The female body

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:37

Waar die grens ligt bij mezelf weet ik :) En daar zal ik ook nooit overheen gaan. De kracht is dan alleen (hebben we het even over gewicht) om dat vast te houden :)
Daarbij zit ik ook lekker in m'n vel :j Dus het is niet eens nodig om bv. af te vallen. Maar toch wil ik het graag omdat ik weet dat ik dan nóg trotser op mezelf ben :)
En daar streef ik juist naar :D En dat is niks ongezonds.
(Of het nou nog dat tikkie meer afvallen is, of gewoon sporten om alles wat strakker te maken).

Daarom vroeg ik me dus ook al af, wat is perfectie ?
Als jij ontevreden bent met iets en je het met een operatie kan verhelpen en je jezelf daardoor beter zal voelen moet je het gewoon doen als je dat wilt :)
Daar ga ik niet over ;)

En ik weet dat ik een gezonde drang heb :j
Wat anderen doen, daar heb ik niks over te zeggen. Zijn mijn zaken ook niet :)
Ik accepteer andere gewoon zoals ze zijn. Dik, dun, lang, kort. Hoe je het ook wilt hebben.
En dat het uitslaat naar iets extreems, is ook mijn zaak niet .. Al zal ik/een ander het wel opmerken.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:39

Ik ben niet de slangste maar k hoor vaker dan eens dak een mooie meid ben..:O
En naja wat zijn die 3 á 4 kilootjes?
K loop al hard, etc.. Omdat dat lekker is..
Dus é, k ben tevreden met mezelf.. Waarom zou k mezelf uithongeren om maatje S te hebben?
Eten is te lekker.. (A) Komt allemaal door die media
dat meiden niet tevreden meer met zichzelf zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:40

Hollando schreef:
En over operaties, ik zou best en neus correctie willen omdat ik mijn neus afschuwelijk vind, maar ik doe het niet.
waarom niet? mijn zussen hebben de zelfde neus, allemaal van onze vader gekregen!
T zit gewoon in de familie en ik heb geaccepteerd dat ik zo'n neus heb!

Kijk, jij accepteerd het. Dat is al iets :j
Als iemand daar zoveel moeite mee heeft, het niet accepteerd en daardoor zó ontzettend in de put zit ...
En je graag daaraan graag geopereerd wilt worden, zodat jij je beter voelt (en daar het geld voor overhebt).
Waarom niet :) ?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:42

Zo tevreden ben ik niet vanmezelf, Ik mag wel 5-10 cm langer worden. Minder breed zijn,Dunnere dijen, wel 15 kilo afvallen,Slankere buik, Meer borsten, langere nek. Zeurzeurzeur.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:43

[gast1122] schreef:
Hollando schreef:
En over operaties, ik zou best en neus correctie willen omdat ik mijn neus afschuwelijk vind, maar ik doe het niet.
waarom niet? mijn zussen hebben de zelfde neus, allemaal van onze vader gekregen!
T zit gewoon in de familie en ik heb geaccepteerd dat ik zo'n neus heb!

Kijk, jij accepteerd het. Dat is al iets :j
Als iemand daar zoveel moeite mee heeft, het niet accepteerd en daardoor zó ontzettend in de put zit ...
En je graag daaraan graag geopereerd wilt worden, zodat jij je beter voelt (en daar het geld voor overhebt).
Waarom niet :) ?

Kijk, ik kan t zowiezo al niet betalen, maar mocht ik de kans krijgen, zou ik het alsnog niet doen.
ik vind mezelf goed zoals ik ben :j
Maar ik dnek wel dat operatie's iemand kunenn helpen, ik weet niet of iemand het programma the swann kent?
dat is een mooi voorbeeld van hoe operaties iemand kunnen helpen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:45

In sommige culturen is het mooi om een maatje meer te hebben.
(zou mooi zijn als dat hier ook was. :D )

Het heeft geen zin om je druk te maken over hoe je eruit ziet.
De een is geboren met een grote neus, de ander met schele ogen.. Die dingen tekenen de mens.

Voor mij is het heel belangrijk hoe iemand in zijn vel zit. Wat iemand uitstraalt.
Uitstraling is zooo belangrijk. Wat heb je eraan als je knap bent en de uitstraling van een dode sabelsprinkhaan hebt?
Niks zo onaantrekkelijk als mensen die zeuren over dat ze te dik/te dun/whatever zijn.

