Probleem met baas en vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:19

n198716 schreef:
Hij idd heel labiel

wat zouden jullie doen, voor je vriend kiezen of voor je baan? (en dan heb je een goeie baan en een vriend waar je veel van houd en die je niet kwijt wil)

Tja dat is erg lastig oordelen vanaf deze kant scherm.

Maar met alle liefde, als een man mij zo chanteerd en manipuleerd dan had ik hem al heel rap de deur gewezen. Dan rijdt hij zich maar dood.

Kom zeg, wat een idioot gedoe. Ik zou mijn leven nooit maar dan ook nooit door een ander mens laten beslissen. Dat doe ik zelf wel.
Een mening hebben, prima. Iemand mag ook best wat jaloers zijn.
Maar op de manier waarop jou vriend met jou omgaat??????????? Never.

Maar goed, ik kan makkelijk praten. Ik laat het zover niet komen. Ik hecht mij niet snel aan mensen. En als ik mij eventueel wel hecht, dan kan ik ook vrij snel "onthechten"(ander woord, iemand?)

Leuke banen liggen momenteel niet voor het oprapen, zie dooddoeners hieronder :)

Nee hoor, doe mij maar een berg beesten. Veel beter.

En even een paar dooddoeners:

Geen hand vol, maar een land vol!

En er zwemmen meer vissen in de zee!
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 23-06-09 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:20

Sorry hoor maar zo'n vriend zou ik echt niet moeten.
Is die helemaal gek een beetje dreigen met zelfmoord, en je mag niks van hem zoals contact hebben met andere mensen die je graag mag bv je ex schoonmoeder, vriendin.
Meid dit kan alleen nog maar erger worden vrees ik.
Kies voor jezelf. En laat hem zijn eigen boontjes gaan doppen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:23

Ik heb alleen de eerste alinea gelezen, en die laatste zin daarvan zegt toch genoeg?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:57

Goede relaties zijn altijd op basis van gelijkwaardigheid en respect tussen partners , voor elkaar willen dat de ander helemaal gelukkig is ! En daar hoort bij : elkaar steunen , elkaar de vrijheid en mogelijkheden geven om de dingen die je graag wilt doen en die belangrijk voor je zijn , te kunnen doen. Echt er voor elkaar zijn en elkaar steunen door dik en dun , maar ook elkaar even wakker schudden als iets niet goed gaat.

Dat is hoe het zou moeten zijn , en vast ook hoe je zelf zou willen dat je relatie eruitzag ? :)

Maar hoe is het bij jou ? Je vriend is een naar overheersend tiepje die altijd zijn zin moet hebben , ziekelijk jaloers is , jou niet vertrouwd en je niks gunt. Hij verbiedt jou de dingen die belangrijk voor je zijn , en praat je bovendien een schuldgevoel aan waardoor je je juist ongelukkig en opgesloten voelt. Hij houdt je niet bij zich door je veel liefde en vrijheid te geven , maar door je op de ergste manier emotioneel te chanteren.

En jij zit je als een bang musje af te vragen wat je moet doen om HEM tevreden te houden , terwijl hij jou juist alles afpakt !

Dat is GEEN liefde.

Waarschijnlijk ben je nog een jonge , naïeve , hopeloze romanticus die denkt dat hij nu even door een moeilijke periode gaat en dat alles straks goedkomt en jullie zielsgelukkig arm in arm de horizon tegemoet zullen gaan.

Misschien is dat ook wel zo , uiteindelijk. Maar het komt 100.000 keer vaker voor dat het NIET zo is.

ALS zo'n manipulerende etterbak al veranderd in een veel betere man die inziet hoe dom hij is geweest , dan is de kans groter dat hij een andere vrouw opzoekt die zich niet zo laat behandelen zoals jij nu laat gebeuren.

Dat je dit pikt is een teken van te weinig zelfrespect en daardoor zal zijn respect voor jou ook steeds minder worden.

Zelfs al kan dit goedkomen : zoals hij zich nu gedraagt dat moet je NOOIT pikken , daar kan alleen maar ellende van komen.

