Navigatiesysteem, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:01

Nikka schreef:
Tom Tom. Ik weet dat andere navigatiesystemen namelijk mijn huis meestal niet kunnen vinden.

Grappig dit heeft TomTom juist met ons huis :D .

Ben zelf voorstander van Garmin. Hier heb ik met mijn vorige werk veel mee te maken gehad en is super goed bevallen. Mocht ik er zelf ooit 1 aanschaffen wordt het een Garmin.

Maar volgens mij zit er toch niet echt iets slechts meer tussen tegenwoordig?

MissyTara

Re: Navigatiesysteem, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 10:03

Ik ga zo naar Halfords voor de Garmin 250 of 350. Heb gebeld met Garmin en er is geen probleem met updaten straks, omdat de nuvi-kaarten universeel zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:07

Miepie1980 schreef:
Maar volgens mij zit er toch niet echt iets slechts meer tussen tegenwoordig?

Jawel... de cartrek is niet echt wat.
Kost niks, maar dan heb je ook niks.

Garmin en tomtom allebei wel goede ervaringen mee (moeder en zus hebben die, ik heb zelf geen navigatie).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:09

MissyTara schreef:
Ik ga zo naar Halfords voor de Garmin 250 of 350. Heb gebeld met Garmin en er is geen probleem met updaten straks, omdat de nuvi-kaarten universeel zijn.

Oh dat is mooi!

Hmm, 't is dat ik eerst nog op vakantie ga en nog geen verjaardagsgeld binnen heb, anders was ik die ook gaan kopen. :D

Garmin en TomTom staan idd wel bovenaan begreep ik van WayPoint.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 10:14

Tis natuurlijk echt geen geld. Moet ik voor de gewone gaan of voor de breedbeeldversie?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:15

Ik vind breedbeeld erg fijn, je kaarten hebben wat meer ruimte. :j

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 10:16

Ok dan. Erg verhelderend topic vind ik!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:19

Ja, ik zou zeker voor breedbeeld gaan :j

Edit: Je moet je in het verkeer al met genoeg dingen bezig houden dus het is wel fijn als je alles snel kan zien op je navigatie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:15

Breedbeeld :j Werkt erg prettig.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:41

Ik ben net terug van Halfords, mar het is toch een TomTom geworden. De kaarten van de Garmin waren echt al heel oud en dan had ik meteen moeten updaten. Heb nu een TomTom One Europe voor €189,--

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:20

Hier ook een Garmin Nuvi.
Al hebben we nu een ingebouwd systeem in een van de auto's zitten.
Zondag nog naar Arnem gereden met het ding en dat ging goed.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:25

ik heb de mio moov 200, een mooi handzaam dingetje, gewoon simpel en duidelijk, voor 119 euro gekocht bij de V&D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:41

Wij hebben nu een mio, wat een ***ding zeg. Moet voor school vaker naar bedrijven toe en die vind dat ding nooit. Stuurt je andersom, zet je op een weg in een woonwijk terwijl je op een boerderij in het veld meot zijn, van die dingen. Ook hangt ie vaak vast en moet je hem weer opnieuw resetten e.d. en duurt het af en toe een eeuwigheid eer dat ding klaar is en je daadwerkelijk kunt rijden. Vaak had ik in die tijd al op de plaats van bestemming kunnen zijn.
In mijn lesauto hadden we een tomtom, die beviel een stuk beter! Wil binnenkort ook nog eens met moeders naar de winkel voor een andere, we worden allebei horendol van dat ding wat we nu hebben.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:42

Oeh interessant topic, wij willen er ook één aanschaffen. Maar bij heel veel navigatie zitten bijna alle landen van Europa, maar niet altijd Kroatië en deze wil ik er zeker bij en Griekenland ook graag.

Weet iemand of die ook op die Garmin Nuvi 250 (ofzoiets) zit?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:14

MissyTara schreef:
Ik ben net terug van Halfords, mar het is toch een TomTom geworden. De kaarten van de Garmin waren echt al heel oud en dan had ik meteen moeten updaten. Heb nu een TomTom One Europe voor €189,--

En er is bij die Halfords niet verteld dat Garmin áltijd laatste kaart garantie geeft? Als jou systeem geen nieuwe kaarten heeft of er komt binnen de 30 dagen laatste kaart garantie een nieuwe kaart uit dan kun je die gratis downloaden.

Anyways, eind deze week heeft halfords navigatieweekend. Vrijdag zaterdag en zondag zijn álle navigatiesystemen als ik het goed heb 10% of 15% korting! Ik zou dus een van die dagen even langs gaan ;) Het is 3, 4 en 5 juli.

@ Lizz: Dan zou ik voor een Garmin gaan. TomTom heeft sowieso geen Griekenland in hun standaard kaartenpakket zitten. Je zult sowieso voor een West en Oost pakket moeten kijken van Garmin mocht je niet gelijk losse kaarten willen bestellen:) Bij de Halfords is momenteel breedbeeld scherm van Garmin 139,-. Dat is de 250W en deze heeft west en oost europa. Dit is op het moment gewoon een van de basismodellen van Garmin. Er zal waarschijnlijk een nieuwe aan zitten te komen dus ik gok dat hij daarom in de aanbieding is :)

Ik heb zelf trouwens de Garmin Nüvi 255WT met TMC-ontvanger voor de verkeers- en flitsservice informatie. :) Ben erg wijs met dat ding!

Oh en voor iedereen die een navigatiesysteem gaat kopen. Koop er a.u.b. een tasje bij. Die dingen beschadigen zooo snel in een tas en ik zie geregeld mensen terugkomen met ja mijn scherm doet het niet meer. Blijkt er een sleutel of iets dergelijks tegen aan gekomen te zijn en ze zijn vrij gevoelig! Besteed dan nog eens €15 voor een tasje, scheelt je uiteindelijk geld!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:20

Wij hebben ook een Mio, en ik vind het een prima ding :j De stem stottert alleen af en toe haha. Maar verder duidelijk, geeft op tijd dingen aan en prima kaarten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:29

Jeszica dankje, ik dacht al dat die landen tot oost europa behoren :)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:44

Graag gedaan :) TomTom heeft sowieso geen Griekenland, niet bij west europa en volgens mij ook niet bij oost europa. Zoiets was iig het geval met een klant :+ Garmin had het wel in hun standaard kaarten pakket zitten.

Ik heb even de doos van mijn 255 wt gepakt. Hier zitten de kaarten op van west en oost europa.

detailed coverage: IRL, GBR, POR, ESP, FRA, Belgie, Nederland, Luxemburg, SWI, LIE, AUT, ITA, GER, Denemarken, NOR, SWE, FIN, POL, Half CZE

Most Urban Areas: Andere helft CZE, SLO, SVK, HUN,

Major urban areas: EST, LAT, LTU, ROM, BUl, CRO, GRE

Major roads only: BLR, UKR, MDA, BIH, SRB, MNE, MAC, ALB

Even een fototje van de doos, crappy kwaliteit door mobiel.
http://img87.imageshack.us/img87/6250/foto054.jpg