Toegegeven, ik ben een aantal kilootjes te zwaar, heb meloenen die toch wel iets groter zijn dan standaard is voor iemand van 1,58m en m'n kont kun je geloof ik een kasteel bouwen.. Maar ik ben blij met wie ik ben, zowel van de binnen- als buitenkant.
En dat telt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:48

En dat wil ik maar zeggen met operaties :j
Ze kunnen iemand echt wel gelukkiger maken.
Neem nou bv. een hazenlip ... Hoeveel mensen ondergaan dan wel niet een operatie en zijn daarna zó ontzettend gelukkig :) ?
Even buiten het vrouwelijke lichaam om hé :D

@ Annettu_ ; als ik mezelf kon veranderen had ik bruin stijl haar, donkere wenkbrauwen gehad. Was ik 10 cm langer, had ik een cup C, een sixpack etc. :))
Maar toch ben ik heel tevreden over mezelf :)
Uiteraard, iedereen heeft wel zo z'n minpuntjes. Maar haal juist die pluspunten naar voor, benadruk die en ben er ook trots op :)
Werk evt. aan je uiterlijk als je het zo belangrijk vind :)

Anoniem

Re: The femal body

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:49

Daarbij denk ik ook, wat de een perfectie vind vind een ander juist weer niet ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:49

[gast1122] schreef:
En dat wil ik maar zeggen met operaties :j
Ze kunnen iemand echt wel gelukkiger maken.
Neem nou bv. een hazenlip ... Hoeveel mensen ondergaan dan wel niet een operatie en zijn daarna zó ontzettend gelukkig :) ?
Even buiten het vrouwelijke lichaam om hé :D

@ Annettu_ ; als ik mezelf kon veranderen had ik bruin stijl haar, donkere wenkbrauwen gehad. Was ik 10 cm langer, had ik een cup C, een sixpack etc. :))
Maar toch ben ik heel tevreden over mezelf :)
Uiteraard, iedereen heeft wel zo z'n minpuntjes. Maar haal juist die pluspunten naar voor, benadruk die en ben er ook trots op :)
Werk evt. aan je uiterlijk als je het zo belangrijk vind :)

Pluspuntjes aanmezelf zie ik niet zo, Mischien dat me nagels sterk zijn, en teminste mooie witte tanden heb.( denk ik )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:53

Hmm, ik moet toegeven dat ik ook echt alles behalve tevreden ben met m'n lichaam. Heb een vette huid (alleen op m'n gezicht, de rest is juist weer te droog.), wordt niet groter dan 1.60, wat kilo's te zwaar, dikke kont etc.

Maar ondanks alles accepteer ik mezelf wél. Als mensen mij lelijk/niet goed genoeg vinden, is dat hun probleem en niet de mijne.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:54

@ Annettu_: je moet je mooie dingen aan jezelf ook ontdekken..
ik ehb ook wel een buikje, maar daar struikel ik niet over, ik heb een dikke kont, maar over mijn kont krijg ik alleen maar complimenten van het andere geslacht :o
het mooiste wat ik aan mezelf vind zijn mijn ogen, en dat zijn veel mensen mij eens.
zo zie ik eruit: (de grote neus is verborgen :o )
Afbeelding

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:55

Ik ben eigenlijk erg tevreden met mijn lichaam.
Ik ben bijna 30, 1.80 lang, 65 kilo ,een beschaafde cup C , plat sixpack achtig buikje en (nog) nergens putjes of striemen!

Ik denk dat 'schoonheid' ook een hoop met lichaamstaal te maken heeft.
Een oud collega van mij was best(erg)
stevig,maar door haar zelfverzekerde houding en attitude was ze echt een schoonheid, ondanks het feit dat ze niet aan de huidige schoonheidseisen 'voldeed'.
Als jij zelf niet tevreden bent met je eigen lichaam en je loopt erbij als een doodgeslagen musje dan straal je dat ook uit.

En vergeet niet, beauty is in the eye of the beholder! ;-)

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:55

En trouwens, ik hoor van veel menen dat ze langer willen zijn, ik ben zowiezo 1.75 (als t niet langer is)
en draag altijd hakken van 10 cm dus ik steek vrijwel altijd boven de menigte uit, is ook niet altijd leuk..
en vaak het broeken probleem: de groot bij de middel en te kort bij de benen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:58

Maar wat ik me dan ook afvraag ... Vaak hoor je vrouwen zeuren over dit en dat.
Maar áls je er wat aan kan doen, doen ze dat ook ?