OF je geeft jezelf helemaal op en probeert angsvallig om aan zijn wensen (eisen !) tegemoet te komen. En dat zal NOOIT voldoende zijn want zo'n klojo bedenkt altijd wel weer iets anders totdat je zelf helemaal niet meer bestaat en dan kwijn je zo weg tot het einde der tijden. Of hij is op een gegeven moment op je uitgekeken en gaat er met een ander vandoor die wel nog een beetje vuur in zicht geeft , dat is spannender en interessanter :)

Kortom : laat je niet kapotmaken door die jongen. Hij houdt niet van je. En al zou hij dat wel doen : houden van is niet genoeg , je moet iemand ook met liefde en respect behandelen en dat doet hij absoluut niet.

Daarom moet je ook afstand van hem nemen. Voorgoed , of ten minste totdat hij je op een fatsoenlijke manier kan behandelen zodat het voor jou ook LEUK is om met hem om te gaan.

Er mee kappen is het beste maar juist als je een kans wilt op een leuke relatie dan is dit ook het moment om het nu (tijdelijk) af te kappen totdat hij jou met respect kan behandelen. Doet hij dit niet en geeft hij je meer negatieve dan positieve energie laat hem dan lekker in zijn sop gaarkoken.

Het is echt een hele vuile streek om te zeggen dat hij zich dood zal rijden als jij niet....vul maar in.
Zo'n klöötzak kan dat dan maar het beste meteen doen , dan heeft de rest van de wereld er geen last meer van.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:22

Hoi,
Over je vriend, zal ik niks zeggen, ben het eens met de rest.
Wat me wel opvalt, is dat je tegen je baas zegt, dat als hij dit nog een keer doet, dat je dan opstaande voet ontslag neemt.
Dat zou heel dom zijn want, jij bent namelijk niet fout, maar je baas. En als je ontslag neemt krijg je ook geen uitkering. Indien je het heel rot vindt is er meestal wel een vertrouwenspersoon op je werk bij wie je deze zaken kan neer leggen ( vaak iemand van P&O). Dit is namelijk volgens mij gewoon sexuele intimidatie. Kijk uit voor dit soort mensen. Hij heeft namelijk macht en dat kan hij misbruiken.
Zorg ook dat je bewijs materiaal hebt. Dus niet je SMS wegdoen. Als je dit niet hebt, is het jouw woord tegen het zijne.
Ik vind het zo wie zo niet normaal dat een baas dit doet en zeker niet gezien het leeftijds verschil.
Dus denk hier goed over na. Je bent gek als je weg zou gaan, zonder er wat aan te doen. Jij bent dan altijd de banketstaaf.
Sterkte

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:17

Toen ik nog bezig was met lezen was ik het met je vriend eens, logische dat hij dit niet leukvind.. je baas 'geilt' tenslotte op je en jij blijft gewoon werken. Ook had je al een keer eerder gezegt dat je ontslag zou nemen als je baas nog 1x zo'n opmerking maakte en uiteindelijk ben je er nog gebleven. Dan vind ik ook niet dat je zoiets moet zeggen, en als je het zegt moet je het nakomen.
Maar nou ik het verhaal helemaal heb gelezen vind ik wel dat jou vriend veelste ver gaat!
Tuurlijk moet je je eigen beslissingen blijven en kunnen nemen in een relatie, maar het is ook belangrijk dat je rekening met elkaar houd.
Toch blijf ik van mening dat je vriend aan de ene kant wel gelijk heeft, wat betreft jou baan.. Het is ook echt belachelijk en kinderachtig dat jou baas dit soort dingen zegt en zelfs smst.. Waarom die je uberhaupt smst vind ik ook raar.

Bedenk voor jezelf wat je wilt, denk eraan dat je relatie er niet beter op word als je bij je baas blijft werken (wat ik gedeeltelijk wel begrijp van je vriend). Ik zou het ook echt niet fijn vinden als mijn vriend een vrouwelijke baas zou hebben die zich zo onprofesioneel gedraagde tegenover hem. Daarom snap ik jou vriend.

