Lielle schreef:ik ken het begrip maar lijkt me toch stug dat dat voor de koelakast uitmaakt ;)
Ik ben heel gemakkelijk met eten, maar dit zou ik toch niet aandurven.
Nee, maar wel voor het vervoer van de winkel naar jouw koelkast.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Lielle schreef:ik ken het begrip maar lijkt me toch stug dat dat voor de koelakast uitmaakt ;)
Ik ben heel gemakkelijk met eten, maar dit zou ik toch niet aandurven.
Nee, maar wel voor het vervoer van de winkel naar jouw koelkast.
thuis woon ik 1 minuut bij de super vandaan, dus dan ren ik gewoon even met de diepvries..
of gebruiken jullie die benaming niet voor de producten die je koopt die weer in de vriezer moeten?
Unwritten schreef:Daarom neem ik ook altijd een koelbox mee in de zomer als ik met de auto boodschappen moet doenthuis woon ik 1 minuut bij de super vandaan, dus dan ren ik gewoon even met de diepvries..
Klopt het trouwens ook, dat wanneer je vlees buiten de koelkast ontdooit, (als je het binnen een uur gaat klaarmaken), en het onweert, het ook sneller bederft?
Citaat:Er schuilt echter wel een kern van waarheid in de stelling dat eten sneller bederft als er
onweer in de lucht zit. Dat komt omdat het voorafgaand aan het onweer vaak heel
vochtig en warm is en dat zorgt voor een veel sterkere bacterie- en schimmelgroei - en
dus bederf. Schadelijke bacteriën voelen zich bij zo'n omstandigheden heerlijk en
kunnen zich razendsnel vermenigvuldigen. Het zijn dus de weersomstandigheden rond
het onweer die inderdaad een sneller bederf veroorzaken.
intermediar schreef: