Je dromen waarmaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:02

Tja nog zo'n verhaal hier...

Zoals sommigen van jullie misschien nog wel herrinneren heb ik ruim twee jaar geleden mn eerste kindje verloren, daarna is bij mij een beetje de omslag gekomen.
Hoop gedoe met ex, drugs drank hele romslomp, uiteindelijk begin vorig jaar weg gevlucht, voor het eerst voor mezelf gaan leven, en het mooie is dat ik er zo voor beloond ben. Zelfs mensen die ik niet kende doneerden meubels omdat ik alles kwijt was, ik heb alleen nog maar mensen om me heen die me waarderen om wie ik ben en ben zoveel opgebloeid.
Ik ben mezelf, laat me zien zoals ik ben en niks niet bang meer dat mensen me niet waarderen om wie ik ben, als ze me niet ok vinden zoeken ze t maar uit.

Heb inmiddels een relatie met iemand die tijdens de relatie met mn ex een grote steun was en mn beste maatje, ook al woont hij in denemarken. We hebben nu een hele poos heen en weer gependeld, en nu dan de grootste stap in het leven omgooien, een maand of twee regeldingen en dan verhuis ik die kant op :D:D:D
Nieuwe start, nieuwe taal, uitdagingen en een thuis waar ik mezelf kan zijn, kat gaat mee, dat was mijn voorwaarde, dat is het enige wat ik niet ga veranderen, die kat hoort bij me, gelukkig is ze gekker op Mike dan op mij en vind hij haar ook lief :+

L_iek

Re: Je dromen waarmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:20

Tjah, de enige droom die ik heb is om ooit bij de politie te komen. Ik ben nu bezig met de sollicitaties dus hoop dat het me lukt :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:48

Ben redelijk bedreven in "het roer om gooien" :D

qua werk ben ik van kandidaat-gerechtsdeurwaarder>erkend B gediplomeerd verzekeringsagent> makelaar o.g.> veligheidskundige in de petrochemie(en een eigen zaak opgericht ;) )

qua wonen (alles zonder vriend/man) van ouderlijk huis met 2 paarden ingetrokken in een juryhokje van een manege (1.5 jaar gewoond) toen 6 jaar in Belgie, waar ik mijn 1e eigen huis heb gekocht...en toen met 3 paarden weer naar NL huis gekocht met 2.5 hectare.

Nadat ik hopelijk deze zomer de omheining heb met post-n-rail (engels hout) is mijn volgende doel een jacuzzi in de tuin :P Verder ga ik in september een cursus voor stellingbouw inspecteur volgen (handig voor mijn werk !)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:51

Ik heb eindelijk een opleiding gevonden die ik ga doen, en daar ga ik dus, na een jaar niets doen aan beginnen. Ik wil deze opleiding doen, en dan over een jaar of 4/5 naar Noorwegen emigreren.
En zo zijn er nog wel hier en daar wat kleine dingetjes waar ik ook aan toe moet geven :)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:57

Hm...als ik het roer om zou gooien en zou doen wat ik graag zou willen zou ik hier alle levens op hun kop zetten, en dat is iets waar ik nog niet klaar voor ben.

Ik heb het niet slecht, ik heb geen reden tot klagen en ik zou een klein roertje om kunnen gooien, maar het blijft knagen, gewoon even kapseizen en verder gaan op mijn manier.

Knap trouwens van de mensen die het gedaan hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:57

Hier ook eentje die zijn dromen aan het waar maken is.

Wij zijn in okt van het drukke Rotterdam naar het Noorden verhuisd.
We waren de grote stad zo vreselijk zat en mijn vriend kreeg een baan in Bolsward en ik kon binnen ons eigen bedrijf aan de slag in Drachten.
Na 6 maanden in de winter in een bosbungalow te hebben gezeten met onze 2 kattenkids hebben we nu een huurhuis in Leek.
Ons huis in Rotterdam is nog niet verkocht maar als we die kwijt zijn gaan we lekker op zoek naar iets vrijstaand.
Weet nog niet of we paardjes aan huis willen maar dat zien we dan wel.