Maar hij hoort je natuurlijk nie te chanteren met zijn opmerkingen, dat ie zichzelf kapot rijd als jij het uitmaakt. Dan gaat die wel behoorlijk ver.
Tjah, enigste advies is denk er goed overna.. praat er héél goed over met je vriend en bekijk het ook van zijn kant. Andersom zou je het denk ik ook niet leuk hebben gevonden.
En onthou; banen zijn er meer dan 1, maar de ware misschien niet ;) Je snapt wel wat ik daarmee bedoel?
Ben jij gelukkiger als je je vriend kwijtbent en je baan hebt, of ben je gelukkiger als je baan kwijtbent en je vriend nog hebt?

Ik zou sowieso een goed gaan praten met je baas, dat je dit echt niet fijn vind en dat je wilt dat die ermee ophoud. Hij is wel ERG onprofesioneel bezig moet ik zeggen!!

Succes ermee!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:42

Ik snap wel waarom hij rustig wordt als jij gaat huilen....dan heeft die je namelijk, jij zit er dan doorheen, je geeft het op en hij krijgt zijn zin, hij heeft jou zwakker dan hem gekregen en dat wil hij, want dan kan hij je onder de duim houden.

Ik kan je niet adviseren wat te doen, wat betreft je baas tsja...het is vervelend maar zolang hij je niet aanraakt zou ik het me niet te veel aantrekken, even lachen en weer verdergaan, niet omdat het ok is hoor, begrijp me niet verkeerd, maar omdat dit het gewoon niet waard is om jezelf druk om te maken en misschein dat als jij duidelijk laat merken dat die voor jou alleen maar zielig en lachwekkend is je vriend dat ook zo zal gaan zien...als jij al pissig en maybe enigzins angstig dat bericht laat zien denkt je vriend wellicht ook eerder van hey er moet iets zijn want zij reageerd ook zo, lach erom en maybe lacht die mee...bedoel als hij zich gedraagt als een klein kind kan die zo behandeld worden ook toch?

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 08:59

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties dat helpt me echt :j

Hij stond gister voor me deur, dronken.. zijn een stukje gaan rijden (wist toen niet dat hij dronken was toen ik het merkte heeftie hem gelijk aan de kant gezet) en toen vertelde hij dat hij afscheid kwam nemen, maar ik wou de auto niet uit omdat ik eerst de sleutel stiekem wou pakken, hij stond aan me te trekken en ik zei als je naar de andere kant loopt ga ik er zelf uit... toen had hij al door dat ik de sleutel wou pakken want die pakte hij toen en liep toen pas weg, dus ik wou nog niet weg ik kan hem niet dronken achter het stuur laten zitten toch. Maar hij bleef zeggen dat ik weg moest dus op een gegeven moment ben ik weggelopen.. Hij had nog geen 5 meter gereden en hij had al een fiets aangereden en ging toen met 80 ofzo vol over een kruispunt (!!) en hij kwam uit een uitrit straat zeg maar, echt gevaarlijk. Ik was ondertussen al de politie aan het bellen, en toen stond hij in 1x weer voor mn neus dat hij nog 1 kus wou dus ik heb gezegt nee oprotten nou, ik was het zo zat. Heeft hij me toch weer zover gekregen in de auto te krijgen (achter het stuur hij ernaast!) en hebben gepraat. Ik heb volgehouden dat ik ga werken, hij heeft uiteindelijk oke gezegt maar erbij gezegt dat hij dan wel gaat zuipen 's middags en hij weet dat ik dat niet wil dus ik heb gezegt dat het dan geen zin heeft. Ook zegt hij dan dingen als; ik ben me baan vandaag kwijt geraakt, ik heb me auto verkocht en ik ga mn motorrijbewijs halen (dat wil ik liever niet omdat hij als een gek rijdt). Allemaal dingen om mij te koeieneren (of hoe schrijf je dat). Maar ik geef hem nu de laatste kans, kijken hoe het gaat en ik ga nu gewoon proberen voor mezelf op te komen :j

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:00

Sily schreef:
Ik snap wel waarom hij rustig wordt als jij gaat huilen....dan heeft die je namelijk, jij zit er dan doorheen, je geeft het op en hij krijgt zijn zin, hij heeft jou zwakker dan hem gekregen en dat wil hij, want dan kan hij je onder de duim houden.

