Beste vriend/vriendin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:10

pubelia schreef:
Ik heb dan buiten mijn vriend, die ik ook echt als goede vriend beschouw, nog 1 iemand die ik dan als goede vriendin beschouw.

Imo is een goede vriendin/vriend iemand die altijd klaar staat. waar je alles tegen kan zeggen, waarmee je ruzie kan maken om erna het weer goed te maken en te vergeten. Die hoe moeilijk jezelf het ook hebt, altijd voor je klaar staat, dag en nacht. Waar je heen kan als je geen huis meer hebt. En die je neemt zo als je bent.

Idd en in mijn ogen is een hele goede vriend/vriendin ook iemand die niet zeurt dat je al een week niet gebelt hebt, of dat hij/zij vaker belt dan jou etc.
Zulke dingen komen niet eens in me op. Ik heb 2 hele goede vriendinnen, zelfs al spreek ik ze weken niet, als ik ze bel dan kan ik er altijd terrecht en andersom. We hebben gewoon allemaal een druk leven maar proberen wel tijd voor elkaar vrij te maken om eens wat te gaan drinken of bij elkaar thuis lekker te zitten kletsen. We zien elkaar niet vaak (de ene ongeveer eens a 1,5/2 weken en de ander soms zelfs 1 x per 2 maanden ofzo..) smsen/bellen wel veel, maar als er wat is dan sta je voor elkaar klaar. Ik ga me niet druk lopen maken over of die ene vriendin mij wel genoeg belt of niet.

En wbt afzeggen, kan ook gebeuren. Goede vrienden van ons probeerden wij al 5 x te bellen om wat af te spreken, maar alle 5 de keren konden ze niet of werd er later alsnog afgezegd. Ja is jammer, maar kunnen zij ook niets aan doen. Voor mij niet iets om me druk over te maken, zolang ik zeker ben van onze vriendschap.

Siets

Re: Beste vriend/vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:33

Ik heb mij eigenlijk nooit druk gemaakt om het hebben van veel vriendinnen. Toen ik nog op school zat merkte ik altijd dat het bij veel meiden heel belangrijk was om maar zoveel mogelijk 'vriendinnen' te hebben. Misschien dat ik daarom ook wel een beetje buiten de boot viel binnen de klaslokalen...

Ik heb zelf 2 echte goede vriendinnen. De 1 zie ik een paar keer in de week, maar dat zal straks ook minder worden als ze haar paardjes aan huis krijgt. Toch weet ik zeker dat de vriendschap zal blijven, en we er voor elkaar zullen zijn als het moeilijk is of als er iets leuks gebeurt. Bij haar heb ik ook periodes gehad dat we elkaar nauwelijks zagen, maar daar werden we totaal niet boos om. Maar het moet wel kunnen dat je zegt wat je denkt, dus ik heb wel een keer duidelijk gemaakt dat ik een klein beetje contact toch altijd wel fijn vindt, ook al heb je het druk. Al is het maar een sms... En dat vond ze, als echte vriendin, totaal niet erg om te horen.

De ander zie ik misschien 4 keer per jaar, omdat ze helemaal aan de andere kant van het land woont. Dat maakt het misschien wel zo bijzonder, want wij hebben contact op de ouderwetse manieren. Via de telefoon vooral, maar ook via de mail en sms. Ze staat ook altijd voor mij klaar, net als ik voor haar. Hebben al veel meegemaakt en dat ook samen gedeeld. Dat schept een band.

Dus het gaat me echt niet om de aantallen van vriendinnen, want vriendschappen komen en gaan. Alleen de échte vriendin blijft bestaan ;).

