Samenwonen en eerste boodschappen, hoeveel kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:10

Mijn schoonmaakmiddelen, wasmiddelen en pers. verzorging heb ik bij de Makro gehaald. Ik had de pas van mijn baas geleend en was bijna €200,00 euro kwijt. Je hebt meteen alles in 3- of 5voud, maar na 9 maanden heb ik nog niets hoeven bijvullen. Ik heb btw wel allemaal A-merken. Maar als je naar de Bas of Aldi gaat en de huismerken koopt, ben je denk ik voor €75.00 al klaar...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:13

Begin nu alvast met je uitzet bij elkaar te sparen, schoonmaakspullen gaan zelden over een datum. Zo heb ik het ook gedaan en dan hoef je het niet in die 1ste duure maand te doen want verhuizen is een dure hobby ;)

gebruiker002

Re: Samenwonen en eerste boodschappen, hoeveel kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:15

ik was de eerste keer boodschappen doen 180 euro kwijt.
Toen had ik ook alles wat ik nodig had. (denk ook aan kruiden, e.d.)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:17

Je moet je echt niet verkijken op de eerste boodschappen. Die heb je meestal ook niet in 1 keer gedaan, maar daar ben je wel een paar weken mee bezig. :))
Er zijn gewoon een aantal standaard dingen die je in huis moet hebben en iedere keer bedenk je je weer: oja, dat is ook wel handig. En dat gaat toch best wel in de papieren lopen. Je geeft die eerste tijd echt zo veel geld uit aan kleine dingen. Ik was ook ongeveer € 150,- kwijt. En dat is dan nog niet eens echt voor eten voor een week, maar bijvoorbeeld kruiden, schoonmaakspul enz enz.

Op dit moment geef ik denk ik ongeveer € 75,- per week uit aan boodschappen bij vnl de Plus en de AH. Best veel voor 2 personen. Er zit bij ons in de buurt geen B-merken super, dus heb ik het er niet voor over om 5 km te rijden om daar langs te gaan.