Voorlopig zijn de eerste stappen gezet.

De 2e droom is om te kijken hoe ver ik met Mando kan komen in het dressuur... en wie weet springen of crossen. We zien het wel, hij staat op een super pensionstal waar ik echt niet meer weg wil, we hebben een leuk ploegje waar we mee op wedstrijd gaan en ik heb een maatje waar ik samen mee de klasses doorhobbel...

Verder ben ik gezond, zie de zon schijnen en ziet wel wat de toekomst ons brengt,.. maar 1 ding.. nooit meer terug naar het westen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:17

_Spooky_ schreef:
Tja nog zo'n verhaal hier...

Zoals sommigen van jullie misschien nog wel herrinneren heb ik ruim twee jaar geleden mn eerste kindje verloren, daarna is bij mij een beetje de omslag gekomen.
Hoop gedoe met ex, drugs drank hele romslomp, uiteindelijk begin vorig jaar weg gevlucht, voor het eerst voor mezelf gaan leven, en het mooie is dat ik er zo voor beloond ben. Zelfs mensen die ik niet kende doneerden meubels omdat ik alles kwijt was, ik heb alleen nog maar mensen om me heen die me waarderen om wie ik ben en ben zoveel opgebloeid.
Ik ben mezelf, laat me zien zoals ik ben en niks niet bang meer dat mensen me niet waarderen om wie ik ben, als ze me niet ok vinden zoeken ze t maar uit.

Heb inmiddels een relatie met iemand die tijdens de relatie met mn ex een grote steun was en mn beste maatje, ook al woont hij in denemarken. We hebben nu een hele poos heen en weer gependeld, en nu dan de grootste stap in het leven omgooien, een maand of twee regeldingen en dan verhuis ik die kant op :D:D:D
Nieuwe start, nieuwe taal, uitdagingen en een thuis waar ik mezelf kan zijn, kat gaat mee, dat was mijn voorwaarde, dat is het enige wat ik niet ga veranderen, die kat hoort bij me, gelukkig is ze gekker op Mike dan op mij en vind hij haar ook lief :+

dorus respeckt!!!!! ben blij dat je alles weer een beetje op de rit hebt..
en nog wel naar denemarken notabene., tja wat je van ver haalt schijnt lekker te zijn..mooie plek voor en karlette meeting ;) ..
ben blij dat je weer terug bent!!!!!!!!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:00

- terug naar school
- nieuwe baan
- veranderd van bijrijpaard
- meer tijd voor mezelf ingepland/plannen.

Al met al heel anders dan wat ik deed

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:04

terorita schreef:
dorus respeckt!!!!! ben blij dat je alles weer een beetje op de rit hebt..
en nog wel naar denemarken notabene., tja wat je van ver haalt schijnt lekker te zijn..mooie plek voor en karlette meeting ;) ..
ben blij dat je weer terug bent!!!!!!!!!

Danku.. geldt niet voor alle denen hoor wat je van ver haalt is lekker.heb me dr ook al een paar griezels gezien :+
Maar.. ze hebben er rose voor u, dus meeting moet door kunnen gaan ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:19

