Wat moet ik doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:35

dat is Carola........... dat is!!!

het is per kind verschillend........

maar ik ben van mening dat een kind beter een keer pijn kan hebben van de acties van pa, dan een paar keer achter elkaar.....

liever een keer, dan 10 keer die pijn

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:58

Daar ben ik het mee eens maar die ene keer kan wel 20 jaar meegedragen worden dat wil ik duidelijk maken en dan hangt het helemaal af van de begeleiding die de kind krijgt, niet alleen van de moeder maar ook van familie en misschien ook professionele hulp.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:05

en die 10 keer dragen heel veel meer jaren mee.............

Mijn kind loopt preventief bij een therapeut..........OOK daarom :)

en we praten er vaak over........ nou is Sanne haar vader een wedstrijd zeezeiler, dus heel vaak heel lang weg met zeilwedstrijden, daarnaast is hij projectontwikkelaar....... dus als hij thuis is dan heeft hij het druk.......

tis bij hem geen onwil......... want als ik hem nu bel dat ik hem nu nodig heb....... dat is hij over 10 minuten hier........ maar het is zijn gemakszucht.

en ik ga er niet voor knokken, dat moet hij met Sanne uitzoeken........

Tuurlijk heeft mijn kind daar last van.......... en dat is een van de redenen dat ik mijn kind in therapie gestopt heb.... want ik vind het niet nodig dat zij tegen muren aanloopt als ze straks ouder is

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:11

Ik vind het goed dat je haar nu al die hulp bied, vaak komt dat te laat aan en hebben ze er als puber of volwassenzijnde erge problemen mee. Ik kan alleen maar spreken vanuit het feit dat onze vader ons zowieso niet moest over een periode van 15 jaar opvoeden en samen wonen.
Ik kan dus ook niet zeggen of de een erge is dan de ander. Beiden hebben erge nadelen voor het kind.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:19

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bezig met een brief aan de vader. Ik hoop dat daar wat uit komt, en als hij zijn kind wil zien, wil ik goede afspraken zodat mijn zoon zich niet (weer) in de steek gelaten voelt door zijn vader.Des noods eens praten met een onafhankelijk persoon erbij, en dan ook maar met die nieuwe vriendin een gesprek want ik wil gewoon dat alles goed uit gepraat word.
Lijkt me heel moeilijk als je je vader wilt zien en hij jou niet, dat kan je hele zelfbeeld verpesten. Een vriend van mij heeft het weer anders, die wil dolgraag zijn kind zien maar de moeder houd haar kind bij hem weg. Dit soort situaties zijn gewoon echt lastig.

Ik heb overigens vroeger ook therapie gehad onderandere vanwege mijn gescheiden ouders, ik stond er niet echt voor open, en het heeft weinig effect gehad(maar ik was dan ook best opstandig) maar misschien is dit wel een goed idee voor de kleine.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:44

We hebben dat ook als zeer moeilijk ervaren.

Kan je vriend ook geen bezoeksregeling krijgen dmv de rechtbank?
Ik denk ivm hulp voor je kind dat je het beste kan kijken hoe hij onder alles is en onthouden dat veel kinderen nog best wel veel verbergen. Je kan altijd informeren naar maatschappelijke hulp.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:49

Gelukkig is je zoon nog erg jong. Ik vind de brief en een goed gesprek een prima idee.... Hopelijk kunnen jullie goede afspraken maken. Zoniet... dan ga ik helemaal met Kiwiko mee. Hij is er ook nog jong genoeg voor om een 'frisse start' te maken.