Hoe denken jullie over je relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:11

Tsja dan ben ik misschien toch anders dan jullie :o Ik heb een relatie gehad met iemand waar ik ontzettend happy mee was maar op de een of andere manier had ik het gevoel dat het niet mijn hele leven zou duren. Dat bleek na een tijdje ook te kloppen, want toen ik van die roze wolk afkwam, merkte ik steeds meer hoe verschillend we waren, iets wat me eerder nog niet opgevallen was. Een soort intuïtie dan misschien... Ik heb ontzettend mijn best gedaan om die relatie te laten slagen, maar het ging gewoon niet en achteraf was dat ook beter ook :)

Met mijn huidige vriend echter heb ik echt het gevoel dat ik met hem oud ga worden :) Het zit tussen ons zó goed en het is zó anders dan de eerdere relaties die ik heb gehad... Ik heb een gevoel van thuiskomen bij hem, hij is echt mijn allerbeste maatje en ben ontzettend gelukkig met hem :)

Saskia9

Re: Hoe denken jullie over je relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:15

@ Tamara : Ik herken mij in jou post helemaal..

Ik zou dan eerder denken dat al die mensen die niet verder denken van Ow wat leuk,ik zie wel hoelang het duurt..dat het niet 'de ware' is voor deze personen...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:20

Citaat:
Met mijn huidige vriend echter heb ik echt het gevoel dat ik met hem oud ga worden :) Het zit tussen ons zó goed en het is zó anders dan de eerdere relaties die ik heb gehad... Ik heb een gevoel van thuiskomen bij hem, hij is echt mijn allerbeste maatje en ben ontzettend gelukkig met hem :)
[/quote]

Kijk, dat gevoel heb ik nog nooit gehad |( , ookal had ik het heel graag wel gewild!

Vaak weet ik ook al snel dat het uiteindelijk niets gaat worden (na 3 maanden ken je elkaar al redelijk), maar omdat je zo graag wilt dat het toch gaat werken omdat je nu weleens een leuke en mooie relatie wilt, ga je op je tenen lopen om het toch te laten werken...ookal weet je diep van binnen dat jullie niet bij elkaar passen.
Ik had het er toevallig vorige week met een goede exvriend van mij over.
Hij heeft het net uitgemaakt met een meisje waar hij 2 jaar iets mee heeft gehad, terwijl hij wist dat het uiteindelijk niet de ware voor hem was. Maar omdat hij zo graag wilt dat zij toch de ware voor hem zou zijn (omdat hij ook weleens geluk in de liefde wilde) hield hij zichzelf voor de gek.

Wij hebben samen ook kort iets gehad, we kenden elkaar al sinds onze vroege jeugd en er was altijd 'iets' tussen ons. Toen we elkaar weer tegen kwamen en allebei single waren zijn we toch iets begonnen, omdat we wilden kijken of die gevoelens tussen ons mooi genoeg waren en om te kijken of een relatie tussen ons een kans van slagen zou hebben (niet dus ;) ).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:22

Saskia9 schreef:

Ik zou dan eerder denken dat al die mensen die niet verder denken van Ow wat leuk,ik zie wel hoelang het duurt..dat het niet 'de ware' is voor deze personen...

Maar als je iemand ontmoet dan ken je die persoon toch nog helemaal niet? Je kan verliefd worden op diegene, maar je kent diegene niet!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:26

Mijn vriend en ik praten hier regelmatig over :j

Wij zijn van mening dat we elkaars ware zijn. We hebben nu al 4 jaar, en 3 maanden, en het gaat perfect.
Toevallig hadden we het er vanavond over; Door omstandigheden woon ik bij hem en zijn ouders, hij zei dat hij er ook voor had kunnen kiezen bij me weg te gaan, om van al het gezeik af te zijn. Natuurlijk heeft hij dit niet gedaan, omdat ik zijn ware ben :+:

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:32

laetitia schreef:
Saskia9 schreef:

Maar als je iemand ontmoet dan ken je die persoon toch nog helemaal niet? Je kan verliefd worden op diegene, maar je kent diegene niet!