Zo heb ik het nog nooit bekeken dat zou idd weleens heel goed kunnen :roll:

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:01

pmarena schreef:
En jij zit je als een bang musje af te vragen wat je moet doen om HEM tevreden te houden , terwijl hij jou juist alles afpakt !

Dat is goed gezegt daar zal ik zeker aan denken als het weer eens zover is, en ook aan de andere dingen en ook van de rest :)

Schuur_

Re: Probleem met baas en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:13

Jeetje, meid.
Dit is echt erg! Ook het laatste stukje, hij blijft chanteren ed maar jij houdt gelukkig voet bij stuk. Dat is fijn MAAR vergeet niet dat hij waarschijnlijk meer dingen zal proberen om je van het werk af te houden. Kijk het nog even aan, begint hij weer van die acties uit te halen dan pak je de auto en ga je naar een vriendin. Wat hij ook zegt. Als hij niet normaal kan doen, dan wil jij er niet bij zijn, toch?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:16

n198716 schreef:
Maar ik geef hem nu de laatste kans, kijken hoe het gaat en ik ga nu gewoon proberen voor mezelf op te komen :j

Die verdient hij echt niet. :n Ik zou hem de kans niet geven. En wees heel eerlijk, is dit echt de laatste, of krijgt hij na de volgende fout weer een laatste kans? Hoeveel laatste kansen heeft hij inmiddels eigenlijk gehad?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:25

Even heel kort: hij klinkt als een engerd, brrrr...

Vrouwen hebben de neiging om te denken dat ze dit soort mannen kunnen "helpen" (jaja, ik lees de Flair ;-)), als ze maar genoeg liefde geven etc. Je zal bij deze jongen altijd op je tenen blijven lopen om hem tevreden te houden. Maar mensen kunnen alleen zichzelf helpen.

Gedrag is een keuze zeg ik altijd maar en deze meneer kiest er voor om zich erg eng naar jou te gedragen. Hij neemt je telefoons mee? Je mag niet naar mensen die je vertrouwt? Wat komt er daarna?

Het is vanaf hier makkelijk praten, maar ik denk dat deze relatie niet goed voor je is en volgens mij had je deze conclusie ook zelf al getrokken (en de mensen in je omgeving).

Wat houdt je tegen om er mee te stoppen?

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:33

Misschien goed om dit eens van de andere kant te bekijken, vanuit de mensen in je omgeving.

Ik ben jarenlang hele goede vriendinnen geweest met een meisje totdat zei een vriend kreeg een paar jaar geleden. Leuk voor haar uiteraard ware het niet zo dat deze persoon ook ziekelijk jaloers is. Het precieze weet ik er niet van want ze vertelt niet alles aangezien ik altijd vrij direct ben qua reageren. De huidige situatie is nu echter zo dat zij eigenlijk, dankzij haar vriend, nu alleen op de wereld is.

Ze heeft geen enkele vriendin meer over (behalve mij half) aangezien ze nergens meer in heeft geïnvesteerd sinds ze een relatie kreeg, hij heeft ook geen enkele vriend, haar paard heeft ze van een gezellige pensionstal waar ze al 12 jaar stond verhuisd naar een stal waar ze nu alleen staat (zijn idee), ze is werkelijk waar 30 kilo aangekomen en er wordt flink over haar gepraat.

Ik ben een hele trouwe vriendin maar zelfs ik begin er zo langzaam aan schoon genoeg van te krijgen. Ik zie haar nooit, bellen alleen maar en ik ben het echt totaal oneens met haar huidige levensstijl. Haar keuze uiteraard maar mij maak je niet wijs dat zij gelukkig is.