Ik heb afgelopen jaar ook redelijk 'het roer om gegooid'. Valt wel mee als ik de rest zo lees.
Maar ik studeerde in Groningen.. Geneeskunde en Rechten. Maar echt bevallen deed het niet. Ben naar Groningen gegaan omdat ik ongeluk kreeg en hierdoor niet meer kon paardrijden/ sporten. Paard weg en de studie die ik wou doen kon ik niet meer doen. Dus moest ik wat anders gaan zoeken.. Geneeskunde, ingeloot en harstikke blij. Eenmaal bezig beviel het toch niet zo, dat wereldje. Maarja, vooral een studie geneeskunde, daar stop je niet zomaar mee. Die loting en zoveel mensen die het wel willen..
Maar toch heb ik na lang nadenken besloten om te stoppen in Groningen. Weer terug te gaan naar waar ik vandaar kom en een andere opleiding te gaan doen. Vooral nu ik weer kan paardrijden begon het steeds meer te kriebelen.
Ik ga nu in september beginnen met versnelde opleiding fysiotherapie, wel beetje hetzelfde dus. Maar ik wou heel graag terecht komen in de paarden, hier bestaat eventueel die mogelijkheid nog. Zou eerst Hippische bedrijfskunde gaan doen, maar ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik beter 'gewone' opleiding kan hebben. Daarnaast kan ik dan cursussen/ stage's e.d lopen in de paardenwereld..
Ben er veel vrienden en ook mijn vriend door kwijt geraakt. Is wel even lastig nu.. Maar die vrienden en vriend komen wel weer. Heb er nog geen moment spijt van gehad. :)
Ooit zou ik graag naar Australië emigreren. M'n ouders en zusje hebben ook al die plannen dus wat dat betreft hoef ik niet alleen. Ik weet alleen niet of ik het echt zou durven.. Maar dat is afwachten ;)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:15

Ik ben echt een enorme dromer, ik heb dromen zat en ben al opweg :)
ik heb nu net mijn vmbo-t diploma en ga hierna havo doen. Als ik daarmee klaar ben wil ik of eerst hbo-rechten doen of versneld vwo en dan internationaal recht gaan studeren, dat lijkt mij echt het allermooist. Het idee dat ik zo laag begonnen ben (ze hadden mij op vmbo-k geschat en nu ga ik havo doen) en dan nu al hoger ben gekomen. Als ik helemaal klaar ben met studeren zou ik het allerliefst naar Amerika willen. Ik ben daar vorrig jaar op vakantie geweest en ik vind het daar helemaal geweldig! Alles kan daar. Dan zou ik daar het liefst als advocate willen werken en alles mooi op een rijtje hebben, leuke man, kinderen, mooi huis (beverly hills?? haha) Tja ik zou altijd aan die droom vast blijven houden, en als het in amerika niet lukt kan het ook gewoon in Nederland toch? :)
mooie zin:
Dreams are like stars, you may never touch them
But if you follow them they will lead you to your destiny

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:31

Mijn baan is opgezegd en ik hoef alleen nog maar de maand juli uit te werken. Dan komt de grote dag dat ik in het vliegtuig stap en in mijn eentje de wereld ga ontdekken :z met als hoofddoel Australlie. Mijn visum is een jaar geldig. Maar ook vele andere landen staan op mijn lijst om daar ook 'even' langs te gaan, wie weet...

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:07

Dromen is ontzettend fijn, maar dan.... de realiteit, zonder geld,hulp,potentie en/of ervaring ben je in de paarden werkelijk nergens.

ik heb veel dromen, maar weet nog niet precies welke ik écht wil. Weet alleen dat ik elke droom paarden voorkomen.

Heb al vaker te horen gekregen 'dit is een kans, die kun je niet laten schieten' , maar als ik echt nu de capaciteiten heb om verder te komen, dan heb ik die over 10 jaar nog als het goed is.

Heb idd wel wat kansen gehad, maar als ik me eigen daar niet prettig bij voel dan doe ik het niet. Ik wil het op mijn manier doen, waarbij ik denk dat het goed voelt.

Ik ben op het moment best gelukkig. Ik ben 19 jaar, heb 4 paarden (en 1 shetty), 2 sport en 2 om les op te geven, en een paard die ik uitbreng voor iemand anders. Daarbij ben ik met nog iemand aan het zoeken om nog wat paarden erbij te kopen om samen te doen. (nee, ik kan dit zelf financieel niet aan, maar heb een hele lieve papa, die mij zowel financieel als op alle andere mogelijke manier helpt om iets te bereiken)

heb 10 stallen aan huis, een buitenbak, een binnenbakje, en 5 weien.

Je zou bijna zeggen 'waar kun jij in godsnaam nog van dromen'. Tja.. dromen blijf je houden.