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:59

[gast1122] schreef:
Maar wat ik me dan ook afvraag ... Vaak hoor je vrouwen zeuren over dit en dat.
Maar áls je er wat aan kan doen, doen ze dat ook ?

zou jij wat aan jezelf willen veranderen als je de kans kreeg?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:00

Hehe ik zou dan liever kleiner zijn (ben 1.78m) maar hoor ook altijd dat ik blij moet zijn.. :+
Het zelfde verhaal met krullen vs stijl haar. Grote borsten vs kleinere borsten.. Wat je niet hebt is wat je het liefste wilt ;)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:01

Ik heb wel eens van die dagen dat ik in de spiegel kijk en denk: bah... al dat geblubber op mn buit, die buitjes in mn gigantische bovenbenen, kont als een bijzettafeltje, flubberende armen en ga zo maar door...

Maar ik heb ook vaak genoeg zo'n dag dat ik in de spiegel kijk en denk: meid, zo slecht heb jij het niet met je lichaam getroffen, je mag er best zijn.

En ja, mijn vriend vind mn bovenmaatse billen en grote borsten prachtig, dus wie ben ik dan om dat van hem af te nemen door onwijs te gaan afvallen... :o

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:04

Vroeger was ik niet tevreden over mijn lichaam. Tegenwoordig wel omdat ik gestopt ben met groeien, en ook in de breedte wat meer vlees kreeg. Ik was altijd een mager scharminkel, maar ja ik groeide ook hard. Inmiddels ben ik super tevreden, ik ben niet meer zo eng mager als vroeger en ik heb wat meer volume gekregen rondom de plekken waar het hoort ;) Omdat ik slank ben passen grote borsten niet bij mij, daarom heb ik ook kleine borsten waarschijnlijk. Ik ben er tevreden mee, maar ik trek mijn haren uit mijn hoofd als ik weer eens opzoek ben naar een goed passende BH. Dat is mijn enige frustratie met A75 BH's kopen.

Over mijn lichaam kan ik niet ontevreden zijn, maar over mijn kleding wel. Waarschijnlijk ligt dat aan het modebeeld en de druk dat je mooi moet zijn. Maar zoals de topicstarter al zei: iedereen is mooi op zijn eigen manier.

Door programma's als make me beautiful en dergelijke worden de meest knappe vrouwen die naar een dergelijk programma kijken, ook onzekerder over zichzelf. Of ik daar zelf last van heb? Mwah, niet echt, gebleekte tanden lijkt me wel mooi maar aan de andere kant, wil ik ook puur natuur blijven.

Het is constant je grenzen opzoeken. En elke keer val ik terug op mijn huidige uiterlijk, want daar ben ik tevreden mee en daar moet niet aan gesleuteld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:08

Weet je wat het is :) ?
Ik ben gewoon tevreden met mezelf.
Al ben ik nu wel aan't sporten om wat af te vallen/weer wat gespierder te worden.
Waar ik me aan zou laten opereren zou ik echt niet weten ...
Misschien wel een borstvergroting of een liposuctie :D Dat is maar om wat op te noemen.
Maar ik zou het helemaal niet nodig vinden, omdat ik blij ben met mezelf :j

Mijn ideaalbeeld is dit : (Audrina Patridge)
Afbeelding
Dus het tegenovergestelde van mij, wat ik heel mooi vind maar andere weer duidelijk niet.

Dit ben ik : (echt het tegenovergestelde, heb even geen betere foto).
Afbeelding
Maar toch ben ik heel tevreden al ben ik zo anders :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:08

MelanieB schreef:
Hollando schreef:
ik heb ook wel een vetrolletje, maar ik ben er blij mee, ik kan tenminste ergens op teren als er hongersnood uitbreekt :+
en de meeste mannen willen geen pro ana figuur, nee, naar mijn ervaring willen ze iets hebben om vast te pakken.
en mocht een man je niet mooi genoeg vinden, dan is hij je niet waard.