Kern van het verhaal is eigenlijk dat ik vind dat je echt op moet passen dat je je niet teveel laat meeslepen want voor je het weet ben je alles kwijt en dat doet heel veel pijn!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:03

n198716 schreef:
Hij idd heel labiel

wat zouden jullie doen, voor je vriend kiezen of voor je baan? (en dan heb je een goeie baan en een vriend waar je veel van houd en die je niet kwijt wil)

Ik zou voor een eigen leven kiezen, zo te lezen heb je die niet meer.
Je vriend is stikjaloers, je mag niet met anderen omgaan, moet bij elke handeling oppassen want anders is er weer gedonder.
Je bent nog jong, waarom zou je nu al je leven vergooien. Wees nu eens wat harder voor je vriend en zeg dat hij eerst maar eens wat met die hulp moet gaan doen en daarna zien hoe de relatie verloopt.
Ik ben alleen bang dat hij nooit zal veranderen, het wordt van kwaad tot erger. Nu doet hij je lichamelijk nog niets aan maar hoe is hij in de toekomst als hij je helemaal in zijn macht heeft?
Wat wil je zelf in je leven, alleen een vriend die je de hele tijd in de gaten houdt en altijd ruzie, of een leuk leven met vriendinnen en vrienden?
Nu kun je nog wat met je leven maar over 5 jaar ben je al je vrienden kwijt, heb je dat voor hem over?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:13

wat een klootzak.. Een gevaar! rijdt een fietser aan? Bezopen achter het stuur?? Zijn rijbewijs moet meteen worden afgenomen! Ik snap niet dat je nog met die vent wil zijn, snap wel dat het moeilijk is maar pff.. Sjemig..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:21

Enkeltje voordeur met een dikke schoenafdruk op zijn reet.. Issie nou helemaal besodemieterd??

Meis, wat wij ook tegen je zeggen, je zal zelf je ogen open moeten doen.. Wij kunnen zoveel zeggen!!

Mijn advies aan jou: Zet al zijn plussen en minnen naast elkaar en ga er eens goed, diep over nadenken.. En trek daar je conclusie uit.. :(:)

Sterkte!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:21

Meisje, ik vind je verhaal erg sneu, maar je laat je gebruiken als een grote speelbal.
Een trekpoppetje waarbij hij bepaalt wanneer jij je armen en benen omhoog mag doen. :n
Jij moet veel duidelijker je grenzen aan gaan geven en je niet van de wijs laten brengen door die emotionele chantage van je vriend.
Ook al denk je van hem te houden en heeft hij zijn leuke kanten, zijn dat gewoon excuses omdat je bang en onzeker bent, want diep van binnen weet je wel dat het niet goed voor je is!

Hij speelt drama van de hoogste klasse, die absoluut allemaal een oorzaak zullen hebben, maar daar kan jij hem zeker niet bij helpen en dat ene weekje therapie zal jullie relatie op korte termijn niet kunnen redden.
Daarvoor is er nu al teveel gebeurd.
Zover ik het kan bepalen heeft jouw vriend opvallend veel gedragingen van iemand met de diagnose Borderline. (dissociatieve persoonlijkheidstoornis)

Zo lang jij steeds blijft toe geven aan zijn gedrag en hij er steeds weer mee weg komt, zal het nooit ophouden.
Hij weet precies op welke knopjes hij moet drukken om jou de dingen te laten doen die hij graag wil dat jij doet.
En hoe duidelijker jij je grens aan geeft, hoe meer weerstand er van zijn kant komt.
De mensen die trouwens echt van plan zijn om zelfmoord te plegen, roepen dat niet zo hard naar buiten en doen het gewoon zonder deze drama.
Als hij jou weer op die manier benaderd zou ik zeggen : zullen we naar de bouwmarkt rijden en een dik touw voor je kopen, dan wil ik wel een strop voor je knopen, zijn we meteen van al die drama af!!! %)
Bij deze meteen een waarschuwing erbij, want hij kan door zijn tijdelijke kortsluiting in zijn hoofd inderdaad gevaarlijk worden en jou ook letterlijk beschadigen door on-toerekeningsvatbaar te worden.

Bovendien kun je hem op alle mogelijke manieren plezieren, (waar jij uiteindelijk aan onderdoor zult gaan) het zal nooit goed zijn.
Elke keer is er wel weer iets anders waar hij over zal willen bepalen.
Het is een zware vorm van misbruik waar jij straks nog heel lang last van zult hebben als je er niet mee ophoudt, omdat je er alleen maar onzekerder van wordt.

