Brommer of Scooter ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Brommer of Scooter ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:20

ik zou voor een scooter gaan, je hebt opbergruimte, je kan lekkerder zitten en je kan gewone benzine tanken

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:24

Ik zou zelf voor een scooter gaan. Vind ze mooier en idd vanwege de opbergruimte. En nog iets: v/d week hoorde ik (dus ik weet het niet zeker!) dat ze helmen willen gaan verplichten op ALLE brommer/scooters en dus ook bij de snorscooters...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:02

hmmm ik heb een poosje terug een flinke schuiver met mijn snorscooter gemaakt,en ben net niet met mijn hoofd op de stoep geknald,net mazzel gehad.

ik zou de helm regel niet heel vreemd vinden

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:21

Eerlijk gezegd vind ik de meeste opmerkingen nogal kort door de bocht. :) Een scooter is een snor- of bromfiets met kappen er omheen, niks meer en niks minder! De voor- en nadelen zijn per bromfiets en scooter verschillend. Je kan ze niet allemaal over één kam scheren qua prijs, motor (soort brandstof), verbruik, type overbrenging, gewicht, grootte, grootte van de wielen, betrouwbaarheid, comfort, bagage en elektrische functies...

Er zijn wel een paar voordelen/nadelen te noemen die altijd gelden voor een scooter:
- Ander uiterlijk
- Meer uit de wind (hoewel er ook bromfietsen zijn met kappen)
- Bereikbaarheid van mechanische onderdelen (hoewel er ook bromfietsen zijn met kappen)
- Benen houd je naast elkaar, handig als je rokken/jurkjes draagt (hoewel dat ook voor sommige bromfietsen geldt)
Laatst bijgewerkt door Snader op 28-06-09 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:24

waarom kort door de bocht?mensen geven aan wat naar hun idee het fijnst zou zijn.

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:29

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een scooter of iets in die richting! maar ik ben er al wel over uit dat ik een snor haal een tomos of iets dergelijks hoef ik ook geen helm(voorlopig dan als ze dat hopelijk niet instellen) is niet zo duur en het neem weinig ruimte in beslag. maargoed als ik wat meer geld had gehad ga ik denk ik toch ook wel voor zo'n mooie '' holleeder'' (retro) scooter! haha :o

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:34

Nee, ik bedoel het anders Snoevie. :)

- Een scooter is niet per definitie duurder dan een bromfiets.
- Op wat voor brandstof je rijdt is afhankelijk van de motor (tweetakt vs. viertakt), niet van de bouwwijze (bromfiets vs. scooter).
- Een scooter is niet per definitie groter of zwaarder dan een bromfiets.
- De wielen van een scooter zijn niet per definitie kleiner. Er zijn ook scooters met grote wielen en bromfietsen met kleine wielen.
- Betrouwbaarheid is afhankelijk van de fabrikant en het ontwerp, niet van de bouwwijze (bromfiets vs. scooter).
- Comfort is afhankelijk van de dempers en zadel/buddy, niet van de bouwwijze (bromfiets vs. scooter).
- Bagageruimte is afhankelijk van zadel/buddy, bagagerek en/of bagagebox, niet van de bouwwijze (bromfiets vs. scooter). Er zijn ook bromfietsen met een buddy, bagagerek en/of bagagebox.
- Et cetera.

Met andere woorden, de voor- en nadelen zijn per bromfiets en scooter verschillend.