n198716 schreef:Hij idd heel labiel
wat zouden jullie doen, voor je vriend kiezen of voor je baan? (en dan heb je een goeie baan en een vriend waar je veel van houd en die je niet kwijt wil)
Tja dat is erg lastig oordelen vanaf deze kant scherm.
Maar met alle liefde, als een man mij zo chanteerd en manipuleerd dan had ik hem al heel rap de deur gewezen. Dan rijdt hij zich maar dood.
Kom zeg, wat een idioot gedoe. Ik zou mijn leven nooit maar dan ook nooit door een ander mens laten beslissen. Dat doe ik zelf wel.
Een mening hebben, prima. Iemand mag ook best wat jaloers zijn.
Maar op de manier waarop jou vriend met jou omgaat??????????? Never.
Maar goed, ik kan makkelijk praten. Ik laat het zover niet komen. Ik hecht mij niet snel aan mensen. En als ik mij eventueel wel hecht, dan kan ik ook vrij snel "onthechten"(ander woord, iemand?)
Leuke banen liggen momenteel niet voor het oprapen, zie dooddoeners hieronder

Nee hoor, doe mij maar een berg beesten. Veel beter.
En even een paar dooddoeners:
Geen hand vol, maar een land vol!
En er zwemmen meer vissen in de zee!
Je snapt wel wat ik daarmee bedoel?
Ik zou hem de kans niet geven. En wees heel eerlijk, is dit echt de laatste, of krijgt hij na de volgende fout weer een laatste kans? Hoeveel laatste kansen heeft hij inmiddels eigenlijk gehad? 
Een voorwaarde van een relatie is gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Beide mis ik in jouw verhaal. Buiten dat hij ook zijn positieve kanten heeft, lees ik een hoop negatieve dingen. En die vind ik echt te ver gaan. Hij praat jou alleen maar schuldgevoelens aan en wilt de controle over jouw leven krijgen. Ik verbaas me dan ook niet dat jij jezelf niet meer bent. Hij heeft je immers gevormd tot de persoon die je nu bent en hij is hard op weg om je nog verder te vormen. Straks zit je in een volledig isolement waarin hij alle controle over je heeft.