Het belangrijkste is dat je voor jezelf kiest in welk geval dan ook, het is namelijk niet jouw schuld als hij zichzelf wat aandoet, dat is zijn eigen verantwoording, maar waar hij jou nu doorheen laat gaan is zowiezo ronduit respectloos.
En wat jouw baas doet net zo!
Die maakt ook misbruik van zijn positie, omdat hij weet dat je geen onslag zult nemen, dat bevestig je elke keer.
Je zegt het één, maar je doet het ander!
Je moet gewoon voor jezelf opkomen en zeggen dat je dat gedrag niet tolereert en dan riskeer je ontslag, maar wil je voor iemand werken die je zo manipuleert?
Je laat het elke keer weer gebeuren door iedereen die daar misbruik van weet te maken.

Ik heb dit zelf ook meegemaakt alleen dan in een vorm van de ex-vrouw van mijn man die Borderline heeft en ook nog samen kinderen hebben.
Een heel drama met nog meer haken en ogen, omdat het de kinderen ook nog betreft die er ook onder te lijden hebben en daar zal ik je verder niet mee belasten, maar het stopt alleen wanneer -jij- het tot een halt roept!!!

Je kunt niet verwachten dat de ander dood gaat, wanneer je zelf het gif ingeslikt hebt!
Met andere woorden; JIJ bent zelf de regisseur van je leven!!!
JIJ houdt deze situatie zelf in stand!
Dat klinkt misschien heel confronterend, maar je weet dit wel. Echt waar!
De situatie is al kl#te genoeg en het is nu tijd voor echte actie, anders wordt het alleen maar erger.
Tot hoe ver wil je het laten gaan?

Als je -echt- van hem houdt, dan kies je voor jezelf en is hij gebaat bij de therapie die hij nu heeft, hoe verdrietig dat ook is.
Hij doet het misschien niet met opzet en dat kun je begrijpen, maar zolang hij er -niet- mee kan dealen dat -jij- je eigen leven invult of bepaalt, blijft het een eeuwige strijd die jou totaal uitput.
De vraag is of je dat wilt?

Je vriend is geen slecht mens, maar behandeld jou door zijn problematiek wel slecht en dat mag je niet laten gebeuren!
Als je namelijk niet genoeg om jezelf geeft, kun je ook nooit van hem houden zoals echte liefde bedoeld is.

Dus raap jezelf bij elkaar, wees duidelijk en consequent, geef je vriend een liefdevolle schop dat hij er nu alleen voor staat en ga met jezelf aan de gang.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je de juiste beslissingen neemt.

Liefs Mariska xxx

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:32

Wat een mafkees is jouw vriend zeg! :oo Een voorwaarde van een relatie is gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Beide mis ik in jouw verhaal. Buiten dat hij ook zijn positieve kanten heeft, lees ik een hoop negatieve dingen. En die vind ik echt te ver gaan. Hij praat jou alleen maar schuldgevoelens aan en wilt de controle over jouw leven krijgen. Ik verbaas me dan ook niet dat jij jezelf niet meer bent. Hij heeft je immers gevormd tot de persoon die je nu bent en hij is hard op weg om je nog verder te vormen. Straks zit je in een volledig isolement waarin hij alle controle over je heeft.

En je vriend zegt dat je je niet schuldig hoeft te voelen als hij zichzelf dood rijd? In deze zin praat hij je het schuldgevoel al aan.

Ik heb makkelijk praten, maar ik denk dat het in jouw geval verstandiger is om voor jezelf te kiezen. Niet voor je vriend en ook niet voor je werk. Overgens vind ik het belachelijk dat hij jouw het schuldgevoel aanpraat dat je voor je werk kiest ipv voor hem.

Liefde is trouwens ook loslaten...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:38

Ik zou als ik jou was een punt achter je relatie zetten. En je vriend zal toch echt hulp moeten zoeken. Het is niet normaal dat jij een soort van bang (dat maak ik op uit je verhaal) voor hem bent, dat hoort niet. Ook chanteert hij jou met dat je niet naar je ex schoonmoeder mag, niet meer daar mag werken etcetera met dat hij auto's & misschien zichzelf in de prak rijd.