Ik heb geen droom om nationaal of internationaal te rijden, totaal niet, ook nooit gehad. Ik vind het gewoon supergaaf om jonge (onbeleerde) paarden wat bij te brengen en ze klaar te maken voor 'het echte werk'. Dat riep ik al voordat ik onderhand paard reed.En ook dat doe ik, op een stal. Het is super, krijg veel begeleiding en ik mag er heel erg veel. Daar zal ik mijn hele leven dankbaar voor zijn, want wat ik daar heb geleerd in een half jaar, dat heb ik in mijn 6 jaar op andere stallen nog niet geleerd!

Mijn droom is gewoon ; gezond blijven, en kunnen doen op de manier zoals ik het wil. Ik heb er veel voor over, en nu langzamerhand krijg ik ook meer 'te doen' en begin zo langzamerhand al een beetje aan mijn eigen stal. Het is gewoon helemaal gaaf, en als je daar dan weer bent, dan krijg je weer een ander doel om weer na te leven.

Dus doe allemaal waar je jezelf goed bij voelt, niet omdat een ander vind dat je dat moet doen. Je leeft maar een keer, dus probeer er het beste uit te halen. En denk altijd het meeste aan je eigen, zodat je zelf gelukkig bent, de andere redden zich ook wel zonder jou dus jij ook zonder hen!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:27

Mijn dromen zijn een werk in uitvoering, en ik heb niet eens veel dromen. Heel stiekem, ergens in m'n achterhoofd, zou ik een van de weinige vrouwelijke hoogleraren willen worden. De eerste stapjes op dat pad zijn al gezet, ga binnenkort beginnen als promovendus, wat ik héél spannend vind. Dat alleen al is de verwezenlijking van mijn dromen van vroeger, dat ik ergens wilde werken waar ik alleen maar kon leren.

Daarnaast lijkt het me heerlijk om met m'n vriend samen te gaan wonen, en ook daar zijn de eerste stapjes voor gezet (een inschrijving bij de woningbouwvereniging).

Verder ben ik sinds een paar maanden hard aan 't sporten, zodat ik misschien eindelijk eens dat lichaam krijg waar ik van droom (er moet zo'n 25 kilo af, dus dat duurt nog wel even). Zodra dat gebeurd is, komt er ook een volgende droom in zicht; mijn eigen paard kopen.

Ik kijk uit naar wat elke dag me weer gaat brengen en dat is een heel fijn gevoel :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:32

Mooie dromen staan hier :)

Ik heb in maart in het ziekenhuis gelegen, en werd er me verteld dat ik het niet zou overleven. Op dat moment heb ik tegen mezelf gezegd, mag ik het overleven dan stop ik met dromen uitstellen.
En hier sta ik dus nog steeds, druk bezig met de dingen doen die ik altijd al heb willen doen. Het is niet zeker hoelang ik nog te leven heb, en het laatste wat ik wil is doodgaan met de gedachte dat ik nooit heb geleefd.

Daarom heb ik voor deze zomer een duikvakantie geboekt, iets wat ik altijd al wilde. Ook ga ik deze maand beginnen aan mijn motorrijbewijs, waarna er een motor zal komen, ook een grote droom.

Dreams are real, all you have to do is just believe.. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:29

Ik neem vanaf september een grote stap.

Ik ga op mezelf wonen en ik ga naar een andere school, eentje die beter bij mij past.
Het klinkt misschien niet echt heftig, maar voor mij is het een grote stap, aangezien de thuissituatie heel stroef loopt, en het niet echt werkt tussen ons allemaal.
En ik heb nooit echte steun gekregen van mijn ouders.
Ze lieten nooit echt merken dat ze achter me stonden, dat ze trots waren op me wat ik heb bereikt.

Ik denk dat zij me wilden zien als een weerspiegeling van hun eigen gedachten en idealen.
Iets wat zij nooit hebben kunnen waarmaken.
En nu dat dat niet gelukt is, is dat toch een bittere pil, in hun ogen.

