Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:24

Vind dit soort verhalen altijd wel leuk, maar hoef er zelf geen getuige van te zijn :D

In Reek staat een huis waar 's nachts geregeld deuren en kastjes open en dicht gingen. Een vriendin haar paard stond daar.
Is al wel een jaar of 10 geleden, weet niet of de nieuwe bewoners er ook last van hebben.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:26

[quote="xDramaQueen"]ik ken er idd geen maar vind dit altijd zeer intressant om te lezen en wil er altijd graag meer over weten, behalve wanneer het s'avonds na elven is _O-[/quote]

Haha, inderdaad! :D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:33

Dit topic ga ik ook volgen, vind ik altijd reuze interessant.
Ik moet zeggen dat ik de docu's op tv altijd twijfelachtig vind, er worden namelijk veel broodje aap verhalen verteld. Maar aan de andere kant lopen de rillingen over mijn lijf wat ik hier dan allemaal weer lees. Bah bah.

Een vriendin van mij werkte een tijd geleden op een stal, en daar ben ik een keer een weekend blijven slapen met haar. Nou ik heb geen oog dichtgedaan! 's nachts hoorden we constant een geluid, net of er heel de tijd een la dichtschoof. Wij een tijd luisteren, we dachten eerst dat het misschien de eigenaren van het huis waren, daarna hebben we nog gezocht en zitten denken, maar niks kunnen vinden waar het vandaan kwam! Echt zo'n eng geluid! Ik wil niet meteen zeggen dat het er spookte, maar op m'n gemak voelde ik me niet.

Dus aan de ene kant vind ik dit soort dingen errug interessant, maar aan de andere kant wil ik nooit (meer) zoiets meemaken!

Maar goed, ben benieuwd naar de rest van de verhalen ;)

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:33

Oh, interessant is dit! Wij wonen in een huis van 250 jaar oud. Maar heb eigenlijk zelf nog nooit wat meegemaakt gelukkig :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:41

Hier in de buurt is een oud ziekenhuis/verpleeg tehuis, die is nu gesloten omdat (bijna) alle patienten er zo snel mogelijk weg wilde.

Binnen ligt alles overhoop, bloed op de muren en zodra je in dat gebouw bent krijg je allemaal rillingen.
Hoor je voetstappen enzo, als je in de badkamer komt hoor je deuren kraken enzo.
Heel vreemd en het schijnt dat er ook een zwerver in woont die een paar steekjes los heeft (of maar 1 vast...)

Nou ben ik zelf niet zon persoon wat daar binnen komt, dus dit is wat ik gehoord heb...
Ik kan echt niet meer op de naam komen..

Volgens mij is het in groenendaal of bloemendaal of daar in de buurt..
Misschien dat iemand anders hier uit de buurt nog wel met de naam komt!

Ik ga dit zeker volgen ik vind dit altijd wel interessant!

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:41

interessant topic .

hier in de buurt staat ook een spookhuis , pas was het gekraakt door polen ofzo , maar die zijn inmiddels al weer weg uit dat huis want het schijnt er toch echt te spoken . :=

knooopje

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:45

haha wat een creepy topic!
zover ik weet staan hier niet van die spookhuisen in de omgeving,want dan kwam ik er niet in de buurt haha

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:47

Ik weet van de tijd toen ik nog geen lid was van Bokt, dat er een topic was over een spookhuis in Spijkenisse... Ik was er zelf wel geweest, nu is het afgebrand, maar verder weet ik bij mij geen spookhuis in de buurt.....

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:48

Ik vind dit soort dingen altijd reuze interessant! Maar of ik het zelf wil gaan onderzoeken.. Daar moet ik nog eens even een aantal keren goed overna denken :')

Volgens mij staat er in mijn omgeving niets.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:50

M'n neef en z'n vriendengroep gaan wel is in oostenrijk in een heel oud hotel naar binnen. Liggen serieus nog allemaal spullen van mensen enzo.. Hij had foto's gemaakt met z'n telefoon en je zag er ook echt schimmen op enzo.. Volgens mij hadden paar vrienden ook wat meegenomen, zou ik zelf denk nooit doen :n

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:51

oeh dit vind ook altijd heel intressant om te lezen :j
ik keek ook altijd haunting op discovery, wel vaak met mijn oren dicht of een kussen voor mijn hoofd :Y)

hier in de buurt zover ik weet geen spookhuizen, hoef er zelf ook niks mee te maken te hebben, maar die verhalen en foto's vind ik toch altijd intressant :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:55

Het schijnt ook dat het spookt in de Onzalige bossen bij de Veluwezoom, en bij het Solse gat (Daar heeft vroeger een klooster gestaan).