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:48

Mijn probleem is dat ik liever heb dat alles gaat zo als ik het wil en zo niet wordt ik boos... Ik denk dat het ook komt omdat ik een lichte vorm van autisme heb en mijn vriendin een iets ergere vorm...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:56

Daar heb je wel een punt. Ik denk zelf dat dit zeker mee kan helpen aan het contact, en ook misschien het onzekere gevoel wat je ervan krijgt als het contact eventjes wat verwaterd. Kun je er niet met haar over praten? Want ook daar zijn vriendinnen voor he. Gewoon voorzichtig een gesprek aanknopen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:13

Bedankt voor de tip siets! Ik zal dat binnenkort eens doen...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:02

Ik vind zelf belangrijk dat er gewoon wel contact blijft..
Ik had een vriendin en daar ging ik echt heel goed mee om.. Ze leerde nieuwe mensen kennen wat normaal is. En gelijk nam ze geen contact op, zelden een sms ofzo terug. En toen had ze niks te doen sprak ze ineens tegen me toen heb ik heel normaal terug gesproken. Toen was het weer een tijdje geen contact en toen kwam ze ineens weer aanwaaien ze ging het weekend nml niks doen. Toen heb ik eerlijk gezegt wat ik er vond. Maar helaas werd ze boos dus dat betekent dat ik niet eerlijk tegen haar kan zijn. :)

Daarin tegen ben ik heel lang bevriend met een vriendin in het begin heel erg hecht en heel veel. Op een gegeven moment kwamen er niet echte ruzie's maar veel discussie's en dingen waar we niet uit kwamen, wat ophoopte tot veel frustratie naar elkaar.
Maar nog steeds ben ik wel bevriend en ben ik blij dat er contact is gebleven, ookal waren er veel ongemakkelijke momenten.
Blijkbaar zijn er toch mensen die dingen kunnen vergeven of vergeten, en je gewoon snappen.. :)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:26

Heb niet 1 beste vriendin meerdere en met de een praat ik soms weer over andere onderwerpen dan met de anderen maar ook het contact komt vaak wel van bijde kanten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:14

Heb 3 echt hele goede vriendinnen die ik soms ook een tijdje niet zie. De ene woont 90 km verderop,de andere woonde een tijdje in London,de andere is mama geworden en dus best druk.
Maar als ik hen zie,voelt het zeer okee.
Daarnaast heb ik nog een aantal gewone kennissen/vrienden en 1 hele goede vriend. Met hem kan ik ontzettend goed praten en hij is er voor me,altijd,onvoorwaardelijk.
We hebben een tijdje een relatie gehad(4 maand),dat werkte niet,als vrienden gaat het super,ben echt blij met hem en ons huidige contact.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:18

ik heb 3/4 echt hele goede vriendinnen. we hebben ook een 'groepje' zegmaar, van 4/5 vriendinnen die allemaal heel goed met elkaar kunnen opschieten, daar spreken we heel vaak mee af, gewoon om filmpje te kijken, ff te zwemmen of wat dan ook. je kan ze ook alles vertellen, ze praten er echt niet met anderen over :)

beste vriend vind ik iemand die altijd voor je klaar staat, ookal is het midden in de nacht. en die ook contact met jou zoekt, en je niet laat vallen als er iets is.. :)

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 18:59

Wat leuk om te lezen dat het bij bijna iedereen goed gaat...

We hadden normaal voor vandaag afgesproken maar ze kon weer niet! Ze kon er niets aan doen maar toch het is niet leuk op zo'n manier...
Voorlopig ga ik haar niet vragen om iets te gaan doen maar wacht nu maar eens op haar vraag...

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:10

Ik heb een aantal goede vriendinnen, maar er is absoluut maar 1 persoon die ik voor 110% mijn beste vriendin kan noemen, degene die werkelijk mijn hele leven weet, zij zal zo een boek over mij kunnen schrijven, mijn gedachte's zijn bij wijze van spreken de hare, we delen samen één leven zeg ik altijd maar, aangezien wij vrijwel alles samen doen. We gaan samen naar onze paarden, we werken samen bij hetzelfde bedrijf, we zien elkaar elke dag, gaan samen uit, we hebben samen de zelfde vrienden, eigenlijk delen we alles .. Ze voelt ook meer als een zus, veel mensen begrijpen het niet, maar onze vriendschap is gewoon zo sterk, we brengen samen onze hele jeugd door. Marloes zal absoluut altijd mijn belangrijkste vriendin blijven, ik zal haar altijd zien als een deel van mijn leven, mijn jeugd is altijd in combinatie geweest met Marloes, en je jeugd maak je tenslotte maar 1x keer mee.