Maar ik ben ik, en ik ga er voor vechten.
En dan kom ik er wel, daar geloof ik in. :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:43

Deze zomer gaat er veel veranderen voor mij.
Mijn zus gaat trouwen, ik ga met mijn ouders van Hengelo naar Vleuten verhuizen,
volgend jaar nieuwe school, nieuwe vrienden, moet gaan werken en ik hoop dat ik nog kan blijven paardrijden.
Het verhuizen is geen droom, maar het roer word toch wel even flink omgegooid.
Mijn ouders hebben vroeger het roer ook al een keer flink omgegooid, toen ik 4 was emigreerden we van Zuid-Afrika naar Nederland.
Woon nu 11 jaar in Hengelo en om dan zomaar even weer ergens anders heen te gaan, voelt alsof ik weer alles achterlaat.
Ik kan nog een maandje van dit rustige leventje genieten en dan is het zover, ben benieuwd hoe het zal gaan..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:04

Wat leuk en inspirerend om te lezen!

Ik zou het maar wat graag doen, maar ik voel me toch veilig bij mijn leventje op dit moment.

Een nieuw leven opbouwen zou voor mij een beetje "eng" zijn.

Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn vriend en ik het er wel eens over hebben gehad.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:09

Ondanks dat ik pas 24 ben heb ik nu ook al de beslissing gemaakt om mijn huidige levensstijl wat om te gooien. Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd en loop sindsdien met het idee om mijn Master te gaan halen. Echter woon ik samen, heb ik een paard en werk ik nu dus fulltime.

Ik heb de beslissing gemaakt om ontslag te nemen en 1 jaar fulltime kei- en keihard te gaan studeren om mijn Master diploma te gaan halen. De opleiding is helemaal wat ik zoek (International Business and Marketing Management) maar het gaat een zwaar jaar worden.

Ik ga er voor, en ik ga (MOET) het halen!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:20

Maar hoe ga je dat financieel doen dan denise :o
Zeker met een paard? (het gaat me natuurlijk niets aan, maar dat is mijn grootste struikelblok om het roer om te gooien)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:11

Lins: Dat heb ik ook vaak, het is wel erg makkelijk zoals het nu gaat, en nu weet je hoe het is.

Het is niet echt een droom waarmaken, maar ik ga morgen naar een open dag, kijken of ik dan toch weer ga studeren of niet. Vind mijn baan erg leuk, maar ik wil eigenlijk meer.
En ooit, ooit verhuis ik toch echt naar een warm land.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:15

Lins_Vetra schreef:
Maar hoe ga je dat financieel doen dan denise :o
Zeker met een paard? (het gaat me natuurlijk niets aan, maar dat is mijn grootste struikelblok om het roer om te gooien)

Dat was ook mijn enige struikelblok en aangezien het een particuliere studie is kost het ook nog eens erg veel. In ieder geval heeft mijn vader aangegeven mijn studie volledig te betalen onder de voorwaarde dat ik het haal. Ikzelf heb nog wat spaargeld en ga maandelijks geld lenen bij de IB-Groep om in onderhoud te voorzien. Verder heel zuinig leven.

Het is dus een pittige investering maar ik denk wel dat het het waard is. Ik heb er i.i.g. heel erg goed over nagedacht en weet 200% zeker dat ik dit nu wil.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:25

Dat is wel pittig zeg. :wow:

Maar zo te horen een weloverwogen beslissen. Als jij er 100% achter staat en je hebt mensen om je heen die je steunen, gaat het zeker goed komen!

*\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:33

ik ben nu bezig om eind dit jaar drie maanden in het buitenland op een gangenpaardenstal aan het werk te gaan
heb ik ltijd gewild, maar er kwam altijd wat tussen ...
nu toch maar doen voor het echte leven begint (huisje boompje beestje met mijn vriend) want ik kan met alles wat ik leer op die stal weer meer met mijn hobby , kwa wedstrijden etc en wie weet verder

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:57

ik zou nou wel eens een baan willen waar er geen reorganisaties zijn, goede samenwerkingsverbanden zonder achterliggende agenda's / spelletjes. Erg fijn om niet goed in te kunnen schatten ondanks een vastcontract of ik over 6 maanden mijn baan nog heb.

dan komen dromen even op de tweede plaats. ofwel dream on