan om fiets!