Zeker waar Laetitia, als ik voor mezelf spreek weet ik dat verliefd zijn en verliefd zijn 2 hele andere dingen zijn..

Je kan iemand ontmoeten waarbij je gevoel meteen goed zit,maar je kan ook iemand ontmoeten waarbij dat gevoel er (nog) niet is.. dat kan groeien..maar persoonlijk luister ik liever naar mijn gevoel..

Ik heb mezelf vaak genoeg voor de gek gehouden,puur omdat je een relatie wilde opbouwen,maar pas als je echt iemand onmoet waarbij ander gevoelens onstaan..dan veranderd de hele zaak..

moeilijk uit te leggen trouwens hoe dat voelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:42

Ik denk over mijn relatie heek simpel, nu is het leuk en we zien wel hoe het loopt. Gaan we uit elkaar is dat goed, blijven we samen dan is dat ook goed en dat betekend echt niet dat ik niet van mijn vriend hou of geen toekomst samen zie. Ik ben nu 22 en mijn vriend 28. We zijn alweer bijna 5 jaar samen maar het kan altijd uit gaan en ik hou er al helemaal niet van om dingen te plannen.

Mijn vriend denkt er trouwens compleet anders over dan mij hoor.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:51

Niet aanvallend bodoeld hoor Breezy,maar heb jij dan het gevoel dat je met iemand anders net zo gelukkig kan worden als met je huidige vriend?
Ik vraag me af waarom sommige mensen zo denken..hebben jullie vroeger iets vervelends meegemaakt waardoor je dat niet meer toe durft te laten? Of voelt dat gewoon echt zo voor jullie?

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:51

Ik ben alweer 10 jaar met mijn vriend en we wonen in dec ook 10 jaar samen.
We zijn over het algemeen de dikste maatjes.
Hij begint een zin en ik maak em af en andersom.
We hebben samen humor die niemant snapt. We weten van elkaar dat we niet zonder elkaar willen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:52

Ik begon mijn relatie ooit onder het mom van, 'tis gezellig, we zien wel waar het strandt'. Toen kenden we elkaar ook nog nauwelijks, dus dan ga je ook geen heel leven plannen...
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en wil ik toch echt wel door met hem :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:01

ikdoemaarwat schreef:
tja ik vind dat als je jezelf niet oud ziet worden met je vriend dat je maar beter gelijk een einde aan de relatie kan maken dan door blijven gaan in een "leugen"
tenslotte bouw je naar een toekomst toe toch ?

ja precies. Ik begon ook nooit aan relaties waarvan ik dacht 'da's maar voor even'.

Er vielen heel wat aanbiedingen op de deurmat, maar bij geen van allen dacht ik 'ja met jou wil ik mijn leven wel delen'. Pas toen ik de hoop had opgegeven was daar ineens arno8 van bokt :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:12

Saskia9 schreef:
Niet aanvallend bodoeld hoor Breezy,maar heb jij dan het gevoel dat je met iemand anders net zo gelukkig kan worden als met je huidige vriend?
Ik vraag me af waarom sommige mensen zo denken..hebben jullie vroeger iets vervelends meegemaakt waardoor je dat niet meer toe durft te laten? Of voelt dat gewoon echt zo voor jullie?

Ik heb hetzelfde gevoel als zij, en ik heb geen vriend nodig om gelukkig mee te worden ;) Ik denk dat iedereen iemand anders kan vinden om gelukkig mee te worden, alleen de meeste mensen 'durven' dat niet te denken omdat ze bang zijn hun partner af te vallen ofzo. Ik vind het ook leuk genoeg in m'n eentje, vermaak mezelf opperbest als ik vrijgezel ben en heb af en toe eens wat losse flodders wat dan een paar maandjes duurt. Heeft niks te maken met 'toe durven laten', ik kom gewoon weinig mannen tegen die me écht interesseren.
Mijn eerste liefde heeft bijna 3 jaar geduurd (van m'n 14e tot m'n 17e), en daar had ik nooit het gevoel bij, ja, met jou wil ik verder. Maar het was leuk, we hadden lol, het was fijn... en ik zie niet in waarom je op je 17e al moet gaan plannen voor de rest van je leven. Uiteindelijk is het uitgegaan, en natuurlijk heb ik daar verdriet van gehad, maar je gaat verder, en je ontmoet nieuwe mensen, en wordt opnieuw verliefd. In elke daaropvolgende relatie ben ik gestapt met het idee van, het is leuk voor zolang het duurt, en zolang ik nog steeds gelukkig ben met de situatie, is het goed.