Ben blij dat er ook mannen zijn die mijn figuur WEL mooi vinden...ja ik ben heel erg tenger en heb weinig rondingen (cup A). Mijn buik is dus superstrak en heb geen enkele lovehandle.
Smaken verschillen gelukkig ;-).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:09

Ik snap heeel erg goed dat vrouwen onzeker worden over hun lichaam! Als je de media moet geloven is niemand perfect en zal ook niemand dat zijn. Of je moet je zelf uithongeren, maar daar zit geloof ik niemand op te wachten.

Ik ben zeer tevreden met mijn lichaam! "En dat voor de meest onzekere persoon op aarden!" Er zijn altijd wel kleine dingetjes die ik liever anders had gezien, maar ik neem ze zoals ze zijn. Veranderen kan toch niet. Snijden in een gezond lichaam vind ik iets te ver gaan voor mezelf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:09

Ik ben redelijk tevreden met mijn lijf momenteel, zeker voor een ruim 38-jarige. Ik heb maatje 34/36, ik heb absoluut vrouwelijke vormen, niet extreem, maar ik ben ook geen eh.... strijkplank, mijn lichaam is nog best strak en ik heb toch een kind op de wereld gezet jaren geleden. ;)
Ik ben relatief klein met mijn 1,63, maar door de goed verdeelde verhouding van mijn benen en bovenlichaam denkt iedereen dat ik langer ben. Vroeger wilde ik langer zijn, zeker toen ik wel eens als model werkte, maar nu, nee, ik ben heel tevreden met mijn lengte. Ik pas broeken goed meestal en ik pas heel goed op mijn pony met D-maatje. :D

Natuurlijk heb je dagen dat je in de spiegel kijkt en denkt 'grrrrrrrr', maar ik denk dat mannen dat ook hebben, hoor. ;)
Vooral als je ongesteld bent, je haar hangt maar wat langs je gezicht en als je 1 chocolaatje eet, voel je die onderhuidse al tintelen in je huid, haha...... Ik maak me er niet zo druk om. Veel water drinken, buiten zijn, sporten, gezond eten, jezelf goed verzorgen en lachen en het valt allemaal best mee. Je uitstraling, dat doet het 'm, denk ik. En dat zit 'm niet in de ideale maten of maatje 36.....

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:13

laetitia schreef:
MelanieB schreef:
Ben blij dat er ook mannen zijn die mijn figuur WEL mooi vinden...ja ik ben heel erg tenger en heb weinig rondingen (cup A). Mijn buik is dus superstrak en heb geen enkele lovehandle.
Smaken verschillen gelukkig ;-).

Mijn reactie is niet vals bedoelt hoor ;)
T is maar goed dat smaken verschillen, anders zou de wereld toch ook zo saai zijn..allemaal de zelfde mensen?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:14

Ik kan goed begrijpen dat vrouwen zo onzeker zijn over hun lichaam.. Kijk naar wat de media ( en dan ook echt álle media ) hen dagelijks voorschotelt! Zelf heb ik ook zo mijn momenten dat ik sta te balen voor de spiegel, maar anderzijds mag ik blij zijn met wat een prachtig mens ik ben, en weet ik dat schoonheid in de uitstraling zit, en uitstraling komt van binnen uit. Ook ik krijg meer dan eens te horen hoe mooi ik ben, en hoewel ik dat vaak toch moeilijk te accepteren vind, kan ik er wel de conclusie aan verbinden dat ik niet hoef te klagen. Ook al kan er hier en daar een kilo'tje (of 2) af, het hoeft lekker niet. :) Want ik ben gewoon een mooi mens.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:15

[gast1122] schreef:
Weet je wat het is :) ?
Ik ben gewoon tevreden met mezelf.
Al ben ik nu wel aan't sporten om wat af te vallen/weer wat gespierder te worden.
Waar ik me aan zou laten opereren zou ik echt niet weten ...
Misschien wel een borstvergroting of een liposuctie :D Dat is maar om wat op te noemen.
Maar ik zou het helemaal niet nodig vinden, omdat ik blij ben met mezelf :j

Mijn ideaalbeeld is dit : (Audrina Patridge)
Afbeelding
Dus het tegenovergestelde van mij, wat ik heel mooi vind maar andere weer duidelijk niet.

Dit ben ik : (echt het tegenovergestelde, heb even geen betere foto).
Afbeelding
Maar toch ben ik heel tevreden al ben ik zo anders :)

Ik vind jou anders een hele mooie meid hoor!
Vooral je haar is mooi lang en vol!
En je hebt mooie sprekende ogen!