Net als Vlamingen en Walen
dat klikt ook niet Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
reininglover schreef:Tja, frankrijk en nederland.....
Net als Vlamingen en Walendat klikt ook niet
Het is nu al zo'n speldenkop op de wereldkaart.
) was ik dan ook een verdoemd kind en zou ik in zonde leven. Mijn ouders hebben zich nooit iets aangetrokken van zijn woorden en ik nog veel minder
. 
reininglover schreef:TS: als jij een verjaardagsfeestje geeft, komen ze dan wel naar jouw feestje?
Ze zijn beide 6 augustus jarig. Zij ging het op woensdag vieren, dus ik pak de zaterdag (bewust). Zegt ze dat de familie van Lana op zaterdag komt en Lana niet kan komen
sommige Hollanders...........whahaha Thioro schreef:Zijn Belgen arrogant of vinden Nederlanders dat? Veel Belgen vinden Nederlanders namelijk ook arrogant, of dat dan ook echt zo is, is een andere vraag.
De moppen maken idd niets uit, Fransen hebben ook een heel arsenaal aan belgenmoppen die ze tot in den treure verkondigen.
Over dat katholiek zijn, het zit hier idd nog diep in de maatschappij maar dat wil echt niet zeggen dat iedereen verplicht katholiek moet worden.
Ik ben niet gedoopt, heb nooit m'n communies gedaan en m'n ouders zijn pas getrouwd toen ik een jaar oud was. Volgens nonkel pastoor (jaja, wij hadden nog een echte pastoor in de familie) was ik dan ook een verdoemd kind en zou ik in zonde leven. Mijn ouders hebben zich nooit iets aangetrokken van zijn woorden en ik nog veel minder
.
Net zoals bij de eerste kleine want ja, die moet wel gedoopt worden 
alissaaa schreef:Ik woon in belgië. en vind je beschuldiging best ontterecht..
Nederlands zijn gewoonweg véél opender als belgen,
dat is zo. Nederlanders zeggen waar het op staat.
belgen draaien rond de pot. Maar heus niet allemaal hoor!
ik zeg ook recht waar het op staat, ik kan met belgen en nederlanders opschieten. Dat heef tniks met het "ras" te maken, met de persoon zelf.
reininglover schreef:@ TS: heb je maar 2 uitnodigingen meegegeven? Hmm, ik weet niet wat de gewoonte is op jullie school maar bij ons werd echt wel de helft van de klas uitgenodigd (rond de 10 kinderen). Ook bij verjaardagfeestjes bij het zwembad zijn het meestal rond de 10 kinderen.
Ze wil een Mega Mindy feestje, whahaha.KiWiKo schreef:ik zou zeggen ............. verhuizen!!!
Als mijn standpunt dan nog altijd hetzelfde is, dan trek ik vast en zeker naar Nederland. reininglover schreef:Ach ik werk bij een zwembad waar ook redelijk veel Nederlanders naar toe komen en dat vind ik alles behalve ergZe zijn jovialer en ze geven meer fooi
De redders vinden het wat minder omdat je geen grote zakken naar binnen mag nemen ivm eten. En de Nederlanders vragen altijd waarom, terwijl de belgen altijd meteen hun tas wegzetten om een voorbeeldje te noemen.
Ik denk inderdaad net zoals MysticTinker dat er langs beide kanten een hoop vooroordelen zijn
En nog even over de snelheidsduivels.. de meeste belgen hebben niet door dat er in Nederland andere (lagere) snelheidslimieten zijn. In dat opzicht zijn ze domDaarbij vind ik persoonlijk dat een Belg meer op zijn centen let dan een Nederlander. Die hoor je nooit klagen op mijn werk dat het te duur is
En hihi, idd antwerpenaren zijn dikkenekken (nog een vooroordeel dat toch een beetje waar is)
.
.
Zeker omdat ik zelf ook af en toe in de keuken sta en zeker gebruik kan maken van de tips die ze geven
Dadelijk kunnen we nog een meeting houden
Ik denk niet dat het de bedoeling van TS was om een burenoorlog op bokt te beginnen KiWiKo schreef:mijn vriendje woont in hoogstraten......... en in die paar maanden dat ik daar geregeld kom heb ik heel veel hele leuke belgen leren kennen.........
denk dat een hoop bij jezelf ligt
.