Ondertussen ben ik ook alweer bijna 3 jaar samen met m'n vriend en hebben we zeker toekomstplannen :D Daar niet van, ben niet bang om ze te maken of wat dan ook. Maar ik ga mezelf niet tegenhouden een relatie te beginnen omdat ik er geen toekomst in zie. Ik snap überhaupt niet hoe je ergens een toekomst in kan zien als je iemand net kent. Dan ben je nog zo bezig met elkaar aftasten.

Waarom zou je überhaupt een relatie beginnen met het idee van 'dit moet voor eeuwig duren'?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:24

Als je iemand net kent dan kun je idd niet zeggen, daar wil ik oud mee worden. Als je dat wel zegt klopt er in mijn ogen ook iets niet. :+

Maar als je al een hele tijd bij elkaar bent, en nog steeds zegt dat je je niet oud ziet worden met hem/haar, dan snap ik dus echt niet wat je dan met diegene doet.

Ik ken een jongen die zo telkens relaties heeft. Laatste keer waren ze 1,5 jaar samen en dan is het 'hmm het is leuk voor nu, maar straks maak ik het wel uit' ja dan snap ik echt niet wat je doet in die relatie.

Toen ik mijn vriend leerde kennen ben ik ook in de relatie gestapt met de gedachten 'we zien wel waar het schip strand..' maar ook wel vooral omdat hij zo'n 3500 km van me af woonde. Maar al vrij snel wist ik dat ik de rest van mijn leven met hem wilde delen hoor. :j Als ik daar na een jaar nog over twijfelde, dan had ik het uitgemaakt.
Vroeger had ik ook wel vriendjes, en als ik dan dacht aan trouwen met hun of samenwonen, werd ik daar al misselijk van. Die relatie's zijn ook niet voor niets kapot gegaan denk ik zo.
Bij mijn huidige vriend voelde het allemaal veel anders. Inmiddels zijn we 4 jaar samen en ik weet echt 100% zeker dat ik de rest van mijn leven met hem wil delen. Maar in de eerste maanden dat ik hem kende, was het ook van, we zien wel hoe het loopt!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:30

Tamara schreef:

Beter kan ik het niet verwoorden. Hij laat mij in mijn waarde, ik hem ook. Hij steunt m'n sport, ookal vind ie paarden niet heel wat (al vind ie m'n paard tegenwoordig we lhelemaal leuk :D ) en hij gaat mee op concours als hij kan. Hij sport ook veel, en ook dan kom ik kijken, zo nu en dan (badminton is iets minder boeiend en duurt zo lang :+ ) ;)

Ik voel me zo goed bij hem, idd alsof ik thuis kom. Hij is zo leuk :')

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:32

Ik ben nu meer dan 2 jaar met hem samen.
En ik zie de toekomst echt wel met ons samen!
Het is mijn maatje die er altijd voor mij is, en andersom.
Wij kunnen gewoon niet meer zonder elkaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:38

Mijn man en ik hebben nu bijna zeven jaar een relatie. Ook hebben we drie kinderen.

Ik hou ontzettend veel van hem, maar soms vliegt het me wel eens aan dat hij the one and only is...