Citaat:
Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat eens een klooster. De Frankische koning Clovius bekeerde zich tot het Christendom en verwachtte van zijn onderdanen dat ze hetzelfde deden; de monniken verkochten volgens de overlevering echter hun ziel aan de duivel waarna het klooster met alles erop en eraan de bodem inzakte.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Solse_gat.jpg
http://www.wikipedia.org

Creepy :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-09 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:58

Wat een heerlijk topic dit, heeft mij altijd gefascineerd, hier een filmpje met de spookboerderij van Brummen;
klik

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:00

Ik geloof dat hier ook een spookhuis in de buurt stond.
Het is wel altijd bestempeld als spookhuis.
Stond al jaren leeg, ben wel eens op het terrein geweest uit nieuwschierigheid. Was dr ook snel weer weg. :\ wat een naar gevoel kreeg ik erbij zeg, koude rillingen etc.
Nu is dit huis op onbekende wijze afgebrand en later weggehaald.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:04

Mijn schoonbroer heeft een poosje in een oud huis gewoont (anti kraak) waar het ook spookte, het begon al op de eerste dag dat ze er binnen kwamen om te klussen, mijn schoonmoeder was de kozijnen van een tussendeur aan het verven (zo 1 met glas erin) toen zij een vrouw zag langslopen, ze draaide zich met een ruk om maar zag toen niks meer.Mijn schoonbroer zelf heeft haar nooit gezien maar hij kon slecht slapen in zijn slaapkamer, hij hoorde steeds geluiden en er werden ook dingen verplaatst, lampen die knipperden en de tv die stoorde af en toe.
Vrij snel moest hij weer uit het huis omdat ze het gingen slopen, hij moest het leeg achterlaten en toen ze de (meerdere lagen) vloerbedekking in de slaapkamer eruit haalde zagen ze een grote bloed vlek in het beton!!!!

Als iemand mij zo'n verhaal verteld zal ik dit niet zo snel geloven, maar ik weet zeker dat mijn schoonbroer en schoonmoeder hier niet over liegen.

Ik zelf ben vrij nuchter over deze dingen en vind het ook wel interessant maar ik weet zeker dat als ik zulke dingen zou meemaken in mijn huis, ik toch echt mijn koffer inpak en dezelfde dag nog vertrek :o

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:33

Het lijkt me interessant om een keer daadwerkelijk naar een spookhuis te gaan, of althans, een huis wat bekend staat als spookhuis. Ik heb wel het idee dat ''spookhuizen'' bestaan maar aan de andere kant vraag ik het me ook stérk af..

Je zult het wel een keer moeten meemaken om te oordelen of zoiets daadwerkelijk bestaat... ofniet....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:41

Eerlijk gezegd zul je mij daar voor geen goud in de buurt krijgen.
Vind het leuk en interessant om zulke verhalen te lezen, maar ik ga met kriebels de trap op naar mijn kamer.
Schijt m echt meer dan 7 kleuren als het mij in de realiteit toch vlakbij komt, wat toch 'overklaarbaar' is.

Maar wel ben ik dol op zulke horrorfilms, alleen dan vind ik alles eng; alleen thuis zijn, de gang, spiegels alles!
Bij mij op mijn werk hebben er een koelcel van 2,50x 5 meter(?), met daarachter weer een deur naar de vriezer wie net zo groot is. Mensen houden er zo ongelooflijk hard van om je daar te laten schrikken.

Ik viel 1 keer zo hard tegen de kratten aan omdat iemand heel stilletjes achter mij kwam staan, toen ik bezig was. Als ik dan pas iets heb gelezen of gezien, krijg ik écht een hartverzakking :\

Ik ga hele gekke dingen in gedachte krijgen met spookverhalen en films, en ga gekke dingen denken overal haha :)

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:45

maar het is ook zo dat als je niet weet dat t een spookhuis/plek is, je ook veel minder zo'n gevoel hebt.. iig ik dan..

ik lees net op internet dat de moerputten brug in vlijmen een spookplek is..
ik ben daar dit jaar echt heel vaak geweest, heb altijd aan het verlengde gedeelte van deze spoorlijn gewoont, maar nooit wat gevoeld o.i.d.
maar als ik daar nu weer eens terug kom weet ik zeker dat ik me anders zal voelen :=