Toevallig zag ik dat de persoon in kwestie ook had gereageerd :+:

Marloessjee schreef:
Ik heb echt de aller liefste beste vriendin die er is, hihi. Mijn beste vriendin & ik doen echt álles samen. Veel mensen om ons heen snappen niet dat wij zeg maar één leven hebben. We beleven echt alles samen, ik weet alles van haar en zij alles van mij. We zijn echt een soort van zusjes voor elkaar, we schamen ons niet voor elkaar, we vertellen alles... Zou niet weten wat ik zonder haar moet... klinkt heel dramatisch maar ik zou echt geen leven zonder haar hebben..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:24

Like_peres schreef:
Ik vind zelf belangrijk dat er gewoon wel contact blijft..
Ik had een vriendin en daar ging ik echt heel goed mee om.. Ze leerde nieuwe mensen kennen wat normaal is. En gelijk nam ze geen contact op, zelden een sms ofzo terug. En toen had ze niks te doen sprak ze ineens tegen me toen heb ik heel normaal terug gesproken. Toen was het weer een tijdje geen contact en toen kwam ze ineens weer aanwaaien ze ging het weekend nml niks doen. Toen heb ik eerlijk gezegt wat ik er vond. Maar helaas werd ze boos dus dat betekent dat ik niet eerlijk tegen haar kan zijn. :)

Dat herken ik ook wel, dan zijn die 'nieuwe' mensen veel leuker en interessanter en dus kom jij op een veel lager pitje te staan... Alleen bij mij wordt er dan nog wel contact opgenomen, maar bijna niet meer om af te spreken, dat moet vaak van mijn kant komen..

Zoiets is heel jammer, maarja idd gewoon eerlijk blijven.. Vind ik zelf wel erg moeilijk om precies te zeggen waar het op staat, maarja uiteindelijk wen je er aan en ga je meer met andere mensen optrekken, die wél meer contact zoeken en waarbij het wél meer van twee kanten komt. :)

Veel vrienden zijn (helaas) niet voor het leven, die komen en gaan... En zodra het nog maar van één kant moet komen, kan dat nooit lang standhouden denk ik.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:48

Als het alleen maar vanuit mijn kant moet komen dan neem ik op een gegeven moment geen contact meer op.
Vaak bellen ze dan wel. Anders zijn het toch ook geen vriendinnen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:55

Ik heb een stel goede vriendinnen, maar aan een beste vriendin doe ik niet.
Want wat is de meerwaarde van iemand je 'beste vriendin' kunnen noemen? In mijn ogen is het enige dan dat het erger is als er iets gebeurt tussen jullie, want dan is het: 'Mijn beste vriendin heeft tegen me gelogen' in plaats van: 'een vriendin van me heeft tegen me gelogen'.
Allemaal dramatiek als je het aan mij vraagt :D

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:12

Ninthe: Wat leuk dat je vriendin hier ook gereageert heeft! Dat is wel leuk om te lezen zeker??

Ntlie_: Ben het met je eens! Helaas moet het bij mij vriendin wel vaak van mijn kant komen, maar dat komt omdat ze het druk heeft, maar dat heb ik zelf ook... Ik ga nu gewoon wachten tot ik iets van haar hoor... Ben zeer benieuwd hoe lang het duurt voor ze contact zoekt! Maandag stuurde ze een SMSje om te zeggen dat ze dinsdag niet kon komen en ben wel benieuwd wanneer ik nu iets van haar hoor...

AaronYve: Dat is nu precies wat ik ook ga doen nu... Eens hoe snel (of traag) ze contact zoekt, kan ik direct eens zien of het echt een GOEDE vriendin is of zomaar een vriendin....

savasan: Dat is ook wel weer waar...