Hij was mijn eerste vriendje, dus soms heb ik wel dat ik even denk; jeeeetje, mijn héle leven? :oo

Aan de andere kant zie ik ons inderdaad heel gelukkig oud worden samen :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:47

rock@ ik ben dit jaar 19 jaar samen met de one and onley,heb nooit een relatie met een ander gehad,ik was 13,en hij net 15 jaar,sommige vragen wel eens mis je dan niks?.......ik weet het niet want ik ken het niet,of mijn vriend de ware voor mij is? ik denk van wel,wij hebben 2 kinderen en zijn erg gelukkig samen met de kids,we zien elkaar nog steeds heel graag en hebben allebij respect voor elkaar,en zolang er ook nog liefde van allebij de kanten komt zit het goed........ in oktober zijn we al 19 jaar samen,en zou het zo weer overdoen. ik heb nergens spijt van.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:54

Hoi,
Ik ben al bijna 5 jaar samen met mijn kanjer :+:
en nog steeds dol gelukkig ik zou niet meer zonder hem kunnen
en we denken wel aan een toekomst alleen nog een kindje (over paar jaar ) en ja ,verder hebben we alles al :o
maar we denken zeker wel aan een leuke toekomst en praten er ook wel soms over
maar we zijn nog dol gelukkig met elkaar gelukkig wel :D :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:04

Ik heb nu 3,5 jaar een relatie met mijn vriend.
En wij hebben dus ook echt samen toekomst plannen.

Een relatie aan gaan met iemand waarvan je al weet dat je daar niet bij wil blijven, vind ik raar.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:17

Ik zie zeker een toekomst samen met mijn vriend!
Ik hoop echt dat hij degene is met wie ik oud word!
Ik vind het ook een beetje vreemd om een relatie te beginnen met iemand als je diep van binnen al weet dat dit hem uiteindelijk niet gaat worden.
Daar kan je iemand echt mee kwetsen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:22

Hoezo kan je iemand daar echt mee kwetsen? Misschien wordt het wat, misschien niet... zo begin je toch altijd een relatie? En hoe dan ook, als het uit gaat, dan raakt iemand gekwetst, ook al sta je er allebei in dat dit voor eeuwig is (juist meer denk ik).

Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:24

Ik denk eigenlijk niet na over 'de toekomst' ..
ik ben heel blij met mijn vriend nu maar ik heb eigenlijk standaard (al vanaf dat ik geintresseerd raakte in jongens) in mn hoofd zitten: elke relatie gaat een keertje uit.

als ik 30 ben lijkt het me logischer dat ik echt iemand ontmoet voor de rest van mn leven dan nu..
ik bedoel..mijn vriend nu is mn eerste echte vriend, eerste keer dat ik echt verliefd was/ben, maar ik ben nu bijna 21 (Vriend is ook 21) we zijn bijna 2 jaar samen en ik kan me niet voorstellen dat 2 mensen die zo jong zijn ook echt de rest van hun leven bij elkaar blijven..
en dat denk ik over iedereen die nog zo jong is en een relatie heeft..

maargoed, ik ben heel nuchter, en denk dus totaal niet over de toekomst na, het gaat nu lekker tussen ons, we zijn gek op elkaar en we zien wel wat de toekomst ons brengt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:35

Ik zie zeker toekomst in mijn relatie, anders zie ik het nut er niet van in, eigenlijk.. Ik hoop toch wel oud met hem te worden als dat mag :Y)
We zijn pas 2 jaar samen, maar toch heb ik er wel een goed gevoel bij en denk ik dat we best een eind kunnen komen en ik weet dat mijn vriend er ook zo over denkt.

Bij mijn ex had ik op een gegeven moment toch echt niet meer het idee dat ik met hem oud wilde worden en mijn leven met hem wilde leven na mijn studie, daar heb ik toen ook een einde aan gemaakt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:39

Op dit moment zie ik absoluut wel een toekomst in mijn relatie ;) We hebben bijna 2.5 jaar en als je er geen toekomst in ziet, hou je het ook niet lang vol in mijn ogen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:42

Mijn vriendje heeft het van de week uitgemaakt na een relatie van 3 jaar...

Heel raar, kan het nog niet een plaatsje geven.