Niet klaarmaken tijdens PMS?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:58

reininglover schreef:
Tja, ik maak geen slagroom tijdens mijn regels omdat die standaard mislukt :) Ook als de kokkin op mijn werk een taart moet maken en ze haar regels heeft dan belt ze mij op of haalt ze mij uit de bediening om de slagroom te kloppen.
En mijn moeder haar soep wordt dan altijd zuur.
Er zullen best nog meer van die dingetjes zijn maar dit is zowat standaard bij ons thuis

Dat zeggen mijn moeder en oma ook :j Ik moet ook altijd de slagroom kloppen voor mijn moeder in die periode ;)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 21:12

Hm ik lees net zelf mijn titel en dacht ook hm...dat had anders gekunt syl :P

Maar serieus dit werd mij altijd verteld, dat tomatensoep zuur wordt als je in je periode zit en je maakt het zelf, nou zeg ik er eerlijk bij dat ik nooit zelf tomatensoep maak maar eh tsja, het lijkt er dus op dat ik mijn oma moet gaan ontslaan als raadgever :D

Lovely1

Re: Niet klaarmaken tijdens PMS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:17

Hier geloof ik niks van haha! Ik denk dat de slagroom eerder zuur wordt door fanatiek kloppen.. veel vrouwen zijn toch wat minder vrolijk tijdens die periode en zo kan je makkelijk frustratie uiten. Ik bak zelf gewoon taarten tijdens de periode (mislukken qua vorm wel vaak want mijn geduld is dan een stuk minder) en kook ook gewoon en we hebben nog steeds geen voedselvergiftiging of zuur eten gehad :P

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:23

Ik denk dat de vrouwen vroeger slimmen waren dan nu :P en al die ongein zelf verzonnen hebben zodat ze tenminste klein weekje rust hadden hahaha

Verder is het pure onzin :p
Behalve zwaar sjaggo gedrag en absoluut geen geduld van mijn kant gaat er niks mis in die week :p

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:43

Hm....morgen maar eens een hartig woordje met mijn oma spreken.

Tot die tijd...niemand de behoefte om het toch even te proberen?
Iemand die in zijn periode is en trek in versgemaakte tomatensoep heeft? :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:27

De kern van het geloof ligt in het feit dat als je idd gewoon na het doeken wisselen, wat ze vroeger dan deden, de handen niet grondig wast er natuurlijk wel eens "ingredienten" bij kunnen komen die er niet inhoren waardoor dingen gisten of verzuren.
Inmiddels mogen we hopen dat iedereen wel de handen wast na het inbrengen van een tampon of wisselen van maandverband... ;)

Bij primitieve volken gebrukkt men helemaal geen ondergoed, dus ook niks er in en dan is het handiger als je dan dus maar ergens gaat zitten waar niet anderen in de troep stappen. En dat betekent dat je dan gewoon even buitengesloten leeft, zeer logisch.

Trek in bepaalde dingen is goed verklaarbaar door behoeftes aan mineralen en andere stoffen die je verliest. Je lichaam wil nu eenmaal alles goed in balans houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:42

@Lusitana, die hygiëne problemen hadden ze ook in die tijd met het toiletgang (dus mannen en vrouwen).
Menstruatiebloed is trouwens (net als urine) steriel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:08

Ja, maar een vagina niet.

En de heren kookten niet dus die kregen nooit ergens de schuld van.
Er zullen wel vaker dingen misgegaan zijn wat bacteriën en schimmels betreft maar dat werd natuurlijk lekker uitvergroot als er een menstruatie in het spel was, waardoor het leek dat alleen dán het zo was. Dit is een bekend fenomeen, onthouden en vergeten wat je wilt om iets aan te kunnen wijzen wat je denkt dat klopt.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:04

ik heb een keer gehoord dat je geen kiwi's moet eten omdat je dan zwaarder ongesteld wordt :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:56

Wat ik wel weet is dat je geen roti kukus(indische cake) moet maken, dit mislukt gewoon standaard.
Dit gebeurde bij zo goed als alle vrouwelijke familieleden bij mijn vriend....

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:51

Had je vriend ook last van zijn feestje Sodera :P?