maartjuh schreef:Bron: 25kilowatt.nl
Dus ik kan gewoon tot mn 21ste rijden op een lichte, dan examen doen opnieuw, en dan voor een zware gaan.
Klinkt beetje omslachtig, want dan moet je dus eerst weer lessen nemen denk ik, om te wennen op een zware?
Je hoeft niet opnieuw examen te doen voor een zware (gelukkig). Na twee jaar wordt je rijbewijs automatisch geldig voor alle motoren, dus ook de zware categorie.
maartjuh schreef:En wat is nou zo erg het nadeel van een lichte motor? ik ben maar een niet-zo-heel-sterk meisje, dus misschien is het beter voor mij? En ik zie dat (sommige?)zware motors snelheden tot boven de 350 halen, maar dat rij je (neem ik aan) toch nooit. En ik lees dat je met een <25 kw motor goed moet inschatten wanneer je inhaalt omdat je niet mega snel weg bent.
Maar afgezien van dat, wat zijn nou echt de redenen dat jullie eerder voor een zware gaan dan voor een lichtere?
Ik ga liever voor een zwaardere vanwege deels de kick van de extra power, acceleratie en topsnelheid. Ik ben helemaal geen hardrijder, maar met invoegen en inhalen is dat extra vermogen prettig en veilig. Je bent snel op snelheid om in te voegen en inhalen gaat ook makkelijker en soepeler.
Daarnaast halen 25 kwtjes meestal topsnelheden van ong 120 (uitzonderingen daargelaten) en dat is niet altijd prettig op de snelweg, Je motor loopt dan echt op zn tenen, het is een fijn gevoel als je weet dat je fiets nog wat ruimte heeft en je niet het uiterste van hem hoeft te vragen
) toch nooit. En ik lees dat je met een <25 kw motor goed moet inschatten wanneer je inhaalt omdat je niet mega snel weg bent.
) is een Kawasaki ZXR 400, die zit er net een beetje tussenin en blijven redelijk fel als ze geknepenm zijn naar 25kW.
als je op marktplaats kijkt onder kawasaki zxr400 staan er een paar zonder al die vreselijke stickers
Ik ben ook niet zo van dat drukke
Ik baal wel dat deze niet een paar jaar eerder is uitgekomen, dan had ik er zeker op begonnen!