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:56

Waarom kom ik zulke topics altijd tegen als ik alleen beneden zit en altijd in de avond? _O-

Ik ga dit zekerweten volgen, vind het gewoon harstikke leuk om wat over te weten te komen :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:02

Marijee schreef:
Waarom kom ik zulke topics altijd tegen als ik alleen beneden zit en altijd in de avond? _O-

Ik ga dit zekerweten volgen, vind het gewoon harstikke leuk om wat over te weten te komen :j

Dat vraag ik me ook af!
Vind het altijd heel interesant maar ook altijd doodeng :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:12

Ja ik zag hem ook ineens toen ik alleen boven zat. Zit nu beneden, heb hem daar verder gelezen. :+
Ben echt een schijterd. :D

Ons huis is iets van 130 jaar maar hier spookt het niet. En áls hier al geesten zouden zitten zouden ze vast wel het beste met me voor hebben want is alleen maar familie geweest die er woonden. Er heeft hier trouwens wel eens iemand zelfmoord gepleegd in onze gracht. := Maar k kan er 's nachts wel gewoon langs lopen en fietsen, nooit iets van gemerkt. :D

Hier vlakbij aan de weg waar ik woon staat trouwens wel een enge boerderij met allemaal bomen eromheen en is half verzakt enzo al. Heeft ook ooit eens iemand zichzelf in opgehangen (60 jaar geleden?). Vroeger ben ik wel eens een paar keer met mn buurmeisje erheen geweest, er liggen ook nog gewoon allemaal oude spullen en er staat een opgemaakt bed enzo. Terwijl het ook al iets van 50 jaar leeg staat. We waren altijd wel vetttt bang als we daar waren. :D Er hebben ook eens krakers gewoond daar maar niet lang. Of het er spookt weet ik niet, maar ik vind het een verschrikkelijk enge boerderij. Misschien ga ik er binnenkort nog wel een keer heen, wil mn buurmeisje vast ook wel weer dan (durf ook echt niet in mn eentje := ) kan ik wel foto's maken met mn mobiel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:15

ik ben jarenlang langs de beruchte spookboerderij gefietst zoals in de openingspost staat.

het is een vrij aparte boerderij ja... }>

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:16

Hier in huis "spookt" het volgens mij ook. Op mijn oude slaapkamer heb ik wel eens een jongetje in de hoek zien [Letterlijk zien!] zitten. Ook heb ik wel eens gehad dat ik in bed lag en ik ineens een hand op de mijne voelde. Een hand die over mn been gleed en een lichaam dat tegen me aan lag terwijl er toch echt niemand was. Blegh! Vreselijk.. Durf denk ik vanacht niet meer de lampen uit te doen :o

Dat spookhuis in Brummen heb ik trouwens wel eens gezien geloof ik! [Wel vanaf een afstandje] ik moet er na de vakantie regelmatig in de buurt fietsen vanwege school, maar mooi dat ik dan om fiets!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:19

Horsii_mine schreef:
Hier in huis "spookt" het volgens mij ook. Op mijn oude slaapkamer heb ik wel eens een jongetje in de hoek zien [Letterlijk zien!] zitten. Ook heb ik wel eens gehad dat ik in bed lag en ik ineens een hand op de mijne voelde. Een hand die over mn been gleed en een lichaam dat tegen me aan lag terwijl er toch echt niemand was. Blegh! Vreselijk.. Durf denk ik vanacht niet meer de lampen uit te doen :o

Dat spookhuis in Brummen heb ik trouwens wel eens gezien geloof ik! [Wel vanaf een afstandje] ik moet er na de vakantie regelmatig in de buurt fietsen vanwege school, maar mooi dat ik dan om fiets!

Oh mijn god schijt je dan niet helemaal in je broek? := Of vet hard gillen. Ik zou echt niet meer durven slapen. :o

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:22

brrrrrrr wat een enge dingen Horsii_mine!
volgens mij spookte het hier in huis ook, woon ook in een meer dan 100 jaar oud huis, maar heb er de laatste jaren eerlijk gezegd niet echt last meer van... Gelukkig maar, want wat was ik bang vroeger! soms heb ik nog wel eens dat als ik boven kom, dat ik ijskoude rillingen voel en voel dat ze er weer zitten, maar dan even in bed gaan liggen en me er helemaal voor afsluiten, dat helpt echt! daarna, weg rillingen , weg gevoel, weg spoken :D