Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Nuage schreef:Nu ben ik ondertussen 27 en moet ik me erbij neerleggen dat mijn kinderwens misschien wel nooit uitkomt. En wonder boven wonder, begin ik steeds meer de positieve kanten te zien van een kinderloos bestaan
Een ex-collega en zijn vrouw hebben daar ook heel bewust voor gekozen en als ik dan zie wat voor een leven zij leiden... Heerlijk.

Maar nee dat werkte niet! Ook opgepast om te kijken of ik het echt wel zo leuk vond als het leek. Maar die gevoelens zijn echt nooit weggegaan.

Nathalie schreef:Ik vind het altijd zo jammer, dat er vaak dingen gezegd worden als 'eerst lekker leven' of zoals hierboven 'jezelf niet te kort doen' e.d... Net alsof je leven voorbij is als je een kind hebt...
Niet iedereen wil elke nacht stappen tot 6 uur 's ochtends, een wereldreis maken, een carriere hebben en ga zo maar door.
Ik heb voor mijn gevoel alles geweldig voor elkaar voor mijn 22e en als wij samen een kindje hebben, dan is het perfect!
breezy302 schreef:Nathalie schreef:Ik vind het altijd zo jammer, dat er vaak dingen gezegd worden als 'eerst lekker leven' of zoals hierboven 'jezelf niet te kort doen' e.d... Net alsof je leven voorbij is als je een kind hebt...
Niet iedereen wil elke nacht stappen tot 6 uur 's ochtends, een wereldreis maken, een carriere hebben en ga zo maar door.
Ik heb voor mijn gevoel alles geweldig voor elkaar voor mijn 22e en als wij samen een kindje hebben, dan is het perfect!
Idd maar mensen willen wel elke dag even naar de paarden en ook nog eens zo dat je echt met je paard bezig kan zijn ipv met een kind in de buggy ( of erger nog als ze al lopen en richting mesthoop gaan) die naast de bak staat. Dan kan je ook niet lekker rijden. of even gauw boodschappen doen, dat gaat ook niet.
Volgens mij denk jij echt dat kinderen hebben alleen rozegeur en maneschijn is maar geloof me dat schijn bedriegt! Mijn beste vriendin wilde ook zooo graag een kindje. Nou ze was zwanger, vriend liet haar in de steek, contract werd niet verlengt maar goed dat zijn allemaal dingen waar je zo overheen bent maar de baby was 2 weken oud toen ze mij huilend opbelde of ik alsjeblieft niet een uurtje op wou komen passen want ze zat er helemaal doorheen en wilde gewoon lekker even douchen..( en douchen gaat ook niet als je kind alleen in de box ligt)
en zei vertelde ook dat ze er meer van genoot op oudere leeftijd omdat haar leven veel meer op orde was dan bij de eerste.

Nathalie schreef:Ik vind het altijd zo jammer, dat er vaak dingen gezegd worden als 'eerst lekker leven' of zoals hierboven 'jezelf niet te kort doen' e.d... Net alsof je leven voorbij is als je een kind hebt...
Zoezi schreef:Sommige reacties hier vind ik echt onnozel!
Denk na voordat je een kindje gaat "maken"!
Als je ooit in het verleden iets hebt afgedankt omdat je het beu was begin er dan zo wie zo nog niet aan!
Je vrije tijd gaat naar de klote
Je relatie gaat er van naar de klote
Samen lekker s e x e n gaat naar de klote
Samen leuke dingen ondernemen gaat naar de klote
Uitslapen gaat naar de klote
Je centen gaan naar de kl.........uhh kinderen
Klink even heel zwart wit, maar reken maar dat kinderen hebben een ontzettende zware opgave is en heeeeeelemaal geen roze wolk!
Een baby jankt, schijt en kwijlt
Een peuter graait, sloopt en bijt
Een kleuter zegt nee nee nee en nog eens nee
Nou nou, leuk dat "moedergevoel".
Onderdruk het maar lekker meisje, je gaat me gelijk geven als je het niet doet.
Straks ben je 28 en roep je voor 1000000000% zekerheid:
HAD IK ER NOG MAAR EVEN MEE GEWACHT!
Ik heb een dochtertje van bijna 4. Echt een schatje, maar ik denk het bovenstaande ook!
Ik was 26 toen ze kwam.
Verder ben ik beretrots en zou mijn meisje noooooooooit willen missen, je krijgt er ook ontzettend veel voor terug, maar je moet er heel heeeel veel voor opofferen!!!
En daar ben je met je 20e nog echt NIET aan toe!!