Ik vind het niet normaal, ik denk dat je het beste je relatie kan beeindigen, en je vriend hulp moet zoeken.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:40

Wat je vriend doet is echt heel oneerlijk. Gelukkig heeft hij hier hulp voor nu.
Wat wel heel belangrijk is dat je ook je eigen plan kan trekken. Laat je niet isoleren door je vriend je eigen ik is ook heel belangrijk!!!!

Als hij je emotioneel gaat chanteren zou ik ook eens de boel omdraaien en terug kaatsen
bijv. (heel over de top)
Jij gaat je dood rijden? Prima, laat mij hier maar achter in een wereld zonder jou. Kunnen ze me meteen laten opnemen op een psychiatrische afdeling door JOUW schuld omdat jij jezelf zo nodig de dood in hebt gereden. Laat mij maar in de steek blijkbaar hou je dan toch niet (genoeg) van me.......bla bla bla

Gewoon dezelfde druk op hem gaan uit oefenen wil nog wel eens heel goed werken. Ziet hij ook eens wat hij met jou doet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:42

In mijn ogen is dit een relatie die nooit meer goedkomt. Je grenzen zijn tijden geleden al aan de kant gegooid, en zelfs als je al kiest voor relatietherapie dan nog word het een verhaal zonder eind. Hij zal nooit meer van jou accepteren dat jij je grenzen aangeeft. Hij heeft ze immers al zo vaak genegeert zonder consequenties, dus ja waarom nu wel rekening houden met jou? Je blijft toch.

Dit is hoe dit soort mensen denken, ik weet het heb zelf 4!! jaar van mijn leven verpest aan zo'n knul. En het gaat NIET over, hoeveel spijt ze ook hebben ze doen het toch weer opnieuw. Je moet jezelf beschermen en alle vormen van comminucatie afsnijden. Ja dat is moeilijk en eng en het doet pijn. MAAR elke dag door hem gekleineerd en vernederd worden doet dat niet veel meer pijn? Ga nou niet in je hoofd zetten dat je het verdient, want dat is precies wat hij wilt. NEE JIJ VERDIENT DIT NIET! Hij verdient die laatste kans ook niet meer want dat heeft hij afgedwongen. Zorg dat je wat vrienden in je buurt op de hoogte brengt en zorg dat je ergensnaar toekunt. Ga wat leuks doen en leid jezelf een beetje af. Het komt echt wel goed.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:52

Ik kan je alleen maar de tip geven om de post van Miska goed door te lezen, ze heeft namelijk volkomen gelijk.... Deze jongen kun jij niet helpen, dat kan hij alleen zelf met behulp van een professional.

Neem alsjeblieft afstand van hem en wie weet, als hij zichzelf op orde heeft (over maanden of jaren, dus niet een paar dagen) kun je nog eens kijken of jullie nog iets voor elkaar voelen. Maar waarschijnlijk realiseer jij je voor die tijd allang dat je veel beter af bent zonder hem.

En wat betreft je baas, geen ontslag nemen hoor! Neem contact op met een vertrouwenspersoon als hij er niet mee op houdt. Ik zou iig geen goede leuke baan opgeven voor zo'n smsje!

Heel veel sterkte. Bedenk maar hoe eerder je voor jezelf kiest hoe eerder je kunt beginnen aan een leuker, gelukkiger leven!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:56

pitbullgup schreef:
Gewoon dezelfde druk op hem gaan uit oefenen wil nog wel eens heel goed werken. Ziet hij ook eens wat hij met jou doet.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens!!!
Het heeft geen zin, omdat zijn blik niet zuiver is en dan wordt het alleen maar erger.
Dan blijf je strijd houden en het is juist de bedoeling dat het stopt!
Dat kan alleen als degene die gechanteerd wordt het zelf tot een halt roept.
Je duidelijk kenbaar maken, dat jij er staat en dat ze maar om je heen lopen ipv over je heen.
Door duidelijke grenzen aan te geven en die ook te